Ferrari se mentine in 2012 pe prima pozitie
in topul celor mai fascinante 50 de branduri, realizat in exclusivitate de
compania de cercetare de piata Unlock Market Research pentru revista Biz.
Lansarea celei de-a doua editii a topului celor mai
fascinante branduri pentru romani a avut loc joi, 19 iulie, in cadrul unui
eveniment special organizat de revista Biz la Forza Rossa Caffe cu brand
manageri, bloggeri si jurnalisti.
“Constatam o dinamica mai mult decat interesanta de la un
an la altul. Unele marci au stralucit mai puternic in 2012 comparativ cu 2011
si au impins la baza topului marcile care nu au «fascinat» la fel de mult in
acest an”, arata Adina Vlad, Managing Partner, Unlock Market Research.
Topul de fascinatie nu are legatura cu puterea marcii in
piata, din acest motiv in top nu intalnim intotdeauna cele mai bine vandute sau
mai influente brand-uri.
“Am realizat acest studiu pentru ca am vrut sa vedem in
ce consta fascinatia pe care unele branduri o exercita asupra noastra.
Rezultatele studiului de anul acesta ne reconfirma faptul ca romanii continua
sa viseze!”, spune Marta Usurelu, actionar majoritar si redactor sef al
revistei Biz.
Metodologie
In 2011, Unlock a realizat un studiu ce viza atat
definirea fascinatiei in perceptia consumatorilor, cat si masurarea indexului
de fascinatie pentru o serie de branduri cunoscute. In 2012, Unlock a reluat
cercetarea, de aceasta data vizand doar masurarea indexului de fascinatie,
construit pe baza informatiilor colectate in cadrul studiului initial.
Editia Branduri Fascinante 2012 a fost realizata pe un
esantion reprezentativ urban, de 600 de respondenti, prin metoda intervievarii
telefonice (chestionare CATI). Respondentii au evaluat brandurile din cate 4
categorii de produse (dintr-un maxim posibil de 8 categorii), prin raportare la
o serie de atribute pragmatice si emotionale, definitorii pentru fascinatie. In
urma acestei evaluari, pentru fiecare brand a fost calculat un indice al
fascinatiei, iar rezultatele au fost compilate intr-un top al celor mai
fascinante 50 de branduri pentru anul 2012, prezentat in acest raport. In
cadrul studiului Unlock au fost identificate patru categorii de marci, in
functie de fascinatie si notorietate: branduri cu notorietate mica si putin
fascinante, branduri cu notorietate mare dar putin fascinante, branduri cu
notorietate mica dar foarte fascinante si, in sfarsit, branduri cu notorietate
mare si foarte fascinante.
Prezentarea rezultatelor, a metodologiei complete, a
clasamentului si a concluziilor topului se gasesc pe www.revistabiz.ro si in
cel mai recent numar al revistei. Pentru detalii va rugam sa o contactati
Gabriela Matei, e-mail gabriela.matei@revistabiz.ro, telefon: 0371.32.32.32.
Despre Biz Age
Pentru al doilea an consecutiv, Biz este cea mai vanduta
revista de afaceri din Romania, conform BRAT.
Biz este o revista de afaceri avangardista care ofera proiecte jurnalistice creative, continut viu si abordari unice asupra mediului de business local si international.
Lansata in anul 2000, Biz a fost prima revista de afaceri din Romania, impunandu-se prin premiere in print, evenimente de business, proiecte speciale si cautand mereu sa abordeze mediul de afaceri dintr-o perspectiva inedita si interesanta pentru cititori.
Despre Unlock Market Research
Unlock Market Research este o companie de cercetare de piata din Romania formata dintr-o echipa de 23 de profesionisti, specializati in sociologie, statistica-matematica si marketing.
Serviciile Unlock Market Research includ designul si desfasurarea de studii de cercetare calitative si cantitative pentru obiective specifice strategice de brand si categorie: pozitionare de brand, planificare de portofoliu, audit de brand, extensii de brand, comunicare de brand, segmentare motivationala, segmentare pe baza ocaziilor de consum, generare de insight, determinarea performantei ambalajelor sau produselor, precum si ateliere explorative pentru generarea de insight-uri, pozitionare sau dezvoltare de concept de produs sau de comunicare.
Biz este o revista de afaceri avangardista care ofera proiecte jurnalistice creative, continut viu si abordari unice asupra mediului de business local si international.
Lansata in anul 2000, Biz a fost prima revista de afaceri din Romania, impunandu-se prin premiere in print, evenimente de business, proiecte speciale si cautand mereu sa abordeze mediul de afaceri dintr-o perspectiva inedita si interesanta pentru cititori.
Despre Unlock Market Research
Unlock Market Research este o companie de cercetare de piata din Romania formata dintr-o echipa de 23 de profesionisti, specializati in sociologie, statistica-matematica si marketing.
Serviciile Unlock Market Research includ designul si desfasurarea de studii de cercetare calitative si cantitative pentru obiective specifice strategice de brand si categorie: pozitionare de brand, planificare de portofoliu, audit de brand, extensii de brand, comunicare de brand, segmentare motivationala, segmentare pe baza ocaziilor de consum, generare de insight, determinarea performantei ambalajelor sau produselor, precum si ateliere explorative pentru generarea de insight-uri, pozitionare sau dezvoltare de concept de produs sau de comunicare.
Sursa: www.revistabiz.ro
0 comentarii