Bucureşti. Ampera îi aşteaptă pe cei interesaţi la DiBas,
partenerul Opel punând la dispoziţia clienţilor săi atât un model de showroom,
cât şi o maşină de drive test. Ampera poate fi comandat în România, iar
dealerul Opel asigură şi operaţiunile service de specialitate pentru modelul
electric. “Facem parte din reţeaua exclusivistă a dealerilor europeni dedicaţi
Ampera. Ne-am dorit sa fim parte a acestui proiect pentru că acest model face
disponibilă astăzi o tehnologie pe care ne-o închipuiam ca aparţinând
viitorului”,spune Tiberiu Bardan, Director General DiBas. “Calităţile tehnice
ale acestui model şi faptul că nu necesită infrastructură fac să fie o soluţie
viabilă pentru condusul în oraş, dar un numai: Ampera se încarcă de la orice
priză casnică şi oferă inclusiv soluţia tehnică pentru drumuri prelungite”,
explică Bardan.
La showroom-ul DiBas, Ampera este expus alături de cele
mai reprezentative modele ale gamei actuale Opel. De la începutul
activităţii sale, DiBas a comercializat peste 10.000 de automobile. Dealerul
Opel are o îndelungată tradiţie în reprezentarea mărcii germane,parteneriatul
debutând în februarie 1998. Sediul din Bucureşti, aflat pe Şoseaua Fundeni,
şi-a început activitatea cu operaţiuni de service, spaţiul fiind modernizat şi
extins în anul 2000, iar showroom-ul este inaugurat doi ani mai târziu. În
2007, DiBas deschide încă un sediu,în Ploieşti, amplasat pe Centura de Est.
Produsele şi serviciile oferite de DiBas clienţilor săi
includ “buy-back” şi “trade in”, finanţare, ofertă de automobile rulate,
închiriere maşini. Dincolo de oferta din domeniul auto,vizitatorii showroom-ului
şi service-ului din Bucureşti au posibilitatea de a achiziţiona o gamă largă şi
profesionist selecţionată de vinuri, expusă într-un spaţiu dedicat.
Costuri de exploatare: prima revizie, aproximativ 40 euro
Oferind posibilitatea parcurgerii unei distanţe între 40
şi 80 de kilometri în mod exclusiv electric cu un plin de baterie, Ampera
aduceutilizatorului şi condiţii de exploatare atractive şi comode:intervale de
revizie de 30.000 de kilometri sau un an de zile şi garanţia Opel de 8 ani sau
160.000 kilometri pentru baterie şi sistemul electric de propulsie.
Valoarea primei revizii pentru Ampera este estimata la
aproximativ40 euro, în timp ce costurile cumulate ale reviziilor pentru primii
5 ani sau 150.000 km se ridică la maximum 600 euro. Pe parcursul exploatării
sale, costurile de revizie pentru modelul electric sunt comparative cu cele ale
Corsa 1.3 CDTI. Faţă de Insignia 2.0 CDTI, primul an de utilizare aduce un
avantaj de cost de 77% în favoarea Ampera, valoare ce creşte pe parcursul
exploatării. În cel de-al treilea an de utilizare, diferenţa ajunge şi la până
la 84% costuri mai reduse pentru Ampera.
Tehnologie revoluţionară de la Opel
Una dintre cele mai importante particularităţi ale
Ampera, “Car of the Year 2012”, este aceea că nu solicită prezenţa unei
infrastructuri dedicate pentru alimentarea cu energie electrică. Este
suficientă reţeaua de electricitate prezentă în fiecare locuinţă sau clădire de
birouri, întrucât bateria Ampera se poate încărca de la orice
priză.Beneficiilor incontestabile ale condusului electric li se adaugă alte
caracteristici esenţiale ale modelui proiectat pentru condusul în oraş: alături
de confortul oferit de cele 4 locuri şi portbagajul generos, dinamica oferită
la condus este susţinută de puterea motorului electric, ce reprezintă
echivalentul a 150 CP.
Opel Ampera este primul autovehicul electric care se
poate deplasa oriunde, oricând. O baterie litiu-ion de 16 kWh alimentează
motorul electric de 111 kW/150 cp. În functie de stilul de conducere si de
conditiile de drum, autovehiculul poate parcurge o distantă cuprinsă între 40
si 80 km fără a produce emisii poluante, functionând numai pe baza energiei
furnizate de baterie. Sistemul de propulsie electrică Voltec al Ampera
generează un cuplu instant de 370 Nm, ce propulsează autovehiculul de la zero
la 100 km/h în aproximativ nouă secunde şi asigură o viteză maximă de 161 km/h.
În modul autonomie extinsă, care se activează ori de câte
ori bateria a atins starea minimă de încărcare, puterea este furnizată de un
generator acţionat de un motor pe benzină de 1.4 litri 63 kW/86 CP. Autonomia
extinsă permite o distanţă de conducere totală de peste 500 de kilometri fără
realimentare.
Sursa: Lucian Dumitrescu, DiBas
0 comentarii