stiri auto
Juriul concursului european YCC 2012 desemnează proiectele câştigătoare la categoriile modă, fotografie, video şi arte vizuale.
Au participat studenţi la arte aplicate din 24 de ţări europene şi peste 280 de universităţi.
Câştigătorii primului loc vor participa la un program exclusivist de experienţă profesională în domeniile respective. 
Câştigătorii primelor trei locuri la fiecare disciplină sunt invitaţi la gala decernării premiilor YCC din Hollywood.

Zurich. Au sosit rezultatele finale ale celei de-a şasea ediţii a concursului Young Creative Chevrolet (YCC). După deliberarea juriului european al YCC 2012, care a avut loc weekend-ul trecut în Köln, Germania, a fost publicată lista câştigătorilor YCC la disciplinele modă, fotografie, video şi arte vizuale.

 „Constatăm cu entuziasm că spiritul antreprenorial al fondatorului nostru Louis Chevrolet continuă să trăiască prin interpretările remarcabile ale temelor din concursul YCC de anul acesta.” a declarat Susan Docherty, Preşedinte al Chevrolet Europe. 

Câştigătorii primelor trei locuri la fiecare disciplină din cadrul concursului european YCC 2012 vor primi un premiu în bani (de 5.200, 4.200 şi, respectiv, 3.200 de euro) şi vor fi felicitaţi în cadrul galei de decernare a premiilor YCC din Hollywood / Los Angeles (SUA), pe data de 19 octombrie. 

În plus, câştigătorii primului loc vor primi ocazia unei experienţe unice în culisele domeniilor lor de studiu, alături de artişti şi specialişti remarcabili. De exemplu, câştigătorii ediţiilor precedente au urmărit îndeaproape activitatea din cadrul studioului de design „It’s Nice That” din Londra şi companiei de producţie Endemol şi au asistat la o şedinţă foto Chevrolet Camaro.

Concursul YCC 2012 a atras un număr fără precedent de proiecte anul acesta. Chevrolet a primit peste 1.000 de proiecte din partea studenţilor de la 280 de universităţi europene de arte aplicate, ceea ce reprezintă, de asemenea, un record. Nou-veniţii din cadrul universităţilor din Armenia şi Spania au ridicat numărul ţărilor participante la 24.

„Popularitatea şi participarea în creştere la concursul de arte aplicate organizat de Chevrolet este o dovadă importantă că studenţii din ziua de astăzi apreciază mai mult ca oricând oportunitatea de a colabora cu o marcă legendară şi de a câştiga o experienţă practică în design şi de a stabili relaţii profesionale”, a declarat Susan Docherty, Preşedintele Chevrolet Europe.

Finala concursului european YCC 2012 marchează faza a doua a deliberării juriului, după concursurile YCC la nivel naţional, care au avut loc la sfârşitul primăverii. Toate proiectele care au câştigat primul loc la nivel naţional au trecut mai departe la faza europeană.

Câştigătorii concursului european YCC 2012
Chevrolet Europe are onoarea de a anunţa câştigătorii europeni ai celei de-a şasea ediţii anuale a concursului paneuropean de artă şi design YCC.

Câştigătorii concursului european YCC 2012 şi universităţile în care aceştia studiază sunt, în funcţie de disciplină: 

MODĂ
Indicaţii: tinerii designeri au primit provocarea de a reproduce experienţa ideală din timpul unei călătorii cu maşina prin intermediul modei.

1.    Tatiana Turňová, Universitatea Slovenská technická din Bratislava, Slovacia
2.    Ioana Davidoaie, Universitatea de Artă şi Design din Cluj, România
3.    Anett Galvolgyi, Anna Zsofia Kormos, Marton Zsolt Miovac, Universitatea de Artă şi Design Moholy-Nagy, Ungaria

„Rochia câştigătoare prezintă o croială cu un tipar ingenios. Există referinţe subtile la papion prin forma ascuţită a fermoarului şi a gulerului. Este o rochie cu două feţe, fiind foarte practică pentru o călătorie cu maşina, în care ambele feţe pot fi utilizate pe timp de zi sau seara. Tatiana a proiectat un tiv inovator, care poate fi văzut în prezent doar pe scenele de prezentare”, a declarat Samantha Jones, care a fost director de design global la Primark.

Anul acesta este al doilea an în care România ocupă un loc pe podiumul european. Anul trecut, Cristian Corduneanu, student la Universitatea Media din Bucureşti, a ocupat locul trei la una din disciplinele aflate în concurs.

FOTOGRAFIE
Indicaţii: tema a fost surprinderea unui moment care poate face diferenţa. 

1.    Bohuslav Konuš, Universitatea Slovenská technická din Bratislava, Slovacia
2.    Ivana Ivanović, Marijana Grbović, Dijana Arandjelović, Facultatea de Arte Aplicate din Belgrad, Serbia
3.    Christian Kalse, Academia Willem de Kooning din Rotterdam, Olanda

„Graffiti-ul alb transformă un model Chevrolet sedan obişnuit într-un autovehicul de vis. Maşina schimbă un mediu neplăcut în ceva frumos şi optimist. Fotografia are un efect plăcut de neprelucrare”, a rezumat Annette Keller, Director de fotografie pentru Annabelle, o revistă elveţiană de lifestyle şi modă.  

VIDEO
Indicaţii: tema a fost crearea unui material video viral care să-i inspire pe oameni să acţioneze atunci când se iveşte o oportunitate.

1.    Jana Bauerová şi Marie Čermáková, Universitatea J.E. Purkyně, Ústí nad Labem din Republica Cehă
2.    Kenny Van Mierlo, Universitatea din Lincoln, Marea Britanie
3.    Paulo Lima, Universitatea din Beira Interior, Portugalia

„Materialul video câştigător a fost bine construit din punct de vedere tehnic, integrând mai multe unghiuri de filmare. Acesta prezintă o poveste haioasă despre cum un simplu mesaj ne poate schimba vieţile”, a declarat Andy Baker, cofondatorul platformei Mofilm, lider la nivel mondial în materie de crowd-sourcing pentru materiale video.

ARTE VIZUALE
Indicaţii: sarcina a constat în crearea unui design pentru un tricou şi hanorac care să inspire încredere în sine şi mult optimism.

1.    Bohuslav Konuš, FA STU Bratislava, Slovacia
2.    Stefan Knezevic, Facultatea de Arte Aplicate din Belgrad, Serbia
3.    Stanil Stanchev, Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze, Republica Cehă

Ron Smrczek, Director de creaţie pentru Commonwealth, a declarat cu privire la designul câştigător: „Este un design inteligent şi atrăgător, cu mesaj. Logo-ul este partea principală a designului, fiind integrat într-o manieră ludică, iar designul total îţi dă impresia că ar arăta bine şi ca tatuaj.”

Comentarii generale ale juriului:
Alfred Riehm, producător la canalul de televiziune RTL, care a reprezentat punctul de vedere al media în juriu, a fost surprins de cât de mult talent a regăsit în proiectele acceptate la cele patru discipline. „Discuţiile juriului au fost foarte interesante şi aprinse”, a adăugat Riehm. 

Susan Docherty, Preşedinte şi Director General al Chevrolet Europe, a fost impresionată de valoarea lucrărilor şi de interpretările proaspete ale mărcii Chevrolet. Doamna Docherty a afirmat: „faptul că există asemenea talente în domeniul artei şi designului în Europa nu doar inspiră, ci este şi promiţător. Tinerii artişti şi designeri care au un asemenea talent trebuie încurajaţi în acest stadiul al carierei lor, iar noi suntem încântaţi să contribuim în continuare în această direcţie.”

Juriul european YCC a fost alcătuit din personalităţi de renume
Deliberările juriului european al YCC au avut loc între 6 şi 8 iulie 2012, în Köln, Germania. Juriul european YCC 2012 a fost alcătuit din lideri şi inovatori în domeniul artei şi creaţiei, precum şi din directori ai Chevrolet.

Juriu european YCC 2012 (în ordine alfabetică):
-Andy Baker, cofondator, MOFILM.com (Manchester, Marea Britanie)
-Susan Docherty, Preşedinte şi Director General, Chevrolet Europe (Zurich, Elveţia)
-Samantha Jones, fost director de design global, Primark (Bruxelles, Belgia)
-Annette Keller, Director adjunct de fotografie, Annabelle (Zurich, Elveţia)
-Marc Kempe, Director de Relaţii Publice, Chevrolet Europe (Zurich, Elveţia)
-Alfred Rhiem, fondator, Talk Talk Media (Köln, Germania)
-Ron Smrczek, Director de creaţie, Commonwealth/Milano (Milano, Italia)
-Liz Wetzel, Director de design interior, Studioul European de Design GM (Ruesselsheim, Germania)

Sursa: Chevrolet Romania
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii