Juriul
concursului european YCC 2012 desemnează proiectele câştigătoare la categoriile
modă, fotografie, video şi arte vizuale.
Au
participat studenţi la arte aplicate din 24 de ţări europene şi peste 280 de
universităţi.
Câştigătorii
primului loc vor participa la un program exclusivist de experienţă profesională
în domeniile respective.
Câştigătorii
primelor trei locuri la fiecare disciplină sunt invitaţi la gala decernării
premiilor YCC din Hollywood.
Zurich. Au sosit
rezultatele finale ale celei de-a şasea ediţii a concursului Young Creative Chevrolet (YCC).
După deliberarea juriului european al YCC 2012, care a avut loc weekend-ul
trecut în Köln, Germania, a fost publicată lista câştigătorilor YCC la
disciplinele modă, fotografie, video şi arte vizuale.
„Constatăm cu entuziasm că spiritul
antreprenorial al fondatorului nostru Louis Chevrolet continuă să trăiască prin
interpretările remarcabile ale temelor din concursul YCC de anul acesta.” a
declarat Susan Docherty, Preşedinte al Chevrolet Europe.
Câştigătorii primelor trei
locuri la fiecare disciplină din cadrul concursului european YCC 2012 vor primi
un premiu în bani (de 5.200, 4.200 şi, respectiv, 3.200 de euro) şi vor fi
felicitaţi în cadrul galei de decernare a premiilor YCC din Hollywood / Los
Angeles (SUA), pe data de 19 octombrie.
În plus, câştigătorii
primului loc vor primi ocazia unei experienţe unice în culisele domeniilor lor
de studiu, alături de artişti şi specialişti remarcabili. De exemplu,
câştigătorii ediţiilor precedente au urmărit îndeaproape activitatea din cadrul
studioului de design „It’s Nice That” din Londra şi companiei de producţie
Endemol şi au asistat la o şedinţă foto Chevrolet Camaro.
Concursul YCC 2012 a atras
un număr fără precedent de proiecte anul acesta. Chevrolet a primit peste 1.000
de proiecte din partea studenţilor de la 280 de universităţi europene de arte
aplicate, ceea ce reprezintă, de asemenea, un record. Nou-veniţii din cadrul
universităţilor din Armenia şi Spania au ridicat numărul ţărilor participante
la 24.
„Popularitatea şi
participarea în creştere la concursul de arte aplicate organizat de Chevrolet
este o dovadă importantă că studenţii din ziua de astăzi apreciază mai mult ca
oricând oportunitatea de a colabora cu o marcă legendară şi de a câştiga o
experienţă practică în design şi de a stabili relaţii profesionale”, a declarat
Susan Docherty, Preşedintele Chevrolet Europe.
Finala concursului european
YCC 2012 marchează faza a doua a deliberării juriului, după concursurile YCC la
nivel naţional, care au avut loc la sfârşitul primăverii. Toate proiectele care
au câştigat primul loc la nivel naţional au trecut mai departe la faza
europeană.
Câştigătorii
concursului european YCC 2012
Chevrolet Europe are
onoarea de a anunţa câştigătorii europeni ai celei de-a şasea ediţii anuale a
concursului paneuropean de artă şi design YCC.
Câştigătorii concursului
european YCC 2012 şi universităţile în care aceştia studiază sunt, în funcţie
de disciplină:
MODĂ
Indicaţii: tinerii
designeri au primit provocarea de a reproduce experienţa ideală din timpul unei
călătorii cu maşina prin intermediul modei.
1. Tatiana Turňová,
Universitatea Slovenská technická din Bratislava, Slovacia
2.
Ioana Davidoaie,
Universitatea de Artă şi Design din Cluj, România
3. Anett Galvolgyi, Anna
Zsofia Kormos, Marton Zsolt Miovac, Universitatea de Artă şi Design Moholy-Nagy,
Ungaria
„Rochia câştigătoare
prezintă o croială cu un tipar ingenios. Există referinţe subtile la papion
prin forma ascuţită a fermoarului şi a gulerului. Este o rochie cu două feţe,
fiind foarte practică pentru o călătorie cu maşina, în care ambele feţe pot fi
utilizate pe timp de zi sau seara. Tatiana a proiectat un tiv inovator, care
poate fi văzut în prezent doar pe scenele de prezentare”, a declarat Samantha
Jones, care a fost director de design global la Primark.
Anul acesta este al doilea
an în care România ocupă un loc pe podiumul european. Anul trecut, Cristian
Corduneanu, student la Universitatea Media din Bucureşti, a ocupat locul trei
la una din disciplinele aflate în concurs.
FOTOGRAFIE
Indicaţii: tema a fost
surprinderea unui moment care poate face diferenţa.
1. Bohuslav Konuš,
Universitatea Slovenská technická din Bratislava, Slovacia
2. Ivana Ivanović, Marijana
Grbović, Dijana Arandjelović, Facultatea de Arte Aplicate din Belgrad, Serbia
3. Christian Kalse, Academia
Willem de Kooning din Rotterdam, Olanda
„Graffiti-ul alb transformă
un model Chevrolet sedan obişnuit într-un autovehicul de vis. Maşina schimbă un
mediu neplăcut în ceva frumos şi optimist. Fotografia are un efect plăcut de
neprelucrare”, a rezumat Annette Keller, Director de fotografie pentru
Annabelle, o revistă elveţiană de lifestyle şi modă.
VIDEO
Indicaţii: tema a fost
crearea unui material video viral care să-i inspire pe oameni să acţioneze
atunci când se iveşte o oportunitate.
1. Jana Bauerová şi Marie Čermáková,
Universitatea J.E. Purkyně, Ústí nad Labem din Republica Cehă
2. Kenny Van Mierlo,
Universitatea din Lincoln, Marea Britanie
3. Paulo Lima, Universitatea
din Beira Interior, Portugalia
„Materialul video
câştigător a fost bine construit din punct de vedere tehnic, integrând mai
multe unghiuri de filmare. Acesta prezintă o poveste haioasă despre cum un
simplu mesaj ne poate schimba vieţile”, a declarat Andy Baker, cofondatorul
platformei Mofilm, lider la nivel mondial în materie de crowd-sourcing pentru materiale
video.
ARTE
VIZUALE
Indicaţii: sarcina a
constat în crearea unui design pentru un tricou şi hanorac care să inspire
încredere în sine şi mult optimism.
1. Bohuslav Konuš, FA STU
Bratislava, Slovacia
2. Stefan Knezevic, Facultatea
de Arte Aplicate din Belgrad, Serbia
3. Stanil Stanchev, Vysoká
škola uměleckoprůmyslová v Praze, Republica Cehă
Ron Smrczek, Director de
creaţie pentru Commonwealth, a declarat cu privire la designul câştigător:
„Este un design inteligent şi atrăgător, cu mesaj. Logo-ul este partea
principală a designului, fiind integrat într-o manieră ludică, iar designul
total îţi dă impresia că ar arăta bine şi ca tatuaj.”
Comentarii
generale ale juriului:
Alfred Riehm, producător la
canalul de televiziune RTL, care a reprezentat punctul de vedere al media în
juriu, a fost surprins de cât de mult talent a regăsit în proiectele acceptate
la cele patru discipline. „Discuţiile juriului au fost foarte interesante şi
aprinse”, a adăugat Riehm.
Susan Docherty, Preşedinte
şi Director General al Chevrolet Europe, a fost impresionată de valoarea
lucrărilor şi de interpretările proaspete ale mărcii Chevrolet. Doamna Docherty
a afirmat: „faptul că există asemenea talente în domeniul artei şi designului
în Europa nu doar inspiră, ci este şi promiţător. Tinerii artişti şi designeri
care au un asemenea talent trebuie încurajaţi în acest stadiul al carierei lor,
iar noi suntem încântaţi să contribuim în continuare în această direcţie.”
Juriul
european YCC a fost alcătuit din personalităţi de renume
Deliberările juriului european
al YCC au avut loc între 6 şi 8 iulie 2012, în Köln, Germania. Juriul european
YCC 2012 a fost alcătuit din lideri şi inovatori în domeniul artei şi creaţiei,
precum şi din directori ai Chevrolet.
Juriu
european YCC 2012 (în ordine alfabetică):
-Andy Baker, cofondator,
MOFILM.com (Manchester, Marea Britanie)
-Susan Docherty, Preşedinte
şi Director General, Chevrolet Europe (Zurich, Elveţia)
-Samantha Jones, fost director
de design global, Primark (Bruxelles, Belgia)
-Annette Keller, Director
adjunct de fotografie, Annabelle (Zurich, Elveţia)
-Marc Kempe, Director de
Relaţii Publice, Chevrolet Europe (Zurich, Elveţia)
-Alfred Rhiem, fondator,
Talk Talk Media (Köln, Germania)
-Ron Smrczek, Director de
creaţie, Commonwealth/Milano (Milano, Italia)
-Liz Wetzel, Director de design interior, Studioul European
de Design GM (Ruesselsheim, Germania)
Sursa: Chevrolet Romania
0 comentarii