Bucureşti, 03 iulie 2012 — Mazda Motor Corporation a anunţat astăzi
creşterea capacităţii de producţie a SUV-ului, Mazda CX-5, de la 200 000 la 240
000 de uniţăţi anuale. Acest lucru va putea fi realizat prin extinderea
producţiei Fabricii Nr.2 Ujina ce include şi Fabrica Nr.1 Ujina
(Japonia). Modernizarea adusă liniei de asamblare are la bază
sistemul inovator de producţie Mazda, denumit Monotsukuri Innovation* ce
va permite producţia produselor SKYACTIV de generaţie nouă la Fabrica
Nr.1 Ujina, mai devreme decât se anticipa. Mutarea a fost facută ca răspuns la
cererea foarte mare pentru CX-5 la nivel mondial.
CX-5 este primul model care încorporează în totalitate
TEHNOLOGIILE SKYACTIV. A câştigat reputaţie oferind atât economie excelentă a
consumului cât şi o experienţă intensă la condus. De la începutul vânzărilor în
februarie, Mazda a primit comenzi depăsind estimările iniţiale, actualizându-şi
target-ul anual global de la 160 000 la 190 000 de unităţi pentru anul fiscal
2012.
Directorul reprezentativ Mazda şi preşedinte al
Consiliului de Administraţie, Preşedinte şi CEO, Takashi Yamanouchi a declarat:
”Sunt recunoscător pentru aprecierile primite de CX-5 din partea clienţilor
de peste tot din lume. Creşterea producţiei pentru CX-5 demonstrează faptul că
lucrăm din greu pentru a furniza automobilul clienţilor aflaţi în aşteptare cât
de repede posibil. Creşterea producţiei CX-5 va contribui şi la introducerea
unui sistem de producţie flexibil care va permite producerea noii generţtii de
produse SKYACTIV la Fabrica Nr.1 Ujina. Consider că acest lucru demonstrează
faptul că Mazda face progrese în optimizarea procesului de producţie”.
* Monotsukuri
Innovation este o iniţiativă Mazda ce vizează obţinerea de economii la nivel de
scală şi flexibilitatea de a răspunde rapid la schimbările din piaţă. Include
diferite zone din companie, inclusiv dezvoltarea, producţia şi
achiziţiile. Este un proiect de reformă structurală careschimbă
fundamental modul în care Mazda produce maşini şi a permis dezvoltarea
TEHNOLOGIILOR SKYACTIV.
Mazda îşi va dubla capacitatea anuală de producţia a
motoarelor SKYACTIV la 800.000 de unităţi
Volumul producţiei va fi crescut de la 400.000 la 800.000
de unităţi pe an în octombrie 2012. Fabrica produce motoare SKYACTIV-D diesel
şi SKYACTIV-G benzină. Creşterea capacităţii are loc ca răspuns la cererea în
creştere pentru autovehicule echipate cu tehnologia Mazda SKYACTIV. Acest lucru
a fost posibil ca urmare a preocupării permanente a companiei de a avea un
sistem de producţie eficient şi flexibil prin utilizarea unor echipamente cu
finalitate multiplă.
SKYACTIV-G este un motor pe benzină, de generaţie nouă,
extrem de eficient, cu injecţie directă. Inginerii Mazda au rezolvat problema
combustiei anormale, cunoscută sub numele de „knocking”, pentru a obţine cea
mai mare rată de compresie din lume de 14:1 pentru un motor pe benzină produs
în masă. Acesta este disponibil pe Mazda CX-5, fiind în prezent lansat în pieţe
din toată lumea. Este de asemenea disponibil şi pe noua generaţie Mazda6 ce va
fi lansată anul acesta.
SKYACTIV-D este un motor diesel curat de generaţie
viitoare care respectă reglementările mondiale privind emisiile fară a fi
necesar un sistem costisitor de tratament cu oxid de azot (Nox). Acesta obţine
cea mai mică rată de compresie pentru un motor diesel produs în masă. Primul
model echipat cu SKYACTIV-D este Mazda CX-5. Va fi de asemenea disponibil şi pe
noua generaţie Mazda6.
Mazda intenţioneaza să vândă 1 700 000 de unităţi global
în anul fiscal ce se va încheia în martie 2016. Modelele care înglobează
TEHNOLOGIILE SKYACTIV se aşeaptă să deţină 80% din vânzările totale.
Istoria TEHNOLOGIILOR SKYACTIV Mazda
Octombrie 2009:
|
Debutul Conceptului SKY la a 41-a ediţie a Salonului
Auto de la Tokzo
|
Octombrie 2010:
|
Anunţarea schemei TEHNOLOGIILOR SKYACTIV
|
Iunie 2011:
|
Mazda Demio Facelift lansată în Japonia încorporând
motorul pe benzină SKZACTIV-D
|
Septembrie 2011:
|
Mazda Axela facelift lansată în Japonia încorporând
transmisia SKYACTIV-DRIVE
|
Februarie 2012:
|
Mazda CX-5, primul model intr-o serie de produse ce vor
încorpora seria întreagă de TEHNOLOGII SKYACTIV (SKYACTIV-G sau SKYACTIV-D,
SKYACTIV-DRIVE, SKYACTIV-ŞASIU şi SKYACTIV-CAROSERIE)
|
Sursa: Mazda Romania
0 comentarii