Bucureşti, iulie 2012 — O versiune nouă şi îmbunătăţită Mazda MX-5, cel
mai popular roadster din lume, iese chiar în aceste clipe de pe linia de
asamblare de la Hiroshima şi va fi pusă în vânzare în Europa în această toamnă.
Aceasta are caracteristici de siguranţă şi de comportament superioare, împreună
cu retuşuri de design interior şi exterior prin intermediul cărora, cele două
modele – hard top şi soft top – sunt şi mai atractive.
Mai agresiv la exterior, un plus de rafinament la
interior
MX-5 facelift are un spoiler frontal redesenat care îi
conferă un aspect mai agresiv şi contribuie la performanţe aerodinamice optime.
Clienţii europeni vor avea, de asemenea, la dispoziţie o nouă nuanţă de gri,
culoarea Gri Metropolitan fiind înlocuită cu Gri Dolphin. La interior panourile
decorative şi spiţele volanului au fost regândite pentru o notă suplimentară de
rafinament.
În România modelul va beneficia şi de un pachet sport
pentru versiunea de top, Revolution. Sport Pack include jante de aliaj de 17
inch, carcasă proeminentă pentru cadrane, inele cadrane vopsite în gri, contur
ramă faruri de culoare neagră, carcase oglinzi exterioare negre, hard top
retractabil vopsit negru şi bare de protecţie pentru tetiere vopsite în
argintiu.
Mai distractivă pe viraje
MX-5 a furnizat întotdeauna una dintre cele mai emoţionante
şi mai plăcute experienţe de pilotat, iar versiunea facelift răspunde cu atât
mai precis comenzilor şoferului. Acceleraţia şi nivelul acţionării pedalei de
acceleraţie sunt controlate acum separat. Acest lucru creşte senzaţia
liniarităţii acceleraţiei şi oferă şoferului şi mai mult control atunci când
accelerează de la o viteză redusă cum ar fi spre exemplu pe drumuri de ţară cu
vânturi laterale.
Acestea sunt completate cu sistemul de servofrână care a
fost regândit, pentru a optimiza răspunsul frânei, un avantaj mai ales în
situaţiile în care se frânează la intrarea într-un viraj. Noul sistem de
control al acceleraţiei intervine după ce şoferul eliberează pedala de frână şi
acţionează acceleraţia din nou. Luate împreună, aceste două noi elemente fac
procesul de frânare mai controlabil, uşurează accelerarea după frânare şi
permit şoferului să atingă viteza dorită mai uşor după o porţiune pe care a
redus viteza. MX-5 facelift – deja legendar pentru experienţa de condus Jinba
Ittai “comuniune cal-călăreţ” – este de acum şi mai plăcut de condus în
traficul cotidian.
Capota activă care reduce impactul
MX-5 Facelift este mai aerodinamic, mai stabil pe viraje,
are un aspect mai agresiv şi, în acelasi timp, beneficiază de elemente de
siguranţă pasivă îmbunătăţite pentru pietoni. Astfel, Mazda introduce un nou
sistem de protecţie pentru pietoni denumit “Capota activă”, care ridică automat
capota dacă este detectat impactul cu un pieton la viteze de peste 20 de km/h.
Acest sistem creează instantaneu spaţiu sub capotă pentru a absorbi energia din
impact şi pentru a uşura şocul. Totodată, noul design al spoilerului frontal
creşte nivelul de protecţie pentru picioarele pietonilor.
Mazda MX-5 facelift va fi disponibil în România de la
19.390 € cu TVA inclus începând cu toamna lui 2012.
Sursa: Mazda Romania
0 comentarii