Andreas Mikkelsen |
Echipajul Andreas Mikkelsen/Ola
Fløene a obtinut a 25-a victorie pentru ŠKODA in Intercontinental Rally
Challenge dupa ce a dominat Raliul Sibiului, etapa inclusa in premiera in acest
campionat. Mikkelsen, pe o ŠKODA Fabia Super 2000, s-a instalat la conducere
dupa prima proba speciala si a facut un raliu fara greseala, reusind sa obtina
a doua victorie din acest sezon. In urma acestui succes, norvegianul are un
avans de 49 de puncte in clasament, fiind primul pilot care are sanse sa devina
campion in IRC de doua ori consecutiv.
Patrik Flodin |
Sepp Wiegand a fost aproape de
primul sau podium in IRC, dar germanul a abandonat in speciala a 10-a cand
suspensia dreapta spate a cedat. Ghinionul pilotului ŠKODA Auto Deutschland a
fost speculat de Patrik Flodin care a terminat pe doi. Suedezul care concureaza
pentru Petter Solberg Engineering a revenit de pe pozitia a 45-a, performanta
care i-a adus si trofeul Colin McRae IRC Flat Out Trophy.
Francois Delecour |
François Delecour a completat
podiumul din etapa sibiana si asta chiar daca a avut probleme cu amortizoarele
masini sale Peugeot 207 Super 2000. Delecour a obtinut primul sau podium in IRC
si victoria in Campionatul National de Raliuri Dunlop. Vitaliy Puskhar s-a
impus, in premiera, in IRC Production Cup, iar Robert Consani a castigat IRC
2WD Cup, dupa ce fost campion Harry Hunt a avut probleme pe ultimele speciale.
Mikkelsen a inceput ziua a doua cu
un avans confortabil de 2m:44,1 secunde dupa ce a castigat toate cele sapte
speciale de vineri. Chiar daca Sepp Wiegand a castigat prima proba de sambata,
Mikkelsen a facut o cursa prudenta care in final i-a adus victoria. Norvegianul
a riscat mai mult pe Santa Max, o speciala mixta, dar a facut pana la roata
dreapta-fata, ceea ce i-a permis lui Patrik Flodin sa castige si el o proba
speciala. Cu alte doua victorii de proba speciala, inclusiv super speciala de
pe circuitul de rally cross, i-a asigurat o victorie confortabila cu un avans
de peste cinci minute si jumatate. Un nou record in IRC.
„Am castigat cu un avans mare, dar a
fost un raliu dificil”, a spus Mikkelsen. „Suprafata a fost foarte dura si noi
nu am riscat nimic. Este o victorie speciala pentru toata echipa ŠKODA UK
Motorsport si daca ei nu ar fi facut o treaba fantastica nu as fi fost aici. Am
terminat de multe ori pe locul secund in ultimele curse, asa ca acum ma bucur
ca sunt pe prima treapta a podiumului.”
Flodin a terminat prima zi pe locul
sase, dar un complex de imprejurari a facut ca suedezul sa ajunga pe locul
secund in final. Tinand cont ca si Delecour a avut probleme pe final, pozitia
sa nu a fost deloc amenintata in final.
Sepp Wiegand a fost, pana inainte de
speciala a 10-a, pe locul secund cu un avans de 2m:40 secunde cand a facut
pana. Germanul a decis sa nu opreasca pe proba pentru a schimba roata si a
iesit din cursa cand amortizoeul dreapta-spate a cedat.
Michaël Burri, cel de-al doilea
pilot al echipei Saintéloc Racing, a fost si el nevoit sa abandoneze, iar
colegul Mathieu Arzeno nu a mai plecat deloc dupa problemele din prima zi.
Marco Tempestini a fost pe sapte
pana cand ambreiajul masinii sale a cedat, iar Gergo Szabo a rupt roata
stanga-spate pe speciala a opta, fiind nevoit sa abandoneze. Dan Girtofan s-a
remarcat in ziua secunda, dupa ce in prima zi a abandonat, romanul revenind in
cursa conform regulii super rally.
IRC Production Cup
Valeriy Pushkar a impresionat pe
toata lumea dupa prima sa victorie din IRC Production Cup. Ukraineanul a facut
doua pene in prima proba a zilei, dar a profitat si de problemele pilotilor din
fata sa. Valentin Porcisteanu a inceput ziua in postura de lider, dar a avut
probleme pe speciala a noua. „Dupa trei kilometri am facut o pana si acest
lucru ne-a avariat si directia masinii. Apoi masina a cazut de pe cric, iar
ulterior Vitaly a trecut de noi si nu am mai putut vedea nimic din cauza
prafului.” Porcisteanu a incheiat in final pe locul trei la clasa in spatele
coechipierului Edwin Keleti. Singurul pilot de sex feminin inscris la start,
Aska Zupanc a incheiat pe patru, urmata de Bogdan Marisca pe cinci si Marius
Klein pe sase. Detinatorul titlului, Andreas Aigner nu a mai Iuat startul, dupa
ce a abandonat in prima zi ca urmare a ruperii suspensiei.
Robert Consani |
IRC 2WD Cup
Robert Consani a obtinut prima
victorie in IRC 2WD Cup si un impresionant loc 6 la general la volanul unui
Renault Clio R3. Francezul l-a luat in vizor pe Harry Hunt, aflat la peste un
minut avans cu trei probe ramase de disputat, dar l-a depasit cand Hunt a fost
incetinit de ruperea unui amortizor, care a dus la o pana si distrugerea franei
pe roata respectiva. In ciuda numeroaselor probleme Hunt a terminat pe doi,
urmat de Vlad Cosma si Alex Filip. Serban Tomita a oferit Honda sansa sa
celebreze, castigand clasa, cu Davide Catania pe noua. Pilotul constructorului
japonez, Martin Kangur a abandonat in prima zi si nu a mai plecat in ziua
secunda.
TOP 10 IRC: RALIUL
SIBIULUI
1 Andreas Mikkelsen (NOR)/Ola Fløene
(NOR) ŠKODA Fabia S2000 2h15m28.0s
2 Patik Flodin (SWE)/Göran Bergsten (SWE) M-Sport Ford Fiesta S2000 +5m33.8s
3 François Delecour (FRA)/Dominique Savignoni (FRA) Peugeot 207 S2000 +11m56.9s
4 Vitaliy Pushkar (UKR)/Ivan Mishyn (UKR) Ralliart Lancer Evolution X +13m57.2s
5 Edwin Keleti (ROM)/Botond Csomortani (UKR) Ralliart Lancer Evolution X +14m45.6s
6 Robert Consani (FRA)/Cédric Beynet (FRA) Renault Clio R3 +17m26.7s
7 Valentin Porcisteanu (ROM)/Daniel Dobre (ROM) Ralliart Lancer Evolution X +18m04.6s
8 Asja Zupanc (SLO)/Spela Trcek (SLO) Ralliart Lancer Evolution IX +21m14.0s
9 Bogdan Marisca (ROM)/Sebastian Itu (ROM) Ralliart Lancer IX +21m43.3s
10 Alexandru Filip (ROM)/Bogdan Iancu (ROM) Renault Clio R3 +24m39.1s
2 Patik Flodin (SWE)/Göran Bergsten (SWE) M-Sport Ford Fiesta S2000 +5m33.8s
3 François Delecour (FRA)/Dominique Savignoni (FRA) Peugeot 207 S2000 +11m56.9s
4 Vitaliy Pushkar (UKR)/Ivan Mishyn (UKR) Ralliart Lancer Evolution X +13m57.2s
5 Edwin Keleti (ROM)/Botond Csomortani (UKR) Ralliart Lancer Evolution X +14m45.6s
6 Robert Consani (FRA)/Cédric Beynet (FRA) Renault Clio R3 +17m26.7s
7 Valentin Porcisteanu (ROM)/Daniel Dobre (ROM) Ralliart Lancer Evolution X +18m04.6s
8 Asja Zupanc (SLO)/Spela Trcek (SLO) Ralliart Lancer Evolution IX +21m14.0s
9 Bogdan Marisca (ROM)/Sebastian Itu (ROM) Ralliart Lancer IX +21m43.3s
10 Alexandru Filip (ROM)/Bogdan Iancu (ROM) Renault Clio R3 +24m39.1s
IRC Production Cup: Vitaliy Pushkar
(UKR)/Ivan Mishyn (UKR) Ralliart Lancer Evolution X
IRC 2WD Cup: Robert Consani (FRA)/Cédric Beynet (FRA) Renault Clio R3
IRC 2WD Cup: Robert Consani (FRA)/Cédric Beynet (FRA) Renault Clio R3
CLASAMENT IRC – Piloti (dupa
etapa a 8-a)
1 Andreas Mikkelsen (Norvegia) 132p; 2 Jan Kopecký (Cehia) 83p; 3 Juho Hänninen (Finlanda) 68p; 4 Sepp Wiegand (Germania) 52p; 5 Giandomenico Basso (Italia) 40p; 6 Patrik Flodin (Suedia) 28p; 7 Bryan Bouffier (Franta) si Umberto Scandola (Italia) 27p; 9 Dani Sordo (Spania) 25p; 10 Craig Breen (Irland) si Freddy Loix (Belgia) 18p.
1 Andreas Mikkelsen (Norvegia) 132p; 2 Jan Kopecký (Cehia) 83p; 3 Juho Hänninen (Finlanda) 68p; 4 Sepp Wiegand (Germania) 52p; 5 Giandomenico Basso (Italia) 40p; 6 Patrik Flodin (Suedia) 28p; 7 Bryan Bouffier (Franta) si Umberto Scandola (Italia) 27p; 9 Dani Sordo (Spania) 25p; 10 Craig Breen (Irland) si Freddy Loix (Belgia) 18p.
CLASAMENT IRC –
Constructori (dupa etapa a 8-a)
1 ŠKODA 307p; 2 Peugeot 169p; 3 M-Sport 102p; 4 Renault 86p; 5 Subaru 63p; 6 Honda 36p.
1 ŠKODA 307p; 2 Peugeot 169p; 3 M-Sport 102p; 4 Renault 86p; 5 Subaru 63p; 6 Honda 36p.
IRC Production Cup -
Piloti (dupa etapa a 8-a)
1 Andreas Aigner (Austria) 50p; 2 Marco Tempestini (Romania) 48p; 3 Robert Consani (Franta) 47p; 4 Vitaliy Pushkar (Ukraina) 41p; 5 Garry Jennings (Marea Britanie), Ricardo Moura (Portugalia), Jarkko Nikara (Finlanda) si Massimiliano Rendina 25p; 9 Johan Heloïse (Franta) 22p; 10 Toshi Arai (Japonia), Bob Colsoul (Franta), Donagh Kelly (Irlanda), Sérgio Silva (Portugalia) si Gergély Szabó (Ungaria) 18p.
1 Andreas Aigner (Austria) 50p; 2 Marco Tempestini (Romania) 48p; 3 Robert Consani (Franta) 47p; 4 Vitaliy Pushkar (Ukraina) 41p; 5 Garry Jennings (Marea Britanie), Ricardo Moura (Portugalia), Jarkko Nikara (Finlanda) si Massimiliano Rendina 25p; 9 Johan Heloïse (Franta) 22p; 10 Toshi Arai (Japonia), Bob Colsoul (Franta), Donagh Kelly (Irlanda), Sérgio Silva (Portugalia) si Gergély Szabó (Ungaria) 18p.
IRC 2WD Cup - Piloti (dupa etapa a 8-a)
1 Harry Hunt (Marea Britanie) 76p; 2 Robert Consani (Franta) 50p; 3 Martin Kangur (Estonia) 33p; 4 Petru-Antone Boschetti (Franta), Simone Campedelli (Italia), Paulo Maciel (Portugalia), Marty McCormack (Marea Britanie) si Joan Vinyes (Spania) 25p; 9 Davide Catania (Italia) 22p; 10 Gorka Antxustegui (Spania), Melissa Debackere (Belgia), François Delecour (Franta), Paolo Diana (Italia), Tommy Doyle (Irlanda) si Énio Medeiros (Portugal) 18p.
1 Harry Hunt (Marea Britanie) 76p; 2 Robert Consani (Franta) 50p; 3 Martin Kangur (Estonia) 33p; 4 Petru-Antone Boschetti (Franta), Simone Campedelli (Italia), Paulo Maciel (Portugalia), Marty McCormack (Marea Britanie) si Joan Vinyes (Spania) 25p; 9 Davide Catania (Italia) 22p; 10 Gorka Antxustegui (Spania), Melissa Debackere (Belgia), François Delecour (Franta), Paolo Diana (Italia), Tommy Doyle (Irlanda) si Énio Medeiros (Portugal) 18p.
IRC 2WD
Cup - Piloti (dupa etapa a 8-a)
1 Renault 262p; 2 Honda 98p; 3 M-Sport 60p; 4 Peugeot 41p; 5 ŠKODA 8p.
1 Renault 262p; 2 Honda 98p; 3 M-Sport 60p; 4 Peugeot 41p; 5 ŠKODA 8p.
Sursa: Berti Panaiot
Sincer ca asteptam ca ei sa castige.
RăspundețiȘtergereVom vedea pe mai departe,insa au fost peste toti!