Praful s-a asezat pe cea mai recenta batalie din IRC. Dupa
San Marino, actiunea se muta, in premiera, in Romania pentru etapa de macadam
de la Sibiu.
Fost „Supporter
Event” in Intercontinental Rally Challenge, Raliul Sibiului Romania a fost
organizat pentru prima data in 2001. A devenit apoi unul dintre cele mai
importante evenimente sportive din Romania si acest lucru se reflecta si in
lista de start din acest an. 59 de masini vor fi la start pentru a parcurge probele
dificile din jurul orasului Sibiu, oras amplasat la 280 km de capitala Bucuresti.
Fosta
Capitala Culturala European in 2007, Sibiul este un oras vibrant, plin de
culoare si de oameni primitori. Sibiul gazduieste primul din cele patru raliuri
din estul Europei care urmeaza in calendarul IRC. Dupa Romania, concurenții din IRC vor trece in
Republica Ceha, apoi Ucraina si Bulgaria. Toate aceste etape vor fi prezentate in
transmisiile TV de pe canalul Eurosport.
Pe
lângă faptul ca este etapa in IRC, Raliul Sibiului este runda a cincea din
Campionatul National de Raliuri Dunlop, ceea ce va insemna un numar mare de
piloti locali la start, dar si etapa eveniment in FIA European Rally Cup.
Echipajele vor parcurge 100 de kilometri de proba speciala in fiecare zi,
programul incepand in dupa-amiaza zilei de vineri la ora 14:31 cu prima din
cele sapte probe ale zilei. Sambata, actiunea incepe la ora 11:12, iar pilotii
au de parcurs inca cinci probe speciale. Joi, 19 iulie, incepand cu ora 20:00
va avea loc o demonstratie pe strazile din centrul orasului, iar de la ora
21:00 startul festiv in Piata Mica. Parcul de service este gazduit in premiera
de centrul istoric al Sibiului, chiar in inima orasului. Tot aici vor avea loc
ceremoniile de start si sosire.
Desi
este considerat un raliu pe macadam, Raliul Sibiului Romania are si portiuni de
asfalt incluse in probele speciale. Celebra proba Santa Max se va desfasura pe pe
ambele suprafete, iar speciala Paltinis, lunga de 10 km, este in totalitate pe
asfalt. Probele de macadam de la Sibiu nu sunt cele mai dure din lume, dar
pericolul unei pene de cauciuc este prezent la fiecare pas. In plus,
temperatura amibinetala va depasi cel mai probabil 30 de grade, asa ca
echipajele vor fi solicitate la maximum mai les pe Gatu Berbecului, cea mai
lungă proba specială a raliului de 28,5 km.
Amenajarea
probelor a inceput cu cateva saptamanii in urma pentru ca cel a important
eveniment auto gazduit de orasul Sibiu sa fie un succes si la acest capitol.
CINCI INFORMATII
* Raliul
Sibiului este al treilea raliu pe macadam din calendarul IRC, dar are si cateva
portiuni de asfalt. In total sunt patru etape pe macadam in IRC, ultima fiind
cea din Cipru.
* Avand
in vedere ca lista de start este plina de echipaje intenationale, sansele ca invingatorul
sa fie din afara Romaniei sunt foarte mari. Nu ar fi isa prima data cand se intampla
acest lucru. Ultimii patru invingatori de la Sibiu au fost nascuti in afara
granitelor Romaniei.
* Superspeciala
din Raliul Sibiului Romania, care se va disputa vineri si sambata, va avea loc
pe circuitul de rallycross. Echipajele vor parcurge doua cate doua
spectaculoasa proba de 1,9 km.
*
Jarkko Miettinen este singurul pilot care a castigat Raliul Sibiului dar si o
etapa din IRC, Raliul Chinei in 2008.
*
Raliul Sibiului Romania este al doilea eveniment sportiv ca importanta la nivel
international, organizat in tara noastra, dupa finala UEFA League.
Andrea Mikkelsen |
BATALIA PENTRU VICTORIE
Dupa
ce a pierdut victoria la mustata in etapa precedenta din San Marino, Andrea
Mikkelsen spera sa obtina maximum de puncte pe suprafata sa preferata pentru a
avea șanse
la un al doilea titlu de campion IRC consecutiv. Mikklesen pilotează pentru
echipa Skoda UK si va fi unul dintre principalii piloti de urmarit pe probele
speciale de la Sibiu.
Unul
dintre principalii sai adversari va fi Sepp Wiegand. Germanul vine la Sibiu
după ce aobținut
prima sa victorie de proba speciala in IRC. Este un pilot experimentat si va incerca
sa urce pe podiumul de la SIbiu.
Legendarul
Francois Delecour va implini 50 de ani in luna august. Va fi prezent la Sibiu,
precedenta sa prezenta in IRC fiind în Turul Corsicii disputat in luna mai.
Delecour a renuntat la Renault Megane RS in favoarea unui Peugeot 207 S2000.
Delecour se va lupta pentru victorie, mai ales ca el cunoaste acest raliu, francezul
participand si la editia de trecut.
Marco Tempestini |
Marco
Tempestini, pilotul italian stabilit in Romania va trece si el pe un automobil
Super 2000 pentru etapa de la Sibiu. Invingatorul de anul trecut a concurat in
acest an pe un Subaru Impreza R4 STI in etapele IRC de pana acum, dar pentru
Sibiu a optat pentru o Skoda Fabia.
Suedezul
Patrick Flodin va lua startu cu Ford Fiesta S2000, masina inscrisa de echipa
Petter Solberg Engineering. Dupa abandonul din San Marino unde a reusit sa
parcurga doar o singura proba speciala, Flodin vine la Sibiu si va incerca sa obtina cat mai multe puncte, el fiind un specialist al macadamului.
Francezul
Mathieu Arzeno si colegul sau Michael Burri vor fi prezenti la Sibiu alaturi de
doua automobile Peugeot 207 S2000 ale echipei Sainteloc Rancing. Lista de automobile S2000 este completata de
pilotul local Dan Gartofan, la volanul unei Skoda Fabia, dar si de Gergo Szabo
care va concura tot pe o astfel de masina.
Andreas Aigner |
IRC PRODUCTION CUP
Cu
doua victorii obtinute in acest sezon, Andreas Aigner este favorit pentru o
noua victorie la Sibiu la volanul masinii sale Subaru Impreza R4 STI inscrisa
de echipa Stohl Racing. Austriacul vine la SIbiu cu un navigator nou, celebra
Ilka Minor preluand locul Danielei Ertl, cea care sta de obicei in dreapta lui
Aigner. Pilotii romani Valentin Porcisteanu si Bogdan Marisca vor fi cu
siguranta cei mai in masura sa-i puna proble austriacului, mai ales ca Csaba
Spitzmuller, liderul competitiei interne, va lipsi de la startul Raliului
Sibiului datorita unor probleme de sanatate. Raliul Sibiului va marca si
revenirea italianului Marco Cavigioli in IRC. Pilotul italian a castigat prima
editie a IRC 2WD Cup in 2008.
Harry Hunt |
IRC 2WD Cup
Pilotii
locali Vlad Cosma si Alex Filip vor fi cei mai mari adversari pentu Harry Hunt,
cel care a castigat aceasta clasa in San Marino. Pe lista de start la clasa
automobilelor cu doua roti motrice vor mai fi si austriacul Michael Kogler cu
un Renault Clio R3, italianul Davide Catania si Sebastian Barbu, ambii cu
Citroen DS3 R3.
IN LUMINA REFLECTORULUI: MARCO TEMPESTINI
Pilotul
italian stabilit in Romania, Marco Tempestini, a castigat Raliul Sibiului
anului trecut si este la al saptelea start intr-o etapa de IRC in acest an.
Ce ii asteapta pe pilotii din IRC la Sibiu?
Un
raliu deosebit care ii va face fericiti. Seamana un pic cu vechiul Raliu
Acropolis din Grecia, dar cu drumuri mai bune. Nu este un macadam perfect, sunt
multe pietre si penele sunt la ordinea zilei. Probele de noapte atrag multi
fani, iar anul acest probabil vor depasi toate asteptarile.
Unele probe au si sectiuni de asfalt. Cat de dificil va
fi sa le parcurgi cu o masina setata pentru macadam?
Exista
bucati de asfalt dar sunt rapide si largi, deci nu este o problema sa le
parcurgi cu pneuri de macadam. Iar proba disputata pe asfalt este in urcare si
are numeroase ace de par.
Cat de dificil va fi pentru cei care concureaza la SIbiu
pentru prima data?
Este
un pic diferit de raliurile cu care sunt obisnuiti, dar va fi o provocare
interesanta pentru toata lumea. Temperaturile vor fi ridicate si asta ridica
ceva probleme.
Esti un pilot care a luat constat startul la Sibiu. De
cate ori ai concurat aici?
Am
parcurs raliul de sase ori si am castigat editia de anul trecut. Este un raliu
dificil si de multe ori este o loterie. Cine ataca de obicei nu castiga, dar
nici cel care asteapta nu are sanse la succes. Strategia este foarte importanta
in acest raliu.
Ai folosit pana acum un Subaru Impreza R4 STI, dar acum
vei schimba pentru o Skoda Fabia S2000. De ce?
Am
avut doua abandonuri in IRC Production Cup si am decis sa schimb Subaru cu
Skoda. Am facut cateva teste si este cea mai buna alegere pentru mine. Desi
stiu probele foarte bine si voi concura cu un automobil S2000 imi va fi foarte
greu sa fac fata unor piloti ca Andreas Mikkelsen care va fi foarte rapid.
LUCRURI ESENTIALE
Eveniment:
Raliul Sibiului Romania, Intercontinental Rally Challenge, etapa 8 din 13,
etapa a 5-a din Campionatul National de Raliuri, etapa eveniment in FIA
European Rally Cup
Start:
cursa demonstrativa, ora 20:00 sart festiv in Piata Mica, 21:00, joi 19 iulie
Sosire:
Piata Mica, Sibiu, 19:00, sambata 21 iulie
Rally
HQ: Primaria Sibiu, Piata Mica, Sibiu, Romania
Service
parc: Piata Mare, Sibiu
Cifre:
Echipaje inscrise: 59; Probe speciale:
12; Distanta: 200.20 kilometri; Legatura: 357.70 kilometri;
Total: 557.90 kilometri; Suprafata: Macadam cu portiuni de asfalt
Total: 557.90 kilometri; Suprafata: Macadam cu portiuni de asfalt
PUNTE SI STATISTICA
Piloti IRC
1 Andreas Mikkelsen (Norvegia) 107 p; 2 Jan Kopecký (Cehia) 83 p; 3 Juho Hänninen (Finlanda) 68 p; 4 Sepp Wiegand (Germania) 52 p; 5 Giandomenico Basso (Italia) 40 p; 6 Bryan Bouffier (Franta) si Umberto Scandola (Italia) 27p; 8 Dani Sordo (Spania) 25 p; 9 Craig Breen (Irlanda) si Freddy Loix (Belgia) 18 p.
Copiloti IRC
1 Ola Fløene (Norvegia) 107p; 2 Cehia) 83 p; 3 Mikko Markkula (Finlanda) 68 p; 4 Timo Gottschalk (Germania) 52 p; 5 Mitia Dotta (Italia) 40 p; 6 Guido D’Amore (Italia) si Xavier Panseri (Franta) 27 p; 8 Carlos del Barrio (Spania) 25 p; 9 Gareth Roberts (Marea Britanie) si Lara Vanneste (Belgia) 18 p.
Constructori IRC
1 ŠKODA 282 p; 2 Peugeot 154 p; 3 M-Sport 84 p; 4 Renault 64 p; 5 Subaru 63 p; 6 Honda 28 p.
Piloti IRC Production Cup
1 Andreas Aigner (Austria) 50 p; 2 Marco Tempestini (Romania) 48 p; 3 Robert Consani (Franta) 47 p; 4 Garry Jennings (Marea Britanie), Ricardo Moura (Portugalia), Jarkko Nikara (Finlanda)si Massimiliano Rendina (Italia) 25 p; 8 Johan Heloïse (Franta) 22 p; 9 Toshi Arai (Japonia), Bob Colsoul (Franta), Donagh Kelly (Irlanda), Sérgio Silva (Portugalia) si Gergo Szabó (Ungaria) 18 p.
Copiloti IRC Production Cup
1 Daniela Ertl (Austria) 50 p; 2 Dorin Pulpea (Romania) 48 p; 3 Nicolas Klinger (Franta) 47 p; 4 Sancho Eiró (Portugalia), Jarkko Kalliolepo (Finlanda), Barry McNulty (Marea Britanie) si Mario Pizzuti (Italia) 25 p; 8 Thibault Gorczyca (Franta) 22 p; 9 Tom Colsoul (Franta), Kevin Flanagan (Irlanda), Borbely Karoly (Romania), Dale Moscatt (Australia) si Fernando Nunes (Portugalia) 18 p.
Piloti IRC 2WD Cup
1 Harry Hunt (Marea Britanie) 58 p; 2 Martin Kangur (Estonia) 33 p; 3 Petru-Antone Boschetti (Franta), Simone Campedelli (Italia), Robert Consani (Franta), Paulo Maciel (Portugalia), Marty McCormack (Marea Britanie) si Joan Vinyes (Spania) 25 p; 9 Davide Catania (Italia) 20 p; 10 Gorka Antxustegui (Spania), Melissa Debackere (Belgia), François Delecour (Franta), Paolo Diana (Italia), Tommy Doyle (Irlanda) si Énio Medeiros (Portugalia) 18 p.
Copiloti IRC 2WD Cup
1 Robbie Durant (Marea Britanie) 58 p; 2 Danilo Fapani (Italia), Filipe Gouveia (Portugalia), Nicolas Klinger (Franta), Benoit Manzo (Franta), Jordi Mercader (Spania), David Moynihan (Irlanda) si Andres Ots (Estonia) 25 p; 9 Cindy Cokelaere (Belgia), Andrea Mini (Italia), Liam Moynihan (Irlanda), Paulo Rego (Portugalia), Dominique Savignoni (Franta) sid Gabriel Suarez (Spania) 18 p.
Constructori IRC 2WD Cup
1 Renault 219 p; 2 Honda 83 p; 3 M-Sport 60 p; 4 Peugeot 41 p; 5 ŠKODA 8 p.
Piloti IRC
1 Andreas Mikkelsen (Norvegia) 107 p; 2 Jan Kopecký (Cehia) 83 p; 3 Juho Hänninen (Finlanda) 68 p; 4 Sepp Wiegand (Germania) 52 p; 5 Giandomenico Basso (Italia) 40 p; 6 Bryan Bouffier (Franta) si Umberto Scandola (Italia) 27p; 8 Dani Sordo (Spania) 25 p; 9 Craig Breen (Irlanda) si Freddy Loix (Belgia) 18 p.
Copiloti IRC
1 Ola Fløene (Norvegia) 107p; 2 Cehia) 83 p; 3 Mikko Markkula (Finlanda) 68 p; 4 Timo Gottschalk (Germania) 52 p; 5 Mitia Dotta (Italia) 40 p; 6 Guido D’Amore (Italia) si Xavier Panseri (Franta) 27 p; 8 Carlos del Barrio (Spania) 25 p; 9 Gareth Roberts (Marea Britanie) si Lara Vanneste (Belgia) 18 p.
Constructori IRC
1 ŠKODA 282 p; 2 Peugeot 154 p; 3 M-Sport 84 p; 4 Renault 64 p; 5 Subaru 63 p; 6 Honda 28 p.
Piloti IRC Production Cup
1 Andreas Aigner (Austria) 50 p; 2 Marco Tempestini (Romania) 48 p; 3 Robert Consani (Franta) 47 p; 4 Garry Jennings (Marea Britanie), Ricardo Moura (Portugalia), Jarkko Nikara (Finlanda)si Massimiliano Rendina (Italia) 25 p; 8 Johan Heloïse (Franta) 22 p; 9 Toshi Arai (Japonia), Bob Colsoul (Franta), Donagh Kelly (Irlanda), Sérgio Silva (Portugalia) si Gergo Szabó (Ungaria) 18 p.
Copiloti IRC Production Cup
1 Daniela Ertl (Austria) 50 p; 2 Dorin Pulpea (Romania) 48 p; 3 Nicolas Klinger (Franta) 47 p; 4 Sancho Eiró (Portugalia), Jarkko Kalliolepo (Finlanda), Barry McNulty (Marea Britanie) si Mario Pizzuti (Italia) 25 p; 8 Thibault Gorczyca (Franta) 22 p; 9 Tom Colsoul (Franta), Kevin Flanagan (Irlanda), Borbely Karoly (Romania), Dale Moscatt (Australia) si Fernando Nunes (Portugalia) 18 p.
Piloti IRC 2WD Cup
1 Harry Hunt (Marea Britanie) 58 p; 2 Martin Kangur (Estonia) 33 p; 3 Petru-Antone Boschetti (Franta), Simone Campedelli (Italia), Robert Consani (Franta), Paulo Maciel (Portugalia), Marty McCormack (Marea Britanie) si Joan Vinyes (Spania) 25 p; 9 Davide Catania (Italia) 20 p; 10 Gorka Antxustegui (Spania), Melissa Debackere (Belgia), François Delecour (Franta), Paolo Diana (Italia), Tommy Doyle (Irlanda) si Énio Medeiros (Portugalia) 18 p.
Copiloti IRC 2WD Cup
1 Robbie Durant (Marea Britanie) 58 p; 2 Danilo Fapani (Italia), Filipe Gouveia (Portugalia), Nicolas Klinger (Franta), Benoit Manzo (Franta), Jordi Mercader (Spania), David Moynihan (Irlanda) si Andres Ots (Estonia) 25 p; 9 Cindy Cokelaere (Belgia), Andrea Mini (Italia), Liam Moynihan (Irlanda), Paulo Rego (Portugalia), Dominique Savignoni (Franta) sid Gabriel Suarez (Spania) 18 p.
Constructori IRC 2WD Cup
1 Renault 219 p; 2 Honda 83 p; 3 M-Sport 60 p; 4 Peugeot 41 p; 5 ŠKODA 8 p.
Sursa:
Berti Panaiot
0 comentarii