Design: elemente
consacrate, combinate original într-un design unic.
Motoare Euro VI de la
175 kW (238 hp) la 375 kW (510 hp).
O gamă completă de
sisteme de securitate disponibile pentru prima dată în sectorul distribuţiei pe
distanţe scurte.
Daimler prezintă noul Mercedes-Benz
Antos, prima serie de vehicule specializate pentru distribuţia mărfurilor grele
pe distanţe scurte. Noul model va avea premiera oficială în septembrie, la
Salonul Internaţional de Autovehicule Comerciale de la Hanovra. Fie că transportă
produse alimentare, combustibil sau materiale de construcţii, cu o greutate
brută între 18 şi 26 de tone, Antos se potriveşte perfect în sectorul distribuţiei
regionale.
Chiar dacă exteriorul său reflectă
legătura evidentă cu noul Actros, Antos prezintă multe noutăţi speciale în materie de design. Pe
de-o parte, pentru a fi concordanţă cu aria sa de utilizare, cel mai adesea
spaţiul urban, Antos are un aspect foarte prietenos. În acelaşi timp, designul
plat potrivit pentru transportul pe distanţe scurte îl transformă într-un
vehicul robust.
Cabina continuă a noului
Mercedes-Benz Antos, de 2,3 metri lăţime, este disponibilă pentru modelul
ClassicSpace în variante de lungime mică (S) şi medie (M). Varianta medie este, de asemenea,
disponibilă şi pentru cabina CompactSpace, specifică vehiculelor cu unitate de
refrigerare independentă. Zona premium a habitaclului oferă şoferului un spaţiu confortabil de lucru:
din punct de vedere ergonomic, instrumentele vehiculului sunt astfel dispuse pentru
a asigura o utilizare intuitivă şi la îndemână. În plus, volanul modern
multifuncţional şi opţiunile generoase de ajustare a scaunului uşurează munca
de zi cu zi a şoferului.
Gamă largă de sisteme de
asistenţă pentru siguranţă
Pentru prima dată, toate sistemele
de siguranţă cu care şoferii s-au familiarizat la Actros sunt acum disponibile
şi pentru camioanele din sectorul distribuţiei pe distanţe scurte. Următoarele
sisteme sunt disponibile standard: sistemul de frânare controlat electronic
EBS, cu discuri de frână ventilate, frâna de motor cu eficienţă ridicată,
sistemul ABS de anti-blocare la frânare, sistemul de accelerare antiderapant
ASR şi Stability Control Assist. Ajungând la a treia generaţie Active Brake
Assist, Mercedes-Benz a creat un pachet de siguranţă cu sisteme de asistenţă
opţionale pentru Antos. Noul sistem ABA 3 iniţiază acum automat şi aplicaţia de
frânare pentru detectarea obstacolelor staţionare.
Motoare Euro VI de la
175 kW (238 hp) la 375 kW (510 hp)
Antos îşi face debutul cu o gamă
foarte variată de motoare diesel Euro VI, ce include trei motoare în linie cu
şase cilindri, cu capacităţi de 7,7 litri, 10,7 litri şi 12,8 litri. Puterea
variază de la 175 kW (238 hp), pentru aplicaţiile mai uşoare cum ar fi
vehiculul simplu, şi până la 375 kW (510 hp) pentru camioanele de sarcină
grea, cu variante camion/remorcă şi camion/semiremorcă, folosite în condiţii
dificile de drum.
Toate motoarele respectă nivelul
emisiilor Euro VI şi includ, de asemenea, injecţie common rail şi sistemul de
refolosire a gazelor de eşapament. Tratarea gazelor de eşapament se face prin
intermediul tehnologiei SCR cu injecţie AdBlue şi printr-un convertor catalitic
de oxidare conectat în serie şi un filtru de particule.
Transmisie automatică
pentru toate modelele
Cutia de viteze Mercedes PowerShift
3 complet automată, extrem de rapidă, disponibilă în variante cu opt sau doisprezece
trepte, oferă o transmisie constantă a puterii motorului. O caracteristică
specială a noului Antos este posibilitatea de a alătura motoare extrem de
compacte, precum OM 936, cu transmisii în mai multe trepte de viteză. Astfel
rezultă o performanţă îmbunătăţită, chiar şi în combinaţii de camion/remorcă
sau camion/semiremorcă, care sunt complet încărcate doar ocazional şi care
utilizează unităţi optimizate de greutate.
Modul Crawler este o caracteristică
specială, ce oferă beneficii semnificative pentru transporturile pe distanţe
mici, care includ destul de des deplasări urbane şi manevrare în locuri de
descărcare foarte strâmte: în treptele de viteză start sau marşarier, şoferul
poate controla viteza camionului utilizând doar pedala de frână.
Loader/Volumer: pentru
prima dată, modele cu aplicaţii specifice
Pentru domenii specifice de lucru,
Mercedes-Benz introduce pentru prima dată modele specializate Antos, în
sectorul distribuţiei de mărfuri grele pe distanţe scurte, şi Actros, pentru
distanţe lungi de transport. Sub numele de Loader, Mercedes-Benz a grupat
variante cu capacitate de încărcare optimizată, care ating valori record la
greutate fără încărcătură şi sarcină utilă. În plus, Volumer oferă capacitate
maximă de încărcare datorită compartimentului interior cu o înălţime de trei
metri.
Antos Loader: sarcină
record pentru camioanele cu semiremorcă
Antos Loader este primul camion cu
semiremorcă din categoria vehiculelor de 40 de tone, care este sub limita de
greutate fără încărcătură de 6 tone. În acelaşi timp, motorul acestuia respectă
nivelul de emisii Euro VI.
Chiar şi cu motorul mai mare, în
linie cu şase cilindrii, OM 470, ce îndeplineşte standardele Euro VI şi produce
până la 315 kW (428 hp), camionul cu semiremorcă cântăreşte aproximativ 6400
kg. La această greutate, noul Antos ocupă o poziţie excelentă în mediul
competitiv şi, chiar şi în comparaţie cu vehiculele cu Euro V, poate fi
considerat unul dintre camioanele de top.
O condiţie prealabilă pentru acest
lucru este designul ce asigură o greutate redusă. Astfel, Antos Loader include suport
pentru intrare din aluminiu, parbriz şi podea cu greutate optimizată, baterii cu
o capacitate redusă, un rezervor combinat pentru combustibil şi AdBlue, la care
se adaugă şi multe alte măsuri de eficientizare a greutăţii.
Antos Volumer, pentru utilizări
ce necesită un compartiment coborât de încărcare
Beneficiile oferite de Antos Volumer
includ un compartiment coborât de încărcare, cu 80 mm mai jos decât modelele
anterioare. Înălţimea interioară de până la trei metri oferă opţiuni de
încărcare extinse, existând astfel posibilitatea de a încărca o cantitate
suplimentară de bunuri.
Pe lângă varietatea de modele de cabine,
clienţii pot alege şi între diferitele capacităţi de rezervoare de combustibil
– în funcţie de prioritatea pe care o au, sarcina utilă sau gama.
Mercedes-Benz Antos: o
clasă unică
Fiind primul vehicul specializat
pentru transportul de mărfuri grele pe distanţe scurte, noul Mercedes-Benz
Antos face parte dintr-o clasă unică: seria de modele pentru distribuţia pe
distanţe scurte acoperă o gamă largă de activităţi pe segmentul său. Companiile
pot beneficia de caracterul economic şi de eficienţa sa, producătorii de
structura sa robustă şi unică, ce răspunde cerinţelor diferite de transport,
iar şoferii de uşurinţa în utilizare şi manevrare, precum şi de siguranţa sa.
Sursa : Mercedes-Benz Romania
0 comentarii