Lexus a primit din
partea Automotive Interiors Expo Premiul anului pentru inovaţii în domeniul dotărilor
interioare ale autoturismelor de serie ('Production Vehicle Interior Innovation
of the Year' Award) pentru sistemul de control al climatizării al noului GS,
prevăzut cu tehnologia nanoe ®.
La data de 12 iunie, Automotive
Interiors Expo 2012 a găzduit prima decernare de premii Automotive Interiors
Expo Awards, ceremonie care i-a onorat pe cei mai buni designeri de lux şi cele
mai rafinate inovaţii şi produse din arena dotărilor interioare auto. Din juriu
au făcut parte jurnalişti de prim rang, specializaţi pe segmentul auto.
'Production Vehicle Interior
Innovation of the Year' Award recunoaşte „o tehnologie sau o inovaţie de
proiectare tehnică, ce ridică ştacheta în domeniul respectiv şi care ar putea
deveni o dotare standard la cât mai multe dintre autoturisme şi cât mai curând
posibil”.
La ceremonia de decernare a
premiilor desfăşurată la Stuttgart, Jean-Jacques Serraf, General Manager Brand
Management la Lexus Europe, a declarat: „Suntem foarte încântaţi şi onoraţi să
primim acest premiu ca recunoaştere a unei dimensiuni cruciale a Noului GS:
crearea unei experienţe extraordinare în relaţia cu clienţii, datorită
tehnologiilor de avangardă. Aceasta este o bună ilustrare a direcţiei în care
se îndreaptă marca Lexus - 'Progressive Luxury'.”
Fiind mult mai puternic decât
sistemul anterior, actualul sistem de aer condiţionat disponibil la noul GS
este prevăzut cu tehnologia S-Flow pentru menţinerea nivelului optim de
confort, însă reducând semnificativ consumul de putere. Cu ajutorul senzorilor,
sistemul detectează dacă scaunul pasagerului din faţă este ocupat şi închide
automat toate fantele de ventilaţie prevăzute pentru acest scaun. Acelaşi lucru
este valabil şi pentru locurile din spate la activarea butonului S-Flow. În
acest mod, eficienţa sistemului este maximizată.
De asemenea, sistemul măsoară
temperatura ambientală, temperatura din habitaclu şi nivelul de izolare pentru
a determina nivelul optim de aer condiţionat. Volumul fluxului de aer necesar
este personalizat pentru fiecare scaun cu ajutorul comenzii TAO (ieşire flux de
aer în funcţie de temperatură). Pentru a obţine un mediu personalizat pentru
şofer, pasagerul din faţă şi pasagerii din spate, a fost adoptată tehnologia
mixului de aer multistrat, separat pentru partea inferioară şi partea
superioară. De asemenea, noul sistem introduce şi un control al aerului
interior/exterior pe 2 niveluri, prevenindu-se astfel aburirea geamurilor.
În plus, sistemul de aer condiţionat
include şi un nou sistem nanoe ®. Această tehnologie de purificare a aerului se
activează automat la pornirea sistemului de aer condiţionat. Prin fantele de
ventilaţie din planşa de bord de pe partea şoferului se eliberează în habitaclu
nanoparticule cu diametru între 20 şi 50 Nm - ioni încărcaţi negativ,
înconjuraţi de molecule de apă.
Prin fixarea de particulele şi
moleculele din aer, nano-ionii au un efect de purificare şi de eliminare a
mirosurilor. Mai mult, aceştia dezodorizează scaunele autoturismului şi
plafonul pentru un mediu mai pur al habitaclului.
Şi, deoarece umiditatea la nivel
nano este de aproape 1.000 ori mai mare decât în cazul ionilor convenţionali,
sistemul nanoe are un efect de hidratare a pielii şi părului, astfel încât
ocupanţii să se simtă foarte bine în acest habitaclu.
Sursa: Lexus Romania
0 comentarii