Noul sedan completează gama Astra.
Noi motoare puternice: 2.0 BiTurbo CDTI de
195 cp şi unitatea pe benzină de 2,0 l cu putere de 280 cp.
Noi sisteme de asistenţă se adaugă ofertei
largi de tehnologii inovatoare disponibile.
Gamă completă: de la motorul ecoFLEX cu
emisii de CO2 de 99g/km, până la versiunea OPC de înaltă performanţă.
Design mai elegant pentru modelele hatchback
cu cinci uşi şi Sports Tourer.
Rüsselsheim. Noua gamă Opel Astra porneşte la drum
cu dreptul: cu noua versiune sedan, noi motoare şi sisteme de asistenţă de
ultimă generaţie, la care se adaugă un design inovator, marca extinde dotările
modelului său cel mai bine vândut şi titrat din segmentul compact, noua gamă
devenind astfel şi mai sportivă şi mai variată. Aspectul mai elegant la
exterior şi la interior subliniază aerul sportiv şi punctele forte din punct de
vedere tehnic ale gamei de modele compacte. Gama Astra este acum completă,
cuprinzând noua versiune sedan, modelul cu cinci uşi, Sports Tourer station
wagon şi modelul GTC coupé cu trei uşi, precum şi versiunea OPC de înaltă
performanţă.
Afirmaţia conform căreia Opel oferă tehnologiile germane
cu cel mai puternic impact emoţional în segmentul foarte disputat al
autovehiculelor compacte este susţinută de noile motoare cu tehnologie de
ultimă oră care, începând din acest moment şi în următoarele şase luni, vor
extinde şi mai mult gama deja variată de capacităţi ale sistemelor de propulsie
disponibile pentru modelele Astra. Noul Astra OPC cu motor pe benzină de 2,0
litri, cu turbocompresor şi sistem de injecţie directă se poate deja comanda.
Acesta promite distracţie maximă la volan. Dezvoltând o putere de 206 kW/280 cp
şi generând un cuplu maxim de 400 Nm, modelul Astra OPC nu este numai cel mai
puternic autovehicul Astra dezvoltat până în prezent, dar cuplul de 200 Nm pe
litru este unul maxim în segmentul compact. De asemenea, este cel mai rapid
model Astra de până acum, dat fiind că viteza maximă a acestui coupé agil este
de 250 km/h şi poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 6,0 secunde.
Începând din toamna acestui an se va putea comanda şi cel
mai rapid autovehicul Astra cu motor diesel produs vreodată: noul motor 2.0
BiTurbo CDTI ce dezvoltă o putere de 143 kW/195 cp şi generează un cuplu impresionant
de 400 Nm este deja cunoscut, fiind disponibil anterior pe modelul Insignia,
dar acum este lansată tehnologia sofisticată cu două turbocompresoare
secvenţiale şi două intercoolere, disponibilă pentru prima oară la
autovehiculele din gama Astra. Fiind alimentat de două turbocompresoare care
funcţionează în tandem, acest motor asigură pentru versiunile Astra cu cinci
uşi, Sports Tourer şi GTC un nivel excelent de performanţă, împreună cu un
consum redus de carburant. Aceste trei modele diferite sunt disponibile cu o
gamă de motoare diesel de înaltă performanţă, fapt unic în segmentul
autovehiculelor compacte.
De asemenea, Opel anunţă îmbunătăţiri aduse motorului pe
benzină de 1,4 litri cu supraalimentare, ce dezvoltă o putere de 103 kW/140 cp.
În prezent, acesta este echipat cu o funcţie de amplificare, datorită căreia
autovehiculul beneficiază de un cuplu mărit cu 10%, de la 200 la 220 Nm, un
procent foarte util în depăşiri, de exemplu.
Gamă completă - de la ecoFLEX 99 g/km CO2 până
la versiunea OPC de înaltă performanţă
Noua gamă Astra oferă o varietate largă de sisteme de
propulsie, ce satisfac cele mai exigente gusturi: de la cel mai eficient motor
Astra din punctul de vedere al consumului de carburant (3,7 l/100 km), 1.7 CDTI
ecoFLEX (81 kW/110 cp şi 96 kW/130 cp), cu un nivel al emisiilor de CO2 de
numai 99 g/km, cel mai puternic motor diesel Astra, noul BiTurbo CDTI de 195 cp
și până la
cel mai puternic motor Astra din istoria modelului, Astra OPC, cu o putere de
280 cp. Incluzând versiunile GPL de 1,4 litri cu supraalimentare (103 kW/140
cp) lansate la începutul anului 2012, oferta de sisteme de propulsie disponibile
pentru gama de modele Astra este una dintre cele mai variate din segmentul
autovehiculelor compacte. În plus, la începutul anului viitor, gama se va
îmbogăţi în urma lansării noii generaţii de motoare pe benzină cu injecţie
directă ECOTEC SIDI (Spark Ignition Direct Injection) cu
cilindree de 1,6 litri şi supraalimentare, care asigură nu numai un consum
extrem de redus, ci şi o experienţă de conducere foarte confortabilă la un
nivel de putere superior, de până la 200 cp.
Noile sisteme de asistenţă se adaugă ofertei
deja ample de tehnologii inovatoare disponibile
Alte caracteristici ce contribuie la ridicarea
standardelor tehnice la un nivel chiar mai avansat se regăsesc în categoria
sistemelor de asistenţă pentru şofer. Numeroase tehnologii premium care şi-au
făcut debutul pe modelele Insignia şi Zafira Tourer sunt acum disponibile şi
pentru noua gamă Astra, sporind nivelul de siguranţă şi de confort. Acestea
includ a doua generaţie a camerei video frontale Opel Eye, cu asistentul optimizat pentru
recunoaşterea indicatoarelor rutiere (TSA II), sistemul de avertizare la
depăşirea benzii de circulaţie (LDW), funcţia de indicare a distanţei de
urmărire (FDI) şi sistemul de avertizare privind o coliziune frontală (FCA). Aceste
sisteme emit semnale de avertizare pentru prevenirea situaţiilor critice, de
exemplu atunci când gradul de atenţie al şoferului sau nivelul său de
concentrare scad.
Alte sisteme de asistenţă includ camera video pentru
marşarier, sistemul avansat de asistenţă la parcare ce identifică
locurile de parcare şi ajută şoferul la efectuarea manevrelor, precum şi asistentul
pentru monitorizarea unghiului mort lateral cu alarmă şi un tempomat
adaptiv (ACC) cu senzori radar şi sistem automat de frânare de urgenţă în
caz de coliziune (CIB), activ la viteze între 50 km/h şi 180 km/h. Tempomatul
adaptiv pe bază de senzori radar ajută şoferul să menţină constantă viteza
selectată, accelerând sau decelerând automat şi menţinând în acelaşi timp o
distanţă de siguranţă presetată faţă de autovehiculul din faţă.
Noile sisteme completează oferta largă de tehnologii
inovatoare de care modelul Astra beneficia deja, unele dintre acestea fiind
unice în segmentul autovehiculelor compacte, în timp ce altele se regăsesc rar
în oferta mărcilor concurente. Acestea includ ultima generaţie a sistemului
inteligent de iluminare frontală adaptivă (AFL+), cu faruri bi-xenon
şi multiple funcţii de iluminare inteligentă, inclusiv asistentul pentru faza
lungă, iluminarea dinamică în curbe, iluminarea în viraje şi distribuţia
variabilă a luminii, reglată automat în funcţie de condiţiile rutiere
predominante, inclusiv cele meteorologice.
Sistemul FlexRide asigură o rulare şi
manevrabilitate optime, iar suspensia HiPerStrut este disponibilă pentru toate
modelele GTC Astra şi Astra OPC
Pe lângă actualele caracteristici dinamice de conducere
ale modelului Astra, clienţii pot opta pentru sistemul mecatronic inteligent FlexRide de
la Opel, care se adaptează automat la condiţiile de drum şi oferă trei
moduri de funcţionare: modul Standard, modul „Tour” pentru o călătorie
confortabilă şi modul „Sport” pentru un stil de conducere mai dinamic.
Pentru o rulare şi o manevrabilitate mai sportive,
modelele GTC Astra şi Astra OPC beneficiază de suspensia HiPerStrut (suspensie
de înaltă performanţă) pe puntea faţă. Suspensia HiPerStrut îmbunătăţeşte
aderenţa, sporeşte puterea în viraje şi reduce în mod semnificativ fenomenul de
mişcare violentă a volanului provocată de cuplul ridicat la acceleraţia bruscă,
permiţându-i şoferului să se bucure din plin de performanţa modelului Astra.
Pentru un confort sporit, toate modelele Astra sunt
disponibile cu scaune ergonomice. Scaunele certificate de AGR (Aktion
Gesunder Rücken e.V) reduc solicitările la nivelul spatelui şoferului şi
pasagerului din faţă.
Suportul pentru biciclete FlexFix, disponibil exclusiv de la Opel, este complet integrat
în bara de protecţie spate, în care glisează ca un sertar, atunci când nu este
folosit. Sistemul inteligent de ultimă generaţie de la bordul modelului Astra
Sports Tourer vă permite să transportaţi maxim patru biciclete în acelaşi timp.
Versiunea de caroserie cu cinci uşi poate transporta maxim două biciclete.
Parbrizul panoramic, inventat şi patentat de Opel, ajunge până la mijlocul
acoperişului, şoferul şi pasagerii modelelor GTC Astra şi OPC beneficiind
astfel de o experienţă extraordinară din punctul de vedere al perspectivei,
spaţiului şi conducerii. Spre deosebire de alte tipuri de acoperişuri
panoramice, nu există nicio bară transversală care ar putea reduce
vizibilitatea.
Design nou pentru modelul Astra, cu accente
mai sportive şi de lux
Partea frontală a modelelor Astra cu 5 uşi şi Sports
Tourer au un design proaspăt, care este şi mai sportiv şi luxos decât înainte.
Acest fapt este valabil şi pentru noul model Astra sedan cu patru uşi. Echipa
de design Opel s-a concentrat asupra părţii frontale şi a proiectat o grilă a
radiatorului mai joasă şi mai pronunţată, inspirată din designul modelului GTC
Astra lansat recent, prezentând o grilă tip plasă cu un design mai precis din
punct de vedere tehnic. În partea superioară a grilei radiatorului modelelor cu
cinci uşi, Sports Tourer şi sedan cu patru uşi a fost adăugată o bară cromată
mai proeminentă, în formă de aripă, cu elemente vizuale tridimensionale. Noua
bară cromată are capetele orientate în sus, este mai centrată şi creează
impresia că se contopeşte cu grila. Prin adăugarea unor inserţii negre în
cadrul farurilor, nivelul de echipare de bază „Essentia” şi nivelul de echipare
„Enjoy” au un design al farurilor mai sportiv. Luminile diurne cu LED-uri sunt
disponibile, de asemenea, cu farurile cu halogen standard.
În partea din spate, suportul plăcuţei de înmatriculare a
modelului Astra cu cinci uşi a fost reproiectat, creându-se o perspectivă
vizuală mai amplă. Atât modelul cu cinci uşi, cât şi versiunea Sports Tourer au
o nouă bandă cromată în bara de protecţie, chiar sub suportul plăcuţei de
înmatriculare, accentuând, de asemenea, postura lată a autovehiculului.
Noile variante diesel de înaltă performanţă cu motoare
BiTurbo ale modelelor cu cinci uşi, Sports Tourer şi GTC au un exterior chiar
mai sportiv şi incisiv, care variază în funcţie de model. Partea frontală a
variantelor Astra BiTurbo (GTC, Sports Tourer şi modelul cu 5 uşi) subliniază
performanţa înaltă şi natura mai incisivă a acestor autovehicule. Partea
superioară a grilei radiatorului are o formă similară cu cea utilizată pentru
modelul GTC Astra, cu toate că bara din faţă este întotdeauna în culoarea
caroseriei, iar variantele sedan cu cinci uşi şi Sports Tourer BiTurbo prezintă
o nouă bară în formă de aripă la nivelul grilei radiatorului. Secţiunea
inferioară de admisie a aerului a fost, de asemenea, îmbunătăţită în ceea ce
priveşte designul sportiv: zona în care partea centrală a grilei radiatorului
se uneşte cu partea exterioară a fost proiectată în formă de înotătoare de
rechin, conferindu-i autovehiculului un aspect mai incisiv în comparaţie cu un
model Astra obişnuit. La modelele BiTurbo cu cinci uşi şi Sports Tourer, toate
cadrele geamurilor laterale sunt cromate, dar în cazul modelului GTC Biturbo
inserţia din partea inferioară a geamului este de culoare neagră. În spate,
cele două ţevi de eşapament şi forma mai proeminentă a barei de protecţie
conferă modelelor BiTurbo o postură atletică.
În habitaclu, modelele Astra cu cinci uşi, Sports Tourer
şi sedan cu patru uşi au o atmosferă mai sportivă, mai animată şi variată
datorită utilizării unor noi culori, materiale şi ornamente într-o nouă nuanţă
lucioasă. În ceea ce priveşte modelele BiTurbo, tapiţeriile din material textil
sau piele de culoare Negru Jet se combină cu nuanţa Roşu Magic utilizată pentru
marginile scaunelor. Cusăturile şi tivurile scaunelor, inserţiile portierelor
şi maneta schimbătorului de viteze de culoare Roşu Magic accentuează atmosfera
sportivă din interior. Noul volan din piele cu secţiunea inferioară plată şi
covoraşele speciale cu margini roşii sunt, de asemenea, elemente sport ale interiorului
modelelor BiTurbo.
Clienţii modelului Astra se pot bucura acum de noile
variante de design pentru jante. Noile jante din aliaj de 17” sunt incluse în
dotarea standard a nivelului de echipare Sport, fiind disponibile opţional şi
jantele noi din aliaj de 18” şi 19”, ambele cu un design elegant cu 5 spiţe
duble. În plus, Astra prezintă în premieră un nou capac de roată sportiv, cu
aspect de aliaj, pentru jantele multi-spiţe.
Astra duce mai departe povestea de succes a
autovehiculelor compacte Opel
Cu noua gamă de modele Astra îmbunătăţite considerabil,
Opel îşi consolidează succesul înregistrat de cel mai bine vândut autovehicul
compact al său, care a câştigat numeroase premii, inclusiv prestigiosul trofeu
german „Volanul de Aur” (2009) şi a primit recent cel mai bun punctaj în cadrul
raportului DEKRA 2012 pentru autovehicule rulate.
Modelele Astra reprezintă o componentă cheie a mărcii.
Aproximativ o treime din toate autovehiculele Opel vândute sunt modele Astra.
Opel se află acum la cea de-a zecea generaţie de autovehicule din clasa
compactă şi la cea de-a patra generaţie a modelului Astra, care a atras peste
700.000 de clienţi din toată Europa. Toate acestea datorită modelului Astra cu
cinci uşi lansat în toamna anului 2009, urmat de Sports Tourer un an mai târziu
şi de modelul GTC Coupé cu trei uşi (spre sfârşitul anului 2011). Aceasta
înseamnă că modelul Astra este al treilea cel mai bine vândut model din Europa
(şi al doilea în Germania) în clasamentul vânzărilor în cel mai mare segment european
de autovehicule, acoperind aproape un sfert din piaţa totală.
Sursa: Opel Romania
0 comentarii