Gama Astra, disponibilă acum
cu noul motor 2.0 BiTurbo CDTI, cu o putere de 195 cp şi 400 Nm cuplu.
Viteză maximă de până la 226
km/h şi un consum de carburant redus până la 4,9 l/100 km.
Disponibil în variantele cu
cinci uşi, GTC coupé şi Sports Tourer.
Designul sportiv şi incisiv
reflectă performanţa dinamică.
Tehnologie BiTurbo secvenţială
sofisticată cu două intercoolere.
Rüsselsheim. Gama de modele Opel Astra este îmbunătăţită
prin lansarea unei variante noi de motorizare diesel cu performanţe remarcabile
în materie de putere: unitatea cu 4 cilindri 2.0 BiTurbo CDTI cu o putere de
143 kW/195 cp şi un cuplu maxim de 400 Nm. Autovehiculul este disponibil în
trei variante de caroserie: hatchback cu cinci uşi, GTC coupé şi Sports Tourer
station wagon. Nicio altă marcă nu oferă o gamă atât de extinsă de modele
diesel de înaltă performanţă în segmentul de autovehicule compacte. Astra
BiTurbo CDTI cu cinci uşi atinge o viteză maximă de 226 km/h, fiind astfel cel
mai rapid model diesel Astra din toate timpurile (Sports Tourer 222 km/h, GTC
223 km/h). Motorul BiTurbo asigură performanţe puternice şi o plăcere unică în
timpul conducerii, fiind în acelaşi timp deosebit de eficient. Dispunând
de tehnologia Start/Stop de reducere a consumului de carburant, dotare standard
pentru toate modelele Astra BiTurbo, varianta GTC are un consum de doar 4,9
l/100 km (variantele Sports Tourer şi hatchback cu cinci uşi: 5,1 l/100 km).
Nivelul emisiilor de CO2 ale modelului GTC este de numai 129 g/km (în timp ce
variantele hatchback şi station wagon înregistrează o valoare a emisiilor de
134 g/km).
Lansat la începutul anului 2012 pe modelul Insignia,
vârful de lance al mărcii Opel, motorul de 195 cp introduce tehnologia BiTurbo
secvenţială sofisticată în dotarea gamei Astra, tehnologie care presupune
utilizarea a două intercoolere. Noile variante Astra de înaltă performanţă pot
fi comandate începând din toamnă şi sunt programate să ajungă în reprezentanţe
până la sfârşitul acestui an.
Motorul diesel BiTurbo cu patru cilindri al modelului
Insignia dispune de două turbocompresoare de dimensiuni diferite, ce acţionează
fie individual, fie ca un ansamblu. Turbocompresorul mai mic asigură o
accelerare extrem de rapidă la turaţii scăzute ale motorului. Acest lucru
permite obţinerea unui răspuns rapid din partea pedalei de acceleraţie,
eliminând astfel efectul nedorit de întârziere a turbinei. Începând de la o
turaţie de 1.250 rpm, şoferul poate utiliza imediat un cuplu motor de 320 Nm, reprezentând
80% din cuplul total de 400 Nm generat într-o gamă de turaţii cuprinse între
1.750 şi 2.500 rpm.
În gama de turaţii medii, ambele turbocompresoare
funcţionează împreună, iar turbocompresorul mai mare comprimă în prealabil
aerul admis înainte ca acesta să fie complet comprimat în turbocompresorul mai
mic. O supapă de derivaţie este controlată în mod continuu pentru a transmite o
parte din gazele de eşapament către turbocompresorul mai mare. În consecinţă,
şoferul beneficiază în continuare de o acceleraţie puternică. La turaţii mai
mari (începând de la aproximativ 3.000 rpm), toate gazele circulă direct către
turbocompresorul mai mare, menţinând o distribuţie uniformă a puterii la viteze
mai ridicate.
Obiectivul principal în dezvoltarea motorului 2.0 BiTurbo
CDTI a fost asigurarea rapidă a unei presiuni de supraalimentare în gama de
turaţii scăzute, conferind în acelaşi timp pedalei de accelerație o sensibilitate sporită în gama de turaţii medii.
Cantitatea de aer din motor este reglată în funcţie de gama de turaţii şi
necesităţile celor două turbocompresoare de dimensiuni diferite. La turaţii
scăzute, un intercooler suplimentar, conectat exclusiv la turbocompresorul mic,
permite trecerea cantității mici de aer pe cale directă către camera de combustie.
În gama de turaţii medii, turbocompresorul mai mare şi mai puternic intervine
din ce în ce mai mult în proces. Fluxul său de aer mai mare este răcit prin
intermediul unui intercooler de dimensiuni mai mari.
Întrucât configuraţia compartimentului motorului pentru
modelul Astra diferă de cea a modelului Insignia, inginerii au optat pentru o
soluţie inteligentă de integrare prin împărţirea internă a modulului
intercooler într-un intercooler mai mic şi unul mai mare. Este o configuraţie
diferită de cea a motorului BiTurbo din dotarea modelului Insignia, în cadrul
căruia intercoolerele sunt situate în locuri diferite. Ambele intercoolere
integrate în motorul BiTurbo al modelului Astra sunt răcite cu aer.
Designul interior şi exterior sportiv şi incisiv subliniază
nivelul înalt de performanţă
Noile variante BiTurbo diesel de înaltă performanţă ale
modelelor cu cinci uşi, Sports Tourer şi GTC au un design exterior chiar mai
sportiv şi mai incisiv. Părţile frontale ale variantelor Astra BiTurbo (GTC,
Sports Tourer şi hatchback cu 5 uşi) reflectă performanţele remarcabile şi
natura mai agresivă a acestor autovehicule. Partea superioară a grilei
radiatorului are o formă similară cu cea a modelului GTC Astra; totuşi, bara
din faţă este vopsită întotdeauna în culoarea caroseriei, iar variantele
BiTurbo hatchback cu cinci uşi şi Sports Tourer prezintă o nouă bară în formă
de aripă la nivelul grilei radiatorului. Secţiunea inferioară de admisie a
aerului a fost, de asemenea, îmbunătăţită în ceea ce priveşte designul sportiv:
zona în care partea centrală a grilei radiatorului se uneşte cu partea
exterioară a fost proiectată în formă de înotătoare de rechin, conferindu-i
autovehiculului un aspect mai agresiv. Cadrul geamurilor laterale prezintă
inserţii cromate la variantele 5 uşi şi Sports Tourer, în timp ce la GTC partea
inferioară este neagră. În spate, cele două ţevi de eşapament aduc o formă mai
proeminentă barei de protecţie, special adaptată. Toate aceste elemente îi
conferă autovehiculului o postură atletică.
La interiorul variantelor Astra BiTurbo, tapiţeriile din
material textil sau piele de culoare Negru Jet se combină cu nuanţa Roşu Magic
utilizată pentru marginile scaunelor. Cusăturile şi tivurile scaunelor,
inserţiile portierelor şi maneta schimbătorului de viteze de culoare Roşu Magic
accentuează atmosfera sportivă din interior. Un nou volan din piele cu
secţiunea inferioară plată şi covoraşele speciale cu margini roşii sunt, de
asemenea, elemente sport ale interiorului modelelor Astra BiTurbo.
Variantele BiTurbo beneficiază de oferta largă de
tehnologii specifice Astra
Cel mai puternic model diesel dezvoltat până în prezent,
Opel Astra BiTurbo este prevăzut, de asemenea, cu multe alte funcţii premium de
sporire a nivelului de siguranţă şi confort disponibile pentru noua gamă de
modele Astra. Acestea includ a doua generaţie a camerei
video frontale Opel Eye, cu asistentul optimizat pentru
recunoaşterea indicatoarelor rutiere (TSA II), sistemul de avertizare la
depăşirea benzii de circulaţie (LDW), funcţia de indicare a distanţei de
urmărire (FDI) şi sistemul de avertizare privind o coliziune
frontală (FCA). Modelele BiTurbo Sports Tourer şi cu cinci uşi sunt
prevăzute cu o cameră video pentru mers înapoi.
Noile sisteme completează oferta largă de tehnologii
inovatoare de care modelul Astra beneficia deja, unele dintre acestea fiind
unice în segmentul autovehiculelor compacte, în timp ce altele se regăsesc rar
în oferta mărcilor concurente. Una dintre acestea este ultima generaţie a
sistemului inteligent de iluminare frontală adaptivă (AFL+),
cu faruri bi-xenon şi multiple funcţii de iluminare inteligentă, ce includ
asistentul pentru faza lungă, iluminarea dinamică în curbe, iluminarea în
viraje şi distribuţia variabilă a luminii, reglată automat în funcţie de
condiţiile actuale de drum, inclusiv cele meteorologice.
FlexRide pentru dinamică de vârf – GTC cu HiPerStrut
Dinamica de conducere a variantei BiTurbo a modelului
Astra a fost îmbunătăţită prin modificarea bucşelor, reducerea gărzii la sol cu
ajutorul arcurilor mai rigide şi o nouă punte spate cu efect de ruliu
minimizat.
Pe lângă actualele caracteristici dinamice de conducere
ale modelului Astra, clienţii pot opta pentru sistemul mecatronic inteligentFlexRide de
la Opel, care se adaptează automat la condiţiile de drum şi oferă
trei moduri de funcţionare: modul standard, modul „Tour” pentru o călătorie
confortabilă şi modul „Sport” pentru un stil de conducere mai dinamic. Sistemul FlexRide special
adaptat pentru varianta BiTurbo garantează o performanţă optimă în timpul
conducerii şi un răspuns mai prompt din partea autovehiculului.
La fel ca toate modelele GTC Astra şi OPC, varianta GTC
Astra BiTurbo este echipată standard cu suspensia HiPerStrut (High
Performance Struts) pe puntea faţă, pentru o conducere şi o manevrabilitate şi
mai sportive. Suspensia HiPerStrut îmbunătăţeşte aderenţa, sporeşte puterea în
viraje şi reduce în mod semnificativ fenomenul de mişcare violentă a volanului
provocată de cuplul ridicat la acceleraţia bruscă, permiţându-i şoferului să se
bucure din plin de performanţa autovehiculului.
Pentru un nivel sporit de confort, toate modelele Astra
sunt disponibile cu scaune faţă ergonomice, inclusiv variantele
BiTurbo. Scaunele certificate de AGR (Aktion Gesunder Rücken
e.V) reduc solicitările la nivelul spatelui şoferului şi pasagerului din
faţă.
Parbrizul panoramic este o altă dotare opţională care adaugă o notă premium
interiorului modelelor GTC, variantele BiTurbo şi OPC nefăcând excepţie. Parbrizul
exclusivist patentat de Opel se întinde până la mijlocul acoperişului,
şoferul şi pasagerii beneficiind astfel de o experienţă extraordinară din
punctul de vedere al perspectivei, spaţiului şi conducerii.
Sursa: Opel Romania
0 comentarii