Fabrica din Eisenach, regiunea
Turingia, se pregăteşte pentru începerea producţiei.
Varietatea posibilităţilor de
personalizare reprezintă o provocare pentru experţii în producţie.
Singurul autovehicul din
segment fabricat în Germania.
Rüsselsheim. Eisenach, regiunea Turingia: 43.000 de
locuitori. Locul de naştere al lui Johan Sebastian Bach este încoronat de
castelul Wartburg. Acest loc respiră cultură şi se bucură de o frumuseţe
naturală. Cu toate acestea, Eisenach este celebru şi pentru ceva cu totul
diferit: tradiţia locală în ceea ce priveşte producţia de autovehicule este un
adevărat motiv de mândrie. Fabrica Adam Opel AG este adăpostită de idilica vale
Hörsel, ce a primit acest nume după râul care o traversează şi, în prezent,
este plină de experţi în producţie care pregătesc începerea producţiei
modelului Opel ADAM.
Fie că este vorba de culori, niveluri de echipare sau
detalii de design interior – niciun alt autovehicul din acest segment nu
dispune de o gamă atât de largă de posibilităţi de personalizare. Pentru
clienţi, acest lucru reprezintă un adevărat motiv de bucurie, însă pentru
experţii în producţie este o provocare majoră. Cu toate acestea, angajaţii de
la uzina Eisenach sunt nerăbdători să ducă la bun sfârşit această sarcină.
„Prin intermediul acestui autovehicul avem posibilitatea de a demonstra
publicului de ce suntem în stare. Clienţii vor fi surprinşi de gradul de
personalizare disponibil pentru autovehiculul nostru stilat şi urban în
momentul în care va ajunge în reprezentanţe la începutul anului viitor”, a
declarat directorul uzinei, Stefan Fesser.
Alături de cei 1600 de angajaţi foarte bine pregătiţi pe
care îi coordonează, Fesser a lucrat timp de peste un an la un plan de lansare
detaliat. Şi a făcut acest lucru în timp ce modelul de succes Corsa încă ieşea
de pe linia de asamblare. De fapt, milioane de autovehicule au părăsit deja
porţile fabricii. Opel a investit 190 de milioane de euro pentru pregătirea
unităţii pentru producţia modelului ADAM, construind clădiri noi, precum şi
instalaţii de producţie ultra-moderne.
Opel ADAM – dedicat Germaniei
În sectorul auto, este extrem de neobişnuit ca un
autovehicul din acest segment să fie fabricat în Germania. Opel este singurul
producător auto care a luat această decizie datorită istoricului
fabricii. „Modelul ADAM atrage după sine provocări complexe de producţie şi
logistică pe care ni le asumăm cu plăcere. Dorim să subliniem faptul că da, în
Germania se poate fabrica un autovehicul de acest tip,” declară Stefan Fesser.
Datorită flexibilităţii fabricii din Eisenach, clienţii
se vor bucura de posibilităţi de personalizare aproape nelimitate. Pot alege
dintr-o gamă variată de culori pentru exterior, în combinaţie cu 3 culori
diferite pentru acoperiş. În plus, pot opta pentru diferite culori pentru
interior, ornamente şi diverse capitonaje ale plafonului - inclusiv un plafon
iluminat cu o reţea de LED-uri asemănătoare unor steluţe.
Mark Adams, Vicepreşedinte Opel Design, explică: „Niciun
alt autovehicul din acest segment nu poate fi personalizat la un asemenea nivel
precum Opel ADAM, deoarece noi oferim combinaţii realmente nelimitate de
vopsele pentru caroserie/culori interioare, materiale textile, ornamente şi
kituri. Este puţin probabil ca clienţii noştri să mai vadă un alt autovehicul
ca al lor.”
Sistem infotainment complet nou – sisteme Android şi
Apple iOS integrate
În plus, modelul ADAM este echipat cu tehnologii premium,
care se regăsesc de obicei doar în segmente superioare, inclusiv un nou sistem
infotainment, care permite integrarea în autovehicul a smartphone-urilor
(Android şi Apple iOS) şi utilizarea aplicaţiilor bazate pe internet.
Ultimele finisaje pentru unităţile de producţie
Experţii în producţie se folosesc de zilele oficiale de
pauză care au început în acestă săptămână pentru a implementa ultimele finisaje
în ceea ce priveşte transformarea pentru ADAM. Acesta va fi construit pe
aceeaşi linie de asamblare ca şi modelul Corsa. Producţia unor autovehicule
diferite pe o singură linie de asamblare necesită un nivel ridicat de
concentrare. Au fost asamblate deja primele autovehicule de testare. Prototipurile,
cu modelul lor tip tablă de şah alb-negru, au fost zărite deja în Eisenach pe
parcursul ultimelor săptămâni şi au făcut senzaţie.
O nouă clădire de producţie, un nou robot de vopsit şi
instalaţii de sudură
La baza conceptului de extindere a fabricii se află
clădirea de producţie E100. Pe o suprafaţă de 22.000 m2 se
sudează şi se montează componente ale caroseriei şi ale şasiului. Au fost
prevăzute noi instalaţii de sudură.
Noua uzină de producţie are acces direct la calea ferată
pentru livrarea pieselor. În plus, există 7 staţii de andocare în partea din
spate şi o staţie laterală pentru camioane. Noul centru de asamblare este
conectat la punctul de construcţie a caroseriei, precum şi la linia de
asamblare finală. Şi atelierul de vopsitorie a trebuit să fie pregătit
pentru modelul ADAM. Linia a fost prevăzută cu un robot de vopsire
ultra-modern, care asigură cea mai bună şi mai eficientă aplicare a vopselei pe
toate tipurile de caroserie.
Noul Opel ADAM va putea fi comandat după premiera sa mondială
în cadrul Salonului Auto de la Paris (29 septembrie – 14 octombrie 2012).
Primele autovehicule vor fi disponibile în reprezentanţe începând cu luna
ianuarie 2013.
Sursa: Opel Romania
0 comentarii