simTD:
unul dintre cele mai mari teste pe teren din lume pentru comunicarea
Autovehicul-X va debuta în Hessa.
Moment de referinţă
pentru implementarea comunicării între autovehicule.
Funcţie de avertizare
privind condiţiile meteo: cercetare pentru sporirea siguranţei în trafic.
Rüsselsheim. Îmbunătăţirea mobilităţii individuale pentru sporirea
siguranţei şi eficienţei şi a protecţiei mediului înconjurător reprezintă una
dintre cele mai mari provocări pentru societate. În acest proces, conectarea
participanţilor la trafic între ei (Autovehicul-Autovehicul) şi a lor cu mediul
(Autovehicul-X) devine din ce în ce mai importantă. Începutul fazei de testare
a proiectului simTD (Safe Intelligent Mobility – Mobilitate
inteligentă şi sigură, cu teste pe teren în Germania) în landul Hessa este un
punct de referinţă pentru implementarea acestui tip de tehnologie de comunicare
între autovehicule.
„Rezultatele proiectului comun simTD vor impune
tendinţele în întreaga Europă. Odată cu lansarea proiectului pilot simTD,
este demarat unul dintre cele mai mari teste pe teren la nivel global în ceea
ce priveşte comunicarea Autovehicul-X”, a declarat Dr. Burkhard Milke, Director
Opel Inginerie Electrică/Electronică, adăugând: „Autovehiculele învaţă să facă
schimb de informaţii în funcţie de un set de reguli standardizate. Ele învaţă,
de asemenea, să proceseze datele transmise astfel încât să filtreze şi să
afişeze în mod rapid şi sigur informaţiile relevante pentru şofer. În trecut,
Opel a reuşit să pună bazele tehnologiilor de comunicare Autovehicul-X prin
proiecte precum DIAMANT.
Aceste descoperiri vor fi utilizate cu ocazia preluării ştafetei de la
Continental, după pregătirea cu succes a testărilor şi asumarea statutului de
lider în materie de testare a flotelor în cadrul simTD.”
După mai mulţi ani de pregătire intensivă, faza de testare va începe în
zona metropolitană a oraşului Frankfurt am Main, cu o flotă de 120 de
autovehicule oferite de producătorii germani. Testul pe teren va dura până la
sfârşitul anului şi include mai multe studii referitoare la tehnologia de
comunicare între autovehicule şi la impactul acesteia asupra siguranţei şi
eficienţei sporite în trafic. Vor participa aproximativ 450 de şoferi de teste.
În timpul testelor pe teren, vor fi create o mulţime de situaţii de comunicare
în vederea favorizării schimbului de date. Flota de testare cuprinde 20 de
autovehicule Insignia Sports Tourer, dotate cu echipamente de ultimă generaţie
pentru comunicare între autovehicule.
Datele rezultate în urma testelor vor fi analizate în strânsă
colaborare cu Universitatea din Würzburg şi cu Universitatea Tehnică din
München, cu ajutorul cărora universităţile vor asigura şi o statistică a
şoferilor şi a rutelor de testare. Rutele au fost selectate în strânsă
colaborare cu oraşul Frankfurt am Main şi compania Hessen Mobil. Baza
principală pentru toate autovehiculele de testare este o bază pentru flotele de
testare amplasată într-un complex industrial din districtul Höchst al oraşului
Frankfurt. Flota este controlată de un Centru Rutier amplasat în vecinătatea
Centrului de Control al Traficului din landul Hessa.
În fruntea listei de
priorităţi: avertizarea privind condiţiile meteo la drum
Printre numeroasele aspecte testate în cadrul proiectului simTD,
dezvoltarea funcţiei de avertizare privind condiţiile meteo la drum, de care se
ocupă Opel, are un rol central. Conform studiilor, această informaţie se află
în fruntea listei de priorităţi a şoferilor. Avertizările privind condiţiile
meteo la drum combină date primite în timp real despre condiţiile rutiere şi
raportul meteorologic cu avertizări în legătură cu condiţiile meteo
periculoase, precum ploi torenţiale, ceaţă sau vânt puternic. Aceste date sunt
foarte valoroase pentru şoferi şi conduc la o creştere semnificativă a
siguranţei în trafic.
Cele patru staţii de informare privind condiţiile meteo la drum,
amplasate în vecinătatea terenului de testare, care furnizează deja informaţii
detaliate, de exemplu privind camioanele de împrăştiat piatra concasată,
reprezintă o piatră de temelie pentru acest test. Parametrii critici
monitorizaţi sunt temperatura punctului de rouă şi temperatura suprafeţei
drumului. În funcţie de aceste date, în autovehicul sunt generate şi afişate o
serie de semnale de avertizare în funcţie de poziţie. Interfaţa HMI (Interfaţă
Om-Maşină) utilizată de toţi partenerii pentru testele pe teren a fost
dezvoltată de DFKI, Centrul de Cercetare German pentru Inteligenţă Artificială.
Ministerul Federal al Economiei şi Tehnologiei (BMWi), Ministerul
Federal al Educaţiei şi Cercetării (BMBF) şi Ministrul Federal al
Transporturilor, Construcţiilor şi Dezvoltării Urbane (BMVBS) finanţează
proiectul simTD, deoarece acest consorţiu are potenţialul de a
promova o nouă dimensiune în ceea ce priveşte conducerea preventivă, controlul
traficului şi evitarea accidentelor. Reprezentanţii ministerelor sunt convinşi
că, pentru implementarea comercială a acestei tehnologii revoluţionare, este esenţială
crearea unui standard stabilit de comun acord. simTD este un
proiect comun iniţiat de importanţi producători auto germani, furnizori de
componente auto, companii de comunicaţii şi institute de cercetare, cu
sprijinul sectorului public. Partenerii acestui proiect sunt, după cum urmează:
Adam Opel AG, AUDI AG, BMW AG, BMW Forschung und Technik GmbH, Daimler AG, Ford
Forschungszentrum Aachen GmbH, Volkswagen AG, Robert Bosch GmbH, Continental,
Deutsche Telekom AG, Fraunhofer-Gesellschaft zur Förderung der angewandten
Forschung e.V., Deutsches Forschungszentrum für Künstliche
Intelligenz GmbH (DFKI), Technische Universität Berlin, Technische Universität
München, Hochschule für Technik und Wirtschaft des Saarlandes, Universität Würzburg,
Hessisches Landesamt für Straßen- und Verkehrswesen, Stadt Frankfurt am Main. Proiectul este
promovat şi sprijinit de Ministerul Federal al Economiei şi Tehnologiei (BMWi),
Ministerul Federal al Educaţiei şi Cercetării (BMBF), Ministerul Federal al
Transporturilor, Construcţiilor şi Dezvoltării Urbane (BMVBS) şi, de asemenea,
de statul federal Hessa, de Asociaţia Industriei Auto din Germania şi de
Consorţiul pentru Tehnologia de Comunicare Autovehicul-Autovehicul. BMWi, BMBF
şi BMVBS sprijină proiectul simTD cu aproximativ 40 de milioane de euro,
ceilalţi parteneri ai proiectului contribuind cu circa 31 de milioane de euro.
Mai multe informaţii referitoare la proiect
pot fi găsite pe pagina de internet http://www.simTD.de.
Aceste eforturi au fost finanţate în cadrul proiectului simTD de
către Ministerul Federal German al Economiei şi Tehnologiei şi cel al Educaţiei
şi Cercetării şi sprijinite de Ministerul Federal al Transporturilor,
Construcţiilor şi Dezvoltării Urbane.
Sursa: Opel Romania
0 comentarii