Dupa cum probabil ati
aflat deja sau urmeaza sa aflati, incepand de la 1 noiembrie 2012 va intra in
vigoare noul act legislativ aprobat de Parlamentul European, prin care, orice
anvelopa noua, vanduta in Europa, va trebui sa fie etichetata cu mai multa
atentie. Astfel, noile etichete vor trebui sa contina mai multe informatii
decat pana acum si anume vor trebui sa prevada in plus clasificari clare in
functie de eficienta consumului de combustibil, aderenta pe teren umed si
zgomotul exterior de rulare.
Aceste noi etichete se vor aplica doar anvelopelor pentru autoturisme,
autovehicule 4x4, SUV, furgonete si camioane (anvelope de vara, anvelope de
iarna si anvelope all season). Pe langa acestea, mai sunt si anvelope care nu
intra sub incidenta regulamentului si anume anvelopele de curse, anvelopele profesionale
off-road, anvelopele de rezerva, anvelopele resapate, anvelopele cu tinte,
anvelopele a caror clasa de viteza este mai mica de 80 km/h si anvelopele
pentru motociclete.
Noile etichete pentru anvelope sunt foarte asemanatoare cu cele
aplicate pe aparatele electrocasnice (frigidere, masini de spalat automate, etc.).
Sunt utilizate chiar aceleasi clasificari de la A la G, A fiind cel mai inalt
nivel de performanta, iar G cel mai scazut. Daca etichetele pentru aparatele
electrocasnice se refera doar la
consumul de energie, noua eticheta pentru anvelope urmareste 3 mari parametri:
-Eficienta consumului
de combustibil/rezistenta la rulare.
Se stie ca o anvelopa in rulare se deformeaza si consuma energie
suplimentara. Energia pierduta mai este cunoscuta si ca rezistenta la rulare si
are legatura directa cu consumul de combustibil. Astfel, la o rezistenta de
rulare mai mica, anvelopele utilizeaza mai putina energie, deci mai putin
combustibil.
-Aderenta pe teren
umed/performanta la franare.
Se stie ca o anvelopa cu o aderenta foarte buna pe teren umed are o distanta
de franare mai scurta pe carosabil alunecos. Aceste clasificari sunt masurate
in functie de distanta parcursa de un automobil dupa franarea la 80 km/h pe
carosabil umed.
-Emisiile de
zgomot/zgomot exterior.
Nivelul zgomotului exterior al unei anvelope este exprimat in decibeli (dB)
si este simbolizat pe eticheta prin una, doua sau trei unde sonore.O unda sonora
reprezinta cel mai ridicat nivel de performanta, iar trei unde, nivelul cel mai
scazut.
Acum ca ati aflat
cele mai importante lucruri despre noua etichetare a anvelopelor, puteti alege in
cunostiinta de cauza!
0 comentarii