Audi creste siguranta
in condus: oglinda interioara digitala afiseaza imagini clare si este
programata sa intre in productia modelului R8 e-tron la sfarsitul acestui an.
Acest model – precum si actualul campion Le Mans – nu are luneta, deci nici o
oglinda interioara conventionala – un sistem camera-monitor.
O unitate centrala produce un contrast inalt si imagini deosebit de clare. Pe timp de noapte, sistemul inteligent de control previne orbirea provocata de farurile altor vehicule. Soferul poate oricand regla luminozitatea sau stinge afisajul. Audi lucreaza acum la integrarea informatiilor aditionale pe acest monitor.
O unitate centrala produce un contrast inalt si imagini deosebit de clare. Pe timp de noapte, sistemul inteligent de control previne orbirea provocata de farurile altor vehicule. Soferul poate oricand regla luminozitatea sau stinge afisajul. Audi lucreaza acum la integrarea informatiilor aditionale pe acest monitor.
Camera discreta si usoara este amplasata intr-un spatiu aerodinamic, incalzit la temperaturi scazute. Aceasta utilizeaza o lentila cu un diametru de doar cativa milimetrii si acopera o raza vizuala mult mai mare decat o oglinda conventionala.
Un monitor color cu diagonala de 7.7 inch este montat in locul oglinzii si afiseaza imagini digitale primite de la camera. Acest afisaj AMOLED (Active Matrix Organic Light Emitting Diode) provenit de la partenerul de proiectare Samsung Display Co., LTD debuteaza intr-un vehicul de pasageri. Materialele organice utilizate la afisaj sunt auto-iluminante la tensiune scazuta, deci nu au nevoie de iluminare pe fundal. Tehnologia AMOLED s-a dovedit a fi de succes la telefoane mobile si alte astfel de aparate.
Noile afisaje sunt mai eficiente, mai subtiri si mai usoare decat monitoarele LCD conventionale. Timpii de raspuns sunt de ordinul catorva milisecunde, in functie de temperatura ambientala.
Oglinda interioara si-a celebrat fabuloasa premiera la cele 24 de ore de Le
Mans, la vehiculele de curse R18 e-tron quattro si R18 ultra. Acestea au
cucerit primele trei pozitii in clasament. Noul sistem s-a dovedit a fi de
incredere, supus la conditiile dure de pe pista de curse.
Sursa: Audi Romania
0 comentarii