Dunlop
Motorsport a anunţat că va dezvolta anvelope pentru noua şi revoluţionara
maşină GreenGT H2, care permite să dea o nouă formă viitoarei puteri în
motorsport. Performantul producător de anvelope va lucra îndeaproape cu echipa
care va conduce anvelopele cu tehnologia ce le va conferi aderenţa ce va
maximiza ‘viitoarea putere’ a motorsportului.
Lansarea noului GreenGT H2, care va concura în 2013
la cursa de 24 de ore de la Le Mans, este prima maşină de curse din lume
propulsată cu celule hidrogen combustibil, prezentând tehnologia de propulsie
electrică.
Celula cu hidrogen combustibil are potenţialul de a
creşte puterea în viitor în motorsport, iar pentru a maximiza aderenţa şi
pentru a creşte eficienţa consumului de energie al maşinii, anvelopele trebuie
să fie special proiectate după reglajele maşinii, după cum Jean-Felix Bazelin,
General Manager al Dunlop Motorsport a explicat:
“Maşinile electrice prezintă în momentul de faţă
câteva provocări designului de anvelope – pentru a face faţă surplusului de
greutate al maşinii, capacitatea de încărcare a anvelopei trebuie să crească,
iar creşterea eficienţei consumului de energie înseamnă că profilul anvelopei
va necesita o rezistenţă la rulare mai scăzută.
“Caracteristicile unui cuplu motor mare vor avea
nevoie de o nouă construcţie care să le furnizeze o rigiditate laterală
crescută. Alte provocări pentru Dunlop sunt designul anvelopei care să
optimizeze avantajele unei tehnologii de vectorizare a cuplului, cu diferenţial
activ cu abilitatea de a varia cantitatea de putere trimisă către roţi. În timp
ce suspensia poate fi folosită pentru a controla răspunsul maşinii,
vectorizarea cuplului se concentrează pe stabilitatea maşinii.
“Aceasta înseamnă că echilibrul mașinii poate fi controlat pe diferite piste,
suprafeţe şi tipuri de viraj. De aceea compusul anvelopei va fi preparat pentru
a se potrivi unei maşini individuale. Pentru a controla temperatura anvelopei
şi gradul de uzură, va exista posibilitatea de a folosi un compus mai moale
decât cel pentru o maşină convenţională. De asemenea, după cum Dunlop a reuşit
deja în cazul celor mai recente anvelope de stradă ale sale, anvelopa concept BluResponse
AA, o reducere a rezistenţei la rulare va maximiza eficienţa maşinii.”
Implicarea Dunlop alături de constructorii GreenGT
H2 semnalează startul unui program de design specific anvelopelor pentru a
spori performanţa şi manevrabilitatea maşinilor electrice, dându-le
posibilitatea de a rula mai mult cu mai puţină energie consumată în timp ce
aderenţa şi performanţa sunt maximizate.
“Suntem încântaţi să fim implicaţi în dezvoltarea
unei anvelope pentru prima maşină pe bază de celule de hidrogen combustibil
care va lua startul la Le Mans. Expertiza tehnică bogată a Dunlop şi succesele
sale din motorsport pe care le înregistrează de mai bine de 125 de ani înseamnă
că ştiinţa şi cunoaşterea noastră se vor dovedi inestimabile în provocarea de a
produce designul anvelopei viitorului. Obiectivul este similar cu cel obţinut
deja în cazul anvelopei noastre de stradă Dunlop BluResponse AA, care are
Gradul A la aderenţă şi Gradul A la eficiența energetică.”
Sursa: Izabella Ghita, PR Managing Partner
0 comentarii