Aproximativ 200 000
de cititori au participat la studiul Grupului AUTO BILD
Mazda CX-5 este cel
mai frumos model din categoria “SUV, Van şi tracţiune integrală”.
Exteriorul expresiv a
impresionat cititorii din 15 tări europene.
Primul model Mazda ce
încorporează limbajul de design KODO.
Bucureşti, 20 August 2012. Cine
este cea mai frumoasă din Europa? Cititorii Grupului AUTO BILD au ales –
câştigătorul şi cel mai atractiv model din categoria „SUV, Van şi tracţiune
integrală” este Mazda CX-5. Aproximativ 200 000 cititori AUTO BILD din 15 ţări
au votat la mai multe categorii, modelul european cu cel mai bun design. Cu
18,7% din voturi, Mazda CX-5 s-a desprins în faţa competitorilor de la
categoria SUV şi cu tracţiune integrală – Audi A6 Allroad (locul al doilea cu
10,8) şi Audi Q3 (locul al treilea cu 9,9%) – pentru a câştiga trofeul european
de design din segmentul său.
Cititorii din Cehia, Turcia, Georgia şi Spania au votat Mazda CX-5 ca
cel mai atractiv model din segmental său. Cititorii germani au votat noua
compactă pe locul al treilea după Mercedes ML şi Audi A6 Allroad. Însă, pentru
a stabili câştigătorul, au fost numărate voturile din toate ţările europene. În
2009 şi Mazda3 a luat premiul AUTO BILD de design european la categoria „Modele
mici şi compacte” – câştigând chiar înaintea lansării oficiale în Germania.
Mazda CX-5 Design –
Formă şi Utilitate în armonie perfectă
Fiind primul model de producţie ce încorporează limbajul de desing
„KODO – Sufletul mişcării”, Mazda CX-5 combină mişcarea cu frumuseţea şi forţa
naturii. Noua Mazda CX-5 înglobează o parte frontală extraordinară cu roţi
proeminente. Automobilul pare că se apleacă într-un mod care aminteşte de un
sprinter la start chiar înainte de a porni în cursă.
Cabina, poziţionată în partea din spate a vehiculului, face ca maşina
să se asemene unui animal de pradă gată să-şi atace victima. Liniile CX-5 oferă
un aspect elegant cu un design pe ansamblu estetic ce diferenţiază modelul de
alte SUV-uri.
Simbolică pentru noul limbaj de design este noua grilă frontală în 5
puncte, articulată profund şi puternic, tipic Mazda, ce se continuă pănă la
farurile frontale. Grila inferioară în formă de trapez subliniază aspectul solid,
în timp ce roţile şi partea din spate ascuţită conferă modelului Mazda
CX-5 un caracter puternic, dar şi elegant în acelaşi timp. Forma stopurilor
spate, simalară celor frontale, oferă modelului un aspect uimitor. Accentul
sportiv este conferit de eleronul de pe acoperiş, îmbunătăţind de asemena
aerodinamica.
Două motoare diesel
şi benzină cu cifre de consum excepţionale
CX-5 este primul model ce incorporează tehnologiile SKYCTIV – fiind mai
uşor, mai eficient şi mai prietenos cu mediul înconjurător. De asemenea, acesta
anunţă o nouă direcţie pentru modelele Mazda.
În ceea ce priveşte motorul, cel 2.2l – SKYACTIV Diesel bi-turbo este
disponibil pentru CX-5 în două derivaţii de putere – 110kW/150 CP şi 129 kW/175
CP (doar cu tracţiune integrală). Dieselul mai mic este disponibil cu o
transmisie manuală în 6 trepte şi tracţiune faţă şi foloseşte 4,6 litri de
combustibil (combinat) pentru 100/km (119 g/km de CO2). O alternativă la
acestea două este propulsorul pe benzină 2.0l SKYACTIV-G ce produce 121 kW/165
CP, având nevoie de doar 6,0 litri pentru 100/km (139 g/km CO2). Clienţii pot
alege noua transmisie manuală în şase trepte SKYACTIV-MT, cu un schimbător
asemănător roadsterul-ului MX-5, sau o nouă transmisie automată, în 6 trepte
SKYACTIV-Drive, extrem de eficientă ce furninează calităţi excelente. Toate
versiunile sunt echipate in standard cu sistemul de oprire-pornire automata a
motorului Mazda i-STOP. În România preţul de pornire este de 22.190 € cu TVA
inclus.
Sursa: Mazda Romania
0 comentarii