Şasiul SuperSport optimizează
ţinuta de drum şi manevrabilitatea autovehiculului.
Alte 2 trenuri de rulare
Insignia disponibile împreună cu pachetul pentru şasiu.
Include suspensie HiPerStrut,
frâne Brembo şi reglaje OPC.
Rüsselsheim. Opel utilizează pentru prima oară şasiul
SuperSport de înaltă performanţă pentru autovehiculele Insignia cu tracţiune pe
puntea faţă. Două variante Insignia, pe benzină şi diesel, cu tracţiune pe
puntea faţă (FWD) vor fi prevăzute cu un pachet pentru şasiu format din
suspensia HiPerStrut (High Performance Struts), frâne Brembo şi reglat în
conformitate cu setările OPC (OpelPerformance Center).
Această combinaţie de şasiu era disponibilă anterior exclusiv pentru modelul
sportiv Insignia OPC şi variantele Insignia cu tracţiune integrală, care sunt
prevăzute cu diferenţiale autoblocante electronice (e-LSD) de optimizare a
tracţiunii şi stabilităţii pentru a distribui cuplul conform necesităţilor. Şasiul
poate fi acum comandat şi în combinaţie cu variantele cu tracţiune pe puntea
faţă ale modelului echipat cu motor diesel 2.0 CDTI de 118 kW / 160 cp şi ale
modelului cu motor pe benzină supraalimentat de 2 l, cu o putere de 162 kW /
220 cp. Sistemul FlexRide care oferă 3 moduri de funcţionare (Standard, Tour şi
Sport), care adaptează parametrii de amortizare, de direcţie şi de acceleraţie
ai autovehiculului prin simpla apăsare a unui buton.
Pachetul pentru şasiu SuperSport include suspensia faţă
HiPerStrut (High Performance Struts), în combinaţie cu frânele Brembo, extrem
de eficiente. Aceste frâne sunt prevăzute cu discuri perforate transversal, de
mari dimensiuni (355 x 32 mm), etriere cu patru pistoane din aluminiu de înaltă
rezistenţă şi plăcuţe de frână de înaltă performanţă. Discurile de frână
flotante din material compozit (aluminiu-fontă) dezvoltate special sunt formate
dintr-un rotor de frână din fontă şi un clopot de disc din aluminiu.
Suspensia HiPerStrut, utilizată pentru prima dată pe
Insignia OPC, marchează o evoluţie semnificativă faţă de suspensia faţă
MacPherson standard pe Insignia. Aceasta optimizează aderenţa pe carosabilul
umed sau uscat şi permite aplicarea unei puteri mai mari în timpul virajelor.
În timp ce suspensia utilizează aceleaşi puncte de
montare precum celelalte variante Insignia, unghiul de înclinare al pivotului a
fost redus de la 13 la 9 grade, scurtând aşadar lungimea fuzetei cu o valoare
cuprinsă între 23 - 44 mm. Fiecare dintre aceste valori le permite şoferilor să
se bucure suplimentar de puterea oferită de modelul Insignia. Reducerea
unghiului de înclinare al pivotului contribuie la reducerea alunecării roţilor
în viraje, permiţându-le roţilor din faţă să menţină o aderenţă mai bună în
timpul virajelor, întârziind astfel apariţia subvirării. Lungimea mai scurtă a
fuzetei reduce semnificativ fenomenul de mişcare violentă a volanului provocată
de cuplul ridicat la acceleraţia bruscă şi optimizează rezistenţa la fenomenul
de mişcare necontrolată a volanului în viraje pe teren accidentat.
De la lansarea sa, modelul Opel Insignia a primit
numeroase premii naţionale şi internaţionale, inclusiv prestigioasa distincţie
„Car of the Year - Maşina Anului 2009”. Clienţii au confirmat acest succes
printr-o cerere impresionantă - de la lansarea sa din 2008 şi până în prezent,
s-au vândut peste 500.000 de unităţi ale celui mai performant model al
mărcii.
Sursa: Opel Romania
0 comentarii