Dupa o serie de sase
raliuri pe macadam, Campionatul Mondial de Raliuri revine pe asfalt in
Germania. Din 2002, echipa Citroën Total a castigat de noua ori aceasta etapa,
una foarte populara si in randul suporterilor francezi. Castigatori ai
ultimelor patru etape, Sébastien Loeb si Daniel Elena si-au propus sa obtina a
74-a victorie in WRC, iar Mikko Hirvonen si Jarmo Lehtinen, chiar daca nu sunt
pe suprafata preferata, sa repete si ei performantele din ultimele etape.
Avand cartierul general la Trier, nu departe de Luxemburg, Belgia si
regiunea Lorraine in Franta, Raliul Germaniei atrage sute de mii de fani in
inima Europei. Cu speciale celebre care trec prin regiunea viticola Mosel si
prin tabara militara Baumholder, Raliul Germaniei este unul dintre cele mai
complexe raliuri pe asfalt. „Se spune ca aceasta este cursa mea de casa pentru
ca acest raliu era mai aproape de Alsacia, zona unde m-am nascut, decat Turul
Corsicii care era atunci in calendarul mondial. Imi place mult acest raliu
pentru ca aici vin foarte multi prieteni sa ma sustina si, desigur, pentru ca
am castigat aici de opt ori”, a spus zambind Sébastien Loeb. „Totusi, nu este
un raliu usor, mai ales daca ploua. Noroiul ajunge pe trasa ideala si acest
lucru modifica total aderenta.”
La fel ca si pana acum, in prima zi sunt programate specialele prin
zona viticola Mosel, in ziua a doua sunt programate doua treceri pe Arena
Panzerplatte, speciala de 46 kilometri, iar duminica este sprintul final cu
doua probe in fostul departament francez Sarre si celebra Power Stage pe
strazile din Trier. Dupa ce a fost invins de colegul sau de echipa in 2011,
Sébastien Loeb este hotarat sa-si treaca in cont a noua victorie aici: „Cel
putin acum nu ma mai intreaba lumea de cate ori pot castiga aici consecutiv.
Anul trecut puteam castiga, dar am avut ghinion si am facut pana. Michelin a
adus acum pneuri cu o carcasa mai solida, iar din iulie am petrecut foarte mult
timp la teste. Sunt multumit de progresele facute. S-ar putea sa fim mai lenti
pe sectiunile denivelate, dar cred ca va fi la fel pentru toata lumea.”
Dupa ce au terminat pe locul secund de cinci ori in primele opt raliuri
din acest sezon, Mikko Hirvonen se afla pe locul secund in clasamentul general
din WRC la 43 de puncte in spatele colegului sau de echipa. Cel mai bun
rezultat din Germania este locul 3 obtinut in 2007, dar pilotul Citroën spera
sa obtina un rezultat mai bun anul acesta. „Mi-a placut intotdeauna sa pilotez
pe asfalt. Am fost destul de competitiv in Corsica si Germania in sezoanele
trecute. Cu noua masina ma simt mai increzator ca niciodata pe aceasta suprafata.
Am simtit la fel si pe uscat in etapa de la Monte Carlo. Cand am urcat la
volanul modelului DS3 pentru teste am realizat ce experienta uriasa are aceasta
echipa pe asfalt. Am incercat se descriu inginerilor comportamentul masinii,
dar nu am simtit nevoia sa modific setarile facute de Seb. Vom vedea dupa
primele probe care este nivelul meu de performanta. Daca nu ploua, sigur am o
sansa si sper sa termin cel putin pe locul secund”, a spus si Mikko Hirvonen.
Dupa o absenta de trei luni, in care a castigat bronzul la Jocurile
Olimpice de la Londra in proba de skeet, Nasser Al-Attiyah si Giovanni
Bernacchini vor pilota din nou pentru Qatar World Rally Team un model Citroën
DS3 WRC in Campionatul Mondial de Raliuri. Thierry Neuville si Nicolas Gilsoul
(Citroën Junior World Rally Team), locul 8 in clasamentul general, vor incerca
sa obtina in Germania cel mai bun rezultat din WRC, tinand cont ca aceasta
etapa este cea mai apropiata de tara natala a lui Neuville, Belgia.
Raliul Germaniei, etapa a noua din Campionatul Mondial de Raliuri, se
va desfasura in perioada 23 – 26 august 2012.
Sursa: Citroen Romania
0 comentarii