Testele de coliziune dovedesc că noua
cabină Volvo FH este mai rezistentă şi mai sigură decât oricare altă cabină
Volvo construită până acum. Iar dacă autocamionul s-ar rostogoli, există o
ieşire de urgenţă la îndemână. Dar, nu a fost îmbunătăţită doar siguranţa
şoferului.
Mii de teste de coliziune simulate şi aproximativ 100 teste de impact reale au permis inginerilor Volvo Trucks să dezvolte o cabină mai sigură.
Mii de teste de coliziune simulate şi aproximativ 100 teste de impact reale au permis inginerilor Volvo Trucks să dezvolte o cabină mai sigură.
„Am utilizat o tehnologie nouă, materiale noi şi tot ce am învăţat de
la cea mai recentă cabină a noastră. Am folosit toate acestea pentru a construi
un autocamion şi mai sigur. Rezultatul este cel mai sigur Volvo din lume”,
spune Carl Johan Almqvist, director pentru siguranţa traficului şi a produselor
la Volvo Trucks.
De exemplu, pentru traversele cu rol în absorbţia şocului şi pentru
portiere au fost folosite materiale de înaltă rezistenţă precum oţelul duplex.
Pentru realizarea panourilor cabinei a fost folosit cel mai dur oţel disponibil
în prezent: oţel boric ultra rezistent, termorigid, profilat prin presare.
„Prin folosirea acestor noi tipuri de oţel, putem să creăm o
cabină mai rezistentă fără a-i creşte greutatea. Astfel, îmbunătăţim siguranţa
fără a compromite sarcina utilă”, spune Robert Ritzén, director al
departamentului materiale pentru noua cabină.
Panouri de oţel
personalizate
Rezistenţa şi funcţionalitatea au beneficiat totodată de avantajele
noilor tehnologii, inclusiv sudura cu laser. Această metodă face posibilă
îmbinarea a două panouri plate, înainte de profilare.
„Prin urmare, putem stabili grosimea şi calitatea fiecărui panou. Prin
acest tip de panou, putem optimiza structura şi putem integra soluţiile unice
de siguranţă Volvo în cabină”, spune Robert Ritzén.
Câteva modificări în structura cabinei au îmbunătăţit semnificativ
siguranţa. Cabina este acum mai mare, deoarece stâlpii faţă sunt mai drepţi,
creând mai mult spaţiu în cabină pentru şofer. De asemenea, structura portierei
şi a podelei a fost modificată pentru a oferi cea mai bună protecţie posibilă
în cazul unei coliziuni. Parbrizul este montat prin lipire.
„Până acum parbrizul a fost folosit şi ca ieşire de urgenţă. Acum,
trapa din plafon joacă acest rol”, spune Carl Johan Almqvist.
Patul: o chestiune de
siguranţă
Un autocamion sigur poate fi şi folosit în siguranţă. NOUL VOLVO FH are geamuri mai mari şi un panou de bord mai clar. Câmpul vizual
a fost lărgit considerabil.
„Ce este cel mai important din punctul de vedere al siguranţei
traficului este faptul că şoferul are un câmp vizual bun şi îşi poate menţine
privirea pe şosea. O privire rapidă pe panoul de bord ar trebui să fie
suficientă pentru a vă oferi informaţiile de care aveţi nevoie”, spune Carl
Johan Almqvist.
Sistemele active precum Asistenţa pentru păstrarea benzii de rulare
(LKS), Asistenţa la schimbarea benzii de rulare (LCS) şi Sistemul de avertizare
şofer ( DAS ) contribuie de asemenea la condusul în siguranţă.
Un şofer odihnit şi
relaxat este totodată un şofer mai sigur.
„Faptul că un pat confortabil constituie un avantaj pentru siguranţa
traficului nu este, probabil, primul lucru la care v-aţi gândi. Dar un şofer
care se bucură de un somn bun şi care se simte odihnit şi atent pe parcursul
întregii zile de lucru va cauza mai puţine accidente”, spune Carl Johan
Almqvist.
Mai sigur pentru
şoferii de autoturisme
Sistemul de protecţie anti-împănare faţă, FUPS , a fost
conceput pentru a împiedica un autoturism să intre sub autocamion în cazul unui
impact frontal. Sistemul de protecţie al noului Volvo FH reprezintă un pas
important înainte din punct de vedere al siguranţei.
„Volvo oferă sistemul de protecţie anti-împănare, ce absoarbe energia
de impact, ca dotare standard. Am reuşit să îmbunătăţim şi să ranforsăm
sistemul – toate acestea fără a-i creşte greutatea”, spune Carl Johan
Almqvist.
Protecţie împotriva
infractorilor
Noul Volvo FH mai răspunde încă unui aspect al siguranţei:
„Autocamionul dispune acum de câteva funcţii noi care protejează
şoferul de intrări prin efracţie. Printre altele, puteţi activa luminile de
perimetru ale autocamionului prin intermediul telecomenzii integrate în cheie
sau puteţi alunga hoţii care se ascund în apropiere prin acţionarea
claxonului”, spune Carl Johan Almqvist.
Ce implică crearea
unui Volvo FH mai sigur
Câteva modificări care îmbunătăţesc siguranţa noului Volvo FH:
• Materiale noi, mai rezistente, de exemplu, oţel boric ultra rezistent
• Tehnologii noi precum sudura cu laser
• Structură nouă a cabinei
• Vizibilitate îmbunătăţită
• Sistemele de siguranţă activă precum Asistenţă pentru păstrarea
benzii de rulare, Asistenţă la schimbarea benzii de rulare, Pilot automat
adaptiv şi Sistem de avertizare şofer (DAS).
Sursa: Volvo Romania
Interesanta descriere pentru Volvo; un articol plin de informatii utile si sfaturi care cad bine, chiar cand nu te astepti.
RăspundețiȘtergere