Încă o dată, marca
MINI combină extinderea gamei de modele cu o incursiune într-o nouă clasă de
automobile. MINI Paceman este primul Sports Activity Coupé din segmentul
compact premium. Liniile de coupé extins şi sentimentul MINI specific
karturilor sunt combinate cu ambianţa exclusivistă a interiorului ce poate fi
utilizat în diferite forme, iar rezultatul este MINI Paceman, un pionier în
mediul urban. Atitudinea sportivă şi versatilitatea sunt elemente definitorii
pentru cum se conduce MINI Paceman. Patru variante de motoare puternice vor fi
disponibile de la lansare, iar specificaţia standard MINI Paceman va include şi
suspensie sport, cu garda redusă. Acesta este cel de-al doilea model (după MINI
Countryman) care oferă posibilitatea ca puterea motorului să fie transferată
către toate cele patru roţi. Debutul pe piaţă al noului model este programat în
prima parte a anului următor.
Cel de-al şaptelea model din portofoliul MINI are propriul caracter, în
timp ce demonstrează legături ferme cu stilul inovator şi inconfundabil al
mărcii britanice premium. Conceptul inovator are originile în necesităţile
grupurilor-ţintă moderne, care apreciază, în egală măsură, un design îndrăzneţ
şi plăcerea unică a condusului. Cu două uşi şi un hayon mare, la care se adaugă
scaunele spate integrale, MINI Paceman completează sportivitatea elegantă a
proporţiilor sale cu o nouă interpretare a interiorului familiar MINI. Datorită
poziţiei uşor ridicată a scaunelor spre înainte, conducătorul şi pasagerul din
dreapta beneficiază de o vizibilitate excelentă, în timp ce pasagerii din spate
au parte de un spaţiu extrem de generos. Scaunele oferă şi un suport lateral
remarcabil şi confort excepţional într-o ambianţă specifică unei limuzine. Prin
rabatarea scaunelor din spate, capacitatea portbagajului de la MINI Paceman se
extinde de la 330 la un maxim de 1.080 de litri.
Motoarele pe benzină disponibile pentru MINI Cooper Paceman şi MINI
Cooper S Paceman şi versiunile diesel de la MINI Cooper D Paceman şi MINI
Cooper SD Paceman acoperă puteri cuprinse între 82 kW/112 CP şi 135 kW/184 CP.
Toate aceste motoare sunt combinate în echiparea standard cu o transmisie
manuală cu şase trepte, chiar dacă opţional este disponibilă şi o cutie de
viteze automată cu şase rapoarte. Sistemul de tracţiune integrală MINI ALL4 se
află în echiparea variantelor MINI Cooper S Paceman, MINI Cooper SD Paceman şi
MINI Cooper D Paceman. Se intenţionează şi realizarea unei versiuni MINI John
Cooper Works Paceman.
Design: talie
puternică, linii de coupé sportiv şi elegant.
Conceptul inovator al acestui Sports Activity Coupé compact se
regăseşte în designul caroseriei care combină proporţiile extinse dinamic cu o
atitudine puternică. Întruchiparea calităţilor multiple de condus de care
dispune MINI Paceman este realizată în registrul limbajului de design MINI
consacrat. Prerogativele inspiraţionale sportive sunt evidente imediat, aşa cum
este şi potenţialul de extindere a gamei de utilizare prin adăugarea tracţiunii
integrale permanente ALL4.
Indiciile tradiţionale de design MINI - conturul negru al marginii
inferioare a caroseriei, legătura în diagonală pe care conturul
semnalizatorului o realizează între montantul A şi pasajul roţii faţă,
divizarea pe trei niveluri a caroseriei, habitaclului şi plafonului - fac
trimitere, într-un stil distinctiv Paceman, la conexiunile cu familia MINI. De
exemplu, partea frontală denotă putere şi prezenţă datorită farurilor mari, cu
o formă distinctivă, capotei conturată surprinzător şi grilei radiatorului,
verticală şi cu structură hexagonală, care la MINI Paceman are un contur
cromat, mai lat decât de obicei.
Caracterul nou şi specific al MINI Paceman iese cel mai uşor în
evidenţă atunci când automobilul este privit din lateral. Liniile oscilante
dinamic şi suprafeţele puternic curbate impregnează aspectul maşinii cu o
eleganţă sportivă. Acoperişul specific unui coupé, care coboară spre lunetă,
stă aproape perfect deasupra habitaclului. Contururile "cască"
distinctive se încadrează perfect în forma coupé, linia plafonului
continuându-se în spoilerul spate, disponibil standard. Linia umerilor, în
urcare constantă, şi linia acoperişului, în pantă uşoară, creează suprafeţele
ferestrelor care se îngustează spre spate, ceea ce accentuează foarte clar
forma de pană a siluetei. Uşile lungi au fiecare câte o linie de caracter, care
conectează pasajele roţilor faţă cu cele spate şi oferă caroseriei o formă
alungită în jos. Pasajele foarte puternice ale roţilor spate subliniază
calităţile sportive ale MINI Paceman, inclusiv capacitatea de a trimite o parte
din puterea motorului către puntea spate.
Cea mai atractivă particularitate a spatelui o reprezintă stopurile
care, în premieră pentru MINI, au un design orizontal. Asemănător lunetei tipice
unui coupé - subţire şi înclinată -, benzii cromate de sub aceasta şi cutelor
orizontale de pe hayon şi bara spate, forma stopurilor accentuează suplimentar
lăţimea automobilului. Segmentarea concentrică a surselor de lumină din stopuri
este în deplină legătură cu tradiţia mărcii. Acelaşi lucru poate fi spus şi
despre spate ca ansamblu, a cărui lăţime creşte în partea inferioară, ceea ce
atrage atenţia asupra atitudinii puternice a automobilului. MINI Paceman este
primul membru al gamei mărcii care va putea fi identificat după numele înscris
pe spate.
Opt culori sunt disponibile pentru exteriorul MINI Paceman, inclusiv
noile variante Brilliant Copper, Blazing Red şi - exclusiv pentru MINI Paceman
- Starlight Blue. Plafonul şi capacele oglinzilor retrovizoare pot fi vopsite
în culoarea caroseriei, alb sau negru.
Interior: ambianţă
exclusivistă, variabilitate impresionantă.
Interpretarea pentru model a principiilor tradiţionale de design MINI
creează şi aspectul interiorului. Utilizarea vastă a elementelor orizontale
susţine cauza eleganţei sportive. De exemplu, elipsele distinctive ale uşilor
au o formă tridimensională extrem de superficială şi de vizibilă şi se extind
dincolo de montanţii B, în compartimentul din spate. Elipsele încadrează
cotierele şi alveolele integrate de la mânerele uşilor. În plus, în premieră
pentru MINI, butoanele de control al ferestrelor sunt integrate în echiparea
uşilor. Dacă este comandat pachetul opţional de lumini, elipsele uşilor sunt
scăldate într-o lumină ambientală.
Inelare şi finisate mat, contururile în nuanţă Carbon Black accentuează
forma Centre Speedo şi a celor două prize de aer poziţionate alături de acesta.
Inelele interioare decorative, de culoare negru lucios sau cromate (opţional),
sunt integrate standard în contururile prizelor de aer şi ale Centre Speedo.
Poziţionat sub Centre Speedo, panoul de control pentru CD/DVD şi aer
condiţionat şi comutatoarele sunt încadrate cu o culoare contrastantă. Aici,
suprafeţele negru mat se potrivesc cu butoanele de control cromate.
MINI Paceman a fost conceput din start ca un model cu patru locuri.
Datorită poziţiei uşor ridicată a scaunelor spre înainte, conducătorul şi
pasagerul din dreapta beneficiază de o vizibilitate excelentă asupra traseului.
Acest efect este îmbunătăţit de familiarul Centre Speedo care este dispus
într-o poziţie uşor înclinată înainte. Cele două scaune individuale din spate
oferă un spaţiu impresionant la nivelul umerilor şi al capului, suport lateral
remarcabil şi confort excepţional, în timp ce decupajele în spătarele scaunelor
faţă optimizează spaţiul pentru picioare. Ambianţa de salon a compartimentului
din spate este sporită de cotierele de pe panourile laterale. Acestea sunt
integrate într-un element circular de decor din spate, care se potriveşte cu culoarea
şi materialele scaunelor. Formatul scaunelor individuale este evidenţiat de
concavităţi din husa portbagajului, care se extind chiar de lângă tetieră spre
în spate.
Disponibil standard, sistemul de stocare şi prindere Centre Rail
porneşte chiar de lângă schimbătorul de viteze de pe consola centrală şi se
termină între scaunele faţă. A doua secţiune a Centre Rail o regăsim între
scaunele spate şi se extinde până la paravanul dintre compartimentul spate şi
portbagaj. Astfel este facilitată trecerea de pe un scaun pe celălalt, peste
sistemul de stocare/prindere. Opţional poate fi comandat şi Centre Rail dintr-o
singură bucată, care se extinde între cele două rânduri de scaune, ceea ce
oferă o mai mare flexibilitate când este vorba de poziţionarea elementelor
funcţionale standard şi opţionale. Pachetul opţional de lumini include
iluminarea Centre Rail şi a panourilor de la uşi.
Scaunele sport faţă fac şi ele parte din dotarea standard a modelului
MINI Paceman. Ca alternativă la tapiţeria standard, cu stofă Diagonal Track,
clienţii pot comanda combinaţia Hot Cross de stofă şi piele, echiparea cu piele
Gravity sau varianta exclusivă cu piele Lounge. O selecţie personalizată de
culori pentru tapiţerii, suprafeţe interioare, Colour Lines şi alte elemente de
design oferă o gamă variată de posibilităţi de individualizare a interiorului.
Hayonul cu deschidere largă de la MINI Paceman şi pragul jos al
portbagajului permite un acces facil către zona bagajelor. Sarcina utilă este
de 330 de litri, dar poate fi crescută până la 1.080 de litri atunci când
spătarele scaunelor din spate sunt rabatate. Lista de opţiuni pentru MINI
Paceman include un pachet de stocare (ce conţine dotări precum elemente
funcţionale suplimentare pentru Centre Rail), un kit de transport în spate şi
un cârlig de tractare.
Gama de motoare:
extrem de puternice, remarcabil de eficiente.
La lansare, MINI Paceman va fi disponibil în patru variante. Clienţii
vor avea la dispoziţie două motoare pe benzină şi tot atâtea diesel - toate cu
patru cilindri şi herghelia de cai-putere acompaniată de un nivel remarcabil de
scăzut al consumului şi al emisiilor. Tehnologia MINIMALISM, disponibilă
standard la toate modelele, include Brake Energy Regeneration (generarea
energiei la frânare), operarea inteligentă a componentelor auxiliare, Electric
Power Steering (EPS / servodirecţie electrică) şi Gear Shift Indicator
(indicator al punctului de schimbare a vitezelor) care, asemenea funcţiei Auto
Start/Stop, funcţionează în combinaţie cu transmisia manuală.
O particularitate comună a motoarelor pe benzină, de 1,6 litri, ce
propulsează MINI Cooper S Paceman şi MINI Cooper Paceman este gestiunea complet
variabilă a supapelor. Bazat pe tehnologia VALVETRONIC patentată de BMW Group,
acest sistem optimizează atât reacţia motorului, cât şi eficienţa acestuia. Sub
capota MINI Cooper S Paceman, sistemul este completat de turbocompresorul
twin-scroll şi de injecţia directă pentru a genera o putere maximă de 135
kW/184 Cp la 5.500 rpm. În plus, vârful curbei de cuplu - 240 Nm - este obţinut
pe un interval al turaţiilor cuprins între 1.600 şi 5.000 rpm. Funcţia
Overboost îi oferă conducătorului posibilitatea unui impuls în momentul
accelerării, mărind cuplul la un maxim de 260 Nm pentru o scurtă perioadă de
timp, la turaţii cuprinse între 1.700 şi 4.500 rpm. Toate acestea permit ca
MINI Cooper S Paceman să sprinteze de la 0 la 100 km/h în 7,5 secunde (cu
transmisie automată: 7,8 secunde), pentru a ajunge la o viteză maximă de 217
km/h (212 km/h). În ciuda unei acceleraţii 0-100km/h remarcabile, consumul
mediu de combustibil în ciclul de testare EU este impresionant - 6,1 (7,1)
litri per 100 kilometri, iar emisiile CO2 sunt de numai 143 (166) grame per
kilometru.
Cu o putere maximă dezvoltată de 90 kW/122 CP la 6.000 rpm şi cu un
cuplu maxim de 160 Nm disponibil de la 4.250 rpm, motorul ce propulsează MINI
Cooper Paceman are tot ce-i trebuie pentru a furniza plăcerea condusului
sportiv. Sprintul de la 0 la 100 km/h este realizat în 10,4 secunde (cu
transmisie automată: 11,5 secunde), iar viteza maximă este de 192 km/h (184
km/h). În ciclul de testare EU, MINI Cooper Paceman realizează un consum mediu
mixt de 6,0 (7,2) litri per 100 kilometri, în timp ce emisiile CO2 sunt de 140
(168) g/km.
Un turbocompresor cu geometrie variabilă a turbinei şi injecţia directă
common-rail permit motoarelor diesel ce echipează MINI Cooper SD Paceman şi
MINI Cooper D Paceman să ofere putere de propulsie instantanee şi un consum de
combustibil deosebit de redus. În plus, construcţia din aluminiu a motorului permite
ca masa să fie menţinută la un nivel impresionant de mic, iar cursivitatea să
fie un factor principal. Cu o capacitate de 2,0 litri, motorul aflat în
echiparea MINI Cooper SD Paceman produce o putere maximă de 105 kW/143 CP la
4.000 rpm. Cuplul maxim de 305 Nm poate fi utilizat pe un interval cuprins
între 1.750 şi 2.700 rpm. Puterea furnizată permite ca MINI Cooper SD Paceman
să sprinteze de la 0 la 100 km/h în 9,2 secunde (cu transmisie automată: 9,4
secunde) şi să atingă o viteză maximă de 200 (197) km/h. Eficienţa
impresionantă a versiunii diesel mai puternică este reflectată în consumul
mediu mixt din ciclul de testare EU - 4,6 (5,7) l/100 km - şi în nivelul
emisiilor CO2 - 122 (150) g/km.
Şi MINI Cooper D Paceman iese în evidenţă prin echilibrul deosebit
între putere şi economie. Motorul diesel are o capacitate de 1,6 litri, care
poate creşte la 2,0 litri dacă este comandată transmisia automată opţională.
Puterea maximă ajunge la 82 kW/112 CP şi este disponibilă de la 4.000 rpm, în
timp ce cuplul maxim de 270 Nm este furnizat între 1.750 şi 2.250 rpm. MINI
Cooper D Paceman accelerează de la 0 la 100 km/h în 10,8 secunde (cu transmisie
automată: 11,2 secunde), pentru a ajunge la o viteză maximă de 187 (182) km/h.
Eficienţa exemplară a acestei variante este evidenţiată de consumul mediu mixt
în ciclul de testare EU de 4,4 (5,6) litri per 100 kilometri şi de nivelul
emisiilor CO2 de 115 (149) g/km.
Transmisie automată
cu şase trepte şi tracţiune integrală ALL4 pe lista de opţionale.
MINI Paceman este echipat standard cu transmisie manuală cu şase
trepte, în timp ce cutia de viteze automată cu şase rapoarte - completată cu
funcţia Steptronic ce permite schimbarea manuală a vitezelor - este disponibilă
ca opţiune pentru toate modelele. La MINI Cooper S Paceman şi MINI Cooper SD
Paceman, transmisia automată este completată de clapetele dispuse pe volan;
acestea pot fi comandate ca opţiune pentru toate celelalte modele. Reprize
suplimentare de plăcere a condusului sunt furnizate la atingerea butonului
opţional Sport, care asigură un răspuns mai prompt al motorului şi o direcţie
mai precisă. La modelele comandate cu transmisie automată, butonul Sport poate
fi utilizat pentru a activa un program sport adaptat special, care face
diferite ajustări printre care un plus de energie pentru schimbările de viteze.
Încă de la lansarea modelului Sports Activity Coupé compact, trei
dintre cele patru variante pot fi echipate cu ALL4. Sistemul de tracţiune
integrală permanentă este disponibil la MINI Cooper S Paceman, MINI Cooper SD
Paceman şi MINI Cooper D Paceman şi poate fi combinat fie cu transmisie
manuală, fie cu cea automată.
Sistemul ALL4 utilizează un diferenţial central electromagnetic pentru
a distribui puterea neîntrerupt între puntea faţă şi cea spate. În situaţii
normale de condus, ALL4 transferă până la 50% din puterea motorului spre puntea
spate, acest nivel putând fi crescut până la 100% în condiţii extreme, cum ar
fi pe gheaţă sau pe zăpadă. Electronica de control a sistemului MINI ALL4 este
integrată direct în unitatea de gestiune DSC, ceea ce permite puterii să fie
distribuită între puntea faţă şi cea spate când şi unde este necesar - şi
aceasta în interval de milisecunde. Acest reglaj optimizează consumul de
combustibil şi face ca maşina să prezinte agilitatea maximă în faţa cerinţelor
dinamice fluctuante, în timp ce furnizează o deplasare sigură.
Tehnologia
revoluţionară a şasiului oferă o nouă abordare a sentimentului de karting.
Construcţia şasiului MINI Paceman - constă dintr-o combinată MacPherson
pentru puntea faţă, respectiv braţe transversale forjate în tandem cu suspensie
multibraţ pentru puntea spate - susţine agilitatea emblematică MINI. O dotare
specială pentru MINI Paceman este reglajul sport al suspensiei coborâte, chiar
dacă automobilul poate fi comandat şi cu suspensia şi garda la sol obişnuite
fără costuri suplimentare. De asemenea, servodirecţia electrică (EPS), precisă
şi eficientă, îmbunătăţeşte sentimentul de karting la bordul MINI Paceman.
Disponibilă standard, funcţia Servotronic a sistemului de direcţie furnizează o
asistare a puterii în funcţie de viteză.
De asemenea disponibil standard, sistemul DSC (Dynamic Stability
Control / controlul dinamic al stabilităţii) cuprinde ABS (sistem împotriva
blocării frânelor), Electronic Brake Force Distribution (EBD / distribuţia
electronică a forţei de frânare), Cornering Brake Control (CBC / controlul
frânării în viraje), Brake Assist (asistarea frânării) şi Hill Assist (asistare
în rampă). MINI Cooper S Paceman, MINI Cooper SD Paceman şi MINI Cooper D
Paceman cu ALL4 dispun şi de modul DTC (Dynamic Traction Control / controlul
dinamic al tracţiunii), care permite o patinare controlată prin intermediul
roţilor de tracţiune pentru a uşura deplasarea pe nisip sau zăpadă. Când
sistemul de stabilitate este dezactivat (în modul DSC Off), intervine o funcţie
electronică de blocare a diferenţialului punţii faţă. În virajele strânse,
aceasta frânează o roată după cum este necesar pentru a îmbunătăţi manevrabilitatea.
Cunoscut drept Electronic Differential Lock Control (EDLC / control electronic
al blocării diferenţialului), acest sistem sporeşte tracţiunea automobilului
fără a afecta în mod negativ proprietăţile de direcţie. DTC şi EDLC sunt
disponibile opţional pentru MINI Cooper Paceman şi MINI Cooper D Paceman.
Echiparea standard include şi jante din aliaj - de 16 ţoli pentru MINI
Cooper Paceman şi MINI Cooper D Paceman, respectiv de 17 ţoli pentru MINI
Cooper S Paceman şi MINI Cooper SD Paceman. Jantele de 18 şi 19 ţoli, din
aliaj, pot fi comandate ca opţiune pentru toate variantele modelului.
Numeroase echipamente
de siguranţă şi dotări de calitate pentru sporirea confortului.
Rigiditatea torsională ridicată a caroseriei MINI Paceman joacă un rol
important atât în manevrabilitatea agilă, cât şi în siguranţa pasivă
impresionantă. În cazul unui accident, structurile foarte robuste de preluare a
sarcinilor, zonele de deformare definite cu precizie şi un habitaclu extrem de
rezistent au misiunea de a menţine energia de impact departe de pasageri şi de
a asigura protecţia maximă a acestora. Ca şi în cazul MINI Countryman, care a
trecut testele de impact Euro NCAP cu calificativul maxim de cinci stele,
arsenalul de siguranţă disponibil standard la MINI Paceman include airbaguri
frontale şi laterale, precum şi airbaguri cortină laterale pentru ambele
rânduri de locuri. Toate scaunele sunt echipate cu centuri de siguranţă cu
prindere în trei puncte. Ocupanţii locurilor din faţă beneficiază şi de
limitatoare ale forţei centurilor şi de pretensionare, în timp ce sistemul de
prindere ISOFIX pentru scaunele de copii este disponibil în spate.
Dotările standard de calitate ale MINI Paceman se potrivesc şi cu
caracterul premium al mărcii când sunt vizate confortul şi funcţionalitatea.
Aerul condiţionat, oglinzile retrovizoare reglabile electric, Centre Rail,
inscripţia specifică modelului de pe pragurile uşilor şi sistemul audio
radio-CD MINI cu priză AUX-IN sunt disponibile standard pentru toate
variantele. Pe de altă parte, lista de opţiuni cuprinde echipamente precum
volan sport îmbrăcat în piele (standard la MINI Cooper S Paceman şi MINI Cooper
SD Paceman) cu butoane multifuncţionale opţionale şi tempomat, o cotieră între
scaunele faţă, scaune încălzite, control automat al aerului condiţionat şi
acoperiş din sticlă operat electric. Tot pe lista de opţiuni regăsim Comfort
Access, faruri adaptive cu xenon cu carcasă de culoare neagră, oglindă
retrovizoare şi oglinzi exterioare antiorbire, Park Distance Control (controlul
distanţei de parcare), proiectoare de ceaţă în faţă şi senzor de ploaie.
Clienţii pot beneficia la bord de dotări pentru entertainment şi
navigaţie precum radio MINI Boost CD, radio MINI Visual Boost, sistem de
difuzoare harman/kardon hi-fi şi sistem de navigaţie MINI. Un sistem de control
vocal, preechipare cu sistem hands-free/telefon mobil şi un tuner DAB pentru
recepţionarea programelor digitale radio pot fi şi ele comandate. Automobilele
echipate cu radio MINI Visual Boost sau sistem de navigaţie MINI pot fi
comandate cu opţiunea MINI Connected, care permite integrarea completă a
terminalelor Apple iPhone şi astfel utilizarea funcţiilor inovatoare pentru
infotainment, comunicaţii şi experienţă a condusului. Aplicaţii special
dezvoltate deschid calea pentru o varietate de funcţii unice şi în continuă
expansiune, cum ar fi web radio, utilizare Facebook şi Twitter, Dynamic Music,
Driving Excitement, Mission Control şi MINIMALISM Analyser.
Sursa: Mini Romania
0 comentarii