În premieră, pasiunea pentru motorsport poate
fi savurată în combinaţie cu tracţiunea integrală: MINI John Cooper Works
Countryman. Echipat standard cu sistemul de tracţiune integrală ALL4 şi
propulsat de un motor turbo cu patru cilindri într-o nouă dezvoltare,
reprezintă fundamentul plăcerii extreme a condusului pe orice suprafaţă.
Împreună, sistemul de propulsie şi tehnologia şasiului - dezvoltate pe fondul
unei experienţe vaste în motorsport - şi conceptul unic cu patru uşi permit
caracteristicilor emblematice John Cooper Works să ia formă într-un segment
nou. Noul model va debuta la sfârşitul lunii septembrie şi în România, imediat
după prezentarea mondială de la Salonul Auto de la Paris, la un preţ de 30 300
Euro fără TVA.
O nouă generaţie de motoare, transmisie
automată disponibilă opţional.
Cea mai nouă generaţie a motorului cu turbocompresor
twin-scroll dispune nu numai de injecţie directă pe benzină, ci şi de gestiune
variabilă a supapelor bazată pe tehnologia VALVETRONIC patentată de BMW Group.
Versiunea motorului de 1,6 litri, cu patru cilindri, care echipează MINI John
Cooper Works Countryman dezvoltă o putere maximă de 160 kW/218 CP, în timp ce
vârful curbei de cuplu - 280 Nm - poate fi crescut la un maxim de 300 Nm pentru
o scurtă perioadă de timp prin utilizarea funcţiei Overboost. Sistemul sport de
evacuare face ca furnizarea puterii impresionante să se bucure de o acustică pe
măsură.
Disponibilă ca alternativă la transmisia manuală cu şase
trepte - aflată în dotarea standard - este cutia de viteze automată, tot cu
şase rapoarte. MINI John Cooper Works Countryman are nevoie de numai 7,0
secunde - în ambele forme de transmisie - pentru a sprinta de la 0 la 100 km/h,
pentru a ajunge la o viteză maximă de 225 km/h (cu transmisie automată: 223
km/h). Cu toate acestea, eficienţa optimizată a motorului şi diversitatea de
tehnologii MINIMALISM menţin consumul de combustibil şi emisiile la un nivel
impresionant de scăzut, date fiind performanţele disponibile. MINI John Cooper
Works Countryman înregistrează un consum mediu mixt în ciclul de testare EU de
7,4 l/100 km (cu transmisie automată: 7,9 l/100 km) şi emisii CO2 de 172 g/km
(184 g/km).
Primul model John Cooper Works cu tracţiune
integrală.
MINI John Cooper Works Countryman este primul membru al
acestei familii ultrasportive care îşi transferă puterea deosebită a motorului
spre suprafaţa drumului prin toate cele patru roţi. Sistemul de tracţiune
integrală ALL4 realizează transferul continuu între puntea faţă şi cea spate prin
utilizarea unui diferenţial central electromagnetic. Aceasta înseamnă că
puterea este mereu transmisă către roţile care pot asigura cea mai eficientă
propulsie.
Echipamentul standard include jante de 18 ţoli, din
aliaj, cu design Twin Spoke, etriere roşii ale frânelor şi suspensie sport cu
arcuri şi amortizoare reglate ferm, consolidată cu bare antiruliu şi o gardă la
sol redusă cu 10 milimetri. Sistemul DSC (Dynamic Stability Control / control
dinamic al stabilităţii) include modul DTC (Dynamic Traction Control / control
dinamic al tracţiunii), în timp ce butonul Sport (în dotarea standard) ciupeşte
reacţiile şi acustica motorului, în timp ce ajustează şi asistenţa puterii
furnizată de direcţie.
Inconfundabil: patru uşi, hayon mare, kit
aerodinamic în dotarea standard, ambianţă de maşină sport în cockpit.
La o lungime de 4,13 metri, cu patru uşi şi un hayon
mare, MINI John Cooper Works Countryman este echipat pentru a face faţă
oricărei situaţii în care este pus de jungla urbană - şi nu numai. Şi reuşeşte
acest lucru într-o manieră sportivă inimitabilă. Disponibil standard, kitul
aerodinamic, de exemplu, oferă noului model John Cooper Works un aspect
atrăgător şi optimizează curentul de aer din jurul caroseriei. Clienţii pot
opta pentru una dintre cele şapte culori pentru vopseaua exterioară, în timp ce
culoarea contrastantă pentru acoperiş şi capacele oglinzilor retrovizoare este
oferită de o nuanţă de roşu disponibilă exclusiv pentru modelele John Cooper
Works, precum şi de alb şi negru.
În interiorul automobilului, caracterul practic
impresionant al conceptului MINI Countryman este înnobilat cu ornamente
sportive. Compartimentul din spate oferă o banchetă pentru trei pasageri sau -
ca opţiune fără costuri suplimentare - două scaune individuale. Locurile din
spate pot culisa înainte şi înapoi în raport 60:40 (în versiunea cu banchetă
pentru trei persoane) sau individual, iar spătarele pot fi ajustate pentru a fi
înclinate sau rabatate în jos. Plierea spătarelor măreşte capacitatea
portbagajului de la 350 de litri la un maxim de 1.170 de litri. Scaunele sport,
volanul sport, benzile decorative pentru interior în nuanţă Piano Black,
tapiţeria acoperişului de culoarea antracitului, vitezometrul şi turometrul cu
cadrane de culoare închisă contribuie la generarea unei ambianţe de maşină
sport.
Disponibile exclusiv pentru MINI John Cooper Works
Countryman, dotările opţionale includ jante de 19 ţoli, din aliaj, scaune sport
cu ornamente Lounge Leather în Carbon Black Championship Red, benzi pentru
decor interior şi benzi sport în Chili Red. Aerul condiţionat şi radioul MINI
Boost CD sunt alte dotări standard, dar clienţii îşi pot comanda maşinile cu
toate opţiunile de amplificare a confortului şi a personalităţii care sunt
disponibile pentru toţi confraţii MINI Countryman. De asemenea, pot opta atât
pentru gama completă de dotări MINI Connected, cât şi pentru renumitele
accesorii John Cooper Works.
Sursa: Mini Romania
Arata minunat acest Mini. Sigur va avea ceva adepti si la noi in tara.
RăspundețiȘtergere