Salonul Auto de la
Paris este un eveniment cheie în industria auto mondială. Peugeot prezintă la
standul restilizat o ofensivă de modele deosebit de competitive: starul îl
reprezintă modelul 208. Peugeot își reafirmă politica
de up-market, propune caracteristici deosebit de atractive, își
demonstrează încă o dată inspirația și
expertiza cu concept car-ul Onyx și confirmă prin
modelele 301 și 2008 accelerarea strategiei de
Internaționalizare.
Printre cele 40 de modele de autovehicule și
concept-car-uri expuse pe o suprafață de 3,900m2 la standul
din cadrul Salonului Auto de la Paris, 10 vor fi Peugeot 208: autovehicul cu
caracteristici multiple, rezultate din expertiza unică a mărcii pe segmental supermini,
simbol al regenerării.
La sfârșitul lunii august, înainte ca lansarea comercială internațională să se
încheie, urmașul legendarei ”serii” 2 a mărcii, comercializat în Europa din al doilea
semestru, a atras deja peste 103.000 clienți, dintre care 90% au
optat pentru versiunile medii și vârf de gamă.
Lansat în premieră la Paris, 208 Intuitive asigură
conducătorului auto un nivel de confort excepțional. Ediția specială
în 3 și 5 uși ”208 Intuitive”, echipată cu sistemul inovator Park Assist aduce
tehnologia în viața de zi cu zi: la bord, manevrele de parcare se transform într-o
experiență magică. De fapt, conducătorul auto nu trebuie decât să selecteze manevra
dorită pe ecranul digital, parcarea laterală pe partea stângă sau dreaptă a drumului.
O dată ce senzorii longitudinali și laterali identifică un
spațiu potrivit, funcția Park Assist preia controlul volanului, sub comanda conducătorului
auto, care este responsabil de mișcarea autovehiculului
(accelerație/frână, selectarea vitezei).
Odată cu lansarea la Salonul Auto a serviciului Peugeot Connect Apps
integrat modelului 208, Peugeot își confirmă poziția de lider
în domeniul serviciilor de mobilitate. Peugeot Connect Apps propune
utilizatorului o experiență de conexiune de neegalat: cele zece aplicații ușurează viața de zi cu
zi, indicând prețul carburantului la stațiile peco, precum și disponibilitatea locurilor de parcare, etc….
Modelul 208 Tip R5, dezvăluit la Salonul Auto, reamintește palmaresul sportiv al modelelor
Peugeot: după 208 R2, Peugeot Sport dezvăluie 208 R5, un nou capitol în versiunile
sport ale modelului 208. Preluând elemente de la 207 Super 2000, nume de referință al
segmentului S2000 atât în ceea ce privește titlurile cât și performanțele tehnice și sportive,
208 R5 va beneficia prin urmare de întreaga experiență sportivă a
mărcii Peugeot; acesta va participa la concursuri și va fi pus
în vânzare din al doilea semestru al anului 2013, urmând ca în sezonul viitor
să intre în lupta pentru câștigarea titlurilor naționale și internaționale.
Trendul up-market și
o plăcere a condusului garantată
Dezvăluite inițial ca și concept car-uri în cadrul Salonului Auto de la Geneva, 208 XY și 208 GTi sunt
prezentate la Paris în versiunea finală, cu șase luni înainte de
lansarea comercială. 208 a revoluționat oferta pe segmentul
său. 208 XY și 208 GTi se impun pe segmentul Premium.
Configurațiile cu 3 uși sunt caracterizate de: identitatea exterioară puternică, grila
specială, semnătură luminoasă a părții frontale, jantele
exclusiviste din aliaj, pe 17”, combinațiile sofisticate de
materiale și culori, finisajele unice ale interiorului. Chiar înainte de a demara,
atât 208 XY, mașina de oraș șic și exclusivistă, cât și 208 GTi, ce reînvie legenda, împărtășesc capacitatea de a
atrage privirile…
208 XY propune motoare diesel și pe benzină deosebit de
performante și economice, care dezvoltă puteri de 92 până la 155 CP. În ceea ce
privește modelul 208 GTi, șasiul susține cu mândrie toată forța propulsorului de 1.6l
THP 200 CP, asociat cutiei de viteze manual cu 6 rapoarte scurte.
Modelele 208 XY și 208 GTI reprezintă dovada vie a strategiei de up-market a
mărcii. În prima jumătate a anului, 161.000 vehicule Premium ale mărcii au fost
vândute la nivel mondial, adică 20% din volumele comercializate, în creștere
comparativ cu prima jumătate a anului 2011.
Produs în Franța și în China, Modelul 508 a înregistrat o creștere a
vânzărilor de 21% în prima jumătate a anului (69.000 unități), Crossover-ul 3008 (62.000
de unități vândute de-a lungul timpului) și-a continuat trendul
vânzărilor de succes, Coupé-urile Cabriolet 207 și 308 își păstrează poziția de lider pe segmentul lor în Europa; fără a uita desigur de Coupéurile
Sport RCZ care își afirmă caracterul pe o piață de nișă extrem de
vizibilă.
La standul Peugeot, vizitatorii Salonului Auto de la Paris vor
descoperi noul RCZ, dezvăluit cu câteva luni înainte de a fi pus în
vânzare, precum și caracteristicile restilizate ale coupéurilor sport compacte care au
câștigat deja aproape 44.000 de simpatizanți de la lansarea din
primăvara anului 2010.
Noul RCZ adoptă o bară frontală originală, a cărei sportivitate
accentuată reflectă forța părții spate și liniile caracteristice ale plafonului de tip –double-bubble. Noua
gamă de culori pentru caroserie, noile roţi, noua culoare a arcurilor, ambianţe
interioare noi și variate: atractivitatea și exclusivitatea noului
RCZ sunt accentuate de gama variată de culori și combinaţii de
materiale, atât la exterior cât și la interior, care dau
posibilitatea fiecărui client să-și personalizeze
”propriul” RCZ.
Concept-ul RCZ R, lansat la Paris, înfrumuseţat de nuanţele de negru mat și arămiu,
anunţă apariţia RCZ R- o versiune emblematică a performanţei și sportivităţii
optimizate, disponibilă începând cu sfârșitul anului 2013. RCZ R
va fi echipat cu un nou propulsor pe benzină de 1.6 THP ce dezvoltă 260 CP,
plasându-se ca cel mai performant model din istoria Peugeot. Oferind senzaţii
dinamice intense, RCZ R beneficiază de rapoarte speciale, asociate unui
diferenţial blocabil Torsen®.
Cele trei modele
Hybrid4 ale mărcii contribuie de asemenea la
extinderea gamei, graţie evoluţiei tehnologice și ecologice a
propulsorului diesel full hibrid. Prin tehnologia Hybrid4, dezvăluită în
premieră mondială pe modelul 3008 Hybrid4 lansat la începutul anului,
Peugeot oferă o gamă inovatoare în ceea ce privește performanţele faţă de
mediu și senzaţiile la volan.
Cu o putere combinată de 200 CP dezvoltată de propulsorul de 2.0 HDi
FAP și de motorul electric de pe axul spate, 3008 Hybrid4 oferă o plăcere a
condusului sporită, susţinută de posibilitatea de a selecta unul dintre cele 4
moduri de condus disponibile (Automatic, ”ZEV” (Zero Emisii Vehicul”), sport,
4x4) cu un consum de carburant optimizat.
508 RXH, apoi limuzina 508 Hybrid4, au completat gama Full Hybrid
Diesel a Peugeot în prima jumătate a anului. O gamă care a atras deja foarte
mulIi clienţi: la sfârșitul lunii iulie, cele 3 modele au înregistrat peste 9.000 de unităţi
vândute.
Concept-ul Onyx și
Peugeot Design Lab
La standul Peugeot al Salonului Auto de la Paris 2012, conform
tradiţiei de excepţie a supermașinilor mărcii, modelul Onyx va acapara cu siguranţă imaginaţia
vizitatorilor. Silueta radicală, sculptată, de 4.65 m, cu jante pe 20” a
concept-car-ului Onyx ascunde inima unui atlet: fixat pe șasiul din
fibră de carbon, propulsorul hibrid de 3 litri V8 HDi cu 600 CP în poziţie
centrală spate si cutia de viteze secvenţială în 6 rapoarte sunt rezultatul experienței severe a
competițiilor la înalt nivel. Caroseria atrage prin contrastul de materiale și culori:
cupru pur pentru aripi și portiere, fibră de carbon negru mat pentru celelalte părţi ale
caroseriei.
Conturat de inserţiile din aluminium, pavilionul vitrat de tip
‘double-bubble’ dezvăluie structura din fibră de carbon și un
compartiment pasageri inovator, o capsulă înfășurată în material, în
care ocupanţii se contopesc cu interiorul. În ceea ce privește design-ul instrumentelor
și al comenzilor, acesta a pornit de la o idee: intuitivitatea, după
modelul volanului mic sau al comenzilor din aluminiu foarte la îndemână.
Cu versiunea Onyx, Peugeot își continuă inințiativa de
utilizare inovatoare a materialelor, ca de exemplu ”lemnul din ziare” obIinut
din ziare folosite, din care sunt fabricate planșa de bord și consola
centrală.
Alături de concept-car-ul Onyx se află conceptul de bicicletă
Onyx, o bicicletă ultraușoară cu ramă din fibră de carbon, dezvoltată de Studioul de Design
Peugeot, precum și scuterul Onyx, un triciclu cu 3 roIi de 400 cc, ce reînvie expertiza
istorică pe care marca Peugeot o are în domeniul mijloacelor de transport.
Cu o experienţă de peste 200 ani în domeniul industrial și 120 ani de
experienţă auto, Peugeot prezintă la Salonul Auto primele realizări ale Studioului
de Design, inaugurat în luna iunie a anului trecut. Peugeot Design Lab
urmărește dezvoltarea unor strategii puternice și coerente, în special în
vederea consolidării identităţii, valorilor și cutumelor clienţilor
exteriori. Prima realizare constă în dezvoltarea de produse non-auto, a
serviciilor și experienţelor.
Așadar, Peugeot Design Lab se împarte pe mai multe segmente: imaginea
mărcii, creaţie, producţie și comunicare.
Experienţa considerabilă și resursele tehnice ale
Centrului de Design Peugeot conferă Studioului de Design o forţă fără
precedent, pe trei continente, în Paris, Shangai și Sao Paolo.
Internaţionalizare:
Peugeot schimbă treapta
În prima jumătate a anului 2012, volumele de vehicule asamblate
Peugeot, vândute în afara Europei au crescut cu 7,5% comparativ cu aceeași perioadă a
anului 2011, atingând un număr de 287.000 unităţi.
Din perspectiva acestei noi strategii, Peugeot prezintă la Salonul Auto
de la Paris două mari realizări în accelerarea demersului de internaţionalizare: 301 și 2008
Concept.
Noul Peugeot 301, prezentat în cele două zile dedicate presei, a
fost conceput pentru a atrage rapid clienţii, pentru a permite accesul la vehicule pe o piaţă
în plină extindere: clienți cu pretenţii, atrași de limuzinele confortabile si în acelasi timp accesibile la preţ.
301 încorporează cele mai noi coduri stilistice ale mărcii pentru a
crea un design puternic care să stârnească emoţii și care să
transmită o senzaţie de forţă. Graţie dimensiunilor (lungimea de 4.44 m),
acesta oferă ocupanţilor un spaţiu generos - un record pe segmental său pentru
locurile din spate - și un volum portbagaj impresionant: 640 litri. Gama de motorizări
include cele mai noi versiuni pe benzină și diesel - inclusiv cel
mai nou propulsor pe benzină de 1.2 litri în 3 cilindri - manevrabilitate bună,
confort mărit și echipamente de siguranţă: 301 este un sedan de familie confortabil,
sigur și puternic, ţinând cont de faptul că a fost conceput pentru a se adapta
tuturor condiţiilor climaterice și de utilizare din ţările
în care va fi lansat din toamna anului 2012.
Modelul 301 este produs la Vigo (Spania); perimetrul vast de marketing
va include în principiu: Turcia, Europa Centrală și de Est, Rusia, Ucraina,
Maghreb, Orientul Mijlociu și anumite ţări din America Latină. Într-o a doua fază acesta va fi
lansat în China atât pe segmentul industrial, cât și cel
comercial.
Conceptul 2008, crossover-ul urban: după lansarea ”Conceptului Crossover Urban” la ultimul
Salon Auto de la Beijing, Peugeot prezintă publicului un vehicul care se adresează
universului urban în continuă creștere. În Europa, China și America
Latină, inginerii și designerii au colaborat pentru a crea acest prototip Peugeot, un
model compact, rezultat al alchimiei dintre expertiza mărcii în domeniul
vehiculelor urbane și know-how, demonstrat de succesul 3008-ului pe segmental crossover.
Conceptul 2008 este un vehicul mic, compact (4.14 m) agil, versatil, cu
un stil rafinat și unic, destinat locuitorilor tineri din orașe precum Sao
Paulo sau Shanghai, Paris, Kuala Lumpur sau Moscova, care iubesc orașul, dar care,
în același timp sunt dornici să evadeze din el…
În acord cu senzaţia de dinamism conferită de silueta aerodinamică și liniile
atletice, conceptul 2008 ascunde sub capotă o gamă de propulsoare pe benzină în
3 cilindri de ultimă generație: 1.2l turbo cu injecIie directă, ce dezvoltă o putere de (110 CP) și un cuplu excepțional, cu un
nivel al consumului de carburant și emisiilor extrem de
optimizat.
Modelele prezentate ca și Concept 2008, vor fi fabricate aproape de consumatorii săi, în Franţa (Mulhouse), în Brazilia (Porto Real) și în China
(Wuhan).
Sursa: Peugeot Romania
0 comentarii