Somnolenţa şi
microsomnul la volan reprezintă, de cele mai multe ori, cauza unor accidente
grave. Cu toate acestea, manifestările iniţiale de oboseală pot fi detectate
înainte de a interveni o situaţie critică. Sistemul Bosch de detectare a stării
de somnolenţă identifică aceste semne de oboseală prin monitorizarea mişcărilor
volanului, sugerându-le şoferilor să ia o pauză în timp util. Informaţiile
necesare sunt asigurate fie de sistemul de servodirecţie al autovehiculului,
fie de senzorul de unghi volan, care face parte din sistemul ESP® antialunecare
cu care este prevăzut autovehiculul. Aşadar, această funcţie poate fi instalată
la un preţ rentabil, contribuind la sporirea siguranţei în timpul conducerii.
Sistemul Bosch de detectare a stării de somnolenţă poate fi utilizat pentru
autoturisme şi în segmentul de autovehicule comerciale uşoare, putând fi
integrat în diverse unităţi de comandă ale autovehiculelor. A fost lansat
iniţial ca funcţie standard în anul 2010, pentru noul Volkswagen Passat, Passat
Alltrack fiind cel mai nou model care beneficiază de această funcţie.
Influenţa oboselii asupra accidentelor a fost demonstrată în cadrul mai multor studii. În 2010, Asociaţia Americană de Automobilism (AAA) a publicat o analiză pe baza datelor înregistrate în urma accidentelor, colectate de Autoritatea pentru siguranţa traficului (National Highway Traffic Safety Administration – NHTSA) din Statele Unite ale Americii. Studiul a demonstrat că 17% din accidentele soldate cu morţi din SUA au fost provocate de şoferi care se aflau într-o stare de oboseală extremă.
Reducerea puterii de concentrare şi somnolenţa compromit capacitatea şoferului de a controla volanul şi timpii săi de reacţie. Abilitatea de a efectua manevre precise este redusă, iar capacitatea de a controla volanul îşi pierde din rigurozitate. Şoferul corectează din ce în ce mai des micile erori de menţinere a direcţiei. Noua funcţie de detectare a stării de somnolenţă a şoferului se bazează pe un algoritm care începe înregistrarea comportamentului şoferului încă de la începutul călătoriei. Apoi, identifică modificările pe parcursul deplasărilor pe distanţe lungi şi, implicit, nivelul de oboseală al şoferului. Manifestările tipice ale scăderii nivelului de concentrare sunt fazele în care şoferul menţine cu greu controlul asupra volanului, combinate cu mişcări uşoare, dar rapide şi bruşte ale acestuia, pentru a menţine direcţia autovehiculului. În funcţie de frecvenţa cu care au loc aceste mişcări şi alţi parametri, printre care se numără durata călătoriei, utilizarea semnalizatoarelor de direcţie şi momentul zilei, funcţia calculează nivelul de oboseală a şoferului. Dacă acest nivel depăşeşte o anumită valoare, pe panoul de instrumente se aprinde intermitent un indicator, de exemplu, sub forma unei ceşti de cafea, pentru a-l avertiza pe şofer că trebuie să se odihnească. Sistemul Bosch de detectare a stării de somnolenţă se adresează unui aspect important în ceea ce priveşte starea șoferului, reuşind astfel să contribuie la îmbunătăţirea siguranţei în timpul deplasărilor.
Influenţa oboselii asupra accidentelor a fost demonstrată în cadrul mai multor studii. În 2010, Asociaţia Americană de Automobilism (AAA) a publicat o analiză pe baza datelor înregistrate în urma accidentelor, colectate de Autoritatea pentru siguranţa traficului (National Highway Traffic Safety Administration – NHTSA) din Statele Unite ale Americii. Studiul a demonstrat că 17% din accidentele soldate cu morţi din SUA au fost provocate de şoferi care se aflau într-o stare de oboseală extremă.
Reducerea puterii de concentrare şi somnolenţa compromit capacitatea şoferului de a controla volanul şi timpii săi de reacţie. Abilitatea de a efectua manevre precise este redusă, iar capacitatea de a controla volanul îşi pierde din rigurozitate. Şoferul corectează din ce în ce mai des micile erori de menţinere a direcţiei. Noua funcţie de detectare a stării de somnolenţă a şoferului se bazează pe un algoritm care începe înregistrarea comportamentului şoferului încă de la începutul călătoriei. Apoi, identifică modificările pe parcursul deplasărilor pe distanţe lungi şi, implicit, nivelul de oboseală al şoferului. Manifestările tipice ale scăderii nivelului de concentrare sunt fazele în care şoferul menţine cu greu controlul asupra volanului, combinate cu mişcări uşoare, dar rapide şi bruşte ale acestuia, pentru a menţine direcţia autovehiculului. În funcţie de frecvenţa cu care au loc aceste mişcări şi alţi parametri, printre care se numără durata călătoriei, utilizarea semnalizatoarelor de direcţie şi momentul zilei, funcţia calculează nivelul de oboseală a şoferului. Dacă acest nivel depăşeşte o anumită valoare, pe panoul de instrumente se aprinde intermitent un indicator, de exemplu, sub forma unei ceşti de cafea, pentru a-l avertiza pe şofer că trebuie să se odihnească. Sistemul Bosch de detectare a stării de somnolenţă se adresează unui aspect important în ceea ce priveşte starea șoferului, reuşind astfel să contribuie la îmbunătăţirea siguranţei în timpul deplasărilor.
Sursa: Bosch Romania
Sper sa fie bun sistemul aceasta de detectare a oboseli si poate asa nu or sa mia fie atat de multe accidente...
RăspundețiȘtergereNu stiu daca e bine cum depisteaza, mai ar face ceva sa poata detecta dupa puls, cred ca ar fi mai sigur.
RăspundețiȘtergerePoate anumite persoane se misca mai greu la volan,asa ca nu stiu cat de mare este randamentul acestui proiect.
RăspundețiȘtergereSigur noul Passat Alltrack va creste foarte mult in vanzari cu aceasta tehnologie,
RăspundețiȘtergereCred ca este un inceput bun,dar ar mai trebui lucrat la treaba asta cu depistatul oboselii.
RăspundețiȘtergereAm un Audi A6,poate vor scoate un sistem si pentru marca asta.
RăspundețiȘtergere