Motor 1.5 litri prototip |
Revoluţionarea gamei
de motoare Efficient Dynamics a BMW Group: dezvoltarea unui portofoliu complet
nou de motoare cu trei, patru şi şase cilindri, echipate cu tehnologia BMW
TwinPower Turbo.
Predictive Power
Management: prin utilizarea datelor de navigaţie, motorul învaţă "să
vadă" - deja o dotare standard la noul BMW Seria 7.
Intelligent Energy
Management: pompa de căldură, suprafeţele de încălzire cu infraroşu şi a doua
generaţie a controlului prizelor de aer contribuie la economisirea energiei.
Perspective pentru
viitor: gama Efficient Dynamics se extinde cu noi tehnologii
Din 2007, BMW Group are la dispoziţie un concept de mare succes pentru
reducerea consumului de combustibil şi a emisiilor - strategia de dezvoltare
Efficient Dynamics. Toate direcţiile de dezvoltare ale automobilului sunt
influenţate de această strategie.
BMW Group are ca obiectiv ferm orientarea către propulsie electrică. Cu
toate acestea, pe termen scurt, motorul cu ardere internă va rămâne tehnologia
de bază - deci, propulsorul standard - pentru gamele viitoare ale modele
produse în serie. Obiectivul rămâne astfel reducerea continuă a consumului de
combustibil pentru întreaga flotă BMW Group.
Pe acest fond, BMW Group a decis dezvoltarea unei familii noi de
propulsoare. Gama complet nouă de motoare Efficient Dynamics a BMW Group
dispune de tehnologia BMW TwinPower Turbo. Conceptul high-tech al tehnologiei
TwinPower Turbo va fi utilizat mai eficient şi, în acelaşi timp, noua familie
va fi definită de un număr mare de componente comune pentru a atinge o economie
de scală. Cel mai recent membru al acestei noi generaţii este propulsorul
TwinPower Turbo de 1,5 litri, care va fi utilizat de anul viitor.
În prezent, tehnologia BMW TwinPower Turbo este folosită cu succes la
motoarele pe benzină şi diesel cu diferite capacităţi şi niveluri de putere.
Numeroase premii şi distincţii dovedesc acest lucru. Cele mai recente exemple
includ Engine of The Year Award pentru motorul cu patru cilindri, disponibil cu
capacitatea de 1,6 şi 2.0 litri, precum şi propulsorul diesel de 3,0 litri, cu
şase cilindri, cu trei turbocompresoare. Tehnologia BMW TwinPower Turbo combină
gestiunea variabilă a alimentării, injecţia directă şi turbocompresia,
configurate specific pentru a se adapta fiecărui motor. Astfel, atât eficienţa,
cât şi dinamica sunt crescute în egală măsură.
Prin introducerea noii game de motoare Efficient Dynamics, tehnologia
TwinPower Turbo va fi prezentă pe toate motoarele diesel şi benzină ale mărcii.
Gradul ridicat de componente comune va permite realizarea unor economii de
scară în dezvoltare, integrare şi producţie, pe fondul unui nivel sporit al
calităţii. În plus, BMW Group a creat şi condiţiile necesare pentru a
putea oferi în viitor şi mai multe variante de caroserie.
Noua familie de motoare se bazează pe module optimizate ale
cilindrilor, fiecare cu o capacitate de aproximativ 500 centimetri cubi,
concepute pentru eficienţă termodinamică, operare cursivă şi silenţioasă şi
plăcere superioară – caracteristici absolut necesare pentru orice model BMW
Group. Cu noile motoare cu trei, patru, respectiv şase cilindri, BMW Group
furnizează o gamă de propulsoare cuprinsă între 1,5 şi 3,0 litri, astfel că
susţine un portofoliu de modele de volume foarte mari.
Noua familie de motoare îşi sărbătoreşte premiera cu agregatul turbo de
1,5 litri, cu trei cilindri. Motorul compact, cu cilindri dispuşi în linie, are
aceleaşi gene ca şi varianta cu şase cilindri şi impresionează prin
cursivitatea remarcabilă. BMW Group şi-a completat astfel gama de motoare
într-o manieră unică, prin adăugarea unui membru în partea inferioară a ierarhiei.
Noul sistem modular de motoare dovedeşte un grad ridicat de asemănări între
propulsoarele pe benzină şi cele diesel. Numărul de componente identice
utilizate în motoarele alimentate cu acelaşi combustibil a crescut la 60%, în
timp ce nivelul de asemănări structurale între versiunile pe benzină şi cele
diesel este de aproximativ 40%. Pentru că motoarele pe benzină şi cele diesel
vor fi produse în premieră pe aceeaşi linie de fabricaţie, procesul în sine va
fi semnificativ mai flexibil şi mai eficient.
Capacităţile
predictive optimizează automobilul.
În plus faţă de optimizarea componentelor individuale, BMW Group
explorează continuu alte posibilităţi de reducere a consumului de combustibil
şi a emisiilor, precum şi de a creşte dinamica automobilelor. Un exemplu este
previzionarea condiţiilor de condus. Asemenea unui conducător experimentat ce
călătoreşte pe un tronson de drum pe care îl cunoaşte foarte bine, această
tehnologie poate optimiza strategiile de funcţionalitate şi operaţionale ale
automobilului dacă este informat de situaţiile de condus cu care se va
confrunta. Această informaţie este furnizată de electronica de la bordul
maşinii prin intermediul numeroşilor senzori, iar acum şi de sistemul de
navigaţie. Aceasta permite ca potenţialul Efficient Dynamics să fie combinat cu
funcţionalitatea pentru o utilizare mai bună. Exemple ale acestor tehnologii,
foarte benefice pentru client, sunt sistemul Predictive Power Management
(gestiunea predictivă a energiei) şi funcţia de decelerare, cu Foresight Assistant.
Transmisia automată
are darul anticipării.
Noul sistem Predictive Power Management permite transmisiei automate să
"prevadă" traseul ce va urma. Electronica utilizează datele
referitoare la traseu, extrase din sistemul de navigaţie, pentru a optimiza controlul
transmisiei care să îi permită să abordeze condiţiile de condus. Transmisia
este conştientă de un viraj de pe traseu, încă dinainte ca şoferul că ia
piciorul de pe acceleraţie şi selectează automat viteza potrivită. Automobilul
poate negocia virajul sub o sarcină mai mică şi să accelereze mai bine la
ieşire.
Modul ECO PRO cu
Foresight Assistant.
Noul sistem Predictive Power Management susţine şi un stil de condus
foarte economic când este selectat modul ECO PRO. Foresight Assistant îi
permite conducătorului să conştientizeze din timp situaţiile de decelerare,
pentru a evita manevrele ineficiente de frânare şi pentru a reduce consumul de
combustibil. Alte măsuri de eficienţă includ decelerarea, când motorul este
decuplat de la sistemul de propulsie, şi funcţia ECO PRO Route, care îi oferă
conducătorului cel mai eficient traseu din punct de vedere al consumului. Acest
sistem, alături de gestionarea inteligentă a temperaturii motorului, sunt deja
disponibile pe noul BMW Seria 7 care a fost lansat la începutul acestei luni.
Efficient Dynamics
economiseşte energie în interiorul automobilului.
Sub antetul general "Intelligent Energy Management" (gestiune
inteligentă a energiei), inginerii BMW Group analizează o varietate de soluţii
individuale prin care consumul de energie este redus. La automobilele electrice
cu baterii (BEV) sau maşinile care folosesc tehnologia hibrid plug-in (PHEV),
fiecare kilowatt de energie stocată (în acest caz, curentul electric din
acumulator), care poate fi economisit prin operarea selectivă a sistemelor
auxiliare, va fi disponibil pentru ca electromotorul să propulseze automobilul.
Dintre aceste tehnici de reducere a consumului de energie, unele pot fi
aplicate şi la maşinile cu motoare convenţionale cu ardere internă.
Pompa de căldură:
reduceri de până la 50% ale energiei necesare pentru încălzirea habitaclului.
O provocare deosebită pentru BEV şi PHEV este încălzirea habitaclului.
Dacă ar fi utilizată doar energia acumulatorului pentru această operaţiune,
acest consum de electricitate ar limita drastic autonomia automobilului. Prin
utilizarea pompei de căldură la acest gen de maşini, 50% sau chiar mai mult din
această energie electrică poate fi economisită, în funcţie de condiţiile de
condus. În funcţie de ciclul de condus atunci când temperatura exterioară este
la limita îngheţului, extinderea autonomiei prin această economie poate fi de
până la 30%. Pentru funcţionare, pompa de căldură foloseşte circuitul aerului
condiţionat pentru a extrage căldura din mediu exterior şi a direcţiona-o în
interior.
Suprafeţe de
încălzire cu infraroşu emit căldură radiantă "sănătoasă".
În prezent, radiatoarele convenţionale şi aerul condiţionat încălzesc
atmosfera din habitaclu, a cărui căldură este preluată de conducător şi de
pasageri. Prin contrast, în sistemele care utilizează suprafeţe de încălzire cu
infraroşu, energia este convertită în radiaţie infraroşu care ulterior
încălzeşte direct corpul pasagerilor. Efectul de încălzire este operaţional la
doar un minut după pornirea sistemului. În plus, căldura generată de
suprafeţele de încălzire cu infraroşu este distribuită fără a fi necesar vreun
curent de aer şi este complet silenţioasă. În domeniul sistemelor de încălzire
a automobilelor, suprafeţele moderne de încălzire cu infraroşu sunt o soluţie
nouă pentru promovarea consumului redus de energie, furnizând şi o îmbunătăţire
semnificativă a confortului pasagerilor. În special când sunt utilizate la
automobile electrice (BEV), propulsate exclusiv electric, suprafeţele de
încălzire cu infraroşu din viitor vor produce beneficii pentru eficienţă, din
moment ce energia electrică va fi utilizată direct pentru a încălzi pasagerii.
Pe lângă încălzirea rapidă a ocupanţilor automobilului, suprafeţele de
încălzire cu infraroşu pot fi utilizate şi ca dotare suplimentară pentru a crea
o ambianţă confortabilă şi agreabilă în automobil. Circuitele reglate separat,
similare cu încălzirea scaunelor prin care pasagerii îşi pot stabili propriul
grad de confort, sunt o altă posibilitate. Întrucât fiecare pasager va dispune
de propriu sistem de încălzire, este posibilă şi încălzirea selectivă doar a
acelor scaune care sunt ocupate - astfel se reduce încă o dată consumul de
energie.
A doua generaţie a
clapetelor admisie aer din grila radiatorului.
În 2003, controlul clapetelor de aer a devenit o dotare standard la
numeroase modele, ca parte a strategiei Efficient Dynamics. Sistemul, care este
amplasat în spatele grilei duble şi în faţa radiatorului, operează cu lamele
mobile, care pot fi închise dacă este cazul, îmbunătăţind astfel aerodinamica
maşinii. Prin cea de-a doua generaţie a acestei tehnologii, pot fi stabilite
mai multe poziţii pentru a controla mai bine curentul aerului de răcire, într-o
manieră mai flexibilă, controlată la cerere. În mod normal, lamelele superioare
sunt închise - când sunt în această poziţie, ele au o contribuţie majoră la
reducerea rezistenţei aerodinamice. Per total, sistemul de control al prizelor
de aer reduce coeficientul de rezistenţă cW cu 0,015.
Gestionarea
inteligentă a temperaturii de funcţionare a motorului cu ardere internă.
În combinaţie cu sistemul de navigaţie, gestiunea termică predictivă
contribuie la menţinerea echilibrului termic din interiorul motorului, prin
intermediul climatizării termice predictive a lichidului de răcire. Furnizarea
puterii motorului este îmbunătăţită, iar fiabilitatea operaţională termică este
optimizată suplimentar. Cu ajutorul informaţiilor sistemului de navigaţie, de
exemplu atunci când automobilul se deplasează în oraş, sistemul funcţionează
pentru o încălzire mai rapidă şi menţinerea temperaturii motorului folosind o
cantitate mai redusă din lichidul de răcire.
Gestiunea energiei
este un domeniu de o importanţă tot mai mare.
Intelligent Energy Management este parte integrantă a strategiei
Efficient Dynamics desfăşurată de BMW Group. Obiectivul economisirii energiei
la toate modelele de automobile şi detaliile tuturor componentelor auto are
prioritate ridicată - şi acum, şi în viitor.
Istorie: Efficient
Dynamics – 5 ani de inovaţie
Din primăvara anului 2007, BMW Group are la dispoziţie cel mai
cuprinzător program pentru reducerea constantă a consumului de combustibil şi a
emisiilor - strategia de dezvoltare Efficient Dynamics. Cel mai de succes
constructor de automobile premium din lume, BMW, a devenit lider în
introducerea tehnologiilor inovatoare care susţin utilizarea cu
responsabilitate a resurselor naturale. Încă din 2000, dezvoltarea durabilă a
fost definită ca o politică corporate esenţială. De atunci, strategia Efficient
Dynamics a devenit principiul de bază în toate domeniile de dezvoltare a
automobilelor.
Această dezvoltare include motoarele cu ardere internă şi transmisiile
care furnizează un nivel foarte ridicat de eficienţă, dezvoltarea continuă a
tehnologiei BMW ActiveHybrid, conceptele inovatoare pentru electromobilitate,
precum şi ingineria construcţiilor uşoare şi aerodinamica optimizată. În prima
fază, BMW Group s-a axat pe propriile inovaţii tehnice de pionierat, iar acum
s-a transformat în compania auto cu cea mai bună dezvoltare durabilă din lume.
Obiectivul este reducerea consumului şi a emisiilor fiecărui model nou în
comparaţie cu predecesorul şi, în acelaşi timp, furnizarea unor performanţe
sporite.
Motoarele pe benzină şi diesel, echipate cu tehnologia BMW TwinPower
Turbo, transmisiile mai eficiente, componentele auxiliare controlate inteligent
şi introducerea funcţiei Auto Start-Stop - disponibilă şi la modelele cu
transmisie automată - sunt în centrul soluţiilor pe care le furnizează BMW,
sporind eficienţa generală. În plus, măsuri precum generarea energiei la
frânare, controlul clapetelor de aer, indicarea punctului optim de schimbare a
treptelor de viteză, direcţia asistată electric, precum şi pneurile cu
rezistenţă redusă la înaintare contribuie la reducerea suplimentară a
consumului de combustibil.
Graţie Efficient Dynamics, automobilele care poartă emblemele BMW şi
MINI stabilesc standardele în privinţa consumului de combustibil în cadrul
segmentului premium. La nivel european, consumul flotei a fost redus semnificativ
cu peste 25 de procente între 1995 şi 2008. BMW Group este astfel singurul
constructor auto care nu numai că a respectat angajamentul autoimpus făcut în
faţa Asociaţiei Constructorilor Auto din Europa (ACEA), ba chiar l-a depăşit.
În total, de-a lungul ultimilor 15 ani, BMW Group a redus emisiile CO2
ale flotei sale de automobile noi din Europa cu aproximativ 30 de procente. La
începutul anului 2012, gama de modele BMW şi MINI era formată din 73 de
automobile cu emisii CO2 de maximum 140 g/km, inclusiv 30 de modele BMW cu
emisii care nu depăşeau 120 grame per kilometru (date valabile 07/2012).
BMW Group a anunţat că intenţionează să reducă emisiile CO2 la modelele
sale cu încă 25 de procente până în anul 2020.
Premieră
revoluţionară: noua familie de motoare BMW Group Efficient Dynamics
Ca tehnologie a viitorului, BMW Group are obiectivul clar de a
electrifica modelele sale, dar consideră că motoarele convenţionale au încă un
potenţial deosebit. De aceea, pe termen mediu, motorul cu ardere internă va
rămâne tehnologia de bază a BMW Group şi va reprezenta echiparea standard care
va propulsa atât actualele modele de serie, cât şi pe cele viitoare. În
prezent, BMW Group are la dispoziţie un concept high-tech sub forma
tehnologiilor TwinPower Turbo. Pe baza acestuia, BMW Group a dezvoltat o familie
de motoare complet nouă, optimizată pentru acest set complex de tehnologii şi
pentru a crea un grad de componente comune fără precedent. Lansarea pe piaţă a
motoarelor dezvoltate suplimentar va avea loc anul viitor cu noul propulsor de
trei cilindri.
Tehnologia BMW
TwinPower Turbo.
Tehnologia BMW TwinPower Turbo ocupă o poziţie importantă în efortul
continuu de reducere a consumului şi a emisiilor. În viitorul apropiat toate
modelele BMW vor fi echipate cu motoare care dispun de această tehnologie. Termenul
"TwinPower" desemnează combinaţia între controlul variabil al
admisiei, pe de-o parte, şi cea mai nouă tehnologie de injecţie, pe de altă
parte. Modulele inteligente care reglementează tehnologia includ sistemul de
control continuu variabil al axelor cu came, (double) Vanos, sistemul de
gestiune variabilă a supapelor de admisie VALVETRONIC şi geometria variabilă a
turbinei de la turbocompresoarele motoarelor diesel. Acestea sunt completate de
sistemul de injecţie directă High Precision Injection pentru motoarele pe
benzină şi de sistemul de injecţie directă Common Rail pentru propulsoarele
diesel. Al treilea element al acestui concept tehnologic constă în
supraalimentare. Aceasta permite unui motor BMW TwinPower Turbo să fie
alimentat cu un turbocompresor simplu, turbocompresoare duble, turbocompresor
twin scroll sau cu trei unităţi turbo. Un punct central este VALVETRONIC -
sistemul de control al alimentării -, un diferenţiator important al tehnologiei
TwinPower Turbo. Spre deosebire de un sistem convenţional de control al
alimentării legat direct de pedala de acceleraţie, VALVETRONIC reacţionează
inteligent prin varierea deschiderii supapelor pentru un amestec optim
aer-combustibil.
VALVETRONIC: control
variabil al supapelor la admisie.
VALVETRONIC, sistemul de control variabil al supapelor, este o
tehnologie inovatoare pentru controlul alimentării (neinfluenţat de
acceleraţie) la motoarele pe benzină, pe care BMW Group o utilizează cu
numeroase beneficii din 2001. Acest sistem, disponibil exclusiv la BMW, a fost
îmbunătăţit continuu şi reprezintă soluţia perfectă pentru modulele motoare ale
viitorului. Cea mai nouă generaţie a sistemului VALVETRONIC foloseşte un
mecanism de mare precizie controlat electronic pentru a varia deschiderea
supapelor de admisie. Rezultatul: deoarece reglarea masei de aer necesar are
loc în interiorul motorului, consumul şi pierderile de acceleraţie în ciclul de
încărcare pot fi reduse la minimum. Astfel, motorul răspunde mai bine, pentru
că, spre deosebire de propulsoarele cu control convenţional al alimentării,
admisia răspunde independent de apăsarea acceleraţiei şi asigură că presiunea
este constantă în galeria de admisie, fiind astfel eliminate întârzierile când
conducătorul are nevoie bruscă de putere.
Un concept verificat
cu potenţial important: nu îl opri – controlează-l.
Spre deosebire de alte abordări, sistemul VALVETRONIC oferă beneficii
în ceea ce priveşte eficienţa, inclusiv o reacţie mai bună a motorului şi o
dezvoltare mai bună a cuplului de-a lungul întregului interval de turaţii.
Sistemul de control al alimentării, neinfluenţat de acceleraţie, acţionează ca
un variator, ceea ce afectează în egală măsură toţi cilindri; motorul continuă
să funcţioneze cursiv, iar proprietăţile acustice rămân neschimbate, ceva ce nu
se poate spune despre dezactivarea cilindrilor. Principiul "control în loc
de oprire" are ca rezultat un consum minim de combustibil şi un nivel
redus al emisiilor, pe fondul unei dinamici maxime, a unui confort deosebit şi
a unei furnizări superioare a puterii. În plus, această tehnologie deţinută de
BMW poate fi utilizată la motoare de diferite capacităţi şi puteri. Pe scurt,
aceste module noi de motoare situează BMW Group în poziţia de a configura
motoarele de o anumită capacitate, oferind soluţia ideală pentru fiecare
aplicaţie individuală.
Noua familie de
motoare cu propulsorul BMW TwinPower Turbo de 1,5 litri.
Din moment ce tehnologia BMW TwinPower Turbo poate fi integrată în
motoare cu orice capacitate şi orice număr de cilindri, este sistemul ideal pentru
viitoarea familie de motoare Efficient Dynamics. Unul dintre primii membri este
motorul BMW TwinPower Turbo de 1,5 litri. Acest motor compact, cu cilindri
dispuşi în linie, deţine toate caracteristicile pentru care sunt renumite toate
propulsoarele BMW şi se distinge printr-un grad ridicat de dinamism şi
eficienţă. Caracteristicile specifice unui motor cu trei cilindri sunt şi mai
evidente - abilitatea de a urca în turaţii, reacţii spontane şi o acustică
sportivă şi dinamică.
Consum deosebit
datorită designului uşor, compact şi cu frecare redusă.
Motorul BMW TwinPower Turbo de 1,5 litri se bucură de un consum redus
semnificativ datorită frecării interne reduse. Ca urmare a intervalelor lungi
de aprindere, ciclul de încărcare poate fi adaptat special pentru a se potrivi
nevoilor conducătorului, astfel că furnizează cuplu ridicat la turaţii joase,
dar şi o reacţie rapidă. În acest scop, noul motor cu trei cilindri utilizează
cea mai nouă generaţie a sistemului de injecţie directă High Precision Injection
şi sistemul de control variabil al supapelor VALVETRONIC.
"Jumătatea unui
motor cu şase cilindri" funcţionează foarte cursiv.
Caracteristicile de vibraţie sunt la fel de impresionante precum
dimensiunile compacte şi construcţia uşoară a motorului. Pentru aceasta,
unitatea cu trei cilindri are o serie de caracteristici comune cu confratele cu
şase cilindri dispuşi în linie. Utilizarea unui albore de contraechilibare şi a
unui amortizor de vibraţii elimină vibraţiile chiar şi în turaţii joase pentru
un comportament foarte rafinat, asmenător cu cel al agregatului cu şase
cilindri.
Acustica motorului cu
trei cilindri - emoţională şi dinamică.
Pe lângă abilitatea de a urca în turaţii şi răspunsul plăcut, acustica
emoţională a motorului are o contribuţie importantă asupra experienţei
condusului. Pentru că frecvenţa sunetului unui motor cu trei cilindri creşte cu
50% mai repede decât cea a variantei cu patru cilindri, motorul este perceput
ca fiind extrem de vivace şi sportiv.
Noua familie de
motoare în detaliu.
Orientată spre viitor, strategia BMW Group cu privire la motoare este
elementul ce stă la baza reducerii consumului şi emisiilor CO2. În prezent,
tehnologia BMW TwinPower Turbo este utilizată la motoarele diesel şi pe benzină
cu diferite puteri şi capacităţi. Prin introducerea noii familii de motoare
Efficient Dynamics, această tehnologie devine trăsătura comună a ambelor tipuri
de motoare, cu trei, patru sau şase cilindri. Prin dezvoltarea componentelor
adiţionale care pot fi utilizate şi la motoarele pe benzină, şi la cele diesel,
BMW Group măreşte constant numărul de piese comune din cadrul familiei. În
acest mod, soluţiile tehnice de la actualele sau viitoarele versiuni pot fi
utilizate la toate motoarele, indiferent de numărul de cilindri, metoda de ardere
şi putere.
Sinergie maximă prin
sistemul modular de motoare BMW.
Baza noii familii de motoare este un principiu comun de design pentru
versiunile cu cilindri dispuşi în linie. Motorul de bază este format din module
optimizate de cilindri, fiecare cilindru cu capacitatea de de 500 cmc. În
consecinţă, noul motor cu trei cilindri are o capacitate de 1,5 litri, cel cu
patru cilindri are 2,0 litri, iar cel cu şase cilindri 3,0 litri. Puterea
dezvoltată de fiecare cilindru variază între 30 şi 55 kW (la un cuplu maxim de
60-80 Nm) pentru motoarele pe benzină, iar versiunile diesel furnizează între
20 şi 45 kW (75-110 Nm).
Numeroase
similitudini între motoarele pe benzină şi cele diesel.
Asemănările structurale între motoarele pe benzină şi cele diesel
includ distanţa dintre cilindri, carterul din aluminiu, designul axului de
echilibru, aranjamentul lanţului de distribuţie, amplasarea şuruburilor
chiulasei şi învelişul de pe suprafaţa alezajului. Per total, numărul de repere
identice utilizate la motoarele alimentate cu acelaşi timp de combustibil
creşte la 60%, în timp ce nivelul asemănărilor structurale între motoarele pe
benzină şi cele diesel este de aproximativ 40%. Şi mai multe beneficii sunt
oferite de interfeţele standardizate. Pe lângă punctele identice de prindere a
motorului, acestea sunt, în principal, interfeţele la circuitul de răcire,
galeriile de admisie şi evacuare, dar şi sistemele de încălzire şi aer
condiţionat. Comparativ cu actualele modele, numărul de combinaţii posibile în
aceste domenii a scăzut aproape la jumătate. În final, toate motoarele au
aceleaşi părţi "reci" la admisie şi "fierbinţi" la
evacuare. Din acest motiv, motoarele cu trei şi cu patru cilindri din noua
familie sunt potrivite atât pentru dispunere longitudinală, cât şi transversală
la viitoarele modele BMW şi MINI.
Dezvoltare decisivă,
producţie flexibilă, calitate premium.
În viitor, datorită noului motor modular, BMW Group va putea să producă
propulsoare cu trei, patru, respectiv şase cilindri care vor furniza
performanţe diferite, fiecare adaptat perfect la automobilul respectiv.
Rezultatul va fi un volum mai mare, ceea ce va duce la economii semnificative
în dezvoltare şi în producţie. În plus, nivelul ridicat de componente comune
facilitează dezvoltarea unor versiuni suplimentare de motoare, care apoi vor
putea fi produse accesibil într-un timp scurt, chiar şi în volume relativ mici.
În premieră, motoarele pe benzină şi diesel care aparţin acestei game
noi pot fi produse împreună, în acelaşi timp, în uzinele de propulsoare ale BMW
Group. Pentru aceasta, chiar şi fluctuaţiile cererii pe termen scurt sau noile
evoluţii ale pieţei pot fi abordate flexibil, cu mare succes.
Sursa: BMW Romania
0 comentarii