Compania a celebrat
sâmbătă la Rüsselsheim 150 de ani de la înfiinţare.
Marca este prezentă
pe piaţa din România de cel puţin 100 de ani.
„Drive Opel 2022”,
strategia pe termen lung pentru brand.
Bucureşti. Fabrica Opel de la Rüsselsheim a sărbătorit 150 de ani de la
înfiinţarea companiei. Aflat în apropiere de Frankfurt, oraşul este locul unde
Adam Opel a pus bazele fabricii sale de maşini de cusut în 1862, şi unde şi
astăzi organizaţia îşi are sediul central. Fabrica Adam Opel AG din Rüsselsheim
construieşte modelele Insignia (sedan, hatchback şi Sports Tourer) şi Astra
hatchback, ambele câştigătoare ale raportului DEKRA privind calitatea. Spaţiul,
una dintre cele mai moderne fabrici de automobile din lume, a fost inaugurat în
2002, iar în urmă cu doi ani a sărbătorit producerea modelului cu numărul 16
milioane.
Opel, cel puţin 100 de ani de prezenţă comercială în România
Marca sărbătoreşte în acest an şi în România: îndelungata prezenţă a
Opel pe piaţa românească este documentată de o reclamă publicată de un
reprezentant al mărcii într-un ghid auto publicat în 1912.
Alfred E. Rieck, Vicepreşedinte Opel/Vauxhall pentru Vânzări, Marketing
şi Servicii Post-Vânzare, spune despre această aniversare: "Unul din
punctele forte ale Opel este faptul că marca este adânc înrădăcinată în
mijlocul societăţii, peste tot în Europa. În urmă cu un secol şi jumătate, Adam
Opel punea bazele afacerii sale la Rüsselsheim, în Germania, iar cincizeci de
ani mai târziu o reprezentanţă românească făcea publicitate modelelor Opel de
la biroul din Bucureşti. A face captivanta tehnologie germană disponibilă
publicului larg este un lucru apreciat de clienţii noştri de-a lungul
deceniilor, iar noile noastre produse vor continua această tradiţie”.
Cartea în care a fost publicată pagina de reclamă se numeşte „Călăuza
tuturor drumurilor din România” şi a fost editată cu ajutorul Ministerului
Lucrărilor Publice, întrucât cuprinde indicaţii de traseu între oraşele ţării.
Societatea Anonimă de Comerţ cu sediul în Bucureşti, str. Smârdan nr.
10, publica în această lucrare o reclamă la produsele Opel pe care le
comercializa:
„Reprezentanţa
Generală pentru România a fabricei OPEL – Rüsselsheim a/M pentru automobile de
ori-ce fel.
Cel mai robust şi Cel
mai sigur automobil pentru toate scopurile.
Succesele
Automobilelor Opel se ţin lanţ ! După Victoria în cursa de rezistenţă a
Automobilului Suedez, Gothenburg-Stockholm, 1014 km prin ghiaţă şi zăpadă vine
succesul fenomenal în Cursa Internaţională din Alpii Austriaci pe 2400 km.
Singurul Team Opel ajunge fără puncte rele la destinaţie.”
Hotărându-vă pentru
automobilul Opel veţi face alegerea cea mai nemerită!
Recomandam pentru
sezonul de iarnă „Chassiurile Opel” cu Limuzinele demontabile foarte elegante
confecţionate la făbrici de caroserii de primul rang.
Atelierul de Reparaţii
şi Garajul le avem: în Strada Fabrica de Chibrituri, no. 15.
Serviciu prompt şi
foarte culant.”
„Suntem entuziasmaţi de sincronizarea acestor anivesări, dar mai ales
de ceea ce reprezintă un secol de prezenţă a mărcii în România”, consideră
Cristian Milea, Opel Country Director România. „Anunţul din 1912 surprinde o
promisiune pe care marca o respectă – acum, ca şi atunci. La 100 de ani de la
acea reclamă, Opel comercializează în România Maşina Anului în Europa, modelul
electric cu autonomie extinsă. Revoluţionarul Ampera este un etalon al
nivelului tehnologic atins de Opel.”
La momentul publicării, în 1912, Opel sărbătorește cea de-a
cincizecea aniversare și mașina cu numărul 10.000 părăsește linia de producție.
Bazându-se pe experiența unui incendiu major care avusese loc cu un an înainte, inginerii din
Rüsselsheim dezvoltă „Pompa de incendiu motorizată“ pentru brigada de pompieri
a fabricii, iar modelul timpuriu al unității de incendiu este
comercializat cu succes în orașe. În acelaşi an, este lansată o nouă navă amiral: un autovehicul cu o
putere substanțială de 40/100 CP și patru cilindri.
Istoria Opel are numeroase momente de tangenţă cu România, într-un
secol de prezenţă neîntreruptă. Unul dintre ele este angajarea lui Aurel Vlaicu
la fabrica de la Rüsselsheim, în calitate de inginer. Aviatorul român a lucrat
la Opel în 1908, după finalizarea studiilor tehnice de la Budapesta şi Munchen,
iar documentul care doveşte acest lucru este fişa sa medicală. În 1908, acest
serviciu dedicat angajaţilor fusese deja externalizat de Opel unui furnizor
profesionist. Documentul aparţine Muzeului Aviaţiei din Bucureşti şi este expus
în spaţiul dedicat lui Vlaicu.
La 75 de ani de la acest moment, legendarul echipaj format din Walter
Röhrl şi Joachim Berger sărbătoreşte în Piaţa Scânteii de atunci victoria în
Raliul Dunării. În 1973, mii de bucureşteni au întâmpinat echipa de pe Opel
Ascona A. Câştigătorul avea să declare pentru revista Autoturism, redactorului
Dumitru Lazăr: „Raliul Dunării din acest an a fost, sub aspectul traseului, cea
mai grea competiţie la care am luat parte vreodată, mai grea chiar şi decât Raliul
Poloniei de anul trecut, în care au luat startul peste 60 de echipaje şi n-au
trecut linia de sosire decât… cinci! Să nu credeţi că n-am avut emoţii. Nu mi-a
fost frică de adversari, ci de propria-mi maşină, mă temeam să n-o distrug. Pe
parcursul raliului am schimbat zece amortizoare”, a declarat Röhrl pentru
publicaţia românească.
„Drive Opel 2022”,
strategia pe termen lung pentru brand
Boardul de conducere al Opel a prezentat recent strategia „Drive Opel
2022”, ce include intrarea pe noi segmente cu potenţial de creştere. Ofensiva
de produs presupune 23 de modele noi şi 13 noi motoare până în 2016. Opel a
anunţat deja membri complet noi în portofoliu, precum SUV-ul subcompact Mokka,
modelul urban şic ADAM şi viitorul model decapotabil Cascada.
Opel face parte din General Motors de peste 80 de ani. În 1928, Opel
avea o cotă de piaţă în Germania de 37,5%, fiind de departe cel mai mare
producător auto al ţării. Pentru a se pregăti de o alianţă cu General Motors,
compania îşi modifică forma de organizare, devenind companie pe acţiuni
listată. GM cumpără 80% din acţiunile Opel în 1929, în timp ce restul de 20%
sunt preluate în 1931. Tot în anii '20, producătorul britanic Vauxhall este
integrat în grup.
În 1931, fabrica din Rüsselsheim construieşte primul „automobil
popular”, un autovehicul accesibil cu un motor de 1,2 litri. Din acel an până
în 1935, Opel construieşte 100.000 de unităţi – un volum nemaiatins până atunci
de niciun alt model în Germania. Un an mai târziu, Opel devine primul
producător de autovehicule care înfiinţează o şcoală de instruire în domeniul
relaţiilor cu clienţii. La apariţia primului model Kadett, în 1936, compania
este cel mai mare producător şi exportator de automobile din Europa, cu o
producţie anuală de 120.293 de unităţi.
În prezent, Adam Opel AG are sediul central în Rüsselsheim şi deţine
unsprezece fabrici şi patru centre de dezvoltare şi testare în şapte ţări
europene. Compania are aproximativ 40.000 de angajaţi, peste 22.000 dintre
aceştia în Germania (decembrie 2011). Opel şi marca britanică înrudită Vauxhall
sunt prezente în peste 40 de ţări. În 2011 au fost vândute peste 1,2 milioane
de autoturisme şi autovehicule comerciale uşoare, reprezentând o cotă de piaţă
de 6,1% în Europa.
Documentarea cu privire la prezenţa Opel în România a fost realizată de
Automobilia.ro.
Sursa: Opel Romania
La multi ani, Opel ! Sa ne mai incanti cateva sute de ani cu modelele tale reusite.
RăspundețiȘtergereLa cat mai multi ani si la cat mai multe modele frumoase Opel!!!
RăspundețiȘtergere