Anvelopa Goodyear AA RR HD
Noua anvelopă a fost dezvoltată pentru a respecta cele mai înalte standarde în ceea ce privește eficienţa consumului de carburant și aderența pe carosabil umed, impuse de noua schemă de etichetare UE.

Goodyear anunță disponibilitatea apropiată pe piața de profil a primei sale anvelope pentru camioane etichetată AA. Un prim concept al anvelopei este expus la standul B22 din Hala 12 în cadrul Salonului Internațional pentru Vehicule Comerciale IAA 2012 desfășurat la Hanovra, în Germania, pentru a ilustra progresul înregistrat la anvelopă AA. În acest moment această anvelopă se află încă în faza de dezvoltare și trece prin teste suplimentare menite să asigure atingerea ambițioaselor țeluri impuse de echipa de ingineri Goodyear.   

Dezvoltarea unei anvelopă AA reprezintă un salt tehnologic major, oferind anvelope care obțin clasificarea A atât în sectorul aderenței pe umed, cât și în privința eficienţei consumului de carburant – așa cum au fost definite de reglementările europene pentru etichetarea anvelopelor, care vor deveni obligatorii de la 1 noiembrie a.c.. Eticheta europeană pentru anvelope are un design similar cu etichetele pentru eficiența energetică deja existente (cum ar fi cele pentru aparatele electrocasnice), A fiind cea mai performantă anvelopă în categoria sa și G cea mai puțin performantă [1]. Eticheta va oferi informații importante clienților în trei categorii de performanță: eficiența consumului de carburant, aderența pe carosabil umed și zgomotul exterior la rulare.

Anvelopa concept utilizează tehnologii brevetate și dezvoltate de Goodyear în cadrul Centrului pentru Inovare din Luxemburg. Printre ele se numără dezvoltarea unei noi tehnologii a materialului compozit, o structură îmbunătățită a benzii de rulare și un proces de fabricare adaptat. Anvelopa concept expusă la Hanovra are dimensiunea 385/55R22.5. 

În acest stadiu, Goodyear a decis să nu facă public designul benzii de rulare. Se ştie, însă, că modelul abordează  un design creativ al benzii de rulare, evidențiind performanța anvelopei cu ajutorul a două pictograme: o pompă de benzină pe o parte și un nor cu ploaie pe cealaltă parte, ambele acompaniate de câte o literă “A”.

Anvelopa Goodyear AA GR HD
“Suntem mândri să anunțăm apropiata lansare a primei anvelope Goodyear pentru camioane de tip AA” a declarat Henk Van Tuyl, Director Departament Tehnologia Anvelopelor pentru Anvelope Comerciale la Goodyear EMEA. “Noua anvelopă este un progres tehnologic major, care va livra niveluri îmbunătăţite de performanță în ceea ce priveşte aderența pe carosabil umed și eficiența consumului de carburant pentru flotele din Europa. Pentru a da un exemplu concret, diferenţa dintre un set complet de anvelope cu grad A şi unul cu grad F poate reduce consumul de carburant cu până la 15%, ceea ce reprezintă în jur de 7000 pe an. [2] În ceea ce priveşte aderenţa pe carosabil umed, în cazul unei frânări complete, diferenţa dintre anvelopele A şi cele F ar putea fi exprimată în distanţe de frînare cu 30% mai scurte. Aceasta înseamnă, pentru un camion obişnuit care rulează cu 80 km/h, o distanţă de frânare cu până la 25 m mai scurtă. [3]

Anvelopele clasa A nu sunt ceva nou pentru Goodyear. Anvelopa Goodyear LHT II pentru trailer este cotată cu clasa A conform noii etichete UE pentru anvelope în două din dimensiunile sale [4], şi este pe piaţă încă din 2010. În prezent, în jur de 50% din anvelopele de camion marca Goodyear şi Dunlop au C/C sau mai bine, ceea ce este o dovadă impresionantă a caracteristicilor deosebite ale produselor premium marca Goodyear. Asociaţia Industriei Germane de Cauciuc descrie anvelopele care sunt înscrise în clasa de eficienţă C/C şi peste ca fiind foarte bune, iar anvelopele cu A/C – A/A şi C/A – A/A ca fiind anvelope extraordinare de înaltă calitate.

Sursa: Izabella Ghita, PR Managing Partner




[1] Clasa G va fi  afișată pe etichetă dar nu va fi utilizată pentru anvelopele de camion. Cea mai mică clasă pentru anvelopele de camion va fi F.
[2] Calculul are la bază teste făcute de Centrul pentru Inovare Goodyear din Luxembourg , în 2012 şi pleacă de la următoarele estimate: consumul mediu de carburant al unui vehicul 32.3l/100km 323l/1000km → potenţiale economii 14.7% = 47.5l mai puţin carburant consumat la 1000 km costul carburantului 1.50 EUR/litru = 71.25 EUR/1000km 100,000 km/an = 7,125 EUR economii/an.
[3] Calculul ia în calcul un camion standard, cu semi-remorcă la o sarcină de operare de 40 de tone GTW.
[4] LHT II dimensiunile 385/55R22.5 şi 435/50R19.5
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

1 comentarii

  1. Toate au avansat in ziua de astazi, de ce nu si cauciucurile..un lucru esential pentru masini, camioane si alte vehicule.

    RăspundețiȘtergere