Noua
anvelopă a fost dezvoltată pentru a respecta cele mai înalte standarde în ceea
ce privește
eficienţa consumului de
carburant și
aderența
pe carosabil umed, impuse de noua schemă de etichetare UE.
Goodyear anunță disponibilitatea apropiată pe piața de profil a primei sale anvelope pentru camioane
etichetată AA. Un prim concept al anvelopei este expus la standul B22 din Hala
12 în cadrul Salonului Internațional pentru Vehicule Comerciale IAA 2012 desfășurat la Hanovra, în Germania, pentru a ilustra
progresul înregistrat la anvelopă AA. În acest moment această anvelopă se află
încă în faza de dezvoltare și trece prin teste suplimentare menite să asigure
atingerea ambițioaselor țeluri impuse de echipa de ingineri Goodyear.
Dezvoltarea unei anvelopă AA reprezintă un salt
tehnologic major, oferind anvelope care obțin clasificarea A atât în sectorul aderenței pe umed, cât și în privința eficienţei consumului de carburant – așa cum au fost definite de reglementările europene
pentru etichetarea anvelopelor, care vor deveni obligatorii de la 1 noiembrie
a.c.. Eticheta europeană pentru anvelope are un design similar cu etichetele
pentru eficiența energetică deja
existente (cum ar fi cele pentru aparatele electrocasnice), A fiind cea mai
performantă anvelopă în categoria sa și G cea mai puțin performantă [1].
Eticheta va oferi informații importante clienților în trei categorii de performanță: eficiența consumului de carburant, aderența pe carosabil umed și zgomotul exterior la rulare.
Anvelopa concept utilizează tehnologii brevetate și dezvoltate de Goodyear în cadrul Centrului pentru
Inovare din Luxemburg. Printre ele se numără dezvoltarea unei noi tehnologii a
materialului compozit, o structură îmbunătățită a benzii de rulare și un proces de fabricare adaptat. Anvelopa concept
expusă la Hanovra are dimensiunea 385/55R22.5.
În acest stadiu, Goodyear a decis să nu facă public
designul benzii de rulare. Se ştie, însă, că modelul abordează un design creativ al benzii de rulare, evidențiind performanța anvelopei cu ajutorul a două pictograme: o pompă
de benzină pe o parte și un nor cu ploaie pe cealaltă parte, ambele acompaniate de câte o
literă “A”.
“Suntem
mândri să anunțăm
apropiata lansare a primei anvelope Goodyear pentru camioane de tip AA” a declarat Henk Van Tuyl, Director Departament
Tehnologia Anvelopelor pentru Anvelope Comerciale la Goodyear EMEA. “Noua
anvelopă este un progres tehnologic major, care va livra niveluri îmbunătăţite
de performanță
în ceea ce priveşte aderența pe carosabil umed
și
eficiența
consumului de carburant pentru flotele din Europa. Pentru a da un exemplu concret, diferenţa
dintre un set complet de anvelope cu grad A şi unul cu grad F poate reduce
consumul de carburant cu până la 15%, ceea ce reprezintă în jur de 7000 pe an. [2] În ceea ce priveşte
aderenţa pe carosabil umed, în cazul unei frânări complete, diferenţa dintre
anvelopele A şi cele F ar putea fi exprimată în distanţe de frînare cu 30% mai
scurte. Aceasta înseamnă, pentru un camion obişnuit care rulează cu 80 km/h, o
distanţă de frânare cu până la 25 m mai scurtă. [3]”
Anvelopele clasa A nu sunt ceva nou pentru Goodyear.
Anvelopa Goodyear LHT II pentru trailer este cotată cu clasa A conform noii
etichete UE pentru anvelope în două din dimensiunile sale [4],
şi este pe piaţă încă din 2010. În prezent, în jur de 50% din anvelopele de
camion marca Goodyear şi Dunlop au C/C sau mai bine, ceea ce este o dovadă
impresionantă a caracteristicilor deosebite ale produselor premium marca Goodyear.
Asociaţia Industriei Germane de Cauciuc descrie anvelopele care sunt înscrise
în clasa de eficienţă C/C şi peste ca fiind foarte bune, iar anvelopele cu A/C
– A/A şi C/A – A/A ca fiind anvelope extraordinare de înaltă calitate.
Sursa: Izabella Ghita, PR Managing Partner
[1] Clasa G va fi afișată pe etichetă dar nu va fi utilizată pentru
anvelopele de camion. Cea mai mică clasă pentru anvelopele de camion va fi F.
[2] Calculul
are la bază teste făcute de Centrul pentru Inovare Goodyear din Luxembourg , în 2012
şi pleacă de la următoarele estimate:
consumul mediu de carburant al unui vehicul 32.3l/100km → 323l/1000km → potenţiale economii 14.7%
= 47.5l mai puţin carburant consumat la 1000 km → costul carburantului 1.50 EUR/litru = 71.25
EUR/1000km → 100,000
km/an = 7,125 EUR economii/an.
[3] Calculul ia în calcul un camion standard, cu semi-remorcă la o sarcină
de operare de 40 de tone GTW.
[4] LHT II dimensiunile 385/55R22.5 şi 435/50R19.5
Toate au avansat in ziua de astazi, de ce nu si cauciucurile..un lucru esential pentru masini, camioane si alte vehicule.
RăspundețiȘtergere