Două locuri, 160
kW/218 CP, frâne sport, jante de 17 ţoli, din aliaj, suspensie reglabilă
elemente aerodinamice suplimentare, acceleraţie de la 0 la 100 km/h în
6,3 secunde, viteză maximă 242 km/h, cel mai bun timp pe un tur al buclei
Nordschleife de la Nürburgring: 8m23s - acesta este cel mai rapid MINI
construit vreodată. Premiera oficială va fi la Salonul Auto de la Paris 2012 –
urmând a fi produs într-o ediţie limitată de maximum 2.000 de unităţi, cu
începere din 2012. Debutul pe piaţa din România este anunţat la sfârşitul
acestui an, preţul de început fiind de 34 285 Euro, fără TVA.
Automobil de stradă produs în ediţie limitată cu tehnologie dezvoltată
în motorsport, MINI John Cooper Works GP este cel mai sportiv şi cel mai rapid
model de producţie fabricat vreodată sub emblema acestei mărci premium din
Marea Britanie. Premiera mondială va avea loc în cadrul Salonului Auto de la Paris
(va avea loc între 29 septembrie şi 4 octombrie 2012), iar producţia acestei
ediţii limitată la doar 2.000 de unităţi va demara spre finalul acestui an.
Vast echipat cu tehnologie John Cooper Works din motorsport, acest model cu
două locuri se bucură de performanţe remarcabile care sunt la acelaşi nivel cu
aspectul distinctiv. Motorul turbo cu patru cilindri, supus unor numeroase
modificări şi care acum dezvoltă 160 kW/ 218 CP, suspensia reglabilă, sistemul
de frânare sport foarte performant, jantele din aliaj specifice modelului şi
pneurile sport asigură o manevrabilitate de excepţie şi o bucurie remarcabilă a
condusului. Disponibile standard, pneurile sport cu tracţiune ridicată oferă o
aderenţă incredibilă în viraje, o reacţie impecabilă la frânare şi performanţe
impresionate. Şi pentru a completa toate acestea, cu o masă proprie de 1.160 de
kilograme, MINI John Cooper Works GP este una dintre cele mai uşoare maşini
sport din categoria ei.
Echilibrul dintre motor, suspensie şi aerodinamică au fost reglate cu
fineţe pe parcursul testelor intensive ce au avut loc pe bucla Nordschleife de
la Nürburgring, unde MINI John Cooper Works GP a înregistrat 8m23s pe cel mai
bun tur al său - infinit mai bine decât multe maşini sport importante din
segmentele superioare. Cu un sprint de la 0 la 100 km/h în 6,3 secunde şi o
viteză maximă de 242 km/h, GP aduce sentimentul autentic de maşină de curse în
traficul cotidian.
MINI John Cooper Works GP este ultima întrupare a tradiţiei sportive
care datează de peste 50 de ani, atunci când legendarul designer de maşini
sport John Cooper a dezvoltat o versiune a clasicului Mini ce avea să devină
maşina de serie care oferea cea mai mare plăcere a condusului. Automobilul şi-a
creat şi o carieră de succes în motorsport, unde a reuşit să câştige de trei
ori raliul Monte Carlo şi a fost una dintre maşinile care au dominat raliurile
acelor vremuri. MINI din zilele noastre a continuat această tradiţie: produsele
şi modelele John Cooper Works, care au o strânsă legătură cu micuţul automobil
premium originar din Marea Britanie, continuă să fie sinonim cu un nivel înalt
al ingineriei din motorsport. Cea mai impresionantă întruchipare de până acum a
acestei pasiuni comune pentru motorsport a fost modelul din 2006, MINI Cooper
S, echipat cu kitul de tuning John Cooper Works GP. Şi acel model a fost produs
într-o ediţie limitată la 2000 de unităţi şi imediat a fost transformat într-o
piesă râvnită de colecţionari.
Prin acest automobil deosebit de sportiv, marca John Cooper Works, acum
un sub-brand MINI, a ridicat standardul încă o dată - noul model a redus cu 18
secunde cel mai bun timp realizat de predecesorul său pe bucla Nordschleife de
la Nürburgring.
Răspunsul deosebit de prompt şi capacitatea excelentă de a urca în ture
ale motorului de 1,6 litri cu patru cilindri MINI John Cooper Works GP, sunt
reflectate şi de performanţele impresionante. Acest caracter fervent este
evidenţiat şi de pachetul ingineresc de avangardă şi de transferul masiv de
tehnologie din motorsport. Printre punctele de atracţie sunt carterul din
aluminiu şi prinderile lagărelor, pistoanele armate, chiulasa mai rezistentă,
arborele-cotit cu masă redusă şi supapele de evacuare umplute cu sodiu.
Turbocompresorul twin-scroll produce un nivel ridicat al presiunii de încărcare,
iar injecţia directă pe benzină asigură o furnizare precisă a combustibilului.
Totodată, gestiunea integral variabilă a supapelor - bazată pe tehnologia
VALVETRONIC patentată de BMW Group - contribuie la maximizarea reacţiei şi
eficienţei motorului.
Propulsorul revoluţionar reacţionează instantaneu la comenzile
acceleraţiei şi furnizează un cuplu maxim de 260 Nm de la 1.750 rpm. Pentru un
impuls suplimentar în momentul accelerării, vârful curbei de cuplu poate fi
urcat, pentru o scurtă perioadă, la 280 Nm de la 2 000 rpm, graţie funcţiei
Overboost. Puterea maximă de 160 kW/218 CP este disponibilă la 6 000 rpm.
Aceasta este transferată spre roţi prin intermediul unei transmisii manuale cu
şase trepte care este adaptată cu precizie la caracteristicile de performanţă
ale motorului.
Cuplul impresionant permite ca MINI John Cooper Works GP să sprinteze
de la 0 la 100 km/h în 6,3 secunde. Reprizele sunt şi ele impresionante, timpul
pentru a ajunge de la 80 la 120 km/h - în treapta a cincea - este de 5,9
secunde. Viteza maximă este de 242 km/h. Motorul cu turbocompresor furnizează
şi o eficienţă remarcabilă. Aceasta este îmbunătăţită suplimentar de pachetul
MINIMALISM, prin care consumul mediu reuşit de MINI John Cooper Works GP în
ciclul de testare EU este 7,1 l/100 km, cu un nivel al emisiilor CO2 de 165
grame per kilometru.
Tehnologia exclusivă a suspensiei MINI John Cooper Works GP se bazează
foarte mult pe motorsport. În premieră pentru un model MINI, acesta dispune de
suspensie cu arcuri elicoidale reglabile independent, ceea ce permite ca garda
la sol să fie redusă cu până la 20 de milimetri. Printre altele, aceasta
înseamnă că reglajul suspensiei poate fi ajustat cu fineţe în funcţie de
condiţiile circuitului, ori de câte ori MINI iese pe circuit.
Amortizoarele faţă sunt montate invers în tub, tija pistonului
efectuând cursa în jos pentru a spori rigiditatea longitudinală şi laterală.
Unghiul de cădere al roţilor faţă a fost mărit în comparaţie cu
versiunea obişnuită MINI John Cooper Works, astfel încât potenţialul de
performanţă al pneurilor sport - care diferă semnificativ de cauciucurile de
stradă - să poată fi utilizat la maximum, fără penalităţi pentru subvirarea
timpurile, care duce inevitabil la uzura pneurilor. Alte particularităţi sunt
convergenţa redusă a roţilor faţă şi unghiul de cădere crescut pentru puntea
spate, ceea ce modifică transferul spre în faţă al masei pentru a oferi o
viteză mai mare şi un caracter mai neutru al direcţiei atunci când se pilotează
la limită. În acelaşi timp, convergenţa redusă îmbunătăţeşte agilitatea în
viraje.
Performanţele remarcabile de frânare sunt oferite de sistemul de
frânare MINI John Cooper Works GP derivat din curse, care dispune de discuri de
frână - ventilate în faţă - cu etriere cu şase pistoane fixe. Discurile faţă au
diametrul de 330 de milimetri şi o grosime de 25 mm, în timp ce discurile de la
roţile spate măsoară 280 mm (diametru) x 10 mm (grosime). Din nou exclusiv
pentru MINI John Cooper Works GP, jantele cu masa redusă - 17 ţoli, din aliaj -
sunt echipate cu pneurile sport 215/40 R17 cu tracţiune ridicată. Opţional, pe
aceleaşi jante sunt disponibile şi pneurile cu dimensiunea standard, 205/45
R17, ceea ce oferă un bun echilibru sportiv între performanţe şi
manevrabilitatea bună în condiţii de umezeală sau temperaturi joase. Jantele
7.5 x 17 H2 ET45, care au fost special dezvoltate pentru MINI John Cooper Works
GP, sunt derivate de la modelul de curse MINI Challenge şi dispun de contururi
uşoare pe muchii.
La MINI John Cooper Works GP, sistemul de control al stabilităţii (DSC
/ Dynamic Stability Control) nu este combinat DTC, aşa cum ar fi cazul în mod
normal, ci cu un mod special pentru curse GP. La conducerea brutală, pilotul
poate deseori să nu dorească intervenţia ASC (reducerea puterii motorului), aşa
că acest sistem oferă în schimb frânare ASC, bazată pe subfuncţia EDLC (control
electronic al blocării diferenţialului). Programul EDLC frânează roţile pe
interiorul virajului, iar puterea care ar fi fost irosită cu aceste roţi este
redirecţionată spre roţile exterioare, unde forţele de contact sunt mai mari.
Datorită aspectului său vizibil şi distinctiv, MINI John Cooper Works
GP are chiar din start un avantaj al performanţelor. Caroseria este vopsită în
culoarea exclusivă Thunder Grey metalizat, cu roşu pentru conturul prizei de pe
capotă, precum şi pentru capacele oglinzilor retrovizoare exterioare şi prizele
de aer laterale de pe eleronul faţă. Emblema John Cooper Works apare pe priza
de aer inferioară şi pe hayon. Dovada supremă a identităţii este oferită de
benzile laterale dintre pasajele roţilor faţă şi cele spate, pe care este
înscris "GP". Echiparea standard MINI John Cooper Works GP include
faruri xenon cu carcase negre, proiectoare de ceaţă, geamuri cu protecţie
solară, aer condiţionat, DSC cu mod special GP şi buton Sport. Componentele
aerodinamice ale caroseriei, precum eleroanele mari în faţă şi în spate,
pragurile laterale atractive şi spoilerul pentru acoperiş specific modelului,
nu numai că oferă o apariţie interesantă, ci joacă şi un rol important în
controlarea fluxului de aer. Difuzorul spate, panourile de dedesubt şi
spoilerul de la marginea acoperişului reduc forţa de ridicare a punţii spate cu
90%, ceea ce oferă o manevrabilitate impecabilă chiar şi în virajele abordate
la viteze mari sau când se rulează la limită.
Reducerea cu şase procente a forţei de rezistenţă este reflectată în
îmbunătăţirea vitezei maxime şi a economiei de combustibil. Curentul de aer din
jurul părţii frontale a maşinii a fost îmbunătăţit semnificativ cu ajutorul unui
eleron masiv şi al etanşeizării aerodinamice complete a părţii inferioare de la
compartimentul motor. Acest scut aerodinamic nu numai că reduce forţa de
rezistenţă şi ridicarea punţii faţă, dar îmbunătăţeşte şi curentul de aer prin
compartimentul motor. Fantele din zona centrală a scutului contribuie la
eliminarea aerului de la intercooler. Aceste fante sunt plasate în zona
curentului rapid de aer şi a forţei ridicate de vid, astfel că aerul este
aspirat din compartimentul motor, ceea ce face ca intercoolerul să aibă
performanţe mai bune.
Sentimentul de maşină de curse este sporit o dată în plus de ambianţa
interioară care, parţial datorită absenţei banchetei, pune accentul integral pe
cerinţele pilotului şi ale "copilotului", ambii putând să se bucure
la maximum de performanţele MINI John Cooper Works GP graţie scaunelor sport
Recaro cu înscrisul GP brodat.
În situaţii de condus sportiv, bagajele aflate în portbagaj nu pot
aluneca în faţă datorită sistemului de protecţie cargo. Volanul John Cooper
Works, cu ramă groasă şi îmbrăcat în piele, şi levierul schimbătorului cu inel
cromat şi diagramă roşie a vitezelor permit ca pilotul să simtă mai bine
maşina. În cele din urmă, cu dotări precum tapiţeria antracit a acoperişului,
suprafeţele interioare şi mânerele uşilor de culoare negru pian, cadranele
turometrului şi vitezometrului de culoare antracit, interiorul contribuie la
îmbunătăţirea atenţiei pilotului şi concentrarea asupra drumului.
Sursa: Mini Romania
0 comentarii