Mazda expune în
premieră mondială la Salonul Auto de la Paris versiunea combi a noii Mazda6,
cel mai nou model de generaţie viitoare al constructorului nipon. Alături de
aceasta va fi expusă şi varianta sedan, ambele modele fiind echipate cu noile
tehnologii SKYACTIV şi i-ACTIVSENSE.
Noua Mazda6 este, de asemenea, al doilea model care integrează noua
linie de design KODO, sufletul mişcării. La exterior elementele definitorii
sunt grila în 5 puncte, specifică Mazda, aripile frontale proeminente şi alura
joasă a caroseriei care ilustrează energia latentă. Aerul sportiv este
accentuat de designul cabinei, ai cărei montanţi faţă au fost deplasaţi în
spate rezultând un design asemănător unui coupe, şi de jantele de aliaj de 17
sau 19 inci.
Interiorul combină eleganţa şi sportivitatea, prin intermediul
cockpitului orientat spre şofer, cu dispunerea intuitivă a comenzilor şi prin
materialele de calitate folosite la nivelul consolei centrale şi al elementelor
utilizate des de pasageri. Confortul este un alt atribut definitoriu al
interiorului. Ampatamentul de 2.830 mm, unul dintre cele mai mari din segment,
a permis obţinerea unuia dintre cele mai mari spaţii din clasă pentru pasagerii
din spate. Ocupanţii habitaclului vor avea la dispoziţie şi o listă lungă de
echipamente de infotainment care poate include opţional un ecran tactil de 5,8
inci, sistemul audio BOSE cu 11 difuzoare, sistemul de navigaţie cu tehnologie
TomTom, commanderul de pe consola mediană şi conectivitate iPod®, USB şi
Bluetooth®.
Modelele expuse la Paris vor fi echipate cu trei motorizări SKYACTIV:
două pe benzină, de 2l şi 2,5l şi unul diesel, de 2,2l, oferit în două derivate
de putere, de 150 şi 175 de CP. Odată cu introducerea noilor motorizări şi
tehnologiei de frânare regenerativă i-ELOOP, care foloseşte un capacitor, Mazda
a obţinut şi niveluri de consum şi de emisii foarte scăzute. Motorizarea
SKYACTIV-D diesel de 2,2l şi 150 CP conectată la transmisia SKYACTIV-MT manuală
cu şase rapoarte prezintă un consum estimat combinat de 3,9l/100 km şi emisii
de doar 104 g/km, fiind compatibilă cu normele Euro6. Totodată, motorul
SKYACTIV-G pe benzină de 2l cuplat la transmisia automată SKYACTIV-Drive cu
şase trepte înregistrează un consum estimat combinat de 5,9l/100 km şi emisii
de 136 g/km.
Tehnologia SKYACTIV este prezentă şi la nivelul caroseriei şi al
şasiului, şi este completată în ceea ce priveşte echipamentele de siguranţă de
conceptul i-ACTIVSENSE. Acesta înglobează toate sistemele de siguranţă activă
proiectate de constructor pentru noua Mazda6. Cele mai noi sunt reprezentate de
Mazda Adaptive Radar Cruise Control care păstrează distanţa faţă de vehiculele
din faţă frânând automat la viteze de până la 200 de km/h, Smart Brake Support
(SBS) care monitorizează maşinile din faţă la viteze între 15 şi 145 de km/h şi
avertizează şoferul dacă distanţa este prea mică, frânând automat în cazul unui
impact iminent şi Smart City Brake Support (asistentul iteligent de oraş) care
completează sistemul SBS în oraş, la viteze între 4 şi 30 de km/h.
Sursa: Mazda Romania
0 comentarii