Mercedes-Benz Aerodynamics Trailer |
Aerodynamics
Trailer scade consumul cu 2000 de litri de combustibil şi cu 5 tone de
emisii de CO2 anual.
Coeficientul
aerodinamic creşte cu 18%, consumul de combustibul scade cu 4.5%
Un
spate perfect: terminaţie ascuţită, ca de barcă.
Aerodynamics
Truck reduce consumul
de combustibul cu 3%.
Umplerea rezervorului unui vehicul de cursă lungă
costă acum între 1000 şi 2000 de euro. Aerodynamics Truck şi Trailer de la
Daimler reduce drastic consumul de combustibil şi sporeşte coeficientul
aerodinamic. Rezultatele oferite de Aerodynamics Trailer arată o scădere anuală
a consumului cu aproximativ 2000 de litri pe vehicul, ceea ce înseamnă 3000 de
euro. În acelaşi timp, emisiile anuale sunt reduse cu mai mult de cinci tone de
CO2. Mercedes-Benz Aerodynamics Truck prezintă, de asemenea, cifre
impresionante de eficientizare a combustibilului. Salonul Internaţional Motor Show 2012 pentru
vehicule comerciale va include premierele mondiale ale celor două noi modele -
Truck şi Trailer.
Coeficientul
aerodinamic creşte cu 18%, consumul de combustibul scade cu 4.5%
Aerodynamics Trailer, proiectat și dezvoltat de Mercedes-Benz, creşte coeficientul aerodinamic al vehiculului
cu aproximativ 18%. Testele efectuate confirmă faptul că economia de
combustibil de 4,5% este obţinută la transportul pe distanţe lungi, cu un
vehicul de 40 de tone articulat ce încorporează Aerodynamics Trailer. La un kilometraj
anual obişnuit pentru un vehicul de cursă lungă - 150.000 de kilometri, acest
lucru înseamnă o reducere a consumului de combustibil cu aproximativ 2000 de
litri, în timp ce emisiile de CO2 sunt reduse cu mai mult de cinci tone
anual.
Extrapolând, adunând kilometrajele tuturor
camioanelor care plătesc taxe pe autostrăzile germane, obţinem economii de 300
de milioane de litri de motorină anual - care corespund încărcăturii unui petrolier.
Astfel, se obţine o reducere a emisiilor de CO2 de 800.000 de tone.
Noul
Actros StreamSpace rămâne neschimbat
Capul tractor Actros – în cazul actual noul
Mercedes-Benz Actros cu cabină StreamSpace - rămâne neschimbat. Noul Actros este
deja optimizat aerodinamic. Modificările suplimentare sunt deflectorul de aer
de pe cabină, deflectoarele laterale şi panouri laterale. Acest pachet este
disponibil din fabrică.
Fără a avea un design futurist, Mercedes-Benz Aerodynamics
Trailer este proiectat pentru a satisface toate cerinţele practice. Lungimea
standard pentru caroserie este de 13.6 m, potrivită şi pentru transportul
refrigerat de mărfuri. Aerodynamics Trailer răspunde tuturor cerinţelor obişnuite
de transport de zi cu zi, de la unghiurile potrivite de apropiere a podelei şi
până la operarea simplă a spaţiului din spate. Noile dimensiuni aerodinamice lasă
spaţiul pentru depozitare neschimbat.
Mercedes-Benz Aerodynamics Truck |
Cei doi parteneri, Daimler Trucks şi specialistul
în remorci Schmitz Cargobull, au acordat o atenţie specială elementelor practice,
producând echipamentele în colaborare.
Aerodynamics Trailer nu este legat în mod specific de
marca
Mercedes-Benz: toţi producătorii sunt invitaţi să elaboreze semi-remorci economice şi ecologice, având ca punct de pornire Aerodynamics Trailer.
Mercedes-Benz: toţi producătorii sunt invitaţi să elaboreze semi-remorci economice şi ecologice, având ca punct de pornire Aerodynamics Trailer.
Eficienţă
maximă: Actros şi Aerodynamics Trailer
Istoricul iniţiativei Aerodynamics Truck şi Trailer
este următorul: o dată cu noile Actros, Mercedes-Benz a lansat cel mai eficient
camion de sarcină grea. Acest lucru a fost demonstrat de Record Run, parcurgând
peste 10.000 de kilometri pe autostrăzile din Europa. Noul Actros 1845 Euro VI
a consumat doar 25,9 litri de carburant la 100 km. Calităţile impresionante ale
camionului au fost confirmate şi de către clienţi şi de testele realizate de
presă. Pe baza acestor performanţe, pe termen scurt nu se prevăd soluţii ce
oferă economii mai mari decât cele realizate de noul Actros.
Aerodynamics Trailer demonstrează faptul că interacţiunea
perfectă dintre cabină şi remorcă este esenţială pentru obţinerea eficienţei
maxime. În urma Recod Run, consumul de combustibil de mai puţin de 25 litri la
100 km pentru un vehicul de 40 de tone este o soluţie realistă, combinând Mercedes-Benz
Actros şi Aerodynamics Trailer. Doar cu câţiva ani în urmă, experţii ar fi
respins astfel de cifre, considerând că sunt utopice.
Nu
o maşină de salon, ci un vehicul realist
Numeroase măsuri individuale ale remorcii arată că rezistenţa
aerodinamică a vehiculului per ansamblu este sporită. Un deflector de aer pe peretele
remorcii reduce distanţa faţă de cabină. Panourile laterale direcţionează aerul
în direcţia difuzorului distinct din spate, care se potriveşte cu lambriurile
din caroserie. Panourile de la lămpile din spate şi pentru trenul de sub
caroserie arată reglajul aerodinamic fin.
Un
spate perfect: terminaţie ascuţită, ca de barcă
O caracteristică esenţială a aerodinamicii este terminaţia
de „barcă", o alungire în partea din spate cu o lungime maximă de 400 mm. Elementele
terminaţiei sunt prinse în balamale, permiţând accesul obişnuit la compartimentul
destinat încărcăturii. Aceste elemente din partea din spate sunt realizate din aluminiu.
Panourile laterale au o formă curbată elegantă.
Noile
reglementări UE priving lungimea vor permite dimensiuni mai mari
Terminaţia de „barcă" face camionul mai lung,
însă îi conferă şi o aerodinamicitate de importanţă crucială. Apelurile făcute
autorităţilor nu au rămas neauzite: în luna mai, Comisia Europeană a recomandat
extinderea lungimii cu până la 500 mm în spate, pentru a spori aerodinamicitatea.
Astfel, noile reglementări vor fi adoptate în legislaţia UE până în primăvară,
cel mai probabil.
Aerodynamics
Truck reduce consumul de combustibil cu 3%
Prototipul Mercedes-Benz Aerodynamics Truck
demonstrează că un camion aerodinamic optimizat este o soluţie economică şi
ecologică. Aerodynamics Truck îmbunătăţeşte performanţa aerodinamică cu
aproximativ 12%, faţă de vehiculele convenţionale. Acest lucru înseamnă economii de combustibil
de aproximativ 3% pe drum. La un kilometraj anual de 50.000 de kilometri, se
adaugă economii de aproximativ 350 de litri pe an, reducând costurile
operatorului cu 500 de euro şi emisiile cu aproximativ o tonă de CO2.
Testele efectuate au confirmat cifrele preconizate.
Aerodynamics
Truck are la bază Actros ClassicSpace
Mercedes-Benz Aerodynamics Truck are la bază cabina Actros ClassicSpace, cu un şasiu cu două axe, cu o greutate maximă autorizată a autovehiculului
de 18 t și 2.3 m lăţime. De
asemenea, pentru Aerodynamics Truck, cabina oferă o bună aerodinamicitate ca
dotare standard.
Modelul nu necesită un deflector de aer pe perete,
ci doar un spoiler montat pe tavanul cabinei. Spre deosebire de multe cabine
necorespunzătoare ca formă, Aerodynamics Truck are o rază de 80 mm pe margini
şi 200 mm pe perete. Astfel, fluxul de aer cuprinde conturul vehiculului pentru
mai multă eficienţă.
Lambriurile lateral și difuzorul din spate amintesc de Aerodynamics Trailer. Caroseria de la Aerodynamics Truck este prevăzută
pe toată suprafaţă. Caracteristica sa remarcabilă este, din nou, terminaţia de
„barcă”. Elementele cu arcuri pot fi pliate pe laturi, iar în spatele clapetelor
hayonul oferă acces la zona de marfă.
Măsurători
suplimentare şi test drive cu clienţii
În această toamnă, vor fi realizate măsurători şi
teste suplimentare în privinţa consumului de combustibil al Aerodynamics
Trailer şi Aerodynamics Truck. În etapa următoare, clienţii selectaţi vor testa
Mercedes-Benz Actros şi Aerodynamics Trailer în operaţiunile de zi cu zi de
transport.
În cazul mai multor cereri, cele două modele Aerodynamics
Trailer şi Aerodynamics Truck pot intra pe linia de producţie. Este posibil ca
Aerodynamics Truck să fie optimizat cu o remorcă pe măsură, pentru a realiza
combinaţia Aerodynamics Truck/Trailer.
Sursa: Mercedes-Benz Romania
0 comentarii