Micul
Aveo cu motor de 1,2 litri încheie parcursul de 14.500 km din Marea Britanie
până în Mongolia.
Cinci
săptămâni, 15 ţări şi prea multe gropi ca să le mai numărăm.
Un
nou sprijin: modelul Aveo pentru toate tipurile de teren este donat
organizaţiei SOS Satele Copiilor din Mongolia.
Echipa
Chevrolet strânge donaţii în valoare de 5.400 € pentru SOS Mongolia.
PRIMA echipă Chevrolet Aveo participantă la Raliul
Mongoliei a trecut linia de sosire din Ulan Bator. După ce a străbătut 15 ţări,
făcând faţă deşerturilor aride, trecând prin râuri şi escaladând drumuri de
munte stâncoase, echipa nu a pierdut nicio clipă din vedere scopul: strângerea
de fonduri pentru organizaţiile umanitare dedicate copiilor.
Călătoria de 35 de zile a început pe 14 iulie,
plecarea făcându-se de pe circuitul de curse Goodwood din Marea Britanie. Guy
White, Ed Kliphuis şi Arnout Schepers – cei trei membri ai echipei Chevrolet –
au petrecut cinci săptămâni într-un autovehicul Chevrolet Aveo de dimensiuni
mici, parcurgând drumul până în Mongolia fără întăriri, fără sprijin şi fără o
rută prestabilită.
Aceştia au traversat Marea Caspică, ajungând în
Kazahstan şi au condus micul Aveo prin trei râuri din Rusia şi Mongolia – fără
poduri şi fără şosele. Echipa a locuit într-o iurtă din Bangasakor, mâncând
fripturi de iac şi brânză tradiţională ger alături de localnici. În Mongolia
rurală nu există hoteluri, iar echipa şi un convoi de aventurieri au dormit pe
podeaua unui restaurant coreean din munţii Altai înainte de a parcurge ultimii
1.000 de km până la Ulan Bator - un lux faţă de numeroasele nopţi pe care le
petrecuseră în Mongolia dormind afară, fiind nevoiţi să se spele în râu.
Cei trei au condus autovehiculul Aveo pe o distanţă
totală de 14.500 km, traversând Europa, Turcia, Azerbaidjan, Kazahstan şi
Rusia. Echipa a înfruntat inundaţii bruşte, mlaştini, praf şi temperaturi
incredibile, de la 45 de grade în Kazahstan până la zero grade în vestul
Mongoliei.
În numai o lună, cei trei au parcurs distanţa pe
care o familie obişnuită o străbate într-un an întreg; o mare parte a acestei
distanţe a fost parcursă pe drumuri prea dificile, conform localnicilor, pentru
modele 4x4 mai mari. Cu toate acestea, autovehiculului Aveo i s-a schimbat doar
uleiul în Austria - o operaţiune de rutină - şi în Kazahstan au fost efectuate
câteva reparaţii minore la un amortizor.
„Am parcurs o treime din glob în micul şi loialul
nostru Aveo, care a fost suficient de rezistent pentru a se descurca pe cele
mai dificile drumuri din lume,” a declarat Guy White. „De la drumurile
distruse, infernale din Kazahstan până la căldura şi nisipurile aspre ale
deşertului Gobi, raliul a fost mai dificil decât ne-am fi putut aştepta
vreodată. A fost cel mai dur test la care ar putea fi supus un autovehicul, dar
a fost incomparabil mai uşor decât provocările cu care s-au confruntat copiii
pe care i-am întâlnit.”
Aveo:
un nou început în Mongolia
Pe lângă trecerea liniei de sosire, scopul cel mai
important al echipei Chevrolet a fost susţinerea organizaţiei SOS Satele
Copiilor din Mongolia. Aici începe noul rol al modelului Aveo 1.2L – să
reprezinte un mijloc esenţial de transport al acestei organizaţii umanitare
dedicate copiilor. În plus, echipa a strâns suma de 5.400 €, ce va fi donată,
de asemenea, organizaţiei SOS Satele Copiilor din Mongolia.
SOS Satele Copiilor asigură îngrijire pe termen
lung, într-un mediu familial, copiilor ce nu mai pot fi susținuți de familiile biologice. Aceasta susţine creşterea
copiilor într-un mediu familial stabil. Chevrolet a anunţat încheierea unui
parteneriat cu această organizaţie umanitară, ca parte a aniversării
centenarului mărcii în 2011. Rezultatul a fost donarea a 102 de autovehicule către
sucursalele organizaţiei SOS Satele Copiilor din întreaga lume. Autovehiculul
Aveo al aventurierilor noştri – care a avut nevoie doar de spălare şi lustruire
înainte de a fi predat – va spori gradul de mobilitate al copiilor şi al
părinţilor acestora SOS din nordul Mongoliei.
„Am fost reduşi la tăcere în timpul vizitelor
noastre la organizaţia SOS Satele Copiilor, fiindu-ne greu să ne imaginăm ce ar
fi avut de îndurat aceşti copii fără dragostea şi sprijinul pe care le primesc
de la familiile lor SOS”, a adăugat Guy. „La Ulan, copiii apăreau de peste tot,
făcând ochii mari şi fiind uimiţi de această maşinuţă cu o minge de fotbal
gonflabilă uriaşă pe acoperiş. Nu le venea să creadă că veneam tocmai din Marea
Britanie”, a declarat Guy. „Unul dintre băieţii de acolo ne-a spus că visul lui
era să călătorească în jurul lumii tot cu această maşină.”
De asemenea, aventurierii au înmânat un pachet de
donaţii de la SOS Satele Copiilor Austria, destinat organizaţiei din Mongolia
şi, pe lângă acesta, mingi de fotbal practic indestructibile. Aceste mingi de
fotbal au fost create de proiectul One World Futbol, un program dedicat
tinerilor, susţinut de Chevrolet.
„Copiii ne-au condus într-un tur al satului şi am
jucat şah şi alte jocuri ore în şir, cu aceşti copii minunaţi”, a adăugat Guy.
„În plus, am văzut cum, datorită autovehiculului Aveo, copiii beneficiază de
primul lor mijloc de transport. Acest lucru ne-a întărit motivul pentru care am
acceptat această provocare nebunească şi ne-a arătat cum va îmbunătăţi vieţile
multor copii din Mongolia în anii ce vor urma.”
Despre
Raliul Mongoliei
Raliul Mongoliei nu are un traseu fix şi are doar
două puncte de reper importante: castelul Klenová din Republica Cehă şi sosirea
în Ulan Bator, Mongolia. Echipele se pot îndrepta către sud, via Irak, Iran şi
Afganistan; unele pot călători spre nord, via Cercul Polar, în timp ce altele
ar putea să călătorească prin Asia Centrală.
Organizatorii Raliului Mongoliei, aventurierii, au
strâns peste 4,5 milioane de euro în scopuri caritabile prin intermediul mai
multor programe. Sumele strânse în urma Raliului Mongoliei vor fi donate
centrului de copii Lotus.
Pentru a afla mai multe despre aventurile plăcute
şi mai puţin plăcute ale echipei, vizitaţi
www.facebook.com/Chevrolet.Charity.Rally
Despre
autovehicul
-Modelul Aveo echipat cu un motor de 1,2 litri ce
dezvoltă o putere de 86 cp este un autovehicul de serie standard, care a trecut
însă prin anumite pregătiri speciale pentru această călătorie lungă ce se
desfăşoară adesea pe trasee dificil de parcurs.
-Au fost montate pneuri pentru toate tipurile de
teren.
-Suspensia a fost ranforsată, având acum o
configuraţie mai rigidă, iar garda la sol a fost ridicată.
-A fost montată o bară antiîncastrare în partea din
faţă şi apărătoare pentru trenul de rulare.
-A fost instalată o baterie de înaltă tensiune,
extrem de rezistentă.
-Au fost montate faruri suplimentare pe suportul de
acoperiş şi lumini suplimentare în interior pentru a facilita consultarea
hărţilor.
-A fost adăugată o protecţie pentru baia de ulei a
motorului.
-Echipa transportă un cric hidraulic de înaltă
rezistenţă, canistre de carburant, roţi de rezervă şi o trusă de prim-ajutor.
Sursa: Chevrolet Romania
0 comentarii