Cea mai completă formulă de promovare a
tinerilor piloţi şi-a desemnat câştigătorii la finalul unui an în care
adolescenţii au trecut prin mai multe stagii de pregătire fizică, teoretică,
dar şi curse de antrenament. Românul Mihnea Ştefan (15 ani) a fost printre
protagoniştii Grand Final desfăşurată pe "Motorsport Arena
Oschersleben" şi a obţinut două clasări pe podium în cele trei manşe
programate, astfel că la final a ocupat locul al treilea în clasamentul
general. Titlul de campion i-a revenit lui Marvin Dienst (Germania, 15 ani),
cel care a câştigat a treia cursă programată în acelaşi week-end cu etapa DTM.
Prima cursă, desfăşurată în cele mai bune condiţii meteo,
a însemnat şi cea mai bună clasă a pilotului român. Pornit de pe locul al
patrulea, tânărul originar din Târgovişte a reuşit să se descurce în duelurile
disputate cu adversarii şi în final a ocupat poziţia a doua. "Prima cupă
este întotdeauna foarte importantă, a fost un trofeu muncit cu adevărat. Dar
acest lucru nu ar fi fost posibil fără o echipă puternică şi o strategie bine
pusă la punct. Concurenţa este una pe măsură, piloţii sunt buni, tineri dornici
de afirmare şi nu poţi comite greşeli pentru că eşti penalizat imediat", a
declarat Mihnea după încheierea primei manşe.
Norocul a dat impresia că l-a părăsit pe pilotul român în
cea de-a doua cursă, atunci când a întâmpinat ceva dificultăţi la start, apoi a
urmat un incident cu unul dintre piloţii din Germania. Ca urmare, Mihnea a
retrogradat pe locul al şaselea, dar important a fost că a punctat şi de
această dată. "Nu renunţ, obiectivul rămâne acelaşi: să obţin cât mai
multe puncte pentru a încerca victoria finală", a spus românul după cursa
a doua.
Bătălia finală a avut loc duminică dimineaţă (16.09.2012)
şi lupta pentru victorie a fost una foarte aprinsă. Cu un sistem de punctaj
asemănător celui din Formula 1, în care câştigătorul primea 25 de puncte, erau
cel puţin cinci piloţi, printre care şi Mihnea Ştefan, cu şanse reale la
câştigarea titlului în Formula BMW Talent Cup. "Am reuşit să mă apropii de
plutonul fruntaş, iar confruntarea dintre mine şi mexicanul Alfonso Celis a fost
una dusă la extrem. Am decis să nu forţez, pentru a evita un abandon, şi să-mi
păstrez locul până la finalul cursei. A fost încă un podium, de care sunt
mândru, iar în clasamentul general al fost al treilea, la doar un punct de
campion", a concluzionat pilotul român.
Jens Marquardt, BMW Motorsport Director: "Finala de la Oschersleben a însemnat încheierea
unui sezon interesant pentru tinerii din Formula BMW Talent Cup. Felicitări lui
Marvin Dienst pentru câştigarea titlului. Cursele din această confruntare finală
ne-au arătat câte se pot întâmpla în motorsport. Primii cinci au fost separaţi
de numai cinci puncte, primii doi au fost la egalitate, iar cel clasat pe
poziţia a treia a fost la un singur punct în urma lor. Acest lucru demonstrează
ce echilibru de valori oferă competiţia. Pentru noi, toţi sunt învingători, iar
acest lucru este demonstrat de progresele pe care le-au făcut, pe pistă şi în
afara ei, de-a lungul acestui an petrecut în Formula BMW Talent Cup."
Despre BMW Talent Cup
La a doua ediţie, este un campionat-şcoală care include
12 curse pe perioada unui an. Experienţa BMW Motorsport stă la baza acestui
proiect care include stagii de pregătire cu piloţi cu experienţă BMW şi
concurarea pe un monopost BMW deosebit de performant. BMW FB02 poate să accelereze
de la 0 la 100 km/h în mai puţin de 4 secunde, atinge o viteză maximă de 230
km/h propulsat de un motor de 4 cilindri şi 1,2 litri cu o putere de 140 CP,
capabil de o turaţie maximă de 9250 rpm.
Clasament cursa 1: 1.
Ralph Boschung (Elveţia); 2. Ioan Mihnea Ştefan (România); 3. Louis
Delétraz (Elveţia).
Clasament cursa 2: 1.
Louis Delétraz (Elveţia); 2. Tristan Viidas (Estonia); 3. Marvin Dienst
(Germania); ... 6. Ioan Mihnea Ştefan (România).
Clasament cursa 3: 1.
Marvin Dienst (Germania); 2. Alfonso Celis (Mexic); 3. Ioan Mihnea
Ştefan (România).
Clasament final: 1.
Marvin Dienst (Germania) 42p; 2. Tristan Viidas (Estonia) 42p; 3. Ioan
Mihnea Ştefan (România) 41p.
Sursa: BMW Romania
0 comentarii