Din 2007,
producătorii de autovehicule utilizează sistemele start/stop lansate de Bosch
în producţia de serie. De atunci, procentul autoturismelor echipate cu sistemul
de reducere a consumului de carburant este în continuă creştere. Conform
standardului impus de „Noul ciclu european de conducere”, în regim urban,
sistemele reduc cu până la opt procente consumul de carburant şi nivelul
emisiilor de CO2. Până la începutul anului 2013, unul din două autoturisme – de
la autovehiculele de mici dimensiuni până la berlinele de lux şi autovehiculele
sport de înaltă performanţă – va fi echipat cu sistem start/stop.
Drept urmare, la service-urile auto vor veni, pentru lucrări de service şi reparaţii, din ce în ce mai multe autovehicule cu tehnologie start/stop. Din acest motiv, Bosch oferă o gamă largă de piese de schimb, dispozitive de diagnoză, instrucţiuni pentru lucrările de reparaţii şi service pentru autovehiculele echipate cu sistemul start/stop de reducere a consumului de carburant.
Drept urmare, la service-urile auto vor veni, pentru lucrări de service şi reparaţii, din ce în ce mai multe autovehicule cu tehnologie start/stop. Din acest motiv, Bosch oferă o gamă largă de piese de schimb, dispozitive de diagnoză, instrucţiuni pentru lucrările de reparaţii şi service pentru autovehiculele echipate cu sistemul start/stop de reducere a consumului de carburant.
Tehnologie de testare cuprinzătoare şi gamă largă de echipamente de service pentru componentele sistemului start/stop
Numeroasele autovehicule cu sisteme start/stop necesită expertiză în momentul schimbării acumulatorului, deoarece acumulatorul nou trebuie să fie înregistrat în sistemul de gestionare a energiei, de obicei cu ajutorul unui tester de diagnoză, precum dispozitivele din gama Bosch KTS. Software-ul de diagnoză aferent, Bosch ESI[tronic], acoperă toate autovehiculele echipate cu sistemul start/stop şi oferă informaţii tehnice, precum instrucţiuni de service şi reparaţii, informaţii referitoare la sistem şi cataloage de piese de schimb. Testerul pentru acumulatori BAT 131 este adecvat pentru verificarea stării acumulatorilor start/stop cu tehnologie AGM. Pentru încărcarea acumulatorilor start/stop, Bosch oferă încărcătoarele de acumulatori BAT 415, 430 şi 490. Funcţionarea senzorilor importanţi ai sistemului start/stop este testată cu ajutorul testerului de analiză Bosch a sistemelor autovehiculului, FSA. În plus, modulele FSA 500 sau FSA 740 pot fi utilizate pentru verificarea încărcării acumulatorului autovehiculului.
Acumulatori, demaroare şi alternatoare speciale, de înaltă performanţă
Gama de piese de schimb Bosch pentru sistemele start/stop, care sunt la
calitatea echipamentelor originale, acoperă toate componentele importante ale
sistemului. Demaroarele, alternatoarele şi acumulatorii din cadrul sistemelor
start/stop implică standarde ridicate de producţie. Acumulatorul trebuie să
aibă performanţe ridicate, să reziste la cicluri profunde şi să poată fi
încărcat rapid. Trebuie să furnizeze energia necesară pentru pornirile
frecvente ale motorului şi să alimenteze continuu consumatorii electrici în
timpul fazei de oprire. Acumulatorii Bosch S5 cu EFB (acumulator cu volum
mărit, cu plumb acid) şi acumulatorii S6 cu tehnologie AGM (fibră de sticlă
absorbantă) îndeplinesc aceste condiţii. La încărcarea acumulatorilor, este
esenţial ca acumulatorul EFB să fie înlocuit cu un alt acumulator EFB sau AGM;
astfel, funcţionarea sistemului start/stop nu este întreruptă. Dacă un
acumulator AGM a fost montat din fabrică, acesta trebuie înlocuit cu un alt
acumulator AGM. Acumulatorul corect este definit în lista de echipamente din
software-ul Bosch ESI[tronic]; de asemenea, software-ul oferă instrucţiuni
referitoare la înlocuirea acumulatorului.
Demaroarele dezvoltate de Bosch special pentru sistemele start/stop au fost
proiectate pentru a face posibil un număr mult mai mare de operaţiuni de
pornire şi, din acest motiv, includ componente precum lagăre de mare uzură,
angrenaje planetare îmbunătăţite şi un colector optimizat. Chiar şi la turaţii
reduse şi imediat după pornirea autovehiculului, alternatoarele generează mai
multă energie electrică pentru alimentarea sistemului electric, asigurând
astfel reîncărcarea rapidă a acumulatorului şi crescând disponibilitatea
funcţiei start/stop.
În plus, gama de piese de schimb pentru sistemele start/stop include unităţile
de comandă Bosch cu funcţie start/stop, senzori (senzorii pentru acumulator sau
senzorii pentru turaţia roţii) şi convertizorii DC/DC. Convertizorii
stabilizează tensiunea sistemului electric al autovehiculului la pornirea
motorului şi asigură funcţionarea fără întrerupere a sistemului audio, a sistemului
de navigaţie şi a dispozitivelor „hands-free”.
Linie telefonică pentru instruire şi asistenţă tehnică
Prin cele 43 de centre de şcolarizare Bosch din întreaga lume, Bosch oferă pregătire specializată pentru a asigura manipularea tehnologiei start/stop în condiţii de siguranţă. Specialiştii de la linia telefonică de asistenţă tehnică Bosch ajută angajaţii service-urilor auto, răspunzând la toate întrebările şi problemele legate de tehnologia start/stop.
Sursa: Bosch Romania
0 comentarii