Mercedes-Benz
Vans: gamă completă datorită modelului Citan.
Un spaţiu
de lucru confortabil şi de o calitate incontestabilă.
Patru tipuri de
motoare care satisfac toate cerinţele.
Cel mai redus
consum de combustibil din clasa sa.
Pachetul
BlueEFFICIENCY reduce considerabil consumul de combustibil.
Beneficiile
mărcii – siguranţă în conducerea maşinii, dinamism şi confort.
Siguranţă
fără compromisuri: ADAPTIVE ESP®, până
la şase airbag-uri.
O
gamă care cuprinde trei variante de lungimi şi trei modele diferite.
Noul Mercedes-Benz Citan este autovehiculul eficient pentru livrarea mărfurilor
în mediul urban, cu performanţe uimitoare şi un consum foarte mic. Noul Citan
combină confortul din habitaclu cu beneficiul diminuării emisiilor de dioxid de
carbon, oferind performanţe notabile la costuri minime, ca niciun alt autovehicul
existent pe piaţă. Consumul standard al modelului Citan cu BlueEFFICIENCY este
de 4,3 litri/100 km – niciun alt vehicul urban de livrare cu combustie internă
nu consumă mai puţin carburant sau nu produce mai puţine emisii. Interiorul de până
la 3,8 m³ şi sarcina maximă de 800 kg sunt şi ele remarcabile. Calitatea deosebită,
dinamica modului de conducere, siguranţa impresionantă, caracterul economic,
mobilitatea şi supleţea transformă Mercedes-Benz Citan într-un reper printre autovehiculele
de livrare în mediul urban.
Mercedes-Benz
Vans: gamă completă datorită modelului Citan
Graţie noului Citan, Mercedes-Benz Vans are acum o ofertă completă în
clasa autovehiculelor comerciale uşoare. Cu noul Citan şi cu modelele consacrate
Vito, Sprinter şi Vario, Mercedes-Benz Vans oferă o gamă completă: de la autovehiculul
de livrare în mediul urban până la autovehiculul de mare capacitate şi de la autovehiculul
de 1,8 tone la cel cu 7,5 tone masă maximă admisă. Modelul confortabil Viano
completează gama din sectorul vast al autovehiculelor de transport. Noul Citan poate
fi personalizat după cerinţele variate ale clienţilor săi.
Un spaţiu de lucru confortabil, robust şi de o calitate incontestabilă
Echipamentul de calitate superioară din interiorul noului Citan este
realizat, la fel ca şi exteriorul, după cele mai înalte standarde specifice Mercedes-Benz.
Astfel, Citan se aseamănă cu alte autovehicule Mercedes-Benz din mai multe
puncte de vedere. De exemplu, tapiţeria şi materialele sunt la acelaşi nivel de
calitate cu cea a modelului Mercedes-Benz Vito.
Atât şoferul cât şi pasagerul din dreapta beneficiază de scaune robuste,
capitonate şi confortabile. Tapiţeria a fost realizată special pentru Citan.
Forma ergonomică a spătarului oferă suport lateral, asigurând un confort sporit
şi siguranţă. Tapiţeria este realizată astfel încât să lase pielea să respire, fiind
totodată durabilă şi uşor de întreţinut, două caracteristici definitorii ale mărcii.
Patru
tipuri de motoare realizate pentru toate cerinţele
Noul Citan dispune de o gamă variată de motorizări. Motorul puternic şi
silenţios turbodiesel Mercedes-Benz OM 607, cu injecţie directă şi cu un
cilindru de 1,5 l este completat la trei niveluri diferite:
• Citan 108 CDI, cu o capacitate de 55 kW (75
hp), cuplu motor de 180 Nm
• Citan 109 CDI, cu o capacitate de 66 kW (90
hp), cuplu motor de 200 Nm
• Citan 111 CDI, cu o capacitate de 81 kW (110
hp), cuplu motor de 240 Nm
Gama este completată de un motor turbo supraalimentat pe benzină, M
200,71 cu o capacitate de 1,2 l:
• Citan 112, cu o capacitate de 84 kW (114 hp),
cuplu motor de 190 Nm.
Momentan sunt disponibile modelele Citan 108 CDI şi 109 CDI; variantele
modelelor Citan 111 CDI şi Citan 112 vor întregi gama în vara anului viitor.
Motor
diesel extrem de economic cu trei niveluri diferite de putere
Motoarele diesel cu 4 cilindri şi cu o capacitate de 1461 cm³ sunt recunoscute pentru un consum extrem de
mic de carburant, aspect care contribuie la economia de ansamblu şi care asigură
o călătorie uşoară şi plăcută. Motorul are diametrul cilindrului de 76 mm şi 80.5
mm cursă a pistonului.Un arbore cu came asigură controlul supapelor.
Combustibilul este condus în camerele de ardere la o presiune maximă de
1600 bari prin injecţie directă controlată electronic common-rail sau cu piezo-injectoare.
Motoarele sunt supraalimentate, cu turbosuflantă şi răcire intermediară, iar
varianta cea mai puternică este echipată cu turbină cu geometrie variabilă. O
pompă de ulei controlată electric reduce consumul de combustibil. Această
proprietate se aplică de asemenea la funcţia ECO start/stop, disponibilă opţional.
Motoarele diesel asigură o putere maximă la 4000 rpm şi un cuplu maxim
la 1750 rpm. Cuplul maxim este disponibil pentru o plajă mare de turaţie. Prin
urmare, modelul Citan oferă o manevrabilitate excelentă la diferite viteze.
Sistemul de injecţie common-rail asigură o funcţionare silenţioasă şi fără
vibraţii a motoarelor diesel compacte, iar cureaua de distribuţie are o durată estimată
de funcţionare de 240.000 km/10 ani, iar intervalele de întreţinere sunt extrem
de mari, 40.000 km.
Consumul scăzut de carburant corespunde cantităţii extrem de mici de
emisii de dioxid de carbon. Convertorul catalitic situat aproape de motor,
precum şi filtrul de particule standard asigură un flux al gazelor de eşapament
şi reduce nivelul de zgomot pentru a proteja cât mai bine mediul înconjurător.
Motoarele diesel sunt în conformitate cu standardele Euro V privind emisiile de
gaze.
Motor
pe benzină agil şi puternic
Ca alternativă la motoarele diesel, este disponibil şi un motor pe
benzină, cu un cuplu motor puternic, cu injecţie directă. Acest motor este în
conformitate cu standardele Euro V privind emisiile de gaze, prezentând totodată
şi un convertor catalitic cu trei căi. Motorul de 4 cilindri cu o capacitate de
1,2 l prezintă o gamă largă de caracteristici, printre care un bloc motor de
aluminiu, un design cu 4 valve per cilindru şi doi arbori cu came pe o parte.
Datorită alezajului de 73,2 mm şi a cursei pistonului de 72 mm (1192 cm³ capacitate),
motorul are dimensiuni potrivite. Ca rezultat, valvele au un diametru mare şi,
în schimb, cilindrii sunt bine lubrifiaţi. Duzele de injecţie cu şase găuri
garantează o injecţie excelentă a carburantului.
Turbocompresorul de evacuare a gazelor reacţionează rapid şi asigură
90% din cuplul motor maxim la doar 1500 rpm. Motorul atinge cuplul motor maxim
de 190 Nm, într-o gamă variată de turaţii de la 2000 rpm la 4500 rpm. Puterea
maximă de 84 kW (114 hp) este furnizată la 4500 rpm.
Consumul deja redus de carburant al motorului pe benzină continuă să
fie redus de pompa de ulei controlată electronic. Dacă este necesar, aceasta
operează cu două niveluri de presiune. Tehnologia BlueEFFICIENCY cu o funcţie
ECO de oprire/pornire este standard pentru motorul pe benzină. Ea opreşte
automat motorul în momentul în care transmisia este în punctul neutru, când
ambreiajul nu este apăsat, iar viteza este sub 4km/h. Motorul porneşte din nou
de îndată ce autovehiculul este pus în mişcare, iar şoferul apasă ambreiajul.
Cel
mai mic consum de carburant din clasa sa
Una dintre trăsăturile definitorii ale noului
Citan este economia remarcabilă de carburant. Acesta nu numai că dă dovadă de intervale
impresionante de constanţă de până la 40.000 km sau de până la doi ani, dar prezintă
şi cu cel mai mic consum de carburant din clasa sa.
Consumul de combustibil combinat al automobilelor
Citan 108 CDI BlueEFFICIENCY şi 109 Citan BlueEFFICIENCY CDI este de numai 4.3
litri/100 km, în conformitate cu NEDC. Aceasta este cea mai bună valoare din
clasă, fiind impresionantă în raport cu dimensiunile şi masa autovehiculelor.
În consecinţă, în afară de faptul că oferă cele mai bune valori ale consumului
de carburant, Citan produce şi cele mai mici emisii de gaze, în comparaţie cu
alţi jucători de pe piaţă. Citan 108 CDI BlueEFFICIENCY şi 109 CDI
BlueEFFICIENCY emit numai 112 g / km de CO2 şi, astfel, ajută la conservarea
mediului, atât în zonele urbane, cât şi în zonele din afara oraşului.
Aceste valori reduse ale consumului de
combustibil şi ale emisiilor sunt rezultatul muncii complexe şi al cercetătorilor
de la Mercedes-Benz. Aici ne referim nu numai la motopropulsorul eficient, ci şi
la servodirecţia electrică, care vine ca dotare standard, la pompa de ulei monitorizată
şi la sistemul de management al bateriei. Elemente de detaliu precum noile
carcase ale oglinzilor exterioare reprezintă dovada clară de optimizarea a
aerodinamicii autovehiculului.
Operatorii de flote pot creşte şi mai mult
eficienţa noului Citan printr-o limită de viteză impusă din fabrică. Mai mult,
este disponibil un tempomat, în combinaţie cu un limitator de viteză.
Pachetul
BlueEFFICIENCY reduce consumul de combustibil la minimum
Pachetul BlueEFFICIENCY este oferit standard la
motorul pe benzină şi este, de asemenea, disponibil opţional pentru motoarele
diesel. Acesta reduce valorile eficientizate ale consumului de combustibil cu
până la 0,4 litri la 4,3 l/100 km. BlueEFFICIENCY include, printre altele, funcţia
ECO de start / stop, precum şi funcţia de management al bateriei şi al
alternatorului. Prin managementului alternatorului, energia de frânare poate fi
recuperată. Acest lucru reduce astfel puterea pe care alternatorul trebuie să o
genereze şi micşorează şi mai mult consumul de combustibil. Nucleul
managementului bateriei este un senzor care transmite în mod continuu date, cum
ar fi evaluări curente de tensiune şi de temperatură a bateriei autovehiculului.
Aceste valori ajută la asigurarea generării eficiente de energie, la distribuţia
corectă şi la stocarea optimă de energie.
În funcţie de variantă, autovehiculul este
echipat cu pneuri având rezistenţă la rulare optimizată, care reduc şi mai mult
consumul de combustibil. Aceste anvelope de dimensiuni 195/65 R 15 sunt incluse
în dotarea pachetului BlueEFFICIENCY pentru variantele cu o capacitate de
sarcină utilă de până la 650 kg.
Beneficiile
mărcii – siguranţă în conducere, dinamism şi confort
Noul Citan este livrat standard cu anvelope de
185/70 R 14 (Citan Compact) sau 195/65 R 15 (Lung sau Extra Lung). Roţile cu
anvelope de până la 205/55 R 16 şi jante din aliaj uşor sunt opţionale.
Şaşiu
complet nou, precizie în conducere
Suspensia, amortizoarele şi barele
stabilizatoare sunt dezvoltate inovativ pentru Citan, fiind în sinergie perfectă.
Arcurile scurte, o amploare ridicată de arcuire şi amortizaroarele rigide pe faţă
şi spate contribuie la dinamica conducerii şi previn vibraţiile, oferindu-i
noului Citan un aspect sportiv. Barele stabilizatoare pe axele din faţă şi
spate reduc unghiul de rulare în curbe. Suspensia de pe anumite modele se
reduce cu aproximativ 15 mm pe axele de pe faţă şi spate, atunci când vehiculul
este încărcat sub sarcina normală.
Atât încărcat, cât şi gol, noul Citan este tipic Mercedes-Benz,
datorită manevrabilităţii precise, stabilităţii şi confortului oferit, deja
familiar conducătorilor modelelor Sprinter şi Vito. Noul Citan rezistă cu uşurinţă
la încărcătură mare şi la condiţii meteorologice nefavorabile, pasagerii resimţind
vibraţii reduse.
Frâne
fără alunecare, cu aderenţă excelentă
Frânele noului Citan sunt la fel de sigure şi
dinamice precum şasiul. Acestea au o
aderenţă excelentă şi un control bun. Performanţa de frânare se menţine chiar şi
după zece manevre complete de frânare la o viteză de 100 km/ oră. În variantele
de lungime Lung şi Extra Lung, Citan este echipat cu discuri de frână de
aproximativ 280 mm în diametru pe axul central. Citan în varianta de lungime Compact
are discuri de frână cu diametrul de 258 mm la frânele frontale şi cele tambur
(de 23 cm) de pe puntea spate.
Noul Citan se evidenţiază şi prin sistemul ABS
anti-blocare la frânare, EBV electronic, cu distribuţie a forţei de frânare,
sistem hydraulic Brake Assist şi Start-off Assist, standard pentru toate
modelele. Start-off Assist menţine presiunea de frânare pentru câteva secunde
după ce frâna a fost eliberată şi împiedică, astfel, vehiculul să alunece în
spate.
Siguranţă
fără compromisuri: ADAPTIVE ESP®, cu până la şase airbaguri
La fel ca orice alt Mercedes-Benz, noul Citan
este dotat cu echipamente de siguranţă extinse. O caracteristică cheie -
standard pentru toate modelele - este programul electronic de stabilitate
ADAPTIVE ESP ®, care ţine cont de încărcarea autovehiculului.
Acest sistem inovator de control al dinamicii
în timpul condusului combină funcţia sistemului de frânare anti-blocare ABS,
distribuţia electronică EBV a forţei de frânare, controlul fricţiunii motorului
EBR, sistemul VDC (Controlul Dinamicii Vehiculului), care reglează şi subvirează,
dar şi sistemul TCS de control al tracţiunii. Mai mult, sistemul de control al
dinamicii asigură controlul ASR, precum şi unitatea de control a cuplului de
frânare şi multe alte sub-funcţii asociate.
În cazuri excepţionale, şoferul poate
dezactiva controlul antiderapant la simpla apăsare a unui buton. Cu toate
acestea, sistemul va fi pornit din nou, automat, dacă starea autovehiculului
este instabilă sau dacă viteza autovehiculului este mai mare de 50 km / oră.
Echipamentul standard include, de asemenea, o
gamă largă de sisteme pasive de siguranţă. Scaunul şoferului şi al pasagerului
din dreapta sunt echipate cu sistem de
reglare al înălţime, centuri de siguranţă în trei puncte cu pretensionare şi
limitatoare de forţă. În plus, scaunul şoferului este echipat cu un sistem de
avertizare prin centură (la fel şi scaunul pasagerului din dreapta, în
Crewbus): în cazul în care centura de siguranţă nu este cuplată la o viteză de
peste 16 km/ h, se aude un sunet de avertizare, radioul este oprit şi un simbol
de avertizare în panoul de bord este activat.
Bancheta din spate a Citan Mixto şi Citan
Crewbus este, de asemenea, echipată cu centuri de siguranţă în trei puncte.
Scaunele laterale din spate sunt echipate cu un limitator de forţă a centurii,
iar Crewbus are puncte de fixare Isofix pentru scaunul de copil.
Până
la şase airbaguri protejează şoferul şi pasagerii
Airbagul şoferului, cu un volum de 60 l, este
standard pentru toate autovehiculele Citan. Variantele Crewbus cu omologare de
pasageri (categoria M1) sunt echipate cu un airbag frontal pentru pasageri cu
un volum de 110 l. Acesta este disponibil pentru toate celelalte variante, opţional.
Airbagurile laterale pentru torace sunt opţionale
(standard, în Crewbus M1). Acestea sunt situate pe spătarele scaunelor din faţă.
În plus, airbagurile din zona ferestrei sunt disponibile pentru şofer, copilot şi
scaunele din spate ale Crewbus (M1). În cazul unui impact lateral, acestea
formează o perdea în faţa geamurilor laterale.
Echipamentul standard pentru toate versiunile
noului Citan include lămpi pentru circulaţie diurnă şi câmpuri suplimentare
convexe în ambele oglinzile retrovizoare exterioare - care sunt în special
pentru autovehiculele de livrare. Opţiunea de activare a luminilor de avarie
după o situaţie critică de frânare este de asemenea standard.
Gama
oferă trei variante de
lungimi şi trei
modele diferite
Versatilitatea şi adaptabilitatea noului Mercedes-Benz
Citan îl transformă în soluţia ideală pentru cerinţele foarte diferite primite
de autovehiculele de livrare urbane. Mixto şi Crewbus sunt disponibile în trei
lungimi, cu mai multe variante de uşi, îndeplinind toate cerinţele de uz
profesional din această clasă. Dimensiunile de bază pentru această gamă sunt
lungimile de la 3,94 m (Compact) la 4,32 m (Lung) şi (Extra Lung) la 4.71 m.
Noul
Citan cu un spaţiu uriaş
În ciuda dimensiunilor sale compacte, noul
Citan are o capacitate cu adevărat uimitoare. Compartimentul pentru încărcătură
măsoară 1.36 m, 1.75 m sau 2.13 m lungime (Citan Compact, Lung, Extra Lung).
Volumele corespunzătoare sunt 2.4 m³, 3.1 m³ sau 3,8 m³. În funcţie de varianta
de lungime şi greutate, sarcina utilă este de aproximativ 500 kg (Citan
Compact), 650 kg (Lung) sau 800 kg (Lung îmbunătăţit, Lung Extra).
Compartimentul de încărcare spaţios poate fi
accesat din lateral prin una sau două uşi glisante. Uşile standard asimetrice
din spate pot fi deschise la 90 de grade sau la 180 grade pentru a facilita încărcarea.
În versiunea standard, zona inferioară a uşilor este lambrisată şi ferestrele
sunt disponibile opţional. În acest caz, ştergătorul de lunetă este standard pe
uşa mare din stânga.
Alternativ, Mercedes-Benz dispune un haion pentru
versiunile Compact şi Lung. Acesta se deschide la un unghi de aproximativ 90 de
grade şi are o fereastră cu un ştergător ca dotare standard. Suplimentar,
compartimentul de încărcare poate fi avea şine de acoperiş sau scară opţională
pliabilă.
Sursa: Mercedes-Benz Romania
O masina perfecta pentru oras, consum foarte redus de benzina si poti sa te strecori cum ea pe strazile aglomerate. Eu mi-as dori o masina pe curent dar deocamdata sunt prea scumpe. :(
RăspundețiȘtergere