Primul model al unui
producător german lansat pe piaţa autovehiculelor SUV sub-compacte.
Opel aduce în acest
segment tehnologii precum iluminarea adaptivă şi camera video frontală.
Tracţiunea integrală
eficientă şi inteligentă se adaptează automat la condiţiile de drum.
Design îndrăzneţ,
extrem de flexibil şi agil, cu un consum redus de carburant.
Şasiu „fabricat în
Germania” pentru nevoile şoferilor europeni.
S-au înregistrat deja
peste 40.000 de comenzi; preţul porneşte de la 18.999 de euro în Germania.
Rüsselsheim. Nou-nouţul Opel Mokka şi-a cucerit clienţii
potenţiali. Modelul este pregătit pentru a fi pus în vânzare, astfel că din
întreaga Europă s-au primit peste 40.000 de comenzi pentru acest SUV (octombrie
2012). Cererea a fost deosebit de mare în Germania, Marea Britanie, Italia şi
Rusia. Modelul Mokka a putut fi comandat din luna iunie, Opel fiind primul
producător german care a pătruns în segmentul autovehiculelor sport-utilitare
subcompacte (segmentul B de autovehicule SUV), care se află într-o creştere vertiginoasă.
Varianta de bază cu motor ecoFLEX de 1,6 litri, cu o putere de 85 kw/115 cp
poate fi comandată la un preţ începând cu 18.990 euro (preţ recomandat pentru
Germania, TVA inclus). În plus, în gama de sisteme de propulsie a modelului
Mokka sunt incluse unitatea pe benzină cu turbocompresor, cu o putere de 103
kW/140 cp şi varianta diesel de 1,7 litri, cu o putere de 96 kW/130 cp.
„Acum că avem modelul Mokka, putem spune că am deschis un nou capitol
în ofensiva noastră de produs. Faptul că am primit multe comenzi arată că
modelul Mokka a mers la ţintă. Atât tehnologiile sale, cât şi designul dinamic
şi îndrăzneţ sunt pe gustul clienţilor noştri. Acesta stabileşte noi standarde
în segmentul său”, a declarat Alfred E. Rieck, Vicepreşedinte Vânzări, Marketing
şi Servicii Post-Vânzare Opel.
În ciuda lungimii sale de 4,28 metri, modelul Mokka poate transporta
fără probleme cinci persoane într-o poziţie confortabilă. Acesta respectă, de
asemenea, promisiunea Opel de a combina designul atrăgător cu tehnologiile
inovatoare şi funcţiile destinate segmentelor superioare, făcându-le accesibile
unei categorii mai mari de cumpărători. Mai mult, modelul Opel Mokka introduce
pentru prima dată pe piaţa autovehiculelor SUV subcompacte scaunele ergonomice,
precum şi iluminarea frontală adaptivă (AFL+) şi suportul pentru biciclete
integrat FlexFix. Echipamentele standard care îmbunătățesc confortul
şi siguranţa pentru toate versiunile Mokka includ Controlul electronic al
stabilității (ESC), Controlul tracţiunii (TC), precum şi sistemul de asistenţă la
pornirea în rampă (HSA) şi sistemul de control la deplasarea în pantă (HDC). Pe
lângă tracţiunea pe puntea faţă, modelul Mokka poate fi echipat cu tracţiune
integrală inteligentă (AWD). Tracţiunea integrală AWD, dotare opţională,
recunoaşte automat momentul în care este necesară tracţiunea pe toate roţile şi
se asigură că aceasta este furnizată la un nivel maxim, atunci când este
nevoie.
Tracţiune pe puntea
faţă şi integrală: conducere dinamică pentru stilurile de viaţă active
Opel Mokka îmbină caracterul funcţional și o poziţie de ședere
confortabilă şi înaltă cu pasiunea pentru aventură. Unul dintre obiectivele
principale în procesul de dezvoltare a Mokka l-a reprezentat şasiul, care a
fost proiectat în Germania. Şasiul Mokka a fost adaptat special la nevoile
cotidiene ale clienţilor europeni, fiind adecvat şi pentru utilizare pe teren
accidentat.
Pe lângă tracţiunea pe puntea faţă, Mokka poate fi echipat şi cu
tracţiune integrală (AWD), pentru o forță de tracţiune sporită şi
o manevrabilitate îmbunătăţită. Tracţiunea integrală este eficientă,
inteligentă şi accesibilă. Componentele principale ale sistemului AWD sunt
diferenţialul pe puntea faţă, arborele cardanic, tracţiunea pe puntea spate cu
posibilitate de activare a tracţiunii integrale şi modulul de comandă, precum
şi ambreiajul multidisc electromagnetic. În plus, senzorii furnizează în mod
constant date către modulele de comandă. Atunci când carosabilul este uscat,
roţile din faţă preiau tracţiunea autovehiculului, aşadar consumul de carburant
este menţinut la un nivel redus. În funcţie de starea carosabilului,
configuraţia variază de la tracţiune 100% pe puntea faţă la o distribuţie
maximă a cuplului de 50% pe puntea faţă şi spate, de exemplu atunci când
carosabilul este acoperit cu o peliculă groasă de apă. Atunci când este nevoie,
dispozitivul electronic de transfer al cuplului (TTD) trimite în mod automat şi
uniform cuplul către roţile din spate. Sistemul AWD îmbunătăţeşte
caracteristicile de manevrabilitate deja agile ale Mokka. Acest fapt este
sesizabil în special atunci când autovehiculul trebuie să pornească rapid de pe
loc sau să intre în viraje la viteze ridicate. Sistemul se activează automat
într-o fracţiune de secundă, de îndată ce roţile patinează din cauza scăderii
forţei de tracţiune. De asemenea, detectează situaţiile când nu este nevoie de
tracţiune integrală. Sistemul oferă o manevrabilitate sporită în curbe şi
asigură o forţă de tracţiune maximă în aceste situaţii. Sistemul AWD, inclusiv
toate componentele sale, are o greutate de 65 de kilograme, astfel încât
autovehiculul poate rămâne eficient şi ecologic.
Şasiul Mokka asigură o călătorie confortabilă şi o manevrabilitate
excelentă, chiar şi pe carosabil dificil. Pentru aceasta, inginerii Opel au
îmbunătăţit suspensia MacPherson pe puntea faţă, cu eficienţă dovedită. Au fost
integrate arcuri pentru sarcina laterală, pentru a echilibra forţele laterale.
Pentru a îmbunătăţi manevrabilitatea şi performanţa pe carosabil, precum şi
pentru a reduce nivelurile de zgomot şi vibraţii, au fost integrate, de
asemenea, elemente de montare ale suspensiei cu două căi, bare stabilizatoare
rigide şi bucşe cu dublă legătură. Pentru suspensia spate, echipa de ingineri
Opel a utilizat o bară de torsiune cu profil tubular în formă de U în faţa
roţilor.
În plus, pentru ca şoferii să profite la maxim de şasiul
autovehiculului, inginerii Opel au optat pentru sistemul de servodirecţie (EPS)
de ultimă oră, dotare standard pentru toate autovehiculele comercializate în
Europa, care asigură o asistenţă sensibilă la viteză cu reacţii foarte rapide.
Puterea este furnizată de trei motoare eficiente. Toate transmisiile
manuale sunt echipate cu sistemul Start/Stop dezvoltat de Opel, ce contribuie
la reducerea consumului de carburant. Oferta de motoare pe benzină cuprinde un
motor cu aspiraţie naturală de 1,6 litri şi o putere de 85 kW/115 cp, care
generează un cuplu de 155 Nm, cu un consum de carburant de 6,5 litri la 100
kilometri şi un nivel al emisiilor de CO2 de 153 g/km şi un
motor turbo de 1,4 l ce dezvoltă o putere de 103 kW/140 cp şi generează un
cuplu de 200 Nm. Motorul turbo de 1,4 litri va fi disponibil iniţial cu aceeaşi
transmisie manuală, însă pe viitor va fi lansată şi varianta cu transmisie
automată. Modelul Mokka cu tracţiune integrală, motor cu turbocompresor şi
transmisie manuală cu şase trepte de viteză atinge o viteză maximă de 190 km/h.
Acesta accelerează de la 0 la 100 km/h în 9,9 secunde. Consumul de carburant în
regim mixt este de 6,4 litri/100 km, ceea ce corespunde unui nivel al emisiilor
de CO2 de 149 g/km.
Clienţii care preferă motoarele diesel pot comanda modelul Mokka cu o
unitate CDTI de 1,7 litri cu turbocompresor, ce dezvoltă o putere de 96 kW/130
cp şi generează un cuplu maxim de 300 Nm. Acest motor este disponibil în
combinaţie cu o transmisie manuală cu şase trepte de viteză şi tracţiune pe
puntea faţă sau integrală sau cu o transmisie automată cu şase trepte de viteză
şi tracţiune pe puntea faţă. Cu tracţiune integrală şi o cutie de viteze
manuală, unitatea diesel nu consumă decât 4,5 litri de carburant în regim mixt
la fiecare 100 de kilometri. Această valoare corespunde unui nivel al emisiilor
de CO2 de 120 g/km. Modelul prevăzut cu motor 1.7 CDTI este,
prin urmare, unul dintre cele mai economice autovehicule din segmentul său.
Valorile referitoare la performanţă sunt grăitoare: cu o transmisie manuală cu
şase trepte de viteză şi o tracţiune pe puntea faţă, modelul Mokka atinge o
viteză maximă de 187 km/h şi accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 10,5
secunde.
Sisteme-cheie de
asistenţă la conducere ce conferă siguranţă şi confort
Odată cu lansarea noului autovehicul SUV, Mokka, Opel introduce pentru
prima oară numeroasele sale sisteme unice de asistenţă pentru şofer, cu
tehnologie germană, în segmentul autovehiculelor SUV subcompacte. Acum, un
număr mai mare de clienţi beneficiază de tehnologiile Opel exclusiviste, care
sporesc nivelul de siguranţă şi confort. Acestea includ Programul electronic de
stabilitate (ESP®Plus) sofisticat cu sistemul de asistenţă la
pornirea în rampă (HSA) şi sistemul de control la deplasarea în pantă (HDC)
pentru o conducere mai confortabilă pe suprafeţe înclinate. Controlul
tracţiunii, care este standard pentru toate variantele Mokka, funcţionează ca
un diferenţial autoblocabil. Acesta previne patinarea roţilor şi sprijină
sistemul de tracţiune integrală al modelului Mokka, cu algoritmi speciali
pentru îmbunătăţirea manevrabilităţii autovehiculului. Un alt sistem-cheie de asistenţă
pentru şofer disponibil pentru modelul Mokka este iluminarea frontală adaptivă
(AFL+), care se bazează pe cea de-a treia generaţie de faruri bi-xenon. Acest
sistem îşi adaptează intensitatea şi raza de acţiune pentru a asigura cea mai
bună iluminare posibilă pe drumuri urbane şi rurale, precum şi pe autostrăzi.
Funcţiile sale includ iluminare pentru condiţiile meteo nefavorabile, faza
lungă cu rază de acţiune extinsă, iluminare statică în viraje, iluminare
dinamică în viraje, lumini de zi cu tehnologie LED şi asistentul pentru faza
lungă. Acesta din urmă dezactivează automat faza lungă pentru a evita orbirea
şoferilor care se deplasează în spate sau din sens opus.
Cea de-a doua generaţie a camerei video frontale Opel Eye asigură baza
pentru avertizarea privind o coliziune frontală (FCA), recunoaşterea
indicatoarelor rutiere şi avertizarea privind depăşirea benzii de circulaţie
(LDW). Sistemul de avertizare privind o coliziune frontală (FCA) atenţionează
şoferul printr-un semnal sonor puternic, precum şi printr-un semnal vizual în
cazul în care o coliziune cu autovehiculul din faţă este iminentă. Pe lângă
Avertizarea privind părăsirea benzii de circulaţie, care atenţionează şoferii
atunci când părăsesc banda într-o manieră necontrolată, inginerii au dezvoltat,
de asemenea, Sistemul de recunoaştere a indicatoarelor rutiere. Noua cameră
video frontală recunoaşte, pe lângă indicatoarele rutiere rotunde, şi
indicatoarele dreptunghiulare destinate autostrăzilor sau zonelor de joacă
stradale, precum şi orice alte restricţii legate de viteză. Camera poate
recunoaşte, de asemenea, indicatoarele LED dinamice. În cazul acesta, camera
contribuie la prevenirea încălcărilor legislaţiei rutiere sau a accidentelor
cauzate de oboseală. Senzorii de parcare, amplasaţi în faţă şi în spate,
facilitează acum parcarea.
Protejează sănătatea
spatelui şi asigură confort: scaunele AGR ergonomice şi suportul pentru
biciclete FlexFix
Modelul Opel Mokka poate fi echipat cu scaune ergonomice, care au fost
certificate de experţii independenţi în sănătatea spatelui din cadrul AGR
(„Aktion Gesunder Rücken e.V.”). Scaunul pentru şofer reglabil în opt direcţii
este primul scaun certificat de AGR din segmentul B de autovehicule SUV.
Scaunul a trebuit să îndeplinească zece criterii, printre care existenţa unui
suport lombar reglabil în patru direcţii, iar forma spătarului trebuie să se
adapteze perfect la curbura naturală a coloanei vertebrale. În plus, scaunele
ergonomice oferă multe modalităţi de reglare suplimentare, precum înclinare, suport
lombar suplimentar şi extensie pentru zona coapselor. Tetierele sunt reglabile
în patru direcţii.
Capacitatea de încărcare a modelului Mokka poate fi sporită cu ajutorul
celei de-a doua generaţii a suportului pentru biciclete FlexFix. Sistemul
avansat de depozitare, disponibil opţional şi furnizat exclusiv de Opel, este
integrat în bara de protecţie spate a autovehiculului, fiind în permanenţă la
bord. Atunci când este montată la bordul Mokka, versiunea standard a sistemului
FlexFix are scopul de a transporta o bicicletă de până la 30 kg. Datorită unui
adaptor cu fixare cu cleme, pot fi transportate încă două biciclete, ceea ce
sporeşte capacitatea totală de încărcare la 60 de kilograme. Chiar şi atunci
când este încărcat la capacitate maximă, sistemul FlexFix poate fi înclinat,
astfel încât hayonul autovehiculului să poată fi deschis cu uşurinţă, pentru un
acces rapid la portbagajul Mokka. În plus, bancheta din spate a Mokka poate fi
rabatată fracţionat în raport de 60-40, creându-se astfel o podea plană de
încărcare suplimentară. Datorită tuturor acestor elemente, Mokka este soluţia
perfectă pentru persoanele cu stiluri de viaţă active şi standarde ridicate.
Design avangardist de
SUV combinat cu funcţionalitate rafinată
Noul Opel SUV reflectă punctele forte tradiţionale ale mărcii: dinamică
la conducere, flexibilitate în viaţa de zi cu zi şi design ce stârneşte emoţii
puternice. Datorită Mokka, filozofia de design a mărcii Opel de a îmbina
„măiestria sculpturală cu precizia germană” găseşte o nouă expresie într-un SUV
compact. Modelul Opel Mokka afişează o atitudine îndrăzneață cu
trăsături elegante şi sculptate, menținându-și în același timp
caracterul sportiv prin liniile atletice şi puternice ale caroseriei. Grila
frontală pronunţată, armătura barelor de protecţie şi pasajele roţilor sunt
accentuate de „tăişul” lateral caracteristic mărcii Opel care se extinde în
sus, spre partea din spate a caroseriei. Caracterul sportiv şi atletic al
modelului Mokka este întărit și de garda la sol mai ridicată a acestuia, care îl face adecvat pentru
conducerea pe drumuri acoperite de pietriş, precum şi de ecartamentul său de
1.540 mm.
Interiorul noului Mokka este, de asemenea, tipic pentru marca Opel.
Elementele de design sculpturale se remarcă prin forma de aripă a panoului de
instrumente, specifică mărcii Opel, şi suprafeţele portierelor sculptate cu
măiestrie. Valorile caracteristice mărcii Opel, precum flexibilitatea şi
funcţionalitatea orientată către utilizator sunt, de asemenea, vizibile la
interior: de la cele două torpedouri din panoul de instrumente, consola
centrală cu compartiment de depozitare închis şi până la buzunarele inferioare
adânci integrate în portierele faţă şi spate. Cu un volum de încărcare de maxim
1.372 litri şi până la 19 spaţii de depozitare, nevoile de funcţionalitate ale
unei familii au fost îndeplinite.
Cu aceste calităţi, modelul Opel Mokka satisface toate cerinţele vieţii
cotidiene şi este adecvat şi pentru activităţile din week-end. Fiind un model
SUV subcompact, acesta este în elementul său atât în spaţiul urban, cât şi în
afara lui. Conform cercetărilor, clienţii tipici pentru modelul Mokka sunt
persoane între două vârste şi au un stil de viaţă foarte activ, în care
recreerea joacă un rol extrem de important. Din acest motiv, modelul Mokka, cu
numeroasele sale accesorii opţionale şi tehnologii Opel exclusiviste, precum
camera video frontală Opel Eye sau suportul pentru biciclete FlexFix, este
perfect pentru cei care îşi doresc un echilibru între programul încărcat şi
activităţile de recreere. Cu aspectul de SUV deschizător de drumuri, modelul
Opel Mokka este extrem de atrăgător pentru noii clienţi.
0 comentarii