Gradele de
pe noua etichetă UE pentru anvelope nu sunt relevante pentru toate anvelopele.
Goodyear
Dunlop sfătuieşte operatorii de vehicule comerciale să caute informaţii dincolo
de cele furnizate de noua etichetă UE pentru anvelope atunci când doresc să
achiziţioneze anvelope de iarnă. În timp ce eficienţa consumului de carburant
şi aderenţa pe carosabil umed, indicate şi pe noua etichetă UE pentru anvelope,
se numără printre cele mai importante arii de performanţă pentru operatorii de
camioane pentru transport pe distanţă lungă, acestea sunt printre cele mai
puţin relevante criterii pentru performanţa unei anvelope în condiţii de iarnă.
Aderenţa şi tracţiunea pe zăpadă şi gheaţă, împreună cu kilometrajul, sunt
priorităţile cheie pentru anvelopele de iarnă, dar nu sunt prezente pe această
etichetă. Într-un studiu recent realizat de Goodyear Dunlop, derulat în ţările
nordice, aproape toţi operatorii au pus tracţiunea pe zăpadă afânată şi
tracţiunea pe zăpadă bătătorită ca fiind cele mai importante două criterii de
performanţă pentru o anvelopă de iarnă.[1]
Anvelopele
dezvoltate pentru a fi utilizate în condiţiile reci de iarnă, cu carosabile
alunecoase necesită un set diferit de criterii de performanţă decât cel necesar
pentru alte tipuri de condiţii. Aici, cele care contează sunt aderenţa şi
tracţiunea, în special în condiţii de drum acoperit cu gheaţă şi zăpadă,
acestea fiind cele mai importante criterii şi sunt doar două din cele 50 de
criterii diferite pe care Goodyear Dunlop le ia în considerare atunci când
dezvoltă anvelope pentru vehicule comerciale. Kilometrajul este, de asemenea,
un criteriu foarte relevant pentru toate tipurile de anvelope pentru vehicule
operaţionale. Goodyear Dunlop prioritizează anumite arii de performanţă în
acord cu cele mai relevante criterii pentru fiecare tip de operațiune în parte.
“Noi
dezvoltăm anvelope pentru a veni în întâmpinarea nevoilor clientului şi pentru
a le oferi o gamă largă de aplicaţii, fiecare pentru un set diferit şi
particular de cereri care trebuie satisfăcute,” a declarat Boris
Stevanovic, Marketing Director Truck Tires, Goodyear Dunlop EMEA. “Când îşi fac ultimele calcule, clienţii
noştri caută cele mai mici costuri posibile pentru întreaga durată de viaţă a
operaţiunii, cu niciun compromis pentru siguranţă şi cu un impact minim pentru
mediul înconjurător. Scopul nostru este să realizăm acest lucru dacă este
posibil, dar modul în care o vom face variază în funcţie de tipul de operaţiune
în care anvelopele vor fi folosite.”
Criteriile de performanţă ale Goodyear
Dunlop
Criteriile de
pe noua etichetă UE pentru anvelope acoperă doar trei aspecte ale performanţei
unei anvelope: eficienţa consumului de carburant, aderenţa pe carosabil umed şi
nivelul zgomotului exterior. Aceste criterii variază ca importanţă în funcţie
de tipul operaţiunilor pe care le realizează vehiculele. În funcţie de poziţia
anvelopei şi de aplicaţia specifică pentru care a fost proiectată, alte
criterii de performanţă pot fi la fel de importante şi chiar mai importante
pentru aceasta decât cele de pe noua etichetă UE pentru anvelope. Anumite
criterii de pe etichetă pot fi influenţate negativ doar pentru că anvelopa a
fost optimizată pentru o aplicaţie particulară. Goodyear Dunlop prioritizează
atributele de performanţă ale anvelopelor sale în acord cu tipul de operaţiune
pentru care anvelopa este destinată.
Operaţiunile pentru transport pe
distanţă lungă implică în principal transportul de bunuri cu un
camion şi un trailer pe distanţe lungi, rulând pe drumuri întinse şi cu viteză
constantă, iar numărul şi gradul de dificultate al virajelor sunt limitate.
Rezistenţa scăzută la rulare şi aderenţa pe carosabil umed sunt printre
criteriile de performanţă de top atât pentru Goodyear Dunlop cât şi pentru
operatorii de astfel de vehicule, astfel încât în acest punct noua etichetă UE
pentru anvelope este extrem de relevantă.
Transportul regional şi distribuţia au loc pe
distanţe medii şi lungi şi implică frecvent oprirea şi rularea în trafic.
Drumurile urbane înseamnă o expunere constantă la forţa laterală şi la
eroziune, la rularea pe suprafeţe de drum uzate şi deteriorate inegal. Acest
tip de operaţiune implică o varietate largă de configuraţii ale vehiculului.
Goodyear Dunlop pune nivelul ridicat al kilometrajului, capacitatea de a rula
bine în orice sezon şi nivelul ridicat al rezistenţei la deteriorare ca primele
trei criterii, acestea fiind urmate, ca importanţă, de aderenţa pe carosabil
umed şi eficienţa consumului de carburant. Aceasta înseamnă că durata lungă de
viaţă a anvelopei (incluzând aici şi reşaparea) şi performanţa bună de-a lungul
anului întâlnesc cele mai importante nevoi ale operatorilor, consumul de
carburant rămânând şi el un criteriu încă extrem de relevant.
Vehiculele
pentru servicii mixte şi construcţii variază în configuraţie şi operează
în general pe distanţe medii şi scurte, 10% din aceste distanţe fiind acoperite
pe drumuri de tip off road, ce implică condiţii de drum severe. Abilitatea de a
conduce pe suprafeţe line şi durata de viaţă lungă a anvelopei sunt esenţiale
pentru anvelopele utilizate pe vehicule precum basculante şi betoniere. De
aceea aici sunt importante: tracţiuneam off-road,
capacitatea anvelopelor de a fi reşapate şi kilometrajul. Aici Eficienţa
Consumului de Combustibil şi elemente ce ţin de Nivelul de Zgomot ce se află
printre criteriile de pe noua etichetă UE sunt mai puţin relevante, în timp ce
Aderenţa pe Carosabil Umed este relevantă pentru acest tip de vehicule.
Operaţiunile municipale şi urbane implică
oprirea constantă şi rularea la viteze mici şi medii. Curbarea flancurilor şi expunerea la forţele
laterale este frecventă. În multe cazuri o forţă foarte mare este necesară
aici, în special în cazul vehiculelor hibride, vehiculele municipale
experimentează o mare varietate de condiţii de încărcare. Kilometrajul şi
rezistenţa la deteriorare sunt principalele calităţi ale anvelopelor
municipale, împreună cu aderenţa pe carosabil umed şi cu capacitatea de
reşapare. Nivelul zgomotului exterior este, de asemenea, important pentru
mediul urban şi pentru pasagerii aflaţi în vehiculele serviciului public. În
acest caz, numai aderenţa pe carosabil umed şi nivelul zgomotului exterior, de
pe noua etichetă UE, sunt relevante pentru anvelope.
Transportul
în condiţii de iarnă implică posibilitatea de a rula
în condiţii de drum cu o aderenţă extrem de scăzută. Condiţiile de drum se
schimbă adesea între umezeală, drum uscat, zăpadă şi gheaţă, şi pot fi
implicate toate tipurile de vehicule. Tracţiunea şi aderenţa pe zăpadă şi
gheaţă sunt principalele priorităţi pentru performanţa anvelopelor de iarnă: pentru
a menţine vehiculele în mişcare şi pentru a păstra siguranţa în trafic. Capacitatea
de reşapare, aderenţa pe carosabil umed şi kilometrajul sunt, de asemenea,
relevante. Deşi eficienţa consumului de carburant este un aspect important,
tracţiunea bună în condiţii de iarnă are o mai mare importanţă în acest caz.
Despre Goodyear Dunlop
Goodyear este
una din cele mai mari companii
producătoare de anvelope din lume. Are aproximativ 72.000 de angajaţi şi îşi
fabrică produsele în 53 de unităţi de producţie în 22 de ţări peste tot în
lume. In cele două centre ale sale pentru inovare din Akron, Ohio şi
Colmar-Berg, Luxemburg se depun eforturi continue pentru dezvoltarea de produse
şi servicii de ultimă generaţie care să stabilească noi standarde tehnologice
şi de performanţă în industrie.
Gama de
anvelope a Goodyear Dunlop Europa pentru vehicule comerciale, autobuze şi
remorci include peste 400 de anvelope diferite acoperind 55 de dimensiuni.
Mulţi dintre producătorii de vehicule comerciale de top din lume aleg ca
Echipare Originală anvelopele Goodyear, incluzând aici DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz,
Renault Trucks, Scania şi Volvo. Goodyear furnizează, de asemenea, anvelope
pentru toţi producătorii importanţi de remorci. Cu sistemul Fleet First, care
include reţeaua de service TruckForce, asistenţa rutieră ServiceLine 24h,
Sistemul de Mobilitate şi de Internet FleetOnlineSolutions, dar şi tehnologiile
pentru Reşapare de la Goodyear, Goodyear asigură cea mai largă gamă de servicii
dedicate service-ului din industrie.
Sursa:
Izabella Ghita, PR Managing Partner
[1] Peste 500 de operatori de vehicule comerciale din Danemarca, Finlanda,
Norvegia şi Suedia au luat parte la un studiu extins realizat de Goodyear care
a vizat direct anvelopele şi performanţa acestora. Aici, performanţele
anvelopelor de iarnă au fost în mod copleşitor prioritatea numărul unu pentru 89%
până la 95% dintre operatori. Cei din Finlanda, Novegia şi Suedia au plasat
performanţa bună în condiţii de iarnă ca cel „mai important” criteriu. În
Danemarca, cu clima sa mai temperată, procentul operatorilor interesaţi de buna
perfomanţă a unei anvelope de iarnă a fost de peste 50%. Cele mai importante
două criterii pentru o anvelopă de iarnă au fost, în toate aceste ţări,
tracţiunea pe zăpadă afânată şi tracţiunea pe zăpadă bătătorită, afirmaţie
susţinută în proporţie de aproape 100%. Pe
de altă parte rezistenţa scăzută la rulare s-a aflat printre ultimele
priorităţi în toate cazurile. Studiul a fost realizat de GFK în numele Goodyear
Dunlop în perioada martie-aprilie 2012.
0 comentarii