Goodyear Dunlop
Gradele de pe noua etichetă UE pentru anvelope nu sunt relevante pentru toate anvelopele.

Goodyear Dunlop sfătuieşte operatorii de vehicule comerciale să caute informaţii dincolo de cele furnizate de noua etichetă UE pentru anvelope atunci când doresc să achiziţioneze anvelope de iarnă. În timp ce eficienţa consumului de carburant şi aderenţa pe carosabil umed, indicate şi pe noua etichetă UE pentru anvelope, se numără printre cele mai importante arii de performanţă pentru operatorii de camioane pentru transport pe distanţă lungă, acestea sunt printre cele mai puţin relevante criterii pentru performanţa unei anvelope în condiţii de iarnă. Aderenţa şi tracţiunea pe zăpadă şi gheaţă, împreună cu kilometrajul, sunt priorităţile cheie pentru anvelopele de iarnă, dar nu sunt prezente pe această etichetă. Într-un studiu recent realizat de Goodyear Dunlop, derulat în ţările nordice, aproape toţi operatorii au pus tracţiunea pe zăpadă afânată şi tracţiunea pe zăpadă bătătorită ca fiind cele mai importante două criterii de performanţă pentru o anvelopă de iarnă.[1]

Anvelopele dezvoltate pentru a fi utilizate în condiţiile reci de iarnă, cu carosabile alunecoase necesită un set diferit de criterii de performanţă decât cel necesar pentru alte tipuri de condiţii. Aici, cele care contează sunt aderenţa şi tracţiunea, în special în condiţii de drum acoperit cu gheaţă şi zăpadă, acestea fiind cele mai importante criterii şi sunt doar două din cele 50 de criterii diferite pe care Goodyear Dunlop le ia în considerare atunci când dezvoltă anvelope pentru vehicule comerciale. Kilometrajul este, de asemenea, un criteriu foarte relevant pentru toate tipurile de anvelope pentru vehicule operaţionale. Goodyear Dunlop prioritizează anumite arii de performanţă în acord cu cele mai relevante criterii pentru fiecare tip de operațiune în parte.

Noi dezvoltăm anvelope pentru a veni în întâmpinarea nevoilor clientului şi pentru a le oferi o gamă largă de aplicaţii, fiecare pentru un set diferit şi particular de cereri care trebuie satisfăcute,” a declarat Boris Stevanovic, Marketing Director Truck Tires, Goodyear Dunlop EMEA.  “Când îşi fac ultimele calcule, clienţii noştri caută cele mai mici costuri posibile pentru întreaga durată de viaţă a operaţiunii, cu niciun compromis pentru siguranţă şi cu un impact minim pentru mediul înconjurător. Scopul nostru este să realizăm acest lucru dacă este posibil, dar modul în care o vom face variază în funcţie de tipul de operaţiune în care anvelopele vor fi folosite.”

Criteriile de performanţă ale Goodyear Dunlop
Criteriile de pe noua etichetă UE pentru anvelope acoperă doar trei aspecte ale performanţei unei anvelope: eficienţa consumului de carburant, aderenţa pe carosabil umed şi nivelul zgomotului exterior. Aceste criterii variază ca importanţă în funcţie de tipul operaţiunilor pe care le realizează vehiculele. În funcţie de poziţia anvelopei şi de aplicaţia specifică pentru care a fost proiectată, alte criterii de performanţă pot fi la fel de importante şi chiar mai importante pentru aceasta decât cele de pe noua etichetă UE pentru anvelope. Anumite criterii de pe etichetă pot fi influenţate negativ doar pentru că anvelopa a fost optimizată pentru o aplicaţie particulară. Goodyear Dunlop prioritizează atributele de performanţă ale anvelopelor sale în acord cu tipul de operaţiune pentru care anvelopa este destinată. 

Operaţiunile pentru transport pe distanţă lungă implică în principal transportul de bunuri cu un camion şi un trailer pe distanţe lungi, rulând pe drumuri întinse şi cu viteză constantă, iar numărul şi gradul de dificultate al virajelor sunt limitate. Rezistenţa scăzută la rulare şi aderenţa pe carosabil umed sunt printre criteriile de performanţă de top atât pentru Goodyear Dunlop cât şi pentru operatorii de astfel de vehicule, astfel încât în acest punct noua etichetă UE pentru anvelope este extrem de relevantă.

Transportul regional şi distribuţia au loc pe distanţe medii şi lungi şi implică frecvent oprirea şi rularea în trafic. Drumurile urbane înseamnă o expunere constantă la forţa laterală şi la eroziune, la rularea pe suprafeţe de drum uzate şi deteriorate inegal. Acest tip de operaţiune implică o varietate largă de configuraţii ale vehiculului. Goodyear Dunlop pune nivelul ridicat al kilometrajului, capacitatea de a rula bine în orice sezon şi nivelul ridicat al rezistenţei la deteriorare ca primele trei criterii, acestea fiind urmate, ca importanţă, de aderenţa pe carosabil umed şi eficienţa consumului de carburant. Aceasta înseamnă că durata lungă de viaţă a anvelopei (incluzând aici şi reşaparea) şi performanţa bună de-a lungul anului întâlnesc cele mai importante nevoi ale operatorilor, consumul de carburant rămânând şi el un criteriu încă extrem de relevant.

Vehiculele pentru servicii mixte şi construcţii variază în configuraţie şi operează în general pe distanţe medii şi scurte, 10% din aceste distanţe fiind acoperite pe drumuri de tip off road, ce implică condiţii de drum severe. Abilitatea de a conduce pe suprafeţe line şi durata de viaţă lungă a anvelopei sunt esenţiale pentru anvelopele utilizate pe vehicule precum basculante şi betoniere. De aceea aici sunt importante: tracţiuneam off-road, capacitatea anvelopelor de a fi reşapate şi kilometrajul. Aici Eficienţa Consumului de Combustibil şi elemente ce ţin de Nivelul de Zgomot ce se află printre criteriile de pe noua etichetă UE sunt mai puţin relevante, în timp ce Aderenţa pe Carosabil Umed este relevantă pentru acest tip de vehicule.

Operaţiunile municipale şi urbane implică oprirea constantă şi rularea la viteze mici şi medii.  Curbarea flancurilor şi expunerea la forţele laterale este frecventă. În multe cazuri o forţă foarte mare este necesară aici, în special în cazul vehiculelor hibride, vehiculele municipale experimentează o mare varietate de condiţii de încărcare. Kilometrajul şi rezistenţa la deteriorare sunt principalele calităţi ale anvelopelor municipale, împreună cu aderenţa pe carosabil umed şi cu capacitatea de reşapare. Nivelul zgomotului exterior este, de asemenea, important pentru mediul urban şi pentru pasagerii aflaţi în vehiculele serviciului public. În acest caz, numai aderenţa pe carosabil umed şi nivelul zgomotului exterior, de pe noua etichetă UE, sunt relevante pentru anvelope.

 Transportul în condiţii de iarnă implică posibilitatea de a rula în condiţii de drum cu o aderenţă extrem de scăzută. Condiţiile de drum se schimbă adesea între umezeală, drum uscat, zăpadă şi gheaţă, şi pot fi implicate toate tipurile de vehicule. Tracţiunea şi aderenţa pe zăpadă şi gheaţă sunt principalele priorităţi pentru performanţa anvelopelor de iarnă: pentru a menţine vehiculele în mişcare şi pentru a păstra siguranţa în trafic. Capacitatea de reşapare, aderenţa pe carosabil umed şi kilometrajul sunt, de asemenea, relevante. Deşi eficienţa consumului de carburant este un aspect important, tracţiunea bună în condiţii de iarnă are o mai mare importanţă în acest caz.

Despre Goodyear Dunlop
Goodyear este una  din cele mai mari companii producătoare de anvelope din lume. Are aproximativ 72.000 de angajaţi şi îşi fabrică produsele în 53 de unităţi de producţie în 22 de ţări peste tot în lume. In cele două centre ale sale pentru inovare din Akron, Ohio şi Colmar-Berg, Luxemburg se depun eforturi continue pentru dezvoltarea de produse şi servicii de ultimă generaţie care să stabilească noi standarde tehnologice şi de performanţă în industrie.

Gama de anvelope a Goodyear Dunlop Europa pentru vehicule comerciale, autobuze şi remorci include peste 400 de anvelope diferite acoperind 55 de dimensiuni. Mulţi dintre producătorii de vehicule comerciale de top din lume aleg ca Echipare Originală anvelopele Goodyear, incluzând aici DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania şi Volvo. Goodyear furnizează, de asemenea, anvelope pentru toţi producătorii importanţi de remorci. Cu sistemul Fleet First, care include reţeaua de service TruckForce, asistenţa rutieră ServiceLine 24h, Sistemul de Mobilitate şi de Internet FleetOnlineSolutions, dar şi tehnologiile pentru Reşapare de la Goodyear, Goodyear asigură cea mai largă gamă de servicii dedicate service-ului din industrie.

Sursa: Izabella Ghita, PR Managing Partner


[1] Peste 500 de operatori de vehicule comerciale din Danemarca, Finlanda, Norvegia şi Suedia au luat parte la un studiu extins realizat de Goodyear care a vizat direct anvelopele şi performanţa acestora. Aici, performanţele anvelopelor de iarnă au fost în mod copleşitor prioritatea numărul unu pentru 89% până la 95% dintre operatori. Cei din Finlanda, Novegia şi Suedia au plasat performanţa bună în condiţii de iarnă ca cel „mai important” criteriu. În Danemarca, cu clima sa mai temperată, procentul operatorilor interesaţi de buna perfomanţă a unei anvelope de iarnă a fost de peste 50%. Cele mai importante două criterii pentru o anvelopă de iarnă au fost, în toate aceste ţări, tracţiunea pe zăpadă afânată şi tracţiunea pe zăpadă bătătorită, afirmaţie susţinută în proporţie de aproape 100%.  Pe de altă parte rezistenţa scăzută la rulare s-a aflat printre ultimele priorităţi în toate cazurile. Studiul a fost realizat de GFK în numele Goodyear Dunlop în perioada martie-aprilie 2012.
Distribuie:
AUTOVITAL

AUTOVITAL

Autovital.ro este un blog auto cu știri auto, informații auto, documentații auto și multe altele, toate din nemărginitul univers auto! Haideți să îl descoperim împreună!

0 comentarii