Livrările au crescut
cu 3,3 procente, la 83.900 de unități în septembrie 2012.
În primele nouă luni
ale anului 2012, ŠKODA a înregistrat o creștere cu 7,9 procente.
Cota de piață
ŠKODA în Europa de Vest a crescut.
Mladá Boleslav. ŠKODA AUTO a continuat pe traiectoria ascendentă și
în septembrie 2012. De la an la an, livrările ŠKODA către clienți
au crescut cu 3,3 procente, ajungând la circa 83.900 de unități.
Între ianuarie și septembrie 2012, livrările mărcii au
crescut cu 7,9 procente faţă de anul precedent. În total, ŠKODA a livrat
717.200 automobile către clienții săi până la finalul lunii septembrie 2012 (din ianuarie până în
septembrie 2011: 664.800).
“ŠKODA a reușit să crească și mai mult în septembrie 2012, în ciuda unui mediu din ce în ce mai
dificil,” declară Werner Eichhorn, membru în consiliul de administrație ŠKODA, responsabil
pentru distribuţie și marketing. “Situația rămâne dificilă, în special pe unele piețe din Europa.
Ne-am menținut pe poziții și ne-am mărit cota de piață. Așteptăm să
prindem avânt în lunile următoare, odată cu lansarea pe piață a noii
ŠKODA Rapid, începând cu luna octombrie 2012,” declară Eichhorn.
În Europa de Vest, ŠKODA a avut de suferit de pe urma
scăderii pieței, dar a avut performanțe mai bune decât nivelul
general, livrând un total de 33.700 de mașini în septembrie 2012
(septembrie 2011: 35.200). Cota de piață ŠKODA a crescut de la
2,8 procente, la peste 3 procente în primele nouă luni ale acestui an. Marca a
dovedit că este foarte puternică, în special în Germania, cea mai mare piață a sa din
Europa, unde a crescut cu 9,2 procente, la circa 13.700 unități vândute,
reușind să depășească problemele de pe o piață aflată în general
într-un declin puternic. În Marea Britanie, cea de-a doua piață a mărcii,
ca mărime, din Europa de Vest, ŠKODA a vândut circa 7.300 de unități (un plus de
1,1 procente), obținând cea de-a doua performanță în vânzări de acolo,
din istoria companiei.
Și în Europa
de Est, ŠKODA a depășit nivelul de performanțe al pieței în septembrie 2012. Livrările au crescut cu 22,7 procente, la 11.700
unităţi (septembrie 2011: 9.500), ceea ce face ca ritmul de creștere al
companiei ŠKODA să fie de trei ori mai rapid decât cel general al pieței din Europa
de Est (cu o prognoză de 7,2 procente). Cota de piață a mărcii în
Europa de Est a crescut de la 3,4, la peste 4 procente în primele nouă luni ale
anului 2012. În Rusia, cea mai mare piață din regiune, ŠKODA a
înregistrat un plus de 35,1 procente, comercializând 8.800 de automobile
(septembrie 2011: 6.500) și depășind performanțele pieței de peste trei ori.
În Europa Centrală, ŠKODA a vândut 9.300 de automobile în
septembrie 2012 (septembrie 2011: 10.400). Piața Europei Centrale a fost
mai slabă față de perioada similară a anului trecut, înregistrând un declin de 4,4
procente. Pe piața de origine din Republica Cehă, ŠKODA a livrat peste 4.600
de mașini clienților săi în septembrie 2012 (septembrie 2011: 5.100), ceea ce
corespunde unei cote de piață de circa 37 de procente. În primele nouă luni din 2012, livrările
ŠKODA au crescut în Europa Centrală la 94.000, ceea ce reprezintă o creștere de la an
la an cu 3 procente, și o creștere a cotei de piață a mărcii în această regiune de la 18,4 la 18,8 procente, în aceeași perioadă.
ŠKODA a înregistrat creșteri și pe piața din China, livrările notând un plus de 6,6 procente, la 22.500 de unităţi, în
septembrie 2012 (septembrie 2011: 21.100), ceea ce reprezintă cea mai bună
cifră lunară de când ŠKODA a demarat vânzările în China.
ŠKODA a avansat în continuare şi în India, în septembrie 2012,
livrările crescând cu 18,3 procente la peste 2.600 de autovehicule (septembrie
2011: 2.200). În primele nouă luni ale anului 2012, livrările ŠKODA în India au
crescut cu 32,9 procente, la 28.100, ceea ce înseamnă că marca a depășit de aproape
trei ori performanțele generale ale pieței, având în vedere că prognoza de dezvoltare a pieței pentru
aceeași perioadă este de numai 11,2 procente.
Livrările mărcii
ŠKODA la clienți, în septembrie 2012 (cifrele
reprezintă unități, sunt rotunjite, prezentate pe model;
+/- în procente faţă de anul precedent):
ŠKODA Octavia (35.800; -2,1%)
ŠKODA Fabia (18.900; -22,0%)
ŠKODA Superb (10.700; +4,2%)
ŠKODA Yeti (8.400; +29,9%)
ŠKODA Roomster (3.500; -1,1%)
ŠKODA Rapid India (comercializată doar în India: 1.500; model nou)
ŠKODA Citigo (comercializată doar în Europa: 4.900; model nou)
Sursa: Skoda Romania
0 comentarii