Hockenheim (Germania).
Un vis devenit realitate: cea de-a patra
victorie a sezonului, reuşită la comenzile BMW Bank M3 DTM în cea de-a zecea şi
ultima cursă DTM a anului, i-a permis lui Bruno Spengler (Canada) să câştige
titlul piloţilor şi să încununeze un sezon remarcabil de revenire pentru BMW
Motorsport. De asemenea, BMW a cucerit titlul constructorilor la Hockenheim
(Germania), în timp ce BMW Team Schnitzer a încheiat stagiunea în fruntea
ierarhiei echipelor după o finală dramatică. Augusto Farfus (Brazilia), care a
pornit din pole position, a încheiat pe locul al treilea în etapa finală. Gary
Paffett (Marea Britanie, Mercedes), care era liderul clasamentului general înaintea
acestei curse, a terminat pe locul al doilea într-o luptă tensionată care s-a
desfăşurat pe întreaga cursă.
Alături de Spengler, Dirk Werner (Germania, E-Postbrief BMW M3 DTM) s-a
clasat pe locul al cincilea, aducând şi el zece puncte preţioase pentru gruparea
condusă de Charly Lamm (Germania). Andy Priaulx (Marea Britanie, Crowne Plaza
Hotels BMW M3 DTM) şi Joey Hand (SUA, Samsung BMW M3 DTM) au acumulat şi ei
puncte pentru clasările pe poziţiile a şaptea, respectiv a opta. Datorită
acestor performanţe, ei au avu un rol important în propulsarea BMW de pe locul
al treilea până pe primul loc în clasamentul constructorilor. Martin Tomczyk
(Germania, BMW M Performance Parts M3 DTM) s-a clasat pe locul al 14-lea, după
ce maşina lui a fost afectată în prima parte a cursei.
Într-o finală remarcabilă, Spengler a reuşit să-l depăşească pe Paffett
în clasamentul general din Deutsche Tourenwagen Masters. Un start magnific i-a
permis canadianului să treacă la conducerea cursei în primul tur, după care a
reuşit să se îndepărteze de plutonul urmăritor - o misiune uşurată şi de pit
stopurile excelente realizate de BMW Team Schnitzer. Paffett a redus deficitul
faţă de Spengler după cea de-a doua oprire la standuri, dar nu a putut să-l
prindă şi să-l depăşească pe noul campion, care a dovedit un psihic
extraordinar în finala stagiunii. Spengler a încheiat sezonul cu 149 de puncte,
cu patru mai multe decât Paffett.
După Volker Strycek (Germania, 1984), Eric van de Poele (Belgia, 1987)
şi Roberto Ravaglia (Italia, 1989), Spengler este cel de-al patrulea pilot care
cucereşte titlul DTM într-un model BMW. După un sezon teribil, BMW Team
Schnitzer a triumfat în competiţia echipelor, cu un total de 178 de puncte.
În întrecerea constructorilor, BMW a încheiat sezonul de revenire în
DTM în fruntea clasamentului, cu 346 de puncte. Spengler, Farfus, Werner,
Priaulx şi Hand au terminat etapa de la Hockenheim în zona punctelor - prima
dată când cinci piloţi BMW se clasează în Top 10. Împreună, ei au acumulat 60
de puncte - suficient pentru a asigura titlul constructorilor, în ciuda
faptului că BMW a avut doar şase piloţi, pe când ceilalţi doi constructori au
înscris câte opt maşini.
BMW Motorsport poate privi cu mândrie la sezonul DTM, în care cele trei
echipe şi cei şase piloţi au depăşit orice aşteptări cu BMW M3 DTM. Asemenea
lui Spengler, care anterior se impusese în etapele de la Lausitzring
(Germania), Nürburgring (Germania) şi Oschersleben (Germania), Farfus şi-a
trecut şi el numele pe lista învingătorilor BMW, în etapa de la Valencia
(Spania). De asemenea, BMW a reuşit alte şapte clasări pe podium, cinci pole
position şi două tururi rapide. Toţi cei şase piloţi BMW au obţinut puncte de
cel puţin două ori de-a lungul sezonului, toate cele trei echipe reuşind
clasări pe podium. BMW Team Schnitzer a totalizat şase podiumuri, în timp ce
BMW Team RMG şi BMW Team RBM au bifat câte trei clasări în Top 3.
Spengler a fost cel mai eficient pilot al sezonului, înregistrând o
medie de 18,6 puncte per cursă terminată. Cu 57,7 puncte per etapă, cei şase
piloţi BMW au marcat în medie cu 16 puncte mai mult decât cei opt piloţi
Mercedes sau cei opt echipieri Audi.
Prin câştigarea titlului 2012, BMW M3 dovedeşte încă o dată că se simte
ca acasă în DTM. Până în prezent, cel mai de succes model de turisme din toate
timpurile are 46 de victorii DTM în palmares. Asemenea lui Spengler în acest
sezon, van de Poele (1987) şi Ravaglia (1989) au fost şi ei piloţi ai acestui
model BMW când au cucerit titlurile DTM.
Jens Marquardt
(director BMW Motorsport):
"Senzaţional. Minunat. Incredibil. Încă nu-mi vine a crede tot ce
s-a întâmplat aici. Pentru câştigarea titlurilor la piloţi şi echipe, Bruno
Spengler şi BMW Team Schnitzer merită toate felicitările noastre. Este o zi
fantastică pentru toţi cei de la BMW Motorsport. Ne-am întors în DTM după o
pauză de aproape 20 de ani şi am vrut să fim competitivi cât mai curând
posibil. Acum suntem la Hockenheim şi vorbim de câştigarea tuturor celor trei
titluri în sezonul de revenire. Astăzi, BMW Motorsport a scris un nou capitol
în istoria motorsportului. Sunt nespus de mândru de această echipă. Cu
siguranţă va fi o noapte foarte lungă."
Clasamentul
piloţilor:
1. Bruno Spengler
149p; 2. Gary Paffett 145p; 3. Jamie Green
121p; 4. Mike Rockenfeller 85p; 5. Edoardo Mortara 82p; 6. Mattias Ekström 81p; 7.
Augusto Farfus 69p; 8. Martin Tomczyk 69p; 9. Dirk Werner 29p; 10. Adrien
Tambay 28p; 11. Filipe Albuquerque 26p; 12. Christian Vietoris 25p; 13.
Andy Priaulx 24p; 14. Timo Scheider 19p; 15. David Coulthard 14p; 16.
Robert Wickens 14p; 17. Ralf Schumacher 10p; 18. Miguel Molina 8p; 19. Rahel
Frey 6p; 20. Joey Hand 2p.
Clasamentul
echipelor:
1. BMW Team Schnitzer
(Spengler/Werner) 178p; 2. THOMAS SABO /
Mercedes-Benz Bank AMG (Paffett/Vietoris) 170p; 3. Mercedes AMG (Green/R.
Schumcher) 131p; 4. Audi Sport Team Rosberg (Mortara/Albuquerque) 108p; 5. Audi
Sport Team Abt Sportsline (Ekström/Scheider) 100p; 6. BMW Team RBM
(Priaulx/Farfus) 93p; 7. Audi Sport Team Phoenix (Rockenfeller/Molina) 93p; 8.
BMW Team RMG (Tomczyk/Hand) 75p; 9. ABT Sportsline (Frey/Tambay) 34p;
10. DHL Paket / stern Mercedes AMG (Coulthard/Wickens) 28p.
Clasamentul
constructorilor:
1. BMW 346p; 2. Audi 335p; 3. Mercedes-Benz 329p.
Sursa: BMW Romania
0 comentarii