Silviu Raicea - Director Comercial |
Daca pionierii acestui tip de combustibil au fost in anii 80 olandezii si italienii, microbul s-a raspandit in timp si in celelalte state ale Uniunii Europene. Franta, Polonia, Germania sau Grecia au trecut deja printr-un proces de consolidare a infrastructurii de statii auto GPL si in acest moment se afla in plin sezon de conversie a parcului auto pe GPL. Nici Romania si Bulgaria nu stau rau in acest moment la numarul de conversii insa trebuie sa lucram la capitolul incredere a consumatorului: inca nu se stie de aparitia noilor Kituri GPL dedicate cu injectie multipunct sau injectie directa cu injectoare si electronica proprie care sunt capabile sa echipeze ultimele modele de autoturisme astfel incat acestea sa functioneze la fel ca si pe benzina, fara pierderi de putere.
In piata auto Europeana au fost si sunt zvonuri si discutii
despre o trecere brusca la functionarea autoturismelor in sistem electric sau
hybrid insa toate acestea au ramas doar SF-uri. Instalatiile auto GPL vor
ramane si pentru urmatorii 15-20 ani o solutie de reducere a costurilor pentru
cei care circula mult, deoarece resursele de GPL nu sunt consumate la nivelul
productiei actuale, pretul acestuia este constant la jumatatea pretului
benzinei si nu exista nici un fel de infrastructura pentru autoturismele electrice
si nici tehnologie care sa creasca autonomia acestora mai mult de 100 Km.
Solutia instalarii unui Kit GPL dedicat este economica nu numai din
considerentul ca GPL este cu 50% mai ieftin decat benzina, este totodata si o
investitie minima care poate fi usor de recuperat, pretul unui Kit GPL dedicat
pentru un autoturism obisnuit in 4 cilindrii porneste de la 2500 de lei si
poate ajunge pana la 8500 pentru autoturisme de lux cu motoare in 6 sau 8
cilindrii.
Sursa: Silviu Raicea, Director Comercial AGR Autogas Group
0 comentarii