Debutantul brazilian
la Valencia (Spania): pilot al BMW Team RBM, Augusto Farfus a obţinut prima sa
victorie în DTM pe "Circuit de la Comunitat". În vârstă de 29 de ani
şi aflat la comenzile Castrol EDGE BMW M3 DTM, Augusto a trecut linia de sosire
cu un avans de 8,406 secunde faţă de Adrien Tambay (Franţa, Audi), devenind astfel
primul brazilian din istoria DTM care a urcat pe cea mai înaltă treaptă a
podiumului. Anterior, el a obţinut şi primul pole position din carieră în
această competiţie.
Farfus nu a fost singurul pilot BMW care a avut motive de bucurie la
finalul celor 46 de tururi palpitante de la Valencia. După ce a avut de ispăşit
o penalizare "drive-through" în turul al şaselea pentru un start
anticipat, Bruno Spengler (Canada) a avut o evoluţie de excepţie în pluton,
urcând de pe locul al 12-lea până pe al şaselea. Andy Priaulx (Marea Britanie,
Crowne Plaza Hotels BMW M3 DTM) şi Dirk Werner (Germania, E-POSTBRIEF BMW M3
DTM) au acumulat şi ei puncte, după ce au terminat pe locurile al optulea,
respectiv al nouălea. Aceasta a fost prima cursă după etapa de la Norisring
(Germania) în care BMW Motorsport a încheiat cu patru piloţi în Top 10. În
plus, Spengler a stabilit şi cel mai bun timp pe un tur - 1:27,116.
BMW Team RMG a avut parte de o cursă dezamăgitoare: Martin Tomczyk
(Germania) a fost obligat să abandoneze imediat după start, după ce maşina lui,
BMW M Performance Parts M3 DTM, a suferit daune - chiar dacă nu a fost vina
campionului en-titre - în incidentele petrecute în primele viraje. Coechipierul
său, Joey Hand (SUA, Samsung BMW M3 DTM), a abandonat în turul 44, după ce
maşina lui a fost lovită şi afectată de cea a unui adversar în partea de
început a întrecerii.
Triumful lui Farfus în Spania a subliniat, cât se poate de clar,
talentul de care a dat dovadă încă de la debutul în DTM. Când se va prezenta la
finala de la Hockenheim (Germania), el are garantat statutul de cel mai de
succes debutant al anului. Prima clasare pe podium a lui Farfus s-a datorat
locului al treilea reuşit la Lausitzring (Germania). Până acum, BMW a obţinut
patru victorii în 2012 şi din acest punct de vedere este cel mai de succes
constructor al sezonului. BMW are acum un total de 53 victorii în istoria DTM.
După ce anterior a câştigat trei titluri şi nenumărate curse în FIA World
Touring Car Championship, BMW Team RBM a obţinut acum şi primul său triumf în
DTM.
În ciuda unei curse dificile, Spengler (124 de puncte) a redus ecartul
care îl separa de Gary Paffett (Marea Britanie, Mercedes) în clasamentul
piloţilor, la doar trei puncte. Titlul piloţilor va fi decis în finala din 21
octombrie. Tomczyk este pe locul al şaptelea (69p). Farfus rămâne al optulea,
cu 54 de puncte. Werner (19p), Priaulx (18p) şi Hand (2p) ocupă poziţiile a
12-a, a 14-a, respectiv a 20-a. Şi în clasamentul echipelor BMW luptă pentru
prima poziţie cu Team Schnitzer (Spengler şi Werner), acum numai la 8 puncte de
leader.
Jens Marquardt
(director BMW Motorsport):
"Acesta a fost un week-end incredibil şi o cursă intensă. De-a
lungul întregului week-end, Augusto Farfus a dovedit o viteză constantă şi a
obţinut prima lui victorie în DTM. El a reuşit să domine cursa din pole
position şi, ca debutant în DTM, a meritat pe deplin acest succes. Felicitări
şi lui, dar şi celor de la BMW Team RBM, pentru că şi Andy Priaulx -
coechipierul lui Augusto - a reuşit o performanţă foarte bună, terminând al
optulea şi obţinând puncte pentru a treia oară. Din păcate, BMW Team RMG a fost
urmărită de ghinion, ambii piloţi au fost implicaţi în accidente pentru care nu
au avut nici o vină. Faţă de prima sesiune de antrenamente de vineri, condiţiile
s-au schimbat radical. Pe durata cursei a fost mai cald decât în orice alt
moment al week-endului. În ciuda acestui fapt, am reuşit să plasăm patru maşini
în Top 10 - iar aceasta în ciuda faptului că am concurat cu pneuri care s-au
uzat foarte repede. Bruno Spengler a stabilit cel mai bun timp pe un tur şi nu
s-a lăsat descurajat de penalizarea «drive-through» pe care a primit-o la
începutul întrecerii. De-a lungul cursei a retrogradat până pe locul al 15-lea,
dar a dovedit spirit de luptător şi a revenit până pe poziţia a şasea - astfel,
acum se află la numai trei puncte în urma liderului din clasamentul general. Cu
siguranţă, fanii care vor asista la finala sezonului de la Hockenheim, peste
trei săptămâni, vor avea parte de un week-end foarte interesant."
2012 Calendar:
29 aprilie - Hockenheim (Germania); 6 mai - Lausitzring (Germania); 20
mai - Brands Hatch (Marea Britanie); 3 iunie - Spielberg (Austria), 1 iulie -
Norisring (Germania), 15 iulie - München (Germania); 19 august - Nürburgring
(Germania); 26 august - Zandvoort (Olanda); 16 septembrie - Oschersleben
(Germania); 30 septembrie - Valencia (Spania); 21 octombrie -
Hockenheim (Germania).
Clasamentul
piloţilor:
Gary Paffett 127p; 2. Bruno Spengler 124p; 3. Jamie
Green 109p; 4. Mike Rockenfeller 85p; 5. Mattias Ekström 81p; 6. Edoardo
Mortara 74p; 7. Martin Tomczyk 69p; 8. Augusto Farfus 54p; 9.
Adrien Tambay 28p; 10. Filipe Albuquerque 26p;... 12. Dirk Werner 19p; ... 14.
Andy Priaulx 18p; … 20. Joey Hand 2p.
Clasamentul
echipelor:
THOMAS SABO / Mercedes-Benz Bank AMG 151p; 2. BMW Team
Schnitzer 143p; 3. Mercedes AMG 117p; 4. Audi Sport Team Rosberg 100p; 5.
Audi Sport Team Abt Sportsline 100p; 6. Audi Sport Team Phoenix 93p; 7.
BMW Team RBM 72p; 8. BMW Team RMG 71p; 9. ABT Sportsline 34p; 10. DHL
Paket / stern Mercedes AMG 28p.
Clasamentul
constructorilor:
1. Audi 327p; 2. Mercedes-Benz 296p; 3. BMW 286p.
Sursa: BMW Romania
0 comentarii