Datorită
înlocuirii mai multor componente din oţel şi aluminiu, devin posibile economii
de carburant ce se ridică la valori din două cifre.
DETROIT
– General Motors testează
un proces de formare la cald şi un tratament brevetat pentru mărirea
rezistenţei la coroziune pentru foaia de magneziu, o premieră în industria auto
ce va permite utilizarea din ce în ce mai frecventă a acesteia ca alternativă
la oţel şi aluminiu.
GM doreşte să extindă utilizarea pieselor cu masă
redusă pentru autovehiculele din întreaga lume şi va urmări oportunităţile de
brevetare asociate acestei tehnologii inovatoare. Obiectivul îl constituie
facilitarea utilizării acestui proces de către furnizori, pentru a rezulta o
cantitate semnificativă de foaie de magneziu, care va contribui la reducerea
substanţială a masei autovehiculelor.
Alături de motoarele convenţionale şi sistemele de
propulsie electrice mai eficiente, utilizarea magneziului, ce cântăreşte cu 33%
mai puţin decât aluminiul, cu 60% mai puţin decât titanul şi cu 75% mai puţin
decât oţelul, îi va ajuta pe clienţi să economisească bani în momentul
alimentării autovehiculului cu carburant.
Până în prezent, producătorii de autovehicule au depus
eforturi pentru a fabrica panouri din foaie de magneziu rezistente, fiabile şi
inoxidabile, cu ajutorul metodelor tradiţionale de formare. În cadrul
procesului patentat de GM, căldura la care este supusă foaia de magneziu atinge
450 de grade Celsius (842 de grade Fahrenheit), permiţând modelarea precisă a
materialului în forme rigide, precise.
Cu ajutorul acestui proces, GM a dezvoltat un panou
interior din magneziu pentru capacul portbagajului ce a rezistat la 77.000 de
lovituri efectuate de roboţi industriali şi la impacturi de 250 kg, fără a
suferi defecţiuni.
Magneziul turnat a fost utilizat pentru multiple
piese, de la volane la suporturi pentru motoare, dar GM este primul producător
care utilizează foaia din magneziu formată la cald pentru structuri,
preconizându-se folosirea din ce în ce mai frecventă a foii de magneziu,
împreună cu materiale şi optimizări de procese suplimentare, obiectivul
reprezentându-l reducerea costurilor.
„Utilizarea inovatoare a magneziului ilustrează
doar o situaţie în care GM implementează tehnologii inovatoare care vor
constitui un avantaj pentru clienţii noştri din întreaga lume,” a declarat Jon
Lauckner, director tehnic al GM şi vice-preşedinte al diviziei Cercetare &
Dezvoltare Globală. „Utilizarea materialelor cu rezistenţă ridicată şi greutate
redusă, precum magneziul şi aluminiul, reprezintă una dintre cele mai eficiente
modalităţi de a reduce consumul de carburant şi de a creşte performanţele de
conducere.”
Tehnologii de
sudură a aluminiului, o premieră în industria auto.
Asociaţia pentru materiale utilizate în industria
auto din SUA estimează că, până în anul 2020, pentru fiecare autovehicul vor fi
folosite 159,09 kg de magneziu în locul a 227,27 kg de oţel şi a 59,09 kg de
aluminiu, obţinându-se o reducere cu 15% a masei totale. Această masă redusă va
asigura o economie de carburant între 9 şi 12%.
Datorită panoului interior pentru capacul
portbagajului, pregătit pentru a intra în producţie, GM poate obţine o reducere
a greutăţii cu 1 kg comparativ cu panoul interior din aluminiu.
„Fiecare gram în minus contează atunci când este
vorba de reducerea consumului de carburant,” a declarat Greg Warden, director
executiv global GM al departamentului de tehnologii pentru caroserie. „Datorită
înlocuirii metalelor mai grele cu unul dintre cele mai uşoare le vom putea
oferi clienţilor noştri din întreaga lume un consum de carburant mai redus,
menţinând în acelaşi timp gradul ridicat de siguranţă şi durabilitate al
autovehiculelor noastre.”
De asemenea, producătorii de autovehicule au depus
eforturi pentru ca magneziul să devină inoxidabil.În urma tratamentului
brevetat de GM, foaia de magneziu formată la cald a
rezistat timp de 10 săptămâni consecutive la teste de mediu non-stop ce
cuprindeau pulverizare cu sare, umiditate de 100% şi temperaturi extreme.
„Ca în cazul tuturor pieselor auto din materiale de
înaltă tehnologie, am supus capacul pentru portbagaj din magneziu la cele mai
dificile teste de rezistenţă şi coroziune, pe care le-a trecut cu brio,” a spus
Jon Carter, cercetător în domeniul metalelor, din cadrul diviziei Cercetare şi
Dezvoltare a GM.„Preconizăm că se va comporta extrem de bine, chiar şi în cele
mai dificile condiţii.”
Sursa: GM Romania
0 comentarii