Mihai Marinescu a trecut al patrulea linia de sosire în cea de a 16-a
şi ultima cursă a sezonului 2012 din F.I.A. Formula 2. Braşoveanul a făcut o
cursă de recuperare izbutind să ajungă al patrulea după ce a pornit de pe a
10-a poziţie a grilei de start. Cele patru clasări pe podium (2 victorii şi 2
locuri doi) i-au adus românului locul cinci în clasamentul general al uneia din
pepinierele pentru Formula 1. După o sesiune de calificări desfăşurată pe pistă
umedă în care Mihai a fost suprins de o porţiune udă chiar în virajul
Parabolica, cursa a venit ca o gură de aer proaspăt. La start a demonstrat că
se simte bine în templul vitezei şi a urcat până pe locul 7, după ce a pornit
de pe 10. În al doilea din cele 21 de tururi programate l-a depăşit pe
lituanianul Harald Schlegelmilch şi a urcat pe şase. A început ulterior duelul
cu Alex Fontana propriul său „coechipier” (de-a lungul sezonului au fost
atribuiţi aceluiaşi inginer). Cu 17 tururi înainte de final trece de elveţian
şi ajunge pe cinci unde încearcă să se apropie de Luciano Bacheta. Markus
Pommer suferă o pană şi abandonează cursa, fapt ce îi permite lui Mihai să
ajungă până pe locul patru. Alex Fontana nu rezistă atacurilor lui Matheo
Tuscher şi cel care a provocat incidentul în urma căruia Mihai a fost scos din
cursă la Hungaroring se apropie de român. Totuşi, Mihai se chinuie să fie rapid
pentru a păstra încă o şansă la depăşirea lui Luciano Bachetta. Din păcate, nu
reuşeşte să treacă de britanic în permanenţă fiind forţat să se apere de
Tuscher care se apropiase în ultimile tururi la mai puţin de o secundă, fapt ce
îi permitea să folosească boosturile (se măreşte cu 40 de CP puterea motorului
aceasta ajungând pentru 10 secunde la 540 CP).
În final, la fluturarea steagului în pătrăţele pilotul român se află pe
locul patru şi îşi păstrează locul cinci în clasamentul general al Formulei 2,
poziţie care îi era periclitată de polonezul Kevin Mirocha.
În 2012 Mihai Marinescu a urcat de patru ori pe podiumul competiţiei
creată de fostul pilot de Formula 1, Jonathan Palmer obţinând inclusiv două
victorii. Este vorba de locul 1 de pe Nurburgring şi de cel de la Brands Hatch.
În pofida abandonului tehnic din Portugalia şi a incidentului de cursă din
Ungaria, braşoveanul a strâns 161 de puncte şi s-a clasat pe cinci la general,
poziţie ocupată şi în 2011 de această dată însă doar cu 138 de puncte.
Titlul în 2012 ajunge la Luciano Bachetta britanicul care şi-a asigurat
victoria după cele patru victorii de la începutul anului.
Sursa: Renatta Stepanov, Media Relations – Mihai Marinescu
0 comentarii