Constantin Anton conduce primul
Astra OPC livrat în România.
Modelul are motor pe benzină de 2
litri cu sistem de injecţie directă, ce dezvoltă o putere de 206 kW/280 cp.
Cuplu de 400 Nm, accelerare de la
0 la 100 km/h în doar 6 secunde, viteză maximă de 250 km/h.
Şasiu exclusivist de înaltă
performanţă cu sistem FlexRide şi suspensie HiPerStrut.
Tracţiune maximă datorită
diferenţialului autoblocabil multidisc.
Bucureşti. Noul Astra OPC echipat
cu un motor de 206 kW / 280 cp are a fost predat primului său proprietar în
România. Constantin Anton, 36 de ani, din Buzău, a optat pentru cel mai rapid
Astra din toate timpurile: „Am fost nevoit sa renunţ la motocicletă şi aştept
un nivel comparabil de adrenalină de la motorul supraalimentat de 2 litri cu
sistem de injecţie directă. Promisiunea cuplului maxim de 400 Nm şi acceleraţia
de la 0 la 100 km/h în doar 6 secunde, alături de designul impresionant m-au
făcut să optez pentru Opel.” Autovehiculul atinge o viteză maximă de 250 km/h.
Motorul cu patru cilindri
generează un cuplu maxim cu 25% mai mare decât versiunea anterioară a modelului
Astra OPC, dezvoltând, de asemenea, o putere sporită cu 40 cp. Acest lucru
înseamnă 140 cp/litru, cea mai mare putere per litru furnizată de un autovehicul
Opel de serie echipat cu motor pe benzină, comparativ cu valoarea de 120 cp
dezvoltată de modelul Astra OPC anterior.
Inginerii Opel au dezvoltat un
sistem de admisie a aerului de ultimă generaţie complet nou pentru a permite
pătrunderea unei cantităţi cât mai mari de aer în turbocompresor. În plus,
sistemul de evacuare a fost optimizat, pentru a îmbunătăţi circulaţia gazelor
de eşapament şi a spori performanţa motorului. Şi turbocompresorul a fost
îmbunătăţit pentru a face faţă unei presiuni mai mari a aerului de
supraalimentare, rezistenţa compresorului fiind astfel sporită în mod
corespunzător prin utilizarea unor componente noi.
Opel a proiectat un şasiu de
înaltă performanţă, cu scopul de a conferi noului Astra OPC o dinamică laterală
şi o manevrabilitate excelente, ca o completare a motorului puternic de 206
kW/280 cp, care generează un cuplu de 400 Nm. Şasiul dispune de mai multe
elemente importante care îmbunătăţesc dinamica de conducere a autovehiculului:
suspensia faţă de înaltă performanţă (HiPerStrut), şasiul mecatronic FlexRide,
diferenţialul autoblocabil mecanic multidisc şi frânele Brembo.
Şasiul FlexRide îi permite
şoferului să obţină reacţii mai rapide din partea amortizoarelor, sistemului de
direcţie şi pedalei de acceleraţie. Şoferul poate alege unul din cele
trei moduri de conducere diferite, fiecare dintre acestea oferind o experienţă
de conducere unică, de înaltă performanţă. Modul Standard oferă performanţe
înalte şi un nivel ridicat de confort pe tot parcursul călătoriilor zilnice.
Prin simpla atingere a unui buton, modul Sport modifică setările suspensiei
pentru a spori rigiditatea, măreşte agilitatea reducând mişcările de ruliu şi permite
un răspuns direct al sistemului de direcţie. Pe de altă parte, modul OPC oferă
cea mai avansată experienţă de conducere: sistemul de direcţie oferă un răspuns
mai direct faţă de modul Sport, ca şi acceleraţia, iar şasiul este setat pentru
oferi performanţă maximă.
Jantele din aliaj de 19”, incluse
în dotarea standard, conferă autovehiculului un plus de dinamism. În plus,
inginerii OPC au reglat şasiul cu mare precizie conform standardelor OPC,
modificând amortizoarele şi sporind rigiditatea arcurilor şi bucşelor.
În plus, modelul Astra OPC a fost
echipat cu un diferenţial autoblocabil mecanic multidisc pe puntea faţă, care
transmite un cuplu maxim către roţi. Diferenţialul, ce conţine mai multe
discuri de ambreiaj, reduce patinarea roţii, de exemplu sub acţiunea forţelor
laterale foarte mari generate la acceleraţie sau la schimbările suprafeţei
carosabile. De asemenea, este ideal pentru incursiuni pe pista de curse.
Coordonarea dintre diferenţial şi cuplul de bază static garantează un răspuns
şi o tranziţie armonioase dintre funcţionarea sub sarcină şi rularea din
inerţie, elimină influenţele asupra mecanismului de direcţie şi efectul de
auto-direcţionare la rularea din inerţie, asigurând rezerve de tracţiune în
cazul sarcinilor foarte variate exercitate asupra roţilor.
Sistemul de control al
stabilităţii ESP din dotarea modelului Astra OPC are trei moduri diferite, care
îi permit şoferului să aleagă între un stil de conducere relaxat sau unul
dinamic, sportiv. Primul dintre acestea este modul standard, care oferă un
nivel maxim de siguranţă în timpul călătoriilor zilnice. Cel de-al doilea,
modul competitiv, ridică pragul la care intervin sistemele automate. În fine,
cel de-al treilea mod îi permite şoferului să dezactiveze sistemul ESP, din
acest motiv fiind cunoscut sub denumirea de „mod ESP dezactivat”.
Sistemul de frânare a fost special
creat pentru a face faţă cerinţelor de înaltă performanţă ale modelului Astra
OPC, chiar şi în condiţii de sarcină maximă. Inginerii OPC au echipat
autovehiculul cu un sistem de frânare Brembo de 18” prevăzut cu amplificator al
forţei de frânare şi discuri de frână mai mari de 355 x 32 mm, ventilate,
răcite suplimentar şi perforate transversal şi etriere cu 4 pistoane pentru
roţile din faţă. Modelul Astra OPC utilizează, de asemenea, plăcuţe de frână
speciale de înaltă performanţă. Per ansamblu, frânele Brembo se caracterizează
printr-o rezistenţa mai bună la temperaturi ridicate în cazul frânărilor
repetate şi un răspuns performant în timpul frânărilor lungi ocazionale.
Respectând cele mai nobile
tradiţii OPC, autovehiculul a fost testat şi reglat fin pe porţiunea
Nordschleife a circuitului Nürburgring, Germania. Toate autovehiculele OPC sunt
testate pe pista de curse „Green Hell”, considerată şi în prezent a fi cea dificilă
şi mai solicitantă din lume. Pista a fost supranumită astfel de pilotul
de curse britanic Jackie Stewart. În timpul fazei de dezvoltare, fiecare model
OPC este supus unui test de anduranţă pe o distanţă de 10.000 de kilometri, la
viteză ridicată, pe segmentul Nordschleife cu o lungime de 20,8 km. Parcurgerea
acestei distanţe pe pista de curse este echivalentă cu parcurgerea a 180.000 de
kilometri pe drumurile obişnuite. Durabilitatea tuturor componentelor
autovehiculului testată în aceste condiţii extreme asigură un grad maxim de
satisfacţie a clienţilor.
Sursa: Opel
Romania
0 comentarii