Împreună cu PSA,
Bosch a dezvoltat sistemul Axle Split Hybrid, cu motorul cu ardere internă pe
puntea faţă, primul sistem de propulsie hibrid diesel din lume. Prin combinarea
motorului cu ardere internă pe puntea faţă şi a sistemului de propulsie
electrică pe puntea spate, consumul de carburant scade cu până la 35% faţă de
cel înregistrat de motoarele diesel simple. Producţia de serie a noului sistem
de propulsie, montat pe modelul Peugeot 3008 HYbrid4, a început la sfârşitul
anului 2011. Sistemul de propulsie Axle Split Hybrid de la Bosch a primit în
2012 „Premiul pentru inovaţie” la Târgul Automechanika de la Frankfurt, la
categoria „Produse şi servicii originale”. Prin acest premiu sunt recunoscute
acele produse şi servicii care prezintă un nivel ridicat de inovaţie şi care
contribuie la sporirea rentabilităţii şi la reducerea impactului asupra
mediului înconjurător.
Principalele componente hibride ale sistemului de propulsie Axle Split au fost dezvoltate de către inginerii Bosch în strânsă colaborare cu grupul PSA. Componentele hibride compacte – două motoare electrice, un invertor dublu şi acumulatorul – nu ocupă mult spaţiu şi pot fi integrate în sistemele de propulsie existente fără eforturi prea mari. Motorul electric compact de pe puntea din spate, invertorul dublu şi acumulatorul sunt integrate perfect în partea din spate a autovehiculului. În plus, PSA produce modelul Peugeot 508 şi în varianta station wagon RXH şi limuzină HYbrid 4 şi modelul Citroen DS5 în varianta HYbrid 4 cu sistem de propulsie Axle Split.
Principalele componente hibride ale sistemului de propulsie Axle Split au fost dezvoltate de către inginerii Bosch în strânsă colaborare cu grupul PSA. Componentele hibride compacte – două motoare electrice, un invertor dublu şi acumulatorul – nu ocupă mult spaţiu şi pot fi integrate în sistemele de propulsie existente fără eforturi prea mari. Motorul electric compact de pe puntea din spate, invertorul dublu şi acumulatorul sunt integrate perfect în partea din spate a autovehiculului. În plus, PSA produce modelul Peugeot 508 şi în varianta station wagon RXH şi limuzină HYbrid 4 şi modelul Citroen DS5 în varianta HYbrid 4 cu sistem de propulsie Axle Split.
Conducere cu zero emisii în traficul urban, tracţiune integrală pentru situaţiile critice
Pe lângă consumul mult mai mic şi eficienţa ridicată, motorul cu ardere internă de pe puntea faţă şi motorul electric de pe puntea spate fac posibilă tracţiunea integrală şi, simultan, reducerea consumului. În traficul urban cu opriri şi porniri dese sau la turaţii reduse, motorul electric poate funcţiona ca sistem de propulsie unic, acţionând autovehiculul fără ca acesta să producă emisii de CO2. În momentul accelerării, sistemul de propulsie electric de pe puntea spate funcţionează ca un amplificator şi sporeşte plăcerea de conducere.
Sursa: Bosch Romania
Mă bucur să văd că și producătorul Bosch este interesat de tracțiunea electrică...
RăspundețiȘtergere