Raliul Iasului,
ultima etapa a sezonului 2012 a CNR-Dunlop s-a incheiat cu victoria categorica
la Clasa 6 pentru Echipajului 55 Adrian Dragan/Vali Bradateanu. Acest rezultat
le aduce celor doi un titlu important in cariera. Victoria la Clasa 6 a fost
dublata de un loc trei in clasamentul 2 Roti Motrice si incununeaza un sezon de
exceptie in care Echipajul 55 a bifat in total 5 clasari pe podium din care 2 victorii.
Adrian si Vali au ajuns la Iasi
din postura de lideri ai Clasei 6, pozitie pe care o ocupau inca de la etapa a
treia, dar avantajul fragil de numai 3,5 puncte fata de Vlad Cosma punea o mare
presiune pe cei doi, aceea de a incheia cel putin pe locul secund, in conditiile
in care acesta ar fi castigat. Socotelile aparent simple dinaintea ultimei
etape aveau insa sa se complice, chiar
inainte de start, cand la Clasa 6 isi fac aparitia ”intamplator” doua Dacia
Logan. In urma acestei strategii, diferenta de puncte dintre locurile 1 si 2
era de 7 puncte la aceasta clasa, situatie in care devenea obligatorie victoria
Echipajului 55.
Astfel, cei doi au decis sa atace inca din startul raliului, derulat pe
parcursul a doua zile si 10 probe speciale. Lucrurile s-au clarificat chiar de
la sfarsitul primei zile cand, pe a patra proba speciala, derulata pe
intuneric, Vlad Cosma iese violent in decor si abandoneaza. Din acel moment
Adrian si Vali au devenit oficial
castigatorii Clasei 6 in 2012.
Fara nicio presiune asupra lor, cei doi au decis sa incheie in forta,
fara a risca acest sezon, propunandu-și nu doar sa termine pe
prima pozitie la Clasa6, dar si sa obtina primul podium din 2012 la 2 Roti
Motrice. Cei doi au adoptat in ziua secunda un ritm suficient pentru a-si
atinge obiectivele propuse, ecuatia fiind rezolvata inca de pe proba a sasea.
Din acel moment, Adrian si Vali au gestionat diferenta de timp de aproape un
minut fata de urmatorul echipaj clasat si s-au clasat in final pe locul 1 la
Clasa 6, locul 3 la 2 Roti Motrice si locul 11 in Clasamentul General, acesta
fiind cel mai bun rezultat din 2012.
„Desi am castigat in final Clasa 6 la o diferenta de aproape 30 de
puncte, victoria nu a fost deloc una usoara. In primul rand, pe tot parcursul
sezonului , am fost sicanati de probleme de fiabilitate, care ne-au facut sa
ratam obtinerea titlului la Sibiu si ulterior la Tara Barsei. La Iasi, ca si la
celelalte etape, am incercat sa facem o cursa inteligenta prin care sa obtinem
maximum posibil. Practic, pe tot parcursul anului a fost un duel al nervilor si
al fiabilitatii cu adversarii nostri. Cred ca in final am castigat in primul
rand datorita responsabilitatii si a tactului cu care am abordat fiecare raliu.
Pentru acest rezultat trebuie sa multumim in primul rand partenerilor nostri,
care ne sustin deja de doi ani: Unior Tepid si Centrului Național de
Scule, Austrotherm, SKF Romania,
revistei auto motor si sport si cititorilor sai, echipei de mecanici de la
Napoca Rally Team, care ne-a pus la dispozitie o masina perfecta la Iasi si nu
în ultimul rand familiilor noastre si tuturor acelora care ne-au fost alaturi
fie si cu mesaje de incurajare pe parcursul acestui an fantastic” a declarat la
finalul raliului Adrian Dragan.
Echipajul 55 Adrian Dragan/Vali Bradateanu au concurat in 2012 pe un
automobil CitroenC2R2Max in Clasa 6, fiind sustinuti de revista auto motor si
sport, liderul de peste 15 ani al publicatiilor de profil, Unior Tepid, Centrul
Național de Scule, Austrotherm, SKF Romania , OZ, Fontana Contarini-
Romania.
Sursa: Dragos Ivanescu, 2012 Grandz Comunicare
0 comentarii