La ora locală 14.22
(15.22, ora României) a venit momentul pe care mulţi îl aşteptau cu interes: pe
o vreme specifică pentru toamnă în regiunea Eifel din Germania, Alessandro
Zanardi (Italia) a părăsit standurile de la Nürburgring (Germania) şi a intrat în
premieră pe emblematicul circuit la volanul unui BMW M3 DTM. În doar câteva
tururi, pilotul în vârstă de 46 de ani a reintrat imediat în forma unui pilot
de curse şi a părut că se simte foarte bine în maşină pe parcursul celor 32 de
tururi.
Această ocazie unică a reprezentat modul în care BMW Motorsport a
recunoscut performanţele sportive remarcabile reuşite de Zanardi, care a
câştigat două medalii de aur şi una de argint în proba de handcycling la
Jocurile Paralimpice de la Londra (Marea Britanie). Pentru a se potrivi acestui
eveniment, BMW M3 DTM a fost decorat auriu, un design realizat special pentru
Zanardi. Asemenea imaginii purtată de italian pe cască, şi acoperişul maşinii a
prezentat cele trei medalii pe care Zanardi le-a câştigat în această vară la
Jocurile Paralimpice, două de aur şi una de argint.
Alessandro Zanardi, pilot de Formula 1 şi campion CART, este eroul
unuia dintre cele mai spectaculoase reveniri din istoria motorsportului, după
ce şi-a pierdut ambele picioare în urma unui accident petrecut în 2001. Astfel,
cu ajutorul unui automobil BMW 320si special pregătit, revenea în Campionatul
Mondial de Turisme FIA WTCC deja în 2003. Pe 24 august 2005 Zanardi reuşea
prima sa victorie în campionat de la revenire pentru ca până la retragerea sa în
2009 să mai termine de trei ori pe cea mai înaltă treaptă a podiumului.
"Sunt încântat că am putut participa la această aventură de succes
alături de Alessandro Zanardi", a declarat directorul BMW Motorsport, Jens
Marquardt. "De ani buni, el a fost un membru valoros al familiei BMW
Motorsport şi este un model pentru noi toţi. În ciuda dizabilităţii sale, el a
abordat fiecare provocare cu mare optimism şi a trecut fiecare test fără niciun
fel de probleme. Medaliile câştigate la Jocurile Paralimpice de la Londra sunt
un exemplu elocvent, aşa cum sunt şi cele patru curse câştigate alături de BMW
Motorsport în FIA World Touring Car Championship. Aşa cum am văzut deja astăzi,
pilotarea unei maşini complexe din punct de vedere tehnic, precum BMW M3 DTM,
nu a fost un obstacol pentru el."
"Sunt extrem de bucuros pentru că astăzi am avut această ocazie de
a pilota BMW M3 DTM", a spus Zanardi. "Aceasta este o zi foarte
specială pentru mine şi una pe care mereu mi-o voi aminti cu drag. Vreau să le
mulţumesc tuturor celor de la BMW, care au contribuit ca acest moment special
să fie posibil. A fost o provocare să modifice maşina pentru nevoile mele şi
sunt surprins cât de repede au reuşit inginerii BMW Motorsport să gestioneze
situaţia pentru a realiza modificările necesare. Băieţii au făcut o treabă
excelentă. Am savurat momentele petrecute pe circuit. Am fost copleşit atunci
când am văzut maşina aurie pentru prima dată. Încă am pasiunea pentru curse. Cu
toate acestea, nu cred că demonstraţia noastră va fi mai mult decât un test,
pentru că nivelul din DTM este posibil să fie prea sus pentru cineva de vârsta
mea. În consecinţă, după evoluţia de astăzi, accentul principal îl voi pune pe
ceva complet diferit: am simţit că familia BMW mă susţine în continuare şi mă
apreciază. Au demonstrat-o din nou astăzi."
După ultima etapă a sezonului DTM de la Hockenheim (Germania), la care
BMW a câştigat toate cele trei titluri (piloţi, echipe şi constructori) într-o
manieră senzaţională, inginerii BMW Motorsport şi-au îndreptat atenţia spre
pregătirea acestei evoluţii speciale. În timp ce modificările făcute la BMW M3
DTM nu ar fi fost potrivite pentru utilizare în regim de cursă, ele i-au permis
lui Zanardi să realizeze această demonstraţie unică la Nürburgring. Pedalele de
acceleraţie şi ambreiaj au fost eliminate, iar cea de frână a fost mutată în
dreapta pentru a-i permite lui Zanardi să frâneze cu proteza dreaptă.
Acceleraţia a fost acţionată cu mâna stângă de pe volan, în timp ce schimbarea
vitezelor s-a operat prin clapetele pentru viteze. Utilizarea ambreiajului
pneumatic-hidraulic a fost localizată pe panoul de schimbare.
Evoluţia lui Zanardi cu BMW M3 DTM a fost unul dintre punctele de
atracţie în cadrul celor trei zile de sărbătoare care au marcat a 40-a
aniversare BMW M. Numeroşi reprezentanţi ai presei internaţionale au fost la
Nürburgring, unde au putut experimenta îndeaproape istoria BMW M şi i-au
întâlnit pe actualii piloţi BMW DTM - pentru interviuri şi în competiţie
directă pe pistă. Jurnaliştii au concurat contra campionului DTM, Bruno Spengler
(Canada), a coechipierilor acestuia - Martin Tomczyk (Germania), Dirk Werner
(Germania), Andy Priaulx (Marea Britanie), Augusto Farfus (Brazilia) - şi a
pilotului de teste şi dezvoltare BMW Motorsport, Marco Wittmann (Germania).
Duelurile au fost în curse de karting şi în competiţia pentru cel mai rapid
schimb de pneuri. De asemenea, ziariştii au primit lecţii de pilotaj în
monoposturi Formula BMW şi au experimentat demonstraţii cu diferite modele BMW
de curse.
Seara de gală "M Night" a fost momentul în care pe scenă au
urcat orchestratorii originali ai succesului BMW M, foştii şi actualii piloţi,
dar şi conducerea din trecut şi prezent. Cu toţii au întreţinut oaspeţii cu
poveşti fascinante din cei 40 de ani de istorie ai celei mai puternice litere
din lume.
Sursa: BMW Romania
0 comentarii