5000 km cu un BMW X1, distanţa parcursă de violoncelistul
Răzvan Suma între cele 10 destinaţii ale celei de-a doua ediţii a turneului „Vă
place Bach?” din acest an.
Unul dintre marii compozitorii ai lumii – Johann
Sebastian Bach, un instrument de colecţie cu valoare de patrimoniu -
violoncelul Maucotel – Fournier, realizat la Paris în 1849 şi două partituri
care impun o virtuozitate artistică deosebită - integrala suitelor pentru
violoncel solo şi Variaţiunile Goldberg sunt elementele unui spectacol inedit
lansat de violoncelistul Răzvan Suma. După succesul primului turneu „Vă place
Bach?” din luna martie 2012 care a adunat peste 5000 de spectatori în opt
concerte, Răzvan Suma a repetat proiectul în toamna acestui an integrând zece
oraşe din România.
În programul celei de-a doua ediţii a turneului „Vă place
BACH?” au fost prezentate integrala suitelor pentru violoncel solo, partitura
lui Bach fiind transpusă într-o „poveste” vizuală prin proiecţiile multimedia
realizate de Vadim Staver, un artist cu un portofoliu bogat, având colaborări
alături de regizori români sau străini precum Francis Ford Coppola, Paul
Schrader, Paul Negoescu, Malvina Urşianu, Xavier Palad sau David Moreau.
Turneul se va încheia la Bucureşti pe 7 noiembrie, printr-un concert
extraordinar cu Variaţiunile Goldberg semnate de Bach, interpretate la trei
instrumente cu coarde: violoncel – Răzvan Suma, vioară – Corinne Chapelle
şi violă – Răzvan Popovici, doi invitaţi de talie internaţională.
Desfăşurat în perioada 4 octombrie – 7 noiembrie, turneul
a presupus parcurgerea a peste 5000 km între cele 10 destinaţii pentru concert.
Răzvan Suma a avut pentru aceasta la dispoziţie Noul BMW X1. Performanţa celui
mai puternic propulsor diesel de doi litri din lume, 25d, a asigurat ritmul
susţinut al deplasării, în timp ce tracţiunea inteligentă xDrive a adus un plus
de siguranţă în condiţiile dificile de toamnă. Colaborarea cu BMW nu este una
deloc întâmplătoare, Razvan Suma fiind deţinătorul unui model BMW Seria 3
Touring.
„De la Filarmonica din Iaşi, la Botoşani, trecând pe
lângă Castelul Sturza, unde Eminescu se odihnea înainte de a pleca la studii în
Cernăuţi, călărind un cal la <<Cai de Vis>>, trecând pe urmele
Corvinilor la Castelul din Hunedoara, trasând o diagonală perfectă până la Satu
Mare, coborând apoi “acasă” la Cluj, parcă nu mi-au ajuns extremele şi am
ajuns şi în Timişoara. X1 ne-a dat siguranţa unui turneu. Sunt încântat” a
declarat Răzvan Suma.
„Echilibrul în muzică este fundamental. Acesta este dat
de tot ce ne înconjoară. Transportul este una din cheile succesului unui
concert. Echilibrul lui BMW X1 a fost o surpriză extrem de plăcută pentru
concepţia mea în ceea ce priveşte maşinile mai înalte. Starea în care te cobori
de la volan după drumurile precare pe care le avem în ţara noastră este un
element fundamental al reuşitei întregului turneu. Având în vedere că până acum
am parcurs în jur de 5000 de km, iar din aceştia doar aproximativ 400 km au
fost pe autostrăzi, acceleraţia m-a ajutat enorm în depăşirile inerente.
Foarte importantă pentru mine este antifonarea cabinei.
Mărturisesc că am cu mine întotdeauna dopuri de urechi pentru a-mi proteja
auzul, iar în acest turneu nu le-am folosit. Este unul din complimentele
supreme pe care le pot face lui X1.”
Despre Răzvan Suma
Răzvan Suma este unul dintre cei mai activi şi mai
importanţi tineri instrumentişti români, cu un repertoriu cuprinzător, realizat
în cele peste cinci sute de recitaluri și concerte
susţinute în întreaga lume. Pe lângă activitatea concertistică din România,
susţine frecvent concerte alături de pianistul spaniol Josu Okinena, alături de
care a concertat în săli ca “Auditorio Nacional de Madrid”, „Teatro Colon” din
Buenos Aires, „Kursall” din San Sebastian.
Răzvan Suma a realizat din 2006 până în prezent şase
turnee în formulă de Trio – „Romanian Piano Trio” sau „Trio Strad” - alături de
Alexandru Tomescu, Horia Mihail, respectiv Toma Popovici. Alături de Marin
Cazacu, Alexandra Guţu şi Octavian Lup, în componenţa cvartetului de violoncele
„Cellissimo”, Răzvan Suma este prezent pe scene din Italia, Portugalia, Macao
sau Maroc.
În 2009 a devenit solist al Orchestrelor şi Corurilor
Radio. În calitate de profesor asociat la Universitatea de Muzică Bucureşti
dezvoltă o intensă activitate pedagogică şi este invitat să predea la cursuri
de măiestrie organizate în ţări ca Spania, Argentina, Coreea şi în România, în
cadrul atelierelor organizate de Asociaţia SoNoRo.
Despre Noul BMW X1
Cu debutul în showroom-urile din România la sfârşitul
lunii iulie 2012, BMW X1 a primit un set de îmbunătăţiri importante, de la
modificări de design, până la noi tehnologii şi motorizări. De la sfârşitul
lunii iulie, noul model va fi disponibil cu 5 motorizări diesel şi 3 benzină,
portofoliul acoperind puteri între 85 kW/116 CP şi 180 kW/245 CP. Din gamă face
parte şi BMW X1 sDrive20d EfficientDynamics Edition care dezvoltă 120 kW/163 CP
şi un consum mediu în testul de consum EU de numai 4,5 litri/ 100 km
corespunzător unor emisii CO2 de 119 g/km, cea mai mică valoare pentru un SUV
premium. Totodată BMW X1 dispune şi de cel mai puternic motor diesel de doi
litri din lume în varianta 25d xDrive. Propulsorul dezvoltă 218 CP/ 160 kW (la
4000 rpm) şi un cuplu maxim de 450 Nm (1500 – 2500 rpm) totul în contextul unui
consum mediu mixt de numai 5,5 litri per 100 km cu versiunea cu cutie automată
(5,9 litri per 100 km pentru cutia manuală).
Pachetul de tehnologii include de asemenea un spectru
larg – de la motorizări cu tehnologie BMW TwinPower Turbo şi cutia automată cu
8 trepte (unică în segment), până la soluţii de comunicaţie fără egal care
includ aplicaţii internet precum BMW Apps sau Aupeo!.
Noul model este disponibil pe piaţa din România de la
sfârşitul lunii iulie cu un preţ începând de la 23 900 Euro fără TVA pentru BMW
X1 sDrive18i .
BMW are deja o tradiţie a inovaţiei prin gama de modele
BMW X. Al patrulea model al familiei, BMW X1, deschidea la lansarea din toamna
anului 2009 un nou segment pentru piaţa premium, ca în mai puţin de 3 ani să
depăşească deja cota de 300.000 unităţi vândute. Încă de la debut, noul model a
captat atenţia publicului şi specialiştilor, adjudecând un număr important de
premii naţionale şi internaţionale. Prima distincţie importantă a fost acordată
de revista „OFF ROAD”, BMW X1 impunându-se în clasa „Crossover”. La
începutul anului 2010, revista italiană Quattroruote încorona BMW X1 cu titlul
„Noutatea anului”. Ulterior modelul era distins cu titlul „Auto Trophy” oferit
de revista germană „Auto Zeitung”, premiul „red dot award” pentru design de
produs, „Auto Bild Design Award” pentru categoria „SUV, Vans şi 4x4”. Tot
revista Auto Bild îl desemna lider în segment în ceea ce priveşte valoarea de
revânzare mulţumită popularităţii şi calităţii noului model. Cinci stele în
clasamentul Euro NCAP au demonstrat siguranţa noului model.
Despre proiectele culturale BMW Group
În 2011, BMW Group sărbătorea 40 de ani de implicare
culturală la nivel internaţional. De-a lungul acestei perioade BMW Group a
iniţiat şi s-a implicat în peste 100 de proiecte culturale la nivel mondial. Compania
pune accentul principal pe implicarea de durată în arta modernă şi
contemporană, pe muzica jazz şi cea clasică, precum şi pe arhitectură şi
design.
Totul începea în 1972, cu trei picturi de mari dimensiuni
care au fost create de artistul Gerhard Richter special pentru foaierul
sediului central al BMW Group din München. De atunci, artişti precum Andy
Warhol, Roy Lichtenstein, Olafur Eliasson, Thomas Demand şi Jeff Koons au
colaborat cu BMW. De asemenea, compania a mandatat arhitecţi faimoşi precum Karl
Schwanzer, Zaha Hadid şi Coop Himmelb(l)au să creeze designul unor importante
clădiri şi uzine ale concernului. BMW Group garantează libertatea de creaţie în
toate activităţile culturale în care se implică - aspect esenţial pentru
lucrările artistice revoluţionare, ca şi pentru inovaţiile majore într-o
afacere de succes.
În România, BMW a creat o legătură de tradiţie cu muzica
clasică, în calitate de partener al Festivalul Internaţional de Muzică de
Cameră SoNoRo încă din 2009. Alte proiecte includ concursurile de creaţie
realizate împreună cu site-ul www.visualart.ro sau prezenţa în calitate de
maşină oficială la mai multe festivaluri de film şi muzică, aşa cum a fost
Festivalul de Jazz de la Gârâna sau Le Film de Cannes a Bucarest 2012.
Sursa: BMW Romania
Imi place la nebunie designul bmw-ului x1 ,daca as avea bani l-as cumpara pe loc :D
RăspundețiȘtergere