Modelul Volkswagen
eco up! ocupă primul loc pe lista autovehiculelor ecologice întocmită de Clubul
Auto German (VCD) pentru perioada 2012-2013. Autovehiculul este echipat cu o
gamă largă de componente de propulsie Bosch. Dintre autovehiculele aflate pe
primele zece locuri ale topului, modelul eco up! este singurul care poate
funcţiona atât pe gaz natural, cât şi pe benzină. Bosch a colaborat cu
Volkswagen pentru a implementa sistemul de injecţie şi a oferit acestui
producător auto un sistem de gestionare a motorului, injectoare de gaz şi
benzină, precum şi un senzor pentru presiune şi temperatură medie. Modelul eco
up! consumă doar 2,9 kg de gaz natural la 100 de km, având un nivel de emisii
de CO2 de numai 79 g/km.
Gazul natural, denumit în mod uzual GNC (gaz natural comprimat), este un combustibil deosebit de ecologic, dat fiind faptul că nivelul bioxidului de carbon emis în urma arderii acestuia este cu 25% mai mic decât în cazul benzinei. Nivelul emisiilor poate fi diminuat suplimentar în cazul utilizării biogazului. Pe lângă supraalimentare, Bosch a introdus deja concepte de reducere a cilindreei, care pot spori eficienţa şi performanţele motoarelor pe gaz natural.
O gamă largă de soluţii Bosch permite utilizarea de combustibili alternativi
Gazul natural şi alţi carburanţi alternativi sunt utilizaţi din ce în ce mai frecvent la nivel internaţional. Din acest motiv, Bosch oferă de mult timp sisteme personalizate de gestionare a motorului şi componente pentru sistemul de injecţie, extinzându-şi astfel portofoliul soluţiilor pentru autovehiculele cu motor cu aprindere prin scânteie, diesel şi hibride. Pe lângă sistemele de propulsie pe gaz natural, ce fac posibilă funcţionarea motoarelor cu aprindere prin scânteie atât pe gaz natural, cât şi pe benzină, portofoliul Bosch cuprinde sisteme ce permit funcţionarea motoarelor pe etanol. În acest caz, sistemul flex-fuel poate funcţiona cu orice amestec de etanol şi benzină şi adaptează toţi parametrii sistemului de injecţie pentru ca motorul să meargă cât mai uniform posibil. De asemenea, motoarele diesel pot utiliza şi carburant organic, acest lucru îmbunătăţind suplimentar amprenta de carbon deja extrem de redusă a motorului. Şi în acest domeniu Bosch oferă sistemul de injecţie corespunzător. Bosch furnizează şi alte componente pentru autovehiculul Volkswagen eco up!, inclusiv unitatea de comandă a airbagurilor, motoarele ştergătoarelor, precum şi demarorul şi alternatorul.
Gazul natural, denumit în mod uzual GNC (gaz natural comprimat), este un combustibil deosebit de ecologic, dat fiind faptul că nivelul bioxidului de carbon emis în urma arderii acestuia este cu 25% mai mic decât în cazul benzinei. Nivelul emisiilor poate fi diminuat suplimentar în cazul utilizării biogazului. Pe lângă supraalimentare, Bosch a introdus deja concepte de reducere a cilindreei, care pot spori eficienţa şi performanţele motoarelor pe gaz natural.
O gamă largă de soluţii Bosch permite utilizarea de combustibili alternativi
Gazul natural şi alţi carburanţi alternativi sunt utilizaţi din ce în ce mai frecvent la nivel internaţional. Din acest motiv, Bosch oferă de mult timp sisteme personalizate de gestionare a motorului şi componente pentru sistemul de injecţie, extinzându-şi astfel portofoliul soluţiilor pentru autovehiculele cu motor cu aprindere prin scânteie, diesel şi hibride. Pe lângă sistemele de propulsie pe gaz natural, ce fac posibilă funcţionarea motoarelor cu aprindere prin scânteie atât pe gaz natural, cât şi pe benzină, portofoliul Bosch cuprinde sisteme ce permit funcţionarea motoarelor pe etanol. În acest caz, sistemul flex-fuel poate funcţiona cu orice amestec de etanol şi benzină şi adaptează toţi parametrii sistemului de injecţie pentru ca motorul să meargă cât mai uniform posibil. De asemenea, motoarele diesel pot utiliza şi carburant organic, acest lucru îmbunătăţind suplimentar amprenta de carbon deja extrem de redusă a motorului. Şi în acest domeniu Bosch oferă sistemul de injecţie corespunzător. Bosch furnizează şi alte componente pentru autovehiculul Volkswagen eco up!, inclusiv unitatea de comandă a airbagurilor, motoarele ştergătoarelor, precum şi demarorul şi alternatorul.
Sursa: Bosch Romania
0 comentarii