Lumea auto a intrat în atmosfera competiţiei de creaţie
la Salonul Auto de la Los Angeles.
Juriul L.A. Design Challenge va alege câştigătorul pe 29
noiembrie 2012.
Salonul Auto de la Los Angeles
nu este doar locul unde vor fi văzute cele mai noi modele ale companiilor auto.
Pentru a noua oară, expoziţia va fi locul unde echipele de design ale celor mai
importante companii auto vor intra într-o competiţie de creaţie a celor mai
interesante genuri, prin prezentarea unor concepte vizionare pe tema
mobilităţii individuale. În 2012, echipele de design au fost provocate să
creeze maşina de poliţie a anului 2025, destinată patrulării pe autostrăzi.
Soluţia furnizată de divizia BMW, DesignworksUSA, demonstrează că echipa de
design BMW poate oferi mult mai mult decât cei 40 de ani de istorie bogată în
design de produs. Conceptul vizionar ePatrol oferă o idee despre puterea inovatoare
şi gândirea viitoare pe care compania-mamă BMW Group, dar şi clienţii externi
din principalele industrii le aşteaptă de la DesignworksUSA în următorii 40 de
ani.
Design Challenge
În 2012, echipele de design au
primit misiunea de a realiza soluţii creative pentru maşini de patrulare în
viitor, totul pe baza unui set de criterii care a inclus: nevoi viitoare pentru
tehnologia avansată; viteză şi agilitate pe sistemele de autostrăzi din viitor;
creativitatea soluţiei; şi îndeplinirea standardelor de emisii şi a
sensibilităţii de mediu pentru anumite regiuni (inclusiv întreţinere şi
reciclare). În plus, echipele au primit provocarea de a privi în viitor pentru
a-şi imagina şi a crea tendinţe şi instrumente care nu au mai fost imaginate,
cu complexitatea suplimentară a maşinii destinată aplicării legii. "Rolul
DesignworksUSA, ca spaţiu de cercetare, este acela de a contesta status quo
pentru actualele soluţii de produse", a comentat Laurenz Schaffer,
preşedinte DesignworksUSA, cu privire la soluţia oferită de echipa de design.
"Am dorit să prezentăm un impuls vizionar pentru tema patrulării pe
autostrăzi. Prin urmare, contribuţia noastră la L.A. Design Challenge este un
concept vizionar care nu are nicio legătură cu viitoarea strategie de design a
BMW. Am ales să ducem viziunea în afara tiparelor. Pentru a accentua abordarea
conceptuală, designul nostru este independent de elementele de design şi
indiciile vizuale cunoscute pentru BMW, dar arată precum noile tipologii de
produs şi ideile noi care iau formă", a continuat Schaffer.
ePatrol: un proiect de vis pentru designeri.
Echipa BMW Group DesignworksUSA
a început provocarea prin alegerea Los Angeles ca regiune pentru crearea
scenariului 2025. Fiind conştienţi că traficul va fi mai intens, maşinile vor
avea viteze mai mari şi vor apărea şi automobile cu sisteme de transmisie
alternativă, grupul de design a analizat modul în care o echipă de patrulare
funcţionează în prezent şi cum o va face în viitor, astfel că a tras concluzia
că munca în echipă şi accesibilitatea sunt două elemente importante pentru un
efort de succes. Pentru munca în echipă, designerii au fost inspiraţi de
parteneriatul existent între un ofiţer de patrulare şi câinele său.
Autostrăzile aglomerate - şi în prezent, dar şi în viitor - au inspirat echipa
de design să se concentreze pe o soluţie de sporire a accesibilităţii.
Design Solution
Designul ePatrol Vision a fost
axat pe o structură modulară şi pe tehnologia dronelor, ceea ce îmbunătăţeşte
atât munca în echipă, cât şi accesibilitatea. Structura principală poate lansa
trei drone. Cea superioară se află deasupra structurii principale şi este o
dronă zburătoare, în timp ce celelalte două sunt vehicule cu o singură roată,
ataşate în partea din spate. În cazul unei urmăriri prin zone cu trafic intens,
ofiţerul de patrulare aflat în structura principală pentru doi pasageri poate
lansa fie drona zburătoare, fie una dintre dronele cu o roată pentru a urmări
suspectul şi pentru a retransmite date spre structura principală. Când sunt
lansate toate dronele, structura principală poate funcţiona în continuare.
Toate dronele beneficiază de un plus de protecţie, având posibilitatea de a
trimite un impuls spre un alt automobil şi să-l neutralizeze. Prin tot designul
exterior, echipa s-a străduit să creeze o prezenţă puternică, cu estetică
aerodinamică şi linii cursive.
Designul interior a fost
inspirat de o structură tip ţesătură, realizată din fire de aluminiu introduse
în fibră de carbon şi răşină de polimeri. Scaunele formează o conexiune
semnificativă între conducător şi arhitectură. Din punct de vedere al
fabricaţiei, structura 3D cu ţesătură din fibră de carbon are avantajul că nu
necesită utilizarea sculelor. Toate interfeţele din interior sunt touch screen.
Pentru o mai bună protecţie a ofiţerilor de patrulare, geamurile nu sunt
incluse în automobil. Parbrizul a fost înlocuit cu un ecran mare care la
exterior poate comunica date importante pentru ceilalţi conducători, precum
accidente sau informaţii despre traseu. La interior, ecranul mare acţionează ca
monitor pe care pot fi afişate date de la drone.
Despre BMW Group DesignworksUSA.
BMW Group DesignworksUSA este o
firmă de consultanţă creativă care a produs inovaţii timp de 40 de ani.
Compania, care a fost achiziţionată de BMW Group în 1995, operează la nivel
global de la sucursalele sale din Europa, America şi Asia, transferând cunoştinţele
dobândite în activitatea în domeniul auto spre clienţi din cele mai diverse
industrii şi viceversa. Cu clienţi printre care se numără Coca-Cola, Dassault
Aviation, Embraer, John Deere, HEAD, HP, Microsoft, Bay Area Rapid Transit
(BART), Siemens şi Intermarine, DesignworksUSA este profund implicată într-o
varietate de industrii. La începutul anului 2012, DesignworksUSA a deschis un
nou birou la Shanghai. În 2010, revista Fast Company a considerat
DesignworksUSA ca fiind "cea mai inovatoare companie din lume în
design". www.designworksusa.com
Sursa: BMW Romania
0 comentarii