MACAO 2012: Rob Huff a
câştigat titlul de campion mondial la categoria Piloţi în cadrul Campionatului Mondial de Turisme 2012 în
runda finală susţinută pe traseul sinuos de la Macao, unde Chevrolet a încheiat
sezonul cu un punctaj fără precedent, de 1.025 de puncte, obţinând două,
respectiv trei locuri pe podium în cele două curse.
Huff a
obţinut primul său titlu de campion mondial WTCC la categoria Piloţi, dar a
avut emoţii până în ultima clipă a celei de-a doua curse după ce a făcut o
greşeală atipică în prima cursă, o greşeală care l-a forţat să abandoneze şi să
amâne sărbătorirea victoriei până în ultimul tur.
Întreaga
echipă a avut o zi incitantă şi emoţionantă. Yvan Muller şi Alain Menu au
ocupat primul, respectiv al doilea loc în cursa 1, iar elveţianul care a adus
mărcii Chevrolet prima victorie
WTCC în anul 2006 a înregistrat ultima victorie pentru echipă şi a luat laurii
în cursa 2, clasându-se înaintea piloţilor Huff şi Muller.
Huff,
care a ocupat locul 3 în 2010 şi locul 2 în 2011, a încheiat sezonul cu un
total de 413 puncte. Acesta a fost urmat de Alain Menu, cu 401 puncte, şi Yvan
Muller, cu 393 puncte. Este cel de-al treilea titlu consecutiv la categoria
Piloţi câștigat de Chevrolet şi autovehiculele de curse Cruze ale echipei RML,
după cel de-al treilea titlu la categoria Constructori obţinut la Suzuka,
Japonia.
Chevrolet a înregistrat un
record istoric, fiind primul constructor din toate timpurile care a depăşit
pragul de 1.000 de puncte, încheind sezonul cu 1.025
de puncte şi clasându-se înaintea BMW (650) şi SEAT (617).
Evoluţia
lui Darryl O’Young, pilot independent, care a obţinut puncte valoroase în
ambele curse la volanul unui model Bamboo Engineering Cruze, a reprezentat un
final cum nu se poate mai bun pentru Chevrolet.
Cursele
de duminică au fost pline de suspans şi accidente. Muller a avut un start de
excepţie în cursa 1, ajungând la primul viraj înaintea piloţilor din pole
position, Huff şi Menu. Britanicul a reuşit să-l depăşească pe Muller în turul
4, la virajul Lisabona, dar a condus cursa doar câteva minute, după care a
lovit parapetul pe porţiunea Pariol, autovehiculul său Cruze fiind astfel
avariat, iar Huff obligat să abandoneze.
Între
timp, Muller şi Menu se băteau pentru victorie în fruntea cursei. Cei doi au
intrat în contact, dar elveţianul a reuşit să evite barierele şi în cele din
urmă să treacă linia de finiş înaintea coechipierului său.
În
cursa 2, Menu a avut un start excepţional din poziţia P8 şi a preluat
conducerea rapid, menţinându-se pe primul loc până la final. Huff a încheiat
cursa pe locul 2, după ce i-a întrecut rând pe rând pe cei dinaintea sa. I-a
evitat la milimetru pe Oriola (SEAT) şi Michelisz (BMW), cei doi piloţi
independenţi rulând foarte strâns în ultimele tururi. Muller a ocupat locul al
3-lea, după ce a fost implicat într-un incident cu MacDowall. A fost necesară
intervenţia safety car-ului în urma a două incidente.
Cursa
de la Macao a fost ultima participare a mărcii Chevrolet la Campionatul Mondial
de Turisme (WTCC), după o călătorie extraordinară de opt ani, care a adus câte
trei titluri WTCC la categoriile Constructori şi Piloţi şi un număr
impresionant de 68 de curse câştigate.
COMENTARII
Rob Huff (cursa 1:
neterminată/cursa 2: locul 2): „Ce zi
incredibilă! Mi-am creat singur probleme în cursa 1 când am lovit un parapet,
cred că vroiam să păstrez suspansul până în ultimul moment. A fost o greşeală
stupidă care ar fi putut să mă coste mult.
„Băieţii au făcut
o treabă extraordinară, reparând maşina pentru cursa 2 şi trebuie să mulţumesc
tuturor mecanicilor, inclusiv echipelor lui Alain şi Yvan, care şi-au adus de
asemenea contribuția. Este dovada unui spirit de echipă de excepţie.
„Intervalul de
timp dintre cele două curse a fost cu adevărat lung şi îngrozitor. Am preferat să
rămân în maşină şi să reflectez la lucrurile pe care nu trebuia să le repet.
Din fericire, lucrurile au decurs bine în cursa 2. La început am fost pe locul
7, poziţie insuficientă pentru a obţine titlul de campion. Mi-am păstrat calmul
şi am trecut rând pe rând de cei din faţa mea, încheind cursa pe locul 2.
„M-am speriat
puţin cu două tururi înainte de final, când Michelisz şi Oriola s-au ciocnit în
faţa mea în virajul Lisabona. Am evitat
milimetric ciocnirea cu Oriola.
„Va mai trece un
timp până când voi realiza că sunt noul campion mondial. Cred că este ceva de
care devii conştient încet-încet. Este finalul perfect al unei aventuri
incredibile. Chevrolet şi RML au pariat pe mine cu opt ani în urmă şi sper că
astăzi am dovedit că au avut dreptate să mă susţină.”
Alain Menu (cursa
1: locul 2/cursa 2: locul 1): „Este
extraordinar să treci primul linia de finiş.
Într-un fel, pot spune că am încheiat un ciclu. În 2006, am câştigat
prima cursă pentru Chevrolet pe circuitul de la Brands Hatch (Marea Britanie),
iar acum ultima… şi ne luăm adio de la WTCC cu locurile 1, 2 şi 3; este
extraordinar.
„Bineînţeles că
sunt un pic dezamăgit că am pierdut titlul mondial la categoria Piloţi la o
distanţă de câteva puncte, dar aşa sunt cursele. Ştiam că trebuie să câştig
ambele curse pentru a avea o şansă şi am fost foarte aproape…
„Am făcut o treabă
bună ocupând locul 2 în cursa 1 şi câştigând cursa 2. Am luptat din greu, fără
să mă gândesc la ce se întâmplă în urma mea, deoarece nu deţineam controlul
asupra cursei colegilor mei de echipă.
„Per ansamblu, am
avut un sezon bun şi sunt foarte mulţumit de ce am realizat. Încă este greu să
realizez că totul s-a încheiat; în mod sigur vom fi trişti mâine, dar în seara
aceasta vom avea cu siguranţă o petrecere grozavă.”
Yvan Muller (cursa
1: locul 1/cursa 2: locul 3) „Din
colecţia mea lipsea o medalie de bronz la WTCC, iar acum o am… Cu siguranţă, aş
fi preferat alt rezultat, dar ştiam că va fi greu să câştig campionatul după
Shanghai.
„Uneori câştigi,
alteori pierzi, şi trebuie să accepţi situaţia. Vreau să îl felicit pe Rob
pentru titlul câştigat, îl merită din plin. Cursa 1 a fost bună pentru mine. Am
fost fericit că am câştigat cursa de la Macao pentru prima dată în carieră. În
cursa 2 a fost acel incident cu Alex MacDowall; a ratat apexul în virajul
Mandarin, cel mai rapid dintre toate, şi eram prea aproape pentru a putea face
ceva să îl evit. Îmi pare rău, dar mă bucur că este OK.
„A fost o
experienţă nemaipomenită pe care am trăit-o alături de Chevrolet în ultimii
trei ani şi voi păstra amintiri grozave din această perioadă.”
Ron Hartvelt
(manager de proiect WTCC): „A fost o zi
extrem de emoţionantă şi nici nu ne puteam dori rezultate mai bune. Am dat
dovadă încă o dată de un spirit de echipă remarcabil, în special atunci când a
trebuit să reparăm autovehiculul lui Rob într-un interval de timp foarte scurt,
după cursa 1.
„Nu putem decât să
ne mândrim cu realizările echipei şi modul în care au fost îndeplinite. Este
finalul perfect al unui proiect incredibil.”
Vijay Iyer
(Director de comunicare, Chevrolet Europe): „Aş dori să mulţumesc piloţilor noştri şi tuturor celor
de la RML pentru realizările de excepţie, angajamentul şi spiritul de echipă
demonstrate pe parcursul acestui weekend, al întregului sezon şi în timpul
celor opt ani de prezenţă a Chevrolet la WTCC.
„Câştigarea
locurilor 1, 2 şi 3 simbolizează în mod foarte clar experienţa extraordinară pe
care am trăit-o noi, toţi cei implicaţi în acest proiect. A fost un program fantastic
pentru Chevrolet, care a însemnat mult pentru marca noastră, şi ne luăm la
revedere de la WTCC cu un sentiment de mândrie pentru tot ce am realizat.”
REZULTATELE CURSEI 1 DE LA MACAO (9
tururi)
1. Y Muller Chevrolet Cruze 23'08''977
2. A Menu Chevrolet Cruze +
0''915
3. T Monteiro Honda Civic S2000 + 1''297
4. G Tarquini SEAT León WTCC + 1''967
5. O’Young Chevrolet
Cruze +11''519
9 A MacDowall Chevrolet Cruze +1'16''524
R Huff nu a Chevrolet Cruze 4
tururi (defecţiuni în urma unui accident)
terminat cursa
REZULTATELE CURSEI 2 DE LA MACAO (11
tururi)
1. A Menu Chevrolet Cruze 35'36''096
2. R Huff Chevrolet Cruze + 0''320
3. Y Muller Chevrolet Cruze + 0''889
4. T Monteiro Honda Civic S2000 + 9''015
5. D O’Young Chevrolet Cruze + 9''786
A MacDowall nu Chevrolet Cruze, 3 tururi (accident)
a terminat cursa
CLASAMENTUL FINAL WTCC LA CATEGORIA
PILOŢI DUPĂ 24 DE CURSE
1. Huff (Chevrolet), 413; 2. Menu
(Chevrolet), 401; 3. Muller (Chevrolet), 393; 4. Tarquini
(SEAT), 252; 5. Coronel (BMW), 207; … 11. MacDowall (Chevrolet), 68; … 14.
O’Young (Chevrolet), 37; …16. Nykjær (Chevrolet), 20; … 19. Rydell (Chevrolet),
14
CLASAMENTUL FINAL WTCC LA CATEGORIA
CONSTRUCTORI DUPĂ 24 DE CURSE
1. Chevrolet, 1.025 puncte; 2. BMW, 650; 3.
SEAT, 617.
0 comentarii